Sezono rezultatai: „McLaren Racing“

Sezono rezultatai: „McLaren Racing“
logo 2023 Sausio 06 d. 13:40, Formula-E

Komandos viltys buvo kur kas didesnės, tačiau Zako Browno ambicijos retsykiais nesutampa su realybe. Penktoji vieta Konstruktorių taurėje – blogiausias „McLaren“ rezultatas per pastaruosius ketverius metus...

Lenktynininkas

GP

Vieta

Taškai

Geriausias startas

Geriausias finišas

L. Norrisas

22

7

122

3

3

D. Ricciardo

22

11

37

4

5

„McLaren“

GP

Vieta

Taškai

Geriausias startas

Geriausias finišas

2022

22

5

159

3

3

2021

22

4

275

1

1

2020

17

3

202

3

2

2019

21

4

145

5

3

2018

21

6

62

7

5

Zakas Brownas ilgai prašė Danielio Ricciardo, kad australas pereitų į „McLaren“. Amerikiečių verslininkas manė, kad nuolat besišypsantis Danielis puikiai tinka naujajam komandos įvaizdžiui, kuri sugrįžo prie bolido oranžinių papajaus spalvų, o jo greičiu beveik niekas neabejojo.

Australas ilgai nesutiko – iš pradžių „McLaren“ rezultatai nebuvo įspūdingi, Ricciardo perėjo į „Renault“, kur prarado dvejus metus. Po to Zakas dar kartą pasiūlė Danieliui tapti „McLaren“ pilotu ir jis pagaliau pasidavė įkalbinėjimams.

Galiausiai iš šio sandorio nieko neišėjo. Komanda nesugebėjo australui duoti tokio automobilio, kuris važiuotų tarsi „geležinkelio bėgiais“, koks buvo „Red Bull“ bolidas, o prie gautos mašinos Ricciardo taip ir nesugebėjo adaptuotis. Todėl penktoji vieta Konstruktorių įskaitoje – tiesioginė šios krizės su Danieliumi pasekmė.

Ne tiek reiklus bolido savybėms Lando Norrisas dominavo visą sezoną, aplenkdamas komandos draugą dvidešimtyje kvalifikacijų iš 22-iejų, uždirbęs per sezoną 122 taškus, kai Ricciardo jų gavo tik 37. Asmeninėje įskaitoje Norrisas buvo septintas – geriausias iš „visų likusiųjų“, pralaimėdamas tik trijų „top“ komandų sportininkams. Tokį pat tikslą – ketvirtą vietą Konstruktorių įskaitoje kėlė ir komandos vadovybė prieš sezoną, bet su vienu bolidu tokio rezultato pasiekti yra nerealu. Pritrūko apie 15 taškų.

Problemos, žinoma, buvo ne tik Danielio prastame važiavime. Mašina buvo sunkiai valdoma ir reguliuojama, o žiemos bandymuose ir pirmame etape iškilusios bėdos su stabdžiais nubloškė komandą žemyn.

Įprastai tokios techninės problemos yra gana lengvai išsprendžiamos, tačiau tik ne 2022 metais, kai bolidas iš esmė buvo sukurtas visiškai naujas. Komandos vadovas Andreas Seidlas vėliau prisipažino, kad „McLaren“ trūko inžinerinių resursų, kad vienu metu būtų galima spręsti kelias užduotis. Visus turimus resursus teko mesti stabdžiams, o tai galiausiai paveikė net 2023 m. programą – jos nepavyko pradėti gana anksti, kaip planavo pati komanda.

Konstruodami MCL36, inžinieriai orientavosi į tam tikrą važiuoklės efektyvumo laipsnį To gal ir pavyko pasiekti, tačiau varžovai kartelę buvo išsikėlę kur kas aukščiau.

Dėl nepakankamo prispaudžiamosios jėgos lygio MCL36 nusileido konkurentams lėtuose posūkiuose, trūko ir mechaninio automobilio sukibimo su trasa, o tai atsiliepė padangų veiklai, kurių nepavykdavo tinkamai įšildyti greitajam ratui kvalifikacijose. Susidarė uždaras ratas, iš kurio ištrūkti buvo ganėtinai sunku.

Neapseita ir be problemų su pertekliniu mašinos svoriu. „McLaren“ net sumažino butelio tūrį, iš kurio per varžybas geria sportininkai. Ispanijos GP etapui „McLaren“ paengė kompleksinius atnaujinimus, bet ekipos pajėgumui tai neturėjo įtakos.

Geriausiomis komandai buvo lenktynės Imoloje ir Singapūre, atnešusios 22 taškus. Įdomu tai, kad šiuose etapuose tiesioginiai varžovai - „Alpine“, su kuria britų komanda kovojo dėl ketvirtos vietos visą sezoną, taškų neuždirbo visai.

Imoloje Norrisas ir Ricciardo finišavo 5 ir 6 vietose sprinte, o lenktynėse Lando užlipo ant podiumo. Singapūre „McLaren“ sportininkai varžybas užbaigė ketvirtoje ir penktoje pozicijose.

Atrodė, kad sezoną „McLaren“ užbaigs ketvirti, bet viskas išsisprendė paskutiniuose penkiuos etapuose - „Alpine“ uždirbo 48 taškus, o „McLaren“ - tik 30 ir britų komanda atsidūrė penktoje Konstruktorių taurės įskaitos vietoje.

Lando Norrisas beveik be priekaištų važiavo visą sezoną ir pelnė komandos vadovybės pagyras. Jis labai gerai sugebėjo dirbti su padangomis, buvo gana greitas, stabilus ir beveik neklydo. 2022 m. sezoną britas gali įsirašyti į biografiją kaip labai gerą.

Aiškindamas savo problemas, Ricciardo kalbėjo, kad komanda pernelyg daug dėmesio skiria aiškindamasi jo atsilikimo priežastis, nuolat eksperimentuoja su mašinos nustatymais ir koreguoja mašinos pilotavimo stilių. Dėl to australas nejaučia užtikrintumo automobiliu, o kai bandydavo atakuoti priešininkus, dažnai išlėkdavo iš trasos.

Danielis Ricciardo: „Aš nieko nekaltinu, mes per daug ilgai analizuodavome nesėkmingus savaitgalius, o po to užsiciklindavome ties tuo, kad reikia keisti nustatymus arba vairavimo stilių. Galiausiai tai visus mus nuvedė į aklavietę. Beje, visai tai negalėjo nuvesti prie to, kad aš sugebėčiau aplenkti Lando. Bet aš iki šiol nesupratau, kaip reikia vairuoti šį bolidą. Prisipažinsiu, kad ši mašina atskleidė visas mano silpnąsias puses.

Lenktyniauti „Formulėje-1“ pačiu aukščiausiu lygiu įmanoma tik tada, jei jūs jaučiatės užtikrintas prie vairo. O kas bus, jei aš stabdysiu 5 metrais vėliau? Jei prieš kiekvieną stabdymą jūs neturite atsakymo į šį klausimą, tai visiškai prarandate pasitikėjimą savimi.

Anksčiau, jei kvalifikacijoje aš išvažiuodavau į trasą su naujomis padangomis su beveik tuščiu baku, aš neturėdavau jokių abejonių, kad galėsiu ramiai stabdyti penkiais metrais vėliau. Su „McLaren“ bolidu taip būdavo toli gražu ne visada“.

Gandai apie tai, kad Ricciardo norima pakeisti, atsirado dar balandį. Tačiau tada kalba ėjo apie tai, kad jis išeis pasibaigus jo kontraktui, t. y. 2023 m. pabaigoje, o viešai sportininkas ir komanda užtikrintai kalbėjo apie tai, kad jis pasiliks iki 2023 m. galo. „McLaren“ net paskelbė oficialų pareiškimą, kad permainų ekipos sudėtyje nebus, bet vėliau atsiėmė savo žodžius.

Liepos 23 d. Andreas Seidlas pareiškė, kad komanda neplanuoja atsisakyti Ricciardo paslaugų, o rugpjūčio 24 d. komanda ir sportininkas paskelbė, kad išsiskyrimais įvyks sezonui pasibaigus, o rugsėjo 2 d. paaiškėjo, kad Danielį pakeis jaunasis jo žemietis Oscaras Piastri.

Zakas Brownas sprendimą nutraukti bendradarbiavimą su Ricciardo pavadino vienu iš sunkiausių per visą jo karjerą: „Mes nutarėme išsiskirti, kadangi per pusantrų metų taip ir nepasiekėme pageidautų rezultatų. Mes dėjome maksimalias pastangas, mes mylime Danielį ir mums iki šiol patinka su juo dirbti, bet versle yra labai svarbūs rezultatai, kurių mes taip ir nepasiekėme, nors viską išbandėme“.

Piastri karjera jaunimo serijose buvo itin ryški, geresnė nei Norriso – australas iš pirmo bandymo ir paeiliui laimėjo titulus „Formulėje Renault“, „Formulėje-3“ ir „Formulėje-2“.

Jo perėjimui į „Formulę-1“ 2022 metais sutrukdė kontraktas tarp „Alpine“ ir Fernando Alonso, bet dar praėjusią vasarą Oscaras už „Alpine“ nugaros susitarė su „McLaren“.

Pasibaigus sezonui, komandą paliko jos vadovas Andreas Seidlas, kuris gavo galimybę vadovauti „Audi“ atėjimui į „Formulę-1“.

„McLaren“ grupės vykdomasis direktorius Zakas Brownas pasakė, kad Seidlas iš anksto pranešė jam, kad jungsis prie „Sauber“/ „Audi“ projekto, bet tik nuo 2025 metų, kai užsibaigs jo kontraktas su „McLaren“. Tačiau kai paaiškėjo apie Frederico Vasseuro išėjimą iš „Sauber“ į „Ferrari“, Seidlas paprašė Browno anksčiau laiko nutraukti sutartį ir Zakas su tuo sutiko.

2023 metais komandai vadovauti pradės buvęs lenktynių direktorius Andrea Stella, 51-erių metų italas, kuris karjerą pradėjo „Ferrari“ Michaelio Schumacherio lenktynių inžinierių grupėje, po to dirbo Kimio Raikkoneno ir Fernando Alonso lenktynių inžinieriumi. Stella – yra vienas iš nedaugelio pavyzdžių pastaruoju metu, kaip F-1 galima ryškiai lipti karjeros laiptais. Reikia tikėtis, kad jam viskas pavyks...

McLaren F1 Team
Komanda: McLaren F1 Team 2024 sezono taškai: 195
Variklis: „Mercedes“ Važiuoklė: MCL36
Plačiau


Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

F-1.lt pulsas

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. f1a 1005
2. mantioras 1001
3. Tadux15 1000
4. Kęstutis Šimkus 991
5. Giriby 983