Sezono rezultatai: „Aston Martin Red Bull Racing“

Sezono rezultatai: „Aston Martin Red Bull Racing“
logo 2018 Gruodžio 19 d. 12:44, Pixabay

Turėdami „Renault“ jėgaines, „Red Bull“ negalėjo rimtai konkuruoti su „Mercedes“ bei „Ferrari“, bet vis dėlto iškovojo keturias pergales – daugiau nei kitais hibridinės turboeros metais....

Lenktynininkas

GP

Vieta

Taškai

Geriausias startas

Geriausias finišas

Maxas Verstappenas

21

4

249

2

1

Danielis Ricciardo

21

6

170

1

1

 

Red Bull Racing

GP

Vieta

Taškai

Geriausias startas

Geriausias finišas

2018

21

3

419

1

1

2017

20

3

368

2

1

2016

21

2

468

1

1

2015

19

4

187

2

2

2014

19

2

405

2

                1

 

„Red Bull“ anksčiau stengdavosi žiemą kuo ilgiau dirbti vėjo tunelyje, kad būtų galima kuo geresnės formos pradėti sezoną, bet dažniausiai geresnės sportinės formos būdavo varžovai – ir komanda pakeitė požiūrį. Naują mašiną paruošė dviem su puse savaitės anksčiau nei prieš metus. RB14 įvažinėjo dar vasario 19 d., o žiemos bandymus ji atliko pilna apimtimi, nuvažiuodama didelę distanciją.

Ekipos sudėtis pasiliko nepakitusi, inžinierių ir lenktynininkų kolektyvo stabilumą „Red Bull“ komandoje laiko vienu iš savo pranašumų. Sezono pradžioje vyr. lenktynių inžinierius Pierre Wache buvo paskirtas į technikos direktoriaus postą, bet tai irgi buvo savas specialistas, daugelį metų dirbęs vadovaujant Adrianui Newey, kuris palaipsniui perduoda savo įgaliojimus.

Senomis liko ir problemos su „Renault“ jėgos agregatų galios ir patikimumo trūkumu. Prancūzų motoristai tarpusezoniu padarė žingsnį į priekį, bet „Mercedes“ bei „Ferrari“ inžinieriai tarpusavio dvikovose taip pat smarkiai pasitempė, tad „Renault“ varikliai pagal patikimumą vėl liko tik treti.

Sezono pradžioje komanda tikėjosi lygios kovos su lyderiais, bet lemtingomis minutėmis pastarieji būdavo stipresni – apie santykinę lygiavą buvo galima kalbėti tik lėtose trasose, kur variklio galia neturėdavo esminės reikšmės, o „Red Bull“ važiuoklė tradiciškai buvo labai efektyvi.

Melburne pilotai uždirbo taškus dviem mašinomis, o Bahreine abu pasitraukė. Kinijoje Ricciardo nugalėjo, o Verstappenas finišavo penktas – šios lenktynės išėjo pačiomis rezultatyviausiomis visame sezone, o kitame etape Baku jie vėl abu pasitraukė, susidūrę vienas su kitu.

Maxas dažnai patekdavo į avarijas, tame tarpe ir dėl savo kaltės – pavasarį daugelis kalbėjo, kad jam nesutrukdytų sporto psichologo pagalba, o Danielį dažnai pavesdavo mašina. Devyniose lenktynėse iš 21 nors viena „Red Bull“ mašina nepasiekdavo finišo – pagal pasitraukimų skaičių ši komanda buvo viena iš blogiausių. Ir dažnai pasitraukimų priežastimi būdavo problemos su „Renault“ jėgainėmis.

„Red Bull“ ir „Renault“ išsiskyrimas buvo ruošiamas keletą metų ir atrodė jau neišvengiamas. Daugelis stebėjosi, kodėl 2007 metais A. Newey parinko komandai prancūziškus variklius, bet priežastimi buvo ypatingi jų darbo režimai, leidžiantys programuoti išmetimo sistemą padidinant prispaudžiamosios jėgos lygį. Rezultatas – mašina važiavo tarsi bėgiais ir tai atnešė komandai bei Sebastianui Vetteliui keturis pasaulio čempionų titulus.

Hibridinių turbovariklių eroje „Renault“ atsidūrė gale. „Mercedes“ ir „Ferrari“ atsisakė tiekti jėgaines pagrindiniams konkurentams, todėl „Red Bull“ keletą metų praleido su prancūziškais motorais, o dabar atsirado galimybė juos pakeisti. Iš pradžių prie „Honda“ jėgainių buvo pervesta dukterinė „Toro Rosso“ ekipa, kad būtų paruošta bazė bei specialistai, o dabar prie japoniškų agregatų pereis ir pagrindinė komanda.

Sezono eigoje abi pusės ne kartą buvo išreiškusios nepasitenkinimą vieni kitais. Verstappenas nerinko gražių žodžių kritikuodamas motoristus per radiją tiesioginiame eteryje – ir tapo pirmasis, kuris gavo baudą už jėgos agregato elementų limito viršijimą. Birželio viduryje „Red Bull“ patvirtino kontraktą su „Honda“ motoristais.

Kalbos apie tai, kad Ricciardo paliks komandą, prasidėjo pavasarį. Dietrichas Mateschitzas pareiškė, kad norėtų išsaugoti australą, bet neprieštaraus, jei šis norės išeiti. Vėliau Danielis kitą savo karjeros etapą pavadino esminiu, pasakydamas, kad norėtų jį praleisti „teisingoje“ komandoje, turėdamas galimybę laimėti lenktynes ir titulus.

„Red Bull“  leido aiškiai suprasti, kad jie „pastatė“ už Verstappeną, o kas bus antruoju pilotu – klausimas svarbus, bet ne principinis. Ricciardo toks požiūris nepatiko, nors ryškios nelygybės komandoje nebuvo.

Balandį Ricciardo derėjosi su „Ferrari“ – abi pusės pasiekė išankstinio susitarimo, nors galiausiai Skuderija pasirinko Charlesą  Leclercą. Situacija pateko į aklavietę. Australas buvo pasiruošęs dar vienam sezonui pasilikti „Red Bull“, norėdamas suprasti, kaip ekipai seksis dirbti su „Honda“ jėgos agregatais, tačiau komanda reikalavo ilgamečio kontrakto.

Viskas ėjo link to, kad Ricciardo pasiliks, bet viskas išsisprendė per keletą dienų, kai australas netikėtai pareiškė, kad sutiko su gamyklinės „Renault“ komandos pasiūlymu.

Helmutas Marko nepradėjo ieškoti variantų „iš šalies“. Verstappeno komandos kolega taps iš „Toro Rosso“ atėjęs Pierre Gasly, kurį ten pakeis į „Formulę-1“ sugrįžtantis Daniilas Kvyatas.

Paskelbus apie komandos sudėtį, daugelis kalbėjo, kad Gasly nėra toks geras kaip Ricciardo, bet išvadas padarysime tik po pusės metų. Aplenkti Verstappeną su aplink jį suburta komanda praktiškai neįmanoma, o jei Gasly turės problemų, Marko visuomet suras kokią nors išeitį.

„Red Bull“ pripažįsta, kad vargu ar galės kovoti dėl čempionų titulo pirmaisiais darbo su „Honda“ metais ir laiko ateinantį sezoną pereinamuoju, bet tikisi pergalių 2020 metais.

Jei pergalių nebus ir 2020 metais, Mateschitzas gali prarasti susidomėjimą „Formule-1“ - dvi komandos kainuoja nepigiai, todėl „Red Bull“ pasistengs, kad kuo greičiau sugrįžtų  tarp pretendentų į titulą.

 



Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. f1a 816
2. Giriby 812
3. mantioras 805
4. Gudas 796
5. Kęstutis Šimkus 794