Sezono rezultatai: „McLaren Racing“ (1)

Sezono rezultatai: „McLaren Racing“
logo Sausio 17 d. 11:56, McLaren F1

„McLaren“ komandoje pasikeitė vadovybė ir lenktynininkai – rezultatas buvo pats geriausias per pastaruosius metus...

Lenktynininkas

GP

Vieta

Taškai

Geriausias startas

Geriausias finišas

C. Sainzas

21

6

96

5

3

L. Norrisas

21

11

49

5

6

McLaren

GP

Vieta

Taškai

Geriausias startas

Geriausias finišas

2019

21

4

145

5

3

2018

21

6

62

7

5

2017

20

9

30

6

6

2016

21

6

76

3

5

2015

19

9

27

9

5

 

2018 metais „McLaren“ anksti baigė mašinos modernizaciją, kai tapo aišku, jog konceptualias klaidas ištaisyti yra neįmanoma. Antroje sezono pusėje komanda rinko informaciją ir išbandė įvairiausius sprendimus naujajam MCL34 bolidui, kurį pristatė vasario 14 d. ekipos techniniame centre Wokingo mieste.

Naujasis komandos vadovas Andreas‘as Seidlas ant scenos tada dar nelipo – jis pareigas eiti pradėjo gegužės 1 d. Naująjį bolidą pristatė Zakas Brownas, Gilas de Ferranas ir nauji ekipos lenktynininkai – iš „Renault“ perėjęs Carlosas Sainzas ir debiutantas Lando Norrisas. Zakas Brownas nubrėžė gana protingą tikslą – tapti pačia geriausia vidurinės grupės komanda.

Žiemos bandymai praėjo be ypatingų problemų, pagal nuvažiuotą distanciją komanda buvo šešta.

Melburne taškų uždirbti nepavyko. Šeštadienį Lando Norrisas pateko į kvalifikacijos finalą, bet lenktynėse finišavo tik 12-tas, o Carlosas Sainzas apskritai pasitraukė dėl MGU-K gedimo.

Antrosios lenktynės atnešė taškų, beje, iš karto už šeštąją vietą – Norrisas buvo „geriausias tarp likusiųjų“, o Sainzas pateko į avariją starte, pradūrė padangą ir nefinišavo.

„Renault“ motoristai dėl lūžusio stūmoklio Nico Hulkenbergo mašinoje buvo priversti apriboti jėgainės galią iki antrosios modifikacijos atsiradimo, bet jei gamyklinei komandai tai iš karto atsiliepė rezultatams, tai jų klientai iš „McLaren“ ir toliau uždirbinėjo taškus. Baku pirmą kartą sezone abu pilotai finišavo pirmame dešimtuke.

„McLaren“ kompanijos dalyvavimas „Indy 500“ lenktynėse patyrė fiasko: Fernando Alonso nepraėjo kvalifikacijos ir nestartavo varžybose. Mašina pasirodė esanti nekonkurencinga, o ir pačiai komandai trūko patirties. „McLaren“ vadovą „IndyCar“ projekte Robertą Fernley nušalino nuo darbo, Zakas Brownas pripažino padarytas klaidas ir per didelį skubėjimą. Greitai „McLaren“ ir F. Alonso apskritai nutraukė bendradarbiavimą, o rugpjūtį „McLaren“ patvirtino, kad į „IndyCar“ sugrįš 2020 metų sezone bendradarbiaudama su „Arrow Schmidt Peterson“ jau be F. Alonso.

„Formulės-1“ komandoje baigėsi vadovybės kaitos procesas. Kovo pabaigoje Jamesas Key užėmė technikos direktoriaus postą, o gegužę pareigas eiti pradėjo naujasis ekipos vadovas Andreas‘as Seidlas. Paveikti esamą situaciją jie tegalėjo tik iš dalies, bet Seidlui sezono bėgyje pavyko daug ką sustyguoti iš naujo.

Seidlas sukūrė itin paprastą struktūrą iš trijų esminių padalinių – techninio skyriaus, vadovaujamo J. Key, gamybinio, vadovaujamo Pirso Tinno ir lenktyninės komandos, vadovaujamos Andreas‘o Stellos ir Paulo Jameso.

Be to, „Mclaren“ pradėjo statyti naują vėjo tunelį ir dirbti su nauju simuliatoriumi – jis bus parengtas iki šių metų sezono pradžios. Dar vienu esminiu pakeitimu bus ekipos perėjimas prie „Mercedes“ jėgainių nuo 2021 metų.

Vasarą komandą paliko Patas Fry, laikinai pakviestas vadovauti „McLaren“ inžineriniam padaliniui, kol Jamesas Key buvo priverstinėse atostogose – o lapkritį P. Fry pasirašė kontraktą su „Renault“.

„McLaren“ bolidą tobulino iki pat sezono pabaigos, kartu vertindama idėjas 2020 m. sezonui ir palaipsniui tolstanti į priekį nuo „Renault“ Konstruktorių įskaitoje.

Kova tarp komandos partnerių sezono bėgyje buvo gana įtempta. Prieš paskutinį etapą Abu Dabyje rezultatas kvalifikacijose buvo lygus – 10:10 ir nė vienoje komandoje tokios lygybės nebuvo, bet galiausiai Norrisas tapo greitesniu.

Lenktynėse Sainzas pasirodė stabiliau ir uždirbo daugiau taškų – 96, kai Lando jų gavo 49. „McLaren“ buvo patenkinta abiem lenktynininkais, tame tarpe jų nekonfliktiškumu ir nutarė nieko nekeisti, dar liepą pratęsdama kontraktus naujam sezonui.

Pačiomis rezultatyviausiomis tapo chaotiškos lenktynės Brazilijoje, kur Carlosas Sainzas finišavo ketvirtas, bet po L Hamiltono baudos buvo klasifikuotas 3 vietoje ir net su komanda užlipo ant podiumo jau po oficialios apdovanojimų ceremonijos.

Po kelerių metų nesėkmių podiumas San Paule buvo labai emocionalus pačiai ekipai ir jos sirgaliams.

Komanda užtikrintai užėmė 4 vietą Konstruktorių taurės įskaitoje, pirmą kartą nuo 2014 m. uždirbdama daugiau nei šimtą taškų. Artimiausius varžovus iš „Renault“, naudojusius tokius pat motorus, „McLaren“ aplenkė daugiau nei 50-čia taškų – įspūdingas rezultatas.

„McLaren Racing“ vykdomasis direktorius Zakas Brownas: „2019 m. sezonas praėjo kur kas geriau. Aš esu patenkintas. Jau Australijoje mes pajautėme, kad galėsime kovoti ir uždirbinėti taškus, o atmosfera komandoje visus metus buvo pozityvi.

Kai aš atėjau į „McLaren“, komandoje nebuvo stipraus lyderio. Dabar viskas susieta su vienu žmogumi – ir Andreas‘as puikiai susitvarko. Akivaizdu, kad jis nedalyvavo bolido, su kuriuo mes praleidome šį sezoną, kūrimo procese, bet Seidlas tapo nauju lyderiu, pasiremdamas J. Key ir A. Stellos patirtimi. Jis aiškiai išskirstė įgaliojimus, pašalindamas iš ekipos politinius žaidimus, kurie visuomet kenkia nesant stipraus lyderio. Visa tai teigiamai atsiliepė mašinos pažangai sezono metu, dviejų talentingų pilotų pasirodymams, o ir daug kas kitkas pradėjo sektis.

Mes užbaigėme sezoną ketvirtoje vietoje ir suprantame, kad užimti trečiąją bus be galo sunku. Norint žengti tikrai didelį žingsnį, prireiks ne vienerių metų, bet dabar svarbiausia – nenusiristi atgal“.

Komentarai (1)


McNerka
| Sausio 17 d. 19:08
na , kaip pasakytu adamkus - noreciau isbraukti tuos gyvenimo metus (kai uz maklarenus vaziavo dakaro kulverstukas), bet aciu dievui jo cia nebera ir komanda lipa aukstyn.. smagu sugrizt atgal ir palaikyti maklius vel.. :)
×

F-1.lt pulsas