Ketvirtoji „McLaren“ vieta – įprastinis rezultatas šiai komandai pastaraisiais metais, tačiau komandos pažanga sezono eigoje paliko įspūdį visiems...
Lenktyninin kas |
GP |
Vieta |
Taškai |
Geriausias startas |
Geriausias finišas |
L. Norrisas |
22 |
6 |
205 |
2 |
2 |
O. Piastris |
22 |
9 |
97 |
2 |
2 |
„McLaren“ |
GP |
Vieta |
Taškai |
Geriausias startas |
Geriausias finišas |
2023 |
22 |
4 |
302 |
2 |
2 |
2022 |
22 |
5 |
159 |
3 |
3 |
2021 |
22 |
4 |
275 |
1 |
1 |
2020 |
17 |
3 |
202 |
3 |
2 |
2019 |
21 |
4 |
145 |
5 |
3 |
„McLaren“ komanda nepabijojo bolido pristatyti 13-tą dieną, tačiau pakeitė mašinos indekso tvarką – tradicinius indeksus pakeitė jubiliejinis skaičius, mat šie metai – 60-metis, kai Bruce'as McLarenas įkūrė lenktynių komandą. Todėl bolidas gavo MCL60 pavadinimą.
Tarpusezoniu komandą paliko jos vadovas Andreasas Seidlas, kuris perėjo į „Audi“ - visi galvojo, kad tai yra paaukštinimas, tačiau iš tiesų paaukštintas buvo Andrea Stella, išaugęs kaip specialistas „Formulės-1“ viduje ir pasiekęs savo svajonės – 2023 metais jis pradėjo vadovauti legendinei ekipai.
Pasikeitė ir pilotų sudėtis – Danielį Ricciardo pakeitė „Formulės-2“ čempionas ir Danielio žemietis iš Australijos Oscaras Piastris, kuris tapo Lando Norriso komandos partneriu.
Sirgaliai buvo nusivylę, kai „McLaren“ labai silpnai pradėjo sezoną. Iš aštuonių pirmųjų etapų taškus jie gavo tik trijuose, todėl po Kanados GP etapo „McLaren“ užėmė tik šeštą vietą Konstruktorių įskaitoje, „Aston Martin“ komandai nusileisdama 137 taškais. Atrodė, kad tokios prarajos įveikti neįmanoma, bet „McLaren“ tai pavyko padaryti.
Mašina kentėjo nuo blogo valdomumo, smarkiai nuo varžovų nusileisdama trasose su prastu sukibimu, pralaimėdavo greičiu lėtuose posūkiuose. Aerodinamika visiškai neveikė.
Norrisas vėliau prisipažino, kad prastų rezultatų fone jis net pradėjo galvoti apie komandos keitimą. O pasiūlymų jis turėjo ne vieną. Bet „McLaren“ inžinieriai įtemptai dirbo. Komanda toliau samdė naujus darbuotojus, užbaigė formuoti techninį štabą – 2024 metais jų technikos direktoriumi taps iš „Red Bull“ atėjęs Robas Marshallas.
Išvados buvo padarytos – nuo Austrijos GP etapo „McLaren“ taškų atsiveždavo iš kiekvieno etapo. Bolidas kelis kartus buvo labai rimtai atnaujintas, greitai jis jau sugebėjo kovoti dėl „pole“ ir lipti ant podiumo. Įspūdinga pažanga.
„Aston Martin“, atvirkščiai, prarado tempą, susikoncentravo ties 2024 metų bolidu, todėl sezono pabaiga šioje dviejų ekipų akistatoje baigėsi akivaizdžiu „McLaren“ pranašumu.
Debiutantas Oscaras Piastris stengėsi neatsilikti greičiu nuo labiau patyrusio Lando Norriso ir jei kvalifikacijoje jam tai kartais pavykdavo, tai lenktynėse australo tempas būdavo mažesnis nei brito. Oscarui trūko patirties naudojant padangas ilgoje distancijoje, trūko sąveikos su inžinieriais, nors klaidų jis darė gana nedaug. Bet tai nereiškia, kad Piastris nebuvo greitas, paprasčiausiai Lando dažnai padėdavo patirtis.
Pačiu rezultatyviausiu etapu „McLaren“ buvo Kataras su šeštadienio sprintu, kai ir atnaujinimai puikiai suveikė, ir pasižymėjo ir patys lenktynininkai. 47 taškai – daugiau per vieną etapą šiame sezone yra uždirbusi tik čempionų „Red Bull“ komanda. Piastris nugalėjo sprinte, o Norrisas finišavo trečias, sekmadienio lenktynes Piastris baigė antras, o Norrisas vėl buvo trečias.
Antroje sezono dalyje komandai pavyko iš esmės perlaužti situaciją savo naudai. Kiekvienas mašinos atnaujinimas leisdavo gana daug pagreitėti – to neturėjo net čempionato lyderiai. Pasibaigusiame pasaulio čempionate „McLaren“ konkurentus iš „Aston Martin“ aplenkė 22 taškais. Be to, „McLaren“ mechanikai Katare atliko patį greičiausią sustojimą boksuose šiais metais – padangas jie pakeitė per 1,8 sek.
Šiais metais komanda į rikiuotę įvedė naują vėjo tunelį. Naujasis „McLaren“ technologijų centras šiuo metu yra viena moderniausių F-1 komandų bazių. Anksčiau „McLaren“ naudojo „Toyota“ vėjo tunelį Vokietijos Kelne. Komanda taip pat pratęsė sutartį dėl „Mercedes“ jėgos agregatų naudojimo. Piastris įgavo būtinos patirties, todėl jei jam kitais metais pavyks išlaikyti panašų greitį ir stabilumą, „McLaren“ turės gerus šansus atsidurti stipriausiųjų ekipų trejetuke. Kovoti dėl pačių aukščiausių pozicijų „McLaren“ dar anksti, nors pati „McLaren“ žada, kad ji bus pasiruošusi skinti pergales jau 2025 metais.
Įdomu, kokią mašiną pavyks sukonstruoti R. Marshallo vadovaujamai inžinierių ir konstruktorių komandai.
# | Vartotojas | Taškai |
---|---|---|
1. | f1a | 1005 |
2. | mantioras | 1001 |
3. | Tadux15 | 1000 |
4. | Kęstutis Šimkus | 991 |
5. | Giriby | 983 |
Turetu būti max liūdna kai 20 metų limonadas deda mylimą Mclaren �... skaityti daugiau
Na per tą laiką ne kartą tapo čempionais, jei domiesi F1 ilgiau, s... skaityti daugiau
+ limonado gamyklai pralaimi. 😆
Tikiuosi nukarūnuosit limonadinius, aš už jus jau 30 metų sergu