Sezono rezultatai: „Sauber F1 Team“ (2)

Sezono rezultatai: „Sauber F1 Team“
logo 2017 Gruodžio 11 d. 06:00, Sauber

Pasikeitus komandos savininkams, „Sauber“ praleido eilinį pereinamąjį sezoną, užimdami paskutinę vietą Konstruktorių įskaitoje – ir dėl finansinių problemų, kurios komandą kamavo 2016 metais.

Lenktynininkas

GP

Vieta

Taškai

Geriausias startas

Geriausias finišas

Pascalis Wehrleinas

18

18

5

12

8

Marcusas Ericssonas

20

20

0

11

11

Antonio Giovinazzi

2

23

0

16

12

 

Sauber F1 Team

GP

Vieta

Taškai

Geriausias startas

Geriausias finišas

2017

20

10

5

11

8

2016

21

10

2

14

9

2015

19

8

36

8

5

2014

19

10

0

9

11

2013

19

7

57

3

4

Esmine „Sauber“ problema 2017 metais tapo sunkioje finansinėje padėtyje priimtas sprendimas naudoti metų senumo „Ferrari“ jėgaines – naujiems jėgos agregatams pinigų tuo metu nebuvo. „Sauber“ tikėjosi kaip nors kompensuoti atsilikimą dėl efektyvesnės aerodinamikos, bet tarpusezoniu visi motoristai pasiekė stebėtinų rezultatų, todėl su pernykščiais motorais komanda iš karto atsidūrė gale – realių šansų pakovoti su varžovais nebuvo.

2016 metų vasarą atėjo nauji savininkai, ekipos finansinė situacija stabilizavosi, o tai leido paruošti naują  bolidą iki žiemos bandymų pradžios – per bandymus išaiškėjo, kas atsilikimas labai didelis.

Komandos sudėtis buvo patvirtinta vėlai – sausio 16 dieną, kai „Sauber“ pasirašė sutartį su  „Mercedes“ jaunimo programos pilotu Pascaliu Wehrleinu. Tačiau po keleto dienų, sausio 21 d. Čempionų lenktynėse Majamyje Pascalis pateko į avariją, kur jam buvo pažeistas stuburas. Žiemos testus ir pirmąsias lenktynes vokiečiui teko praleisti. Sugrįžo jis prie vairo tik trečiame etape, o pirmuose dvejuose jį pakeitė rezervinis pilotas Antonio Giovinazzi.

Penktasis sezono etapas, Ispanijos GP atnešė „Sauber“ pirmuosius taškus – po daugybės pasitraukimų P. Wehrleinas lenktynes užbaigė 8 vietoje. Į Barseloną buvo atvažiavęs ir buvęs komandos savininkas Pieteris Sauberis – komanda šventė savo 25-metį, todėl taškai jam buvo kaip gera dovana. Po to buvo dar vienas Pascalio taškas Baku, tačiau vėliau varžovai pasitempė ir „Sauber“ neliko šansų – geriausiu rezultatu likusiose lenktynėse buvo 12 vieta Singapūre.

Balandį Monisha Kaltenborn, išsaugojusi komandos vadovės postą, pasirašė kontraktą su „Honda“ dėl jėgos agregatų tiekimo – komanda tikėjosi 2018 metais techninės partnerystės su jėgainių tiekėjais iš Japonijos, tačiau ši sutartis buvo nutraukta jau po kelių mėnesių.

Birželį, nepaaiškinę priežasčių, naujieji „Sauber“ savininkai atsisveikino su ponia Kaltenborn, į keletą lenktynių komanda buvo atvažiavusi be formalaus komandos vadovo, o liepą komandai pradėjo vadovauti Fredericas Vasseuras, pernai metais atsisveikinęs su „Renault“.

Vasseuras iš karto užėmė keletą pareigų, be komandos vadovo posto, dar tapęs vykdomuoju „Sauber Motorsport AG“ vykdomuoju direktoriumi.

Vienu iš pirmųjų Vasseuro sprendimų buvo kontrakto su „Honda“ nutraukimas – jis labai greitai susitarė dėl bendradarbiavimo su „Ferrari“, todėl iš esmės per kelias dienas komanda pakeitė jėgos agregatų tiekėją 2018 metais.

Sezono pabaigą komanda „užbaiginėjo“, stabiliai protokole užimdama paskutines vietas – atsilikimas palaipsniui dar didėjo, bet ne vien dėl jėgainės galios deficito. Mašinai labai trūko prispaudžiamosios jėgos – dėl to nepavykdavo padangų gerai įšildyti iki darbinių temperatūrų, o dėl to buvo smarkiai prarandamas greitis.

Be to, dėl 2016 m. krizės teko atleisti nemažą dalį darbuotojų, o šį sezoną vėl teko rinkti komandą, bet ne visi sutiko persikelti gyventi ir dirbti į Šveicariją. Tobulinti mašiną buvo beviltiška, todėl labai anksti teko pradėti kito sezono bolido kūrimą.

Marcusas Ericssonas antrus metus paeiliui nusileido komandos draugui kvalifikacijose (9 prieš 11) ir lenktynėse (0 prieš 5). Per dvejus metus švedas neuždirbo nė vieno taško, tačiau pasiliko komandoje dėl globėjų tarp ekipos savininkų.

Daugelis kalbėjo, kad „Sauber“ taps „dukterine“ „Ferrari“ komanda, vienaip a kitaip nukopijuodama „Haas“ komandos elgesį ir nors formaliai pusės to nepatvirtino, komanda pasirašė kontraktus iš karto su dviem „Ferrari“ jaunimo akademijos pilotais.

Naujuoju Ericssono komandos draugu 2018 metais taps Charles Leclercas, šiame sezone dominavęs „Formulėje-2“, o Antonio Giovinazzi gaus rezervinio piloto statusą – jis dalyvaus penktadienio treniruotėse. Gaila, bet „Mercedes“ globotiniui Pascaliui Wehrleinui karjera „Sauber“ komandoje užsibaigė, nors būtent jis uždirbo visus taškus komandai šiame sezone.

Komandos finansiniai ir techniniai resursai, o taip pat toks patyręs specialistas kaip Jorgas Zanderis leis kitąmet komandai sukurti efektyvią važiuoklę. Komanda gaus naują „Ferrari“ jėgainę ir galės kovoti nors su kitu „Ferrari“ klientu – „Haas“ komanda.

Naujas sezonas parodys, ar „Sauber“ yra pajėgi pasiekti daugiau, bet savininkai ir vadovybė turi optimistinių planų, mat komanda dar gavo ir naują titulinį rėmėją ir bolidas bus nudažytas „Alfa Romeo“ spalvomis, todėl ir žiūrovai įsivaizduos visai kitą mašiną.

 


Komentarai (2)
Mendoza69
| 12/11 12:04 Atsakyti
2013 ir 2015 geriausi metai buvo, Eriksonas tik viena aukstesne pozicija turejo starta gera. verleinas zemesne, bet atvazavo i taskus. Tikuosi su Alfa romeo bus tasku. Bet aiskiaus lyderio nematau sioje komandoje.
masinukas
| 12/11 09:32 Atsakyti
būtų komanda kaip komanda, jei nelaikytų niekam tikusio Ericssono. Wekrleinas visose komandose su niekam tikusiu bolidu atveža taškų, bet neturi stiprių užtarėjų kurie kiša milijonus į lėtapėdžius pilotus. Būtų įdomu Wehrleiną pamatyti, bent jau vidutiniokų komandoje. Būdavo Maldonado kurį finansuodavo, bet tas nors spausdavo iki galo, buvo greitas, o čia Ericssonas lėtas, kliuvinys, pavojingas aplinkiniams, bet svarbu pinigų už jo vietą duoda
×

TOP naujienos

F-1.lt pulsas