Sezono rezultatai: „BWT Alpine F1 Team“ (1)

Sezono rezultatai: „BWT Alpine F1 Team“
logo Sausio 05 d. 12:16, Pirelli nuotr.

Renault/Alpine“ – intrigų ir skandalų komanda „Formulėje-1“. Kiekvienas metais atrodo, kad šįkart jau tikrai bus geriau, nes blogiau būti negali, bet praėjusiais metais ekipos istorija vystėsi ne pagal spiralę, o ratu.

Pilotas

GP

Vieta

Taškai

Geriausias startas

Geriausias finišas

P. Gasly

24

10

42

5

3

E. Oconas

23

14

23

4

2

J. Doohanas

1

24

0

17

15

 

Renault/Alpine

GP

Vieta

Taškai

Geriausias startas

Geriausias finišas

2024

24

6

65

4

2

2023

22

6

120

3

3

2022

22

4

173

2

4

2021

22

5

155

3

1

2020

17

5

181

4

2

 

Lenktynininkų, inžinierių ir vadovų sąrašas, kurie praėjo per šį projektą, niekada nebus pilnas – buvusių darbuotojų yra labai daug. Kiekviena nauja šios komandos versija prasidėdavo ir užsibaigdavo darbuotojų atleidimu ir koncepcijos keitimu. Ne išimtis buvo ir 2024 metų sezonas.

Per du paskutinius sezonus praradę Fernando Alonso, Oscarą Piastrį, Otmarą Szafnauerį, Alainą Permane, Patą Fry – iš visų šių žmonių būtų galima surinkti gana gerą „Formulės-1“ komandą, o naująjį sezoną „Alpine“ pradėjo su Bruno Faminu ekipos vadovo vaidmenyje, technikos direktoriumi Mattu Harmanu, bet išsaugoję ankstesnę pilotų sudėtį – prie vairo vėl sėdo Estebanas Oconas ir Pierre‘as Gasly.

Vėliau Faminas išėjo į „Renault“ koncerną, Harmanas – į „Williams“, savo postus paliko aerodinamikos skyriaus vadovas Dirkas de Biras, Bobas Bellas perėjo į „Aston Martin“, dar vėliau Estebanas Oconas pasirašė naują sutartį su „Haas“. Panašių permainų galėtų neišgyventi bet kuri kita F-1 komanda, tačiau Enstono kolektyve panašūs dalykai dedasi kasmet.

Sezono pradžioje „Alpine A524“ bolidas buvo vienas iš blogiausių pasaulio čempionate ir šį statusą dalijosi su „Sauber“. Trukdė 9 kilogramai papildomo svorio, neefektyvi aerodinamika ir nepakankamai galingas variklis. Mašina nusileido varžovams pagal visus parametrus, nebuvo net kalbos apie varžymąsi vidurinėje komandų grupėje.

Pirmuose penkiuose etapuose „Alpine“ neuždirbo taškų. Iki Majamio GP inžinieriams kiek pavyko sumažinti A524 važiuoklės svorį ir Estebanas Oconas atnešė komandai pirmąjį tašką sezone, bet aerodinamikos problemos liko. Nepadėjo ir rimti atnaujinimai Šanchajuje ir Spa. Kai kuriuose etapuose bolidas staiga pagreitėdavo, bet niekas nesuprato, kodėl – kalba ėjo apie skirtingas trasas ir skirtingas sąlygas.

Birželio mėnesį „Renault“ koncerno bosas Luca de Meo pakvietė Flavio Briatore, kad jis reorganizuotų komandą. Flavio kirto iš peties. Etatų skaičius buvo sumažintas 300 žmonių.

Spa naujuoju komandos vadovu tapo Oliveris Oakes. Technikos skyriui pradėjo vadovauti Davidas Sanchesas iš „Ferrari“, iš „Red Bull“ atėjo naujas aerodinamikos padalinio vadovas Mike Brothersas ir techninių charakteristikos inžinierius Vinas Dhanani.

Ostine „Alpine“ pristatė modernizuotą mašiną. Iki sezono pabaigos buvo likę tik šeši etapai. Per 18-ka buvusių lenktynių „Alpine“ buvo uždirbusi tik 13 taškų ir buvo devinta Konstruktorių taurės įskaitoje. Likusieji šeši etapai komandai atnešė 52 taškus ir šeštąją vietą sezono pabaigoje komandinėje įskaitoje.

Pačiomis rezultatyviausiomis „Alpine“ ekipai buvo San Paulo GP. Lietaus etapai dažnai lyginami su loterija, o „Alpine“ sportininkai ten ištraukė laimingą bilietą.

Sudėtingomis sąlygomis komanda pataikė su strategija, o Oconas ir Gasly užlipo ant podiumo – pradėjusį kartą ši komanda dvi vietas ant podiumo buvo iškovojusi Korėjoje’13. „Alpine“ iš karto pakilo trimis vietomis aukštyn Konstruktorių įskaitoje ir atsidūrė šeštoje vietoje, tuo gerokai apsunkindama varžovų užduotis.

Iki sezono pabaigos „Alpine“ dar gavo taškų Katare ir Abu Dabyje, tuo įtvirtindama savo sėkmę.

Rugsėjo pabaigoje buvo pranešta,  kad pasibaigus 2025 m. sezonui „Renault“ nustos gaminti nuosavus jėgos agregatus „Formulei-1“, o „Alpine“ taps komanda-kliente, perkančia motorus iš „Mercedes“.

Jėgainių gamybos fabriko darbuotojai protestavo, rinko parašus, rengė mitingus, bet niekas nepadėjo. „Renault“ jėgainės vėl buvo silpniausios, o „įšaldyto“ reglamento sąlygomis pataisyti situaciją buvo neįmanoma. Be to, naujų jėgos agregatų gamyba pagal naują 2026 m. reglamentą tapo labai brangia ir nerentabilia – iš kitų gamintojų perkami varikliai kainuos kur kas pigiau. Be to, „McLaren“ komanda įrodė – komandos-klientės gali laimėti lenktynes ir nugalėti Konstruktorių taurėje.

„Alpine“ nutarė, kad pirkti iš kitų tokiu atveju yra paprasčiau nei gamintis patiems, bet šiuo atveju bus prarastas gamyklinės komandos statusas ir jį „Alpine“ šiemet turės paskutinį kartą. Taigi, šiemet „Renault“ koncernas oficialiai išeis iš „Formulės-1“ pasaulio čempionato. Ar ilgam – neaišku.

Estebanas Oconas į paskutinį etapą neatvažiavo ir finalinėje sezono fotografijoje jo nėra. Pasirašęs kontraktą su „Haas“, prancūzas paprašė komandos posezoniniuose bandymuose važiuoti su nauja „Haas“ ekipa. Jam buvo leista, bet kartu buvo paprašyta nedalyvauti Abu Dabio GP etape, kur komandoje liekančio Pierre‘o Gasly parneriu tapo naujas „Alpine“ lenktynininkas Jackas Doohanas.

„Alpine“ kaip visada su optimizmu laukia naujo sezono, iš anksto jį vadindama pereinamuoju. Briatore prižadėjo, kad podiumus komanda pradės laimėti 2027 metais.



Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
lolol
IP: ae918c1 | 01/05 15:04 Atsakyti
Biški ne į temą, bet Oconas iš rėmėjų gavo Ferrari 296 GTB: https://www.instagram.com/charlespozzi/p/DEZreuEJAFh/
×

TOP naujienos