Sezono rezultatai: „Racing Point Force India“

Sezono rezultatai: „Racing Point Force India“
logo 2018 Gruodžio 13 d. 12:48, Force India

Pagrindine šio sezono naujiena „Force India“ komandai tapo tai, kad komanda pratęsė savo egzistavimą, bet kitu pavadinimu ir su kitais savininkais.

Lenktynininkas

GP

Vieta

Taškai

Geriausias startas

Geriausias finišas

Sergio Perezas

21

8

62

4

3

Estebanas Oconas

21

12

49

3

6

 

Racing Point Force India

GP

Vieta

Taškai

Geriausias startas

Geriausias finišas

2018

9

7

52

3

5

Sahara Force India

GP

Vieta

Taškai

Geriausias startas

Geriausias finišas

2018

12

Diskvalif.

59

8

3

2017

20

4

187

3

4

2016

21

4

173

2

3

2015

19

5

136

4

3

2014

19

6

155

4

3

 

Situacija su „Force India“ tapdavo sudėtingesnė kiekvienais metais. Vyjaj‘us Mallya prarado savo verslą, paniro į teisminius procesus, liko be paso ir neišvažiuodavo iš Didžiosios Britanijos, bet komanda tęsė egzistavimą,  pasiekdama neįtikėtinų rezultatų, nors amžinai tai tęstis negalėjo.

Prieš naujosios mašinos pristatymą sklandė daug gandų – nuo ekipos pardavimo iki pavadinimo keitimo. Mallya seniai norėjo išbraukti iš pavadinimo priminimus apie Indiją, bet tai neįvyko – žurnalistams buvo pristatyta VJM11, išdažyta rožine spalva rėmėjų iš BWT garbei. Pilotų sudėtis liko ta pati, o rusas Nikita Mazepinas gavo vystymo piloto vietą – ir atsisėdo prie bolido vairo pirmąją bandymų dieną.

Iš esmės mašina buvo pernykštė, tik pritaikyta naujam reglamentui ir su „Halo“ sistema. Didesniems atnaujinimams pinigų nebuvo, VJM11 trūko prispaudžiamosios galios ir greičio, apie tai pilotai kalbėjo gana atvirai. „Force India“ kreipėsi į „Liberty Media“ prašydama anksčiau laiko išmokėti prizinius pinigus, kad būtų galima atsiskaityti su tiekėjais ir kreditoriais.

„Force India“ visuomet stengdavosi iškovoti kuo daugiau taškų sezono pradžioje, kol varžovai dar aiškindavosi su mašinomis ir sprendė patikimumo problemas, bet šįkart komandos forma buvo gana prasta. Trys pirmosios lenktynės atnešė tik vieną tašką, o štai Baku tarsi įvyko stebuklas.

Miesto trasoje „Force India“ mašinų trūkumai nebuvo taip pastebimi. Sergio Perezas kvalifikavosi aštuntas, net keletas lenktynininkų nesugebėjo finišuoti – ir meksikietis užlipo ant podiumo. Tik antrą kartą per paskutinius du sezonus pirmajame trejetuke atsidūrė pilotas, lenktyniaujantis ne už „top“ komandas.

Daugelis manė, kad antrame sezone Oconas būtinai aplenks Perezą, bet jei per kvalifikacijas Estebanas tikrai būdavo greitesnis, nugalėjęs ekipos draugą rezultatu 16:5, tai per lenktynes Sergio vėl atsidūrė priekyje, uždirbdamas 13 taškų daugiau.

Vasarą Perezas suvaidino svarbų vaidmenį komandos savininkų pasikeitimo procese. Kai liepą pinigai visai pasibaigė, du tiekėjai – HMRC ir „Formtech“ kreipėsi į Londono teismą, reikalaudami komandą pripažinti nemokia ir ją visai uždaryti.

Viską lėmė valandos. Otmaras Szafnaueris paėmė iniciatyvą į savo rankas. Be Vyjaj‘aus Mallya ir jo statytinio Bobo Fernley žinios jis susitarė su Perezu ir jo vadybininku inicijuoti teisminį procesą ir pasiekti, kad ekipoje būtų įvestas išorinis valdymas – dėl menkos „Formulės-1“ masteliais sumos – 4 mln. dolerių skolos pilotui. Perezas padavė komandą į teismą.

Komandai vadovauti pradėjęs Szafnaueris vėliau žurnalistams sakė: „Skirtumas tame, kad jei jus pripažįsta nemokiu, tai jūs užsidarote, turtas parduodamas ir tuo viskas užsibaigia. Išorinio valdymo atveju administratorius ieško sprendimo, kad bendrovė galėtų tęsti darbą. Tuo momentu mes buvome arčiau to, kad komanda būtų paskelbta nemokia, o ne išorinio valdymo įvedimo. Tai buvo kelių dienų klausimas“.

Perezo ieškinį palaikė šio pasaulio stipriausieji: „Daimler/Mercedes“ komanda buvo skolinga daugiau nei 10 mln. eurų už jėgaines, o rėmėjai iš BWT tvirtino, kad parama yra apiforminta kaip kreditas. Iš tikrųjų visos šios pusės – Szafnaueris, Perezas. „Mercedes“ ir BWT pabandė išsaugoti komandą nuo uždarymo. Ir jiems pavyko – teismas paskyrė išorinį administratorių.

Mallya į savo nušalinimą atsakė rūsčiu laišku darbuotojams, bet nuo to laiko daugiau nebuvo minimi jo ryšiai su komanda. Situaciją sunkino, kad Mallya buvo areštuotas, o Indijos bankai norėjo įšaldyti visus jo aktyvus. Dalies komandos pardavimui reikėjo gauti Mallya kreditorių sutikimą. Pasiekti to nepavyko, todėl buvo nutarta nupirkti komandos aktyvus, o ne jos dalis.

Rugpjūčio 16 d. sandoris buvo įformintas. Lance‘o Strollo tėvas Lawrence surinko investuotojų konsorciumą, kurie susivienijo į kompaniją „Racing Point UK Limited“, kuri už 90 mln. svarų išpirko ekipos aktyvus.

Rugpjūčio pabaigoje FIA išdavė licenciją naujai „Racing Point Force India“  komandai dalyvauti F-1 pasaulio čempionate. Komandą, kuri turėjo „Sahara Force India“ pavadinimą, išbraukė iš čempionato dalyvių kaip nesugebančią užbaigti sezono ir iš jos atėmė visus per sezoną iškovotus taškus. Pilotai savo taškus išsaugojo. Szafnaueris tapo komandos vadovu.

Bet tuo viskas neužsibaigė. Administratorių iš FRP sprendimas perduoti visus aktyvus „Racing Point“ netenkino rusų kompanijos „Uralkalij“, kuriai vadovauja Dmitrijus Mazepinas, o jo sūnus Nikita lenktyniavo GP3 ir buvo komandos vystymo pilotu. „Uralkalij“ taip pat norėjo nupirkti komandą ir pateikė atitinkamą pasiūlymą, bet atsakymo negavo, todėl išorės administratorius padavė į teismą.

Iš vienos pusės komanda buvo laikoma nauja, tačiau iš kitos – liko sena. Jėgainių limitą per sezoną nauja komanda paveldėjo, o taškus teko rinkti nuo nulio. „Haas“ ekipai iškilo klausimų dėl prizinių pinigų – sezono pabaigoje jie net pateikė protestą, tvirtindami tai, kad komanda turi vieną juridinį asmenį, o bolido konstrukcija yra kitos komandos, todėl neva ji nėra konstruktorė, tačiau FIA šiuo klausimu turėjo kitokią  nuomonę.

Po vasaros pertraukos Perezas ir Oconas uždirbo dar 52 taškus naujai ekipai, tuo užtikrindami 7 vietą Konstruktorių įskaitoje. Jei prie jų pridėtumėme dar 56 taškus, kuriuos turėjo sena komanda iki diskvalifikacijos, tai ekipa būtų užėmusi 5 vietą.

Daugelis buvo įsitikinę, kad Lance‘as Strollas dar rudenį pereis į naują komandą, bet perėjimą užblokavo „Mercedes“, reikalaudami vykdyti Ocono kontraktą – jų jaunimo programos piloto.

Spalio viduryje buvo patvirtintas kontraktas su Perezu, jo komandos kolega tapo jaunasis Strollas, o štai Oconas liko visai be sutarties.

Komandos ateitis artimiausiems metams yra garantuota, įdomu bus stebėti tai, kaip ji pasikeis pereidama iš Indijos milijardieriaus rankų į Kanados. Jei pirmasis buvo avantiūristas ir romantikas, tai antrasis padarys viską, kad jo sūnus pasiektų sėkmės. O ir priminimo apie Indiją daugiau nebėra...



Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

F-1.lt pulsas

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. Tadux15 565
2. ramasgo 556
3. Dainius Bendikas 556
4. mantioras 554
5. Kęstutis Šimkus 553