Nežiūrint į eilinę lenktynininkų rotaciją, „Toro Rosso“ ekipai 2019 metai buvo sėkmingi. Antrą kartą istorijoje komanda sezoną užbaigė šeštoje Konstruktorių taurės vietoje...
Lenktynininkas |
GP |
Vieta |
Taškai |
Geriausias startas |
Geriausias finišas |
P. Gasly |
12/21 |
7 |
32/95 |
6 |
2 |
A.Albonas |
9/21 |
8 |
16/92 |
5 |
6 |
D. Kvyatas |
21 |
13 |
37 |
6 |
3 |
Stambiu šriftu išskirti pilotų pasirodymai „Toro Rosso“ sudėtyje.
Toro Rosso |
GP |
Vieta |
Taškai |
Geriausias startas |
Geriausias finišas |
2019 |
21 |
6 |
73 |
5 |
2 |
2018 |
21 |
9 |
33 |
5 |
4 |
2017 |
20 |
7 |
53 |
6 |
4 |
2016 |
21 |
7 |
63 |
5 |
6 |
2015 |
19 |
7 |
67 |
5 |
4 |
Jei 2018 metais „Red Bull“ paaukojo savo „dukterinės“ komandos rezultatus, visą jos sezoną paskyrusi kontaktų su „Honda“ motoristais derinimui, tai jau 2019-tais abi „Red Bull“ ekipos važiavo su japoniškais jėgos agregatais – ir jie buvo pakankamai konkurencingi.
Pilotų sudėtis visiškai pasikeitė. Į „Toro Rosso“ sugrįžo rusas Daniilas Kvyatas, o jo draugu tapo vienas iš debiutantų – Alexanderis Albonas, lenktyniaujantis su Tailando licencija. Albonas vos nebuvo pasirašęs kontrakto su „Nissan“ ir rengėsi lenktyniauti „Formulėje-E“, kai Helmutas Marko pasiūlė jam sugrįžti į jų jaunimo programą, iš kurios jis jau buvo vieną kartą atleistas. Tailandietis gavo antrą šansą, kaip ir Kvyatas.
Jamesas Key paliko komandą 2018 m. vasarą, naują mašiną ruošė vadovaujant technikos direktoriaus pavaduotojui Jody Eggintonui. Viską, ką taisyklės leidžia nusipirkti rinkoje, „Toro Rosso“ įsigijo iš „Red Bull Technology“, kitką kūrė pati.
Mašina išėjo patikima, per žiemos bandymus komanda užėmė 4 vietą pagal nuvažiuotą distanciją, o D. Kvyatas pirmavo trečią bandymų dieną.
Pirmosios lenktynės buvo rezultatyvios – Melburne Kvyatas finišavo dešimtas, o Bahreine ir Alexas gavo taškų. Kinijoje A. Albonas tapo „Dienos lenktynininku“, kai startavęs iš serviso zonos, varžybas užbaigė dešimtoje vietoje. Kvyatas ten startavo 11-tas, bet po susidūrimo su „McLaren“ pilotais, gavo baudą ir netrukus pasitraukė iš distancijos.
Kova buvo apylygė. Sezono pradžioje debiutantui Albonui trūko patirties, jis nusileisdavo kvalifikacijose, bet dėl jo greičio abejonių nebuvo, o ir lenktynėse jis pradėjo elgtis drąsiau. Beje, nebuvo apseita ir be avarijų ir sudaužytų bolidų.
Pačiomis rezultatyviausiomis „Toro Rosso“ komandai tapo lietingos lenktynės Vokietijoje, kur Kvyatas užlipo ant podiumo, užbaigęs lenktynes trečioje vietoje, o Albonas finišavo šeštas. 23 taškai per vienerias lenktynes – tokio rezultato per visą sezoną nepasiekė nė viena vidurinės grupės komandų.
Po Vengrijos GP Alexas laimėjo kvalifikacijas prieš Daniilą rezultatu 6:5, bet rusas buvo uždirbęs daugiau taškų, o po vasaros pertraukos ekipos sudėtis pasikeitė.
„Red Bull“ kompanijos konsultantas Helmutas Marko atliko eilinę rokiruotę – pervedė Alboną į „Red Bull“, kur Verstappeno fone Pierre‘as Gasly atrodė blankiai, o prancūzas buvo išsiųstas į „Toro Rosso“ – ir Kvyatui teko varžytis su nauju partneriu.
Stebėtina, kad prie mažiau konkurencingos mašinos vairo Gasly iš karto pradėjo važiuoti užtikrintai, Kvyatą aplenkęs kvalifikacijose rezultatu 7:2 ir per 9 varžybas „Toro Rosso“ sudėtyje prancūzas uždirbo 36 taškus – tik vienu tašku mažiau nei Kvyatas per visą sezoną. Sąlygomis, kai ekipos partneris važiuoja geriau, Daniilui visuomet būdavo nepaprasta.
Po vasaros pertraukos mašinos greitis galėjo būti ir geresnis. Vidurinėje komandų grupėje vyko atkakli kova, varžovai toliau modernizavo savo bolidus ir šioje situacijoje „Toro Rosso“ buvo gale, bet chaosas per varžybas Brazilijoje leido komandai suduoti lemiamą smūgį varžovams – Pierre‘as Gasly lenktynes užbaigė antras.
Du podiumai per sezoną ir tik 6 taškų atsilikimas nuo gamyklinės „Renault“ komandos Konstruktorių įskaitoje – puikus rezultatas. Tik trijų „top“ komandų pilotai visą sezoną lipdavo ant podiumo, o taip pat – „Toro Rosso“. Faktiškai, dvejos lenktynės – Vokietijoje ir Brazilijoje – nulėmė „Toro Rosso“ komandos likimą.
2020 metais ekipa pakeis pavadinimą į „Scuderia Alpha Tauri“ – „Red Bull“ kompanijai priklausančio madingo prekės ženklo garbei, bet išsaugos ir pilotų sudėtį. Pakartoti tokį aukštą rezultatą bus sunku, bet Franzo Tosto vadovaujama komanda yra išties kovinga, o ir lenktynininkams bus ką įrodinėti, nes kitaip H. Marko vėl ką nors sugalvos...
# | Vartotojas | Taškai |
---|---|---|
1. | tundrinė | 3896 |
2. | Tadas Misevičius | 3858 |
3. | fandom | 3858 |
4. | ramasgo | 3856 |
5. | Valode | 3850 |