Sezono rezultatai: „Renault Sport F1 Team“

Sezono rezultatai: „Renault Sport F1 Team“
logo 2018 Gruodžio 18 d. 12:47, Renault Sport

Renault“ užtikrintai juda link užsibrėžto tikslo, progresuodama kiekvieną sezoną – 2018 metais komanda užėmė 4 vietą Konstruktorių įskaitoje ir pasirašė kontraktą su Danieliu Ricciardo, tačiau atsilikimas nuo lyderių dar yra didelis.

Lenktynininkas

GP

Vieta

Taškai

Geriausias startas

Geriausias finišas

Nico Hulkenbergas

21

7

69

7

5

Carlosas Sainzas

21

10

53

5

5

 

Renault Sport F1 Team

GP

Vieta

Taškai

Geriausias startas

Geriausias finišas

2018

21

4

122

5

5

2017

20

6

57

5

6

2016

21

9

8

13

7

 

2018-ieji buvo tretieji penkerių metų plano, kuris gamyklinę „Renault“ komandą turėtų atvesti į geriausiųjų „Formulės-1“ ekipų trejetuką. Kuriant mašiną, važiuoklės konstruktoriai ir motoristai ypatingą dėmesį skyrė patikimumui ir taikėsi į 4 ar 5 vietas pagal sezono rezultatus.

Per žiemos bandymus naujasis R.S.18 atrodė geriausiai tarp vidurinės grupės komandų – tai įvyko dėl „Force India“ žingsnio atgal ir dėl „McLaren“ problemų su patikimumu. Pirmosios lenktynės pateisino viltis – Nico Hulkenbergas ir Carlosas Sainzas uždirbo taškus, finišavę 7 ir 10 vietose. Pozicijos nuo septintos iki dešimtos vietų komandai tapo labai dažnos šiame sezone.

Atsilikimas nuo „Red Bull“ buvo labai didelis – esant vienodiems jėgos agregatams skirtumas tarp važiuoklės efektyvumo buvo akivaizdus ir sezono eigoje „Renault“ aktyviai stiprino tą skyrių, kuriam vasarą pradėjo vadovauti buvęs FIA techninio departamento vadovas Marcinas Budkovski.

Motoristai taip pat nestovėjo vietoje. Reglamentas leido panaudoti tris jėgaines per sezoną ir kiekviena sekanti versija turėdavo maždaug 30 AG didesnę galią. „Renault“ apgailestavo, kad degalų sąnaudos buvo pakankamai didelės ir daugelyje trasų lenktynininkams teko taupyti degalus – komanda ne kartą viešai pasisakė už tai, kad šie apribojimai būtų panaikinti.

„Mercedes“ bei „Ferrari“ klientai jau seniai turėjo galimybę padidinti jėgainės galią per kvalifikacijas ir nors toks režimas pas „Renault“ atsirado sezono metu, šeštadieniais atsilikimas vis dėlto buvo didelis. Atkovoti pozicijas per lenktynes buvo nepaprasta – R.S.18 nusileido varžovams tiesiosiose ir greituose posūkiuose, o tai apsunkino kovą. Sezono eigoje „Renault“ pilotai retai kada atsikovodavo daugiau nei viena-dvi pozicijos.

Pernai „Renault“ nutarė pakeisti Jolyoną Palmerį Carlosu Sainzu tiesiog sezono įkarštyje, atlikę nepaprastą kombinaciją. Hulkenbergas ir Sainzas praleido sezoną pakankamai lygiai, nors Nico vis tik turėjo nežymų pranašumą. Kvalifikacijose jis aplenkė komandos draugą rezultatu 13:8, o lenktynėse uždirbo 16 taškų daugiau.

Įdomu tai, kad jau balandį komanda pareiškė, kad ieško pamainos Sainzui, nes formaliai jis priklauso „Red Bull“ ir jie gali jį atšaukti, jei Ricciardo nuspręs pakeisti komandą. Toks scenarijus suveikė, bet visiškai kitaip nei buvo spėjama pavasarį.

Vasarą komanda derėjosi su Estebanu Oconu, pasiūlydami jam dviejų metų sutartį, tačiau „Mercedes“ nenorėjo, kad jis netektų gamyklinės komandos nario statuso – ir teisės atšaukti jį savo nuožiūra, o tai netenkino „Renault“.

Rugpjučio pradžioje „Renault“ netikėtai patvirtino kontraktą su Ricciardo – kitais metais australas taps Hulkenbergo komandos partneriu, o Sainzas tęs karjerą „McLaren“ ekipoje.

Vasarą „Renault“ keletą kartų viešai skubino „Red Bull“ apsispręsti dėl jėgos agregatų tiekimo kontrakto, kol galiausiai tie pasirinko „Honda“, o prancūzų motoristai prarado labai svarbų klientą.

Bobas Bellas paliko „Renault“ technikos direktoriaus postą ir tęsia savo darbus konsultanto pareigose – po 36 metų, praleistų „Formulėje-1“, jis nutarė dalį savo laiko praleisti už šio sporto ribų.

Pačiomis rezultatyviausiomis lenktynėmis komandai buvo etapas Ostine – 14 taškų už 6 ir 7 vietas, kai tuo tarpu pagrindiniai konkurentai iš „Haas“ čia patyrė nesėkmę ir tai gamyklinei komandai praktiškai garantavo 4 vietą Konstruktorių įskaitoje.

Pakartoti šią sėkmę kitame sezone bus sunku, nors labai daug kas priklausys nuo „Red Bull“ konkurencingumo su „Honda“ jėgainėmis. „Renault“ kol kas neįvardija tikslų kitam sezonui, bet planuoja sumažinti atsilikimą nuo lyderių, kad nebūtų pralaimima po ratą lenktynių pabaigoje.

Sezono pabaigoje vienas iš gamyklinės komandos strategijos ideologų Jerome Stollas paliko „Renault Sport“ prezidento postą, o komandos iniciatorius, kompanijos vadovas Carlosas Ghosnas buvo areštuotas Japonijoje dėl finansinių machinacijų. Komandoje pareiškė, kad tai neturės įtakos jos pasirodymams „Formulėje-1“, bet tik laikas parodys, ar taip yra.

Daugelis gamyklinės komandos sėkmės faktorių jau yra, dabar reikia, kad jie pradėtų veikti visi kartu. Su maždaug 60-70 proc. lyderių biudžetu tam gali prireikti labai daug laiko, o tikėtis greito biudžeto padidinimo neverta. „Jie stengiasi skraidyti pirmąja klase, tačiau mokėti nori tik už traukinio plackarto bilietą“, - tai vaizdžiai apie „Renault“ kompanijos požiūrį į „Formulę-1“ pasisakė aukšti pareigūnai iš „Red Bull“.



Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

F-1.lt pulsas

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. f1a 1178
2. Tadux15 1161
3. Giriby 1155
4. mantioras 1147
5. Modestas99 1144