Sezono rezultatai: „Renault Sport F1“

Sezono rezultatai: „Renault Sport F1“
logo 2017 Gruodžio 15 d. 06:00, Renault Sports

Renault“ komanda taikėsi į penktąją vietą Konstruktorių įskaitoje, bet paskutiniu momentu užėmė šeštąją – ir liko patenkinti rezultatu.

Lenktynininkas

GP

Vieta

Taškai

Geriausias startas

Geriausias

finišas

Nico Hulkenbergas

20

10

43

5

6

Jolyonas Palmeris

16

17

8

10

6

Carlosas Sainzas

20 / 4

9

48 / 6

7

7

 

Renault (anksčiau - Lotus F1 Team)

GP

Vieta

Taškai

Geriausias startas

Geriausias finišas

2017

20

6

57

5

6

2016

21

9

8

13

7

2015

19

6

78

5

3

2014

19

8

10

5

8

2013

19

4

315

2

1

               

 

Po užpernykščio sugrįžimo į „Formulę-1“ gamyklinė „Renault“ komanda neteko savo lenktynių direktoriaus – Fredericas Vasseuras nesutiko su komandos vadovybe ir į „Haas“ perėjusio Kevino Magnusseno - per naujojo bolido pristatymą audeklą nuo naujojo R.S.17 kartu su Jolyonu Palmeriu nutempė iš „Force India“ atėjęs Nico Hulkenbergas. Rezerviniu komandos pilotu tapo rusas Sergejus Sirotkinas.

R.S.17 – pirmoji savarankiška mašina pagal gamyklinės „Renault“ komandos versiją – 2016 metais sprendimas apie sugrįžimą į čempionatą buvo priimtas labai vėlai ir čempionate buvo naudojama sena patobulinta „Lotus“ važiuoklė. Komanda daug laukė iš naujojo reglamento, tikėdamiesi sumažinti atsilikimą ir įsitvirtinti vidurinėje komandų grupėje užbaigiant ekipos restruktūrizaciją ir personalo samdymą.

Per žiemos bandymus neapseita be problemų – stabdžių aušinimo sistema pasirodė esanti neefektyvi, tačiau gamyklinė komanda reiškia ne vien statusą – patobulintus stabdžių ortakius pristatė į Barseloną jau kitą dieną. Iškilo tradiciniai sunkumai su jėgaine, bet inžinieriai surado laikiną sprendimą, iš dalies atjungę rekuperacijos sistemą, o tai leido dirbti su važiuoklės nustatymais, kol motoristai sprendė savas problemas. Komanda ryškiai veikė kur kas efektyviau nei prieš metus.

Pirmosios dvi lenktynės neatnešė taškų – atsiliepė laiko praradimas per bandymus. Varžovai pasiruošė geriau, bet ir gamyklinė komanda nestovėjo vietoje. Problemos su patikimumu palaipsniui sprendėsi, trečiosios lenktynės buvo rezultatyvios – Bahreine Hulkenbergas uždirbo savo pirmuosius taškus „Renault“ sudėtyje.

Įdomu tai, kad kvalifikacijose naujoji „Renault“ mašina pasirodė esanti kur kas konkurencingesnė nei lenktynėse – daugelyje komandų viskas buvo atvirkščiai. Padangos R.S.17 bolide greitai pradėdavo dirbti, o geras sukibimas niveliavo silpnąsias bolido vietas – problemas su balansu posūkiuose, su pakaba. Ilgoje distancijoje, su pilnais degalų bakais problemos buvo kur kas akivaizdesnės – tai negatyviai atsiliepė mašinos greičiui.

„Renault“ motoristai sezono eigoje sugebėjo pridėti - aerodinaminės naujovės, pristatytos sezono viduryje, pasirodė esančios pakankamai efektyvios. Labai glaustoje vidurinės grupės komandų kovoje dažnai viską nulemdavo dešimtosios sekundės – ir ši pažanga leido „Renault“ neblogai atrodyti varžovų fone.

Ilgą laiką taškus komandai rinko tik Hulkenbergas. Palmeriui tęsėsi nesėkmių juosta, jis tris kartus finišavo 11-tas ir tik Singapūre pirmą kartą lenktynes užbaigė dešimtuke. Tuo momentu jau daugelis kalbėjo, jog Jolyono dienos komandoje yra suskaičiuotos. Atsakydamas Jolyonas sakė, kad jo kontraktas pasirašytas iki sezono pabaigos, bet Japonijos GP etapas buvo paskutinės brito lenktynės „Formulėje-1“.

Prieš lenktynes Ostine komanda patvirtino apie pirmalaikį išsiskyrimą su Palmeriu „abipusiu susitarimu“ ir pradedant JAV GP jį pakeitė iš „Toro Rosso“ perėjęs Carlosas Sainzas.

Ispanas uždirbo taškus jau pirmose savo už „Renault“ lenktynėse, finišavęs 7-tas Ostine, bet pasiekti daugiau jam nepavyko. Įdomu tai, kad viso sezono eigoje „Renault“ pilotai nė karto neuždirbo taškų dviem mašinomis, nors komandos vadovybė ir kėlė tokį uždavinį.

Viena iš labiausiai aptariamų temų tapo „Renault“ kontraktas su FIA techniniu direktoriumi Marcinu Budkowskiu – lenkas prancūzų komandoje gavo vykdomojo direktoriaus postą.

Budkowskio karjera „Formulėje-1“ pradėjo 2001 metais su „Prost GP“ komanda, jis 5 metus praleido „Ferrari“, 7 – „McLaren“, o paskutiniais metais dirbo FIA – komandos derindavo su juo įvairiausius techninius sprendimus, kad galėtų garantuoti jų legalumą. Lenkų inžinierius žinojo visų komandų paslaptis – varžovai baiminosi, kad jis jomis pasidalins su „Renault“.

Skambėjo griežti protestai dėl to, kad Budkowskio privalomos atostogos užtruks tik tris mėnesius – tiek priklauso pagal Šveicarijos įstatymus, nes Marcinas dirbo būtent FIA Šveicarijos būstinėje. „McLaren“ lenktynių direktorius Ericas Boullieras netgi reikalavo, kad lenko atostogos turi būti vieneri metai. Galiausiai pavyko surasti kompromisinį variantą. Prie trijų mėnesių atostogų pridėjo dar pusę metų, todėl lenkas darbą „Renault“ komandoje pradės balandžio 1 dieną.

Paskutinėse lenktynėse „Renault“ išplėšė 6 vietą Konstruktorių įskaitoje, aplenkdami „Toro Rosso“.

„Renault Sport“ vykdomasis direktorius Cyrilas Abiteboulas: „Misija įvykdyta. Mes atvažiavome į Abu Dabį su vieninteliu tikslu, nors reikia pripažinti, kad sezono pradžioje komanda galvojo apie 5 vietą Konstruktorių įskaitoje. Mes patys daugeliu atvejų apsunkinome situaciją, atrodėme nestabiliai: tai būdavome per daug agresyvūs, tai per daug konservatyvūs, bet Abu Dabio etapui pasiruošėme gerai.

Šeštoji vieta tapo mūsų naujuoju tikslu ir aš didžiuojuosi tuo, kad mes pasiekėme savo. Komandai tai buvo įsimintinas momentas, o ne paprasčiausiai rezultatas trasoje. Tai didelis pliusas bendrai motyvacijai ir fantastinis apdovanojimas, kuris tarpusezoniu reikš kur kas daugiau nei bet kokie finansiniai faktoriai“.

Sezono eigoje komandoje ne kartą kalbėjo, kad esami rezultatai ne tiek svarbūs, kiek vidiniai gamyklinės komandos procesai, kadangi reikalavimai iš gamyklinės komandos yra kur kas didesni nei iš kitų – „Renault“ turi atitikti šį statusą.

2018 metais „Renault“ jėgos agregatus turės dvi labai stiprios komandos – „Red Bull“ ir „McLaren“, kovoti su kuriomis bus labai nepaprasta, bet „Renault“ mano, kad komandai labai svarbi bus tokios kovos patirtis, mat jei nori būti pirmas, tu privalai aplenkti visus.   



Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

F-1.lt pulsas

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. f1a 1005
2. mantioras 1001
3. Tadux15 1000
4. Kęstutis Šimkus 991
5. Giriby 983