Sezono rezultatai: „Scuderia Ferrari“ (3)

Sezono rezultatai: „Scuderia Ferrari“
logo 2018 Gruodžio 20 d. 12:15, Ferrari

2018 metais „Ferrari“ buvo labai arti išsvajotosios pergalės pasaulio čempionate, bet dėl kelių priežasčių pasiekti sėkmės nepavyko...

Lenktynininkas

GP

Vieta

Taškai

Geriausias startas

Geriausias finišas

Sebastianas Vettelis

21

2

320

1

1

Kimis Raikkonenas

21

3

251

1

1

 

Scuderia Ferrari

GP

Vieta

Taškai

Geriausias startas

Geriausias finišas

2018

21

2

571

1

1

2017

20

2

522

1

1

2016

21

3

398

3

2

2015

19

2

428

1

1

2014

19

4

216

4

               2

 

Naujo SF71-H kūrimą pradėjo gana anksti, nežiūrint į kovą iki pat sezono pabaigos 2017 metais – „Ferrari“ turi pakankamai resursų, kad vienu metu galėtų dirbti su dviem didelių išlaidų reikalaujančiais projektais. Taip pat pasielgė ir „Mercedes“ – vienas įtemptos kovos sezonas perėjo į kitą.

Lūkesčiai „Ferrari“ komandoje visuomet būna aukšti, tikslas gali būti tik vienas – komanda padarė išvadas po praėjusio sezono ir pasistengė panaikinti silpnąsias senojo bolido puses.

Per žiemos bandymus „Ferrari“ dažniau už kitus pirmaudavo protokole – Sebastianas Vettelis net pagerino Barselonos trasos rekordą. „Ferrari SF71-H“ nuvažiavo labai ilgą distanciją – mašina išėjo greita ir patikima.

Vokietis užtikrintai laimėjo pirmąsias dvejas lenktynes ir iš karto susikūrė atotrūkį čempionate – prieš trečią etapą Šanchajuje jis lenkė Lewisą Hamiltoną 17 taškų – ir tai buvo pats didžiausias „Ferrari“ pranašumas per visą sezoną.

Kinijoje Vettelis prarado taškus po incidento su Verstappenu – kovoje dėl trečios vietos mašinos susidūrė ir lenktynininkus apsuko.

Kitas dvejas lenktynes laimėjo Hamiltonas – iki vasaros pertraukos kova tarp jų buvo apylygė. Pranašumas nuo vienos komandos pereidavo kitai, viską lemdavo dešimtosios sekundės dalys, kartais viską nulemdavo temperatūra ir trasos konfigūracija.

„Ferrari“ ir „Mercedes“ aktyviai tęsė „ginklavimosi varžybas“, ne tik tobulindami mašinas kiekvienam etapui, bet ir įdėmiai kontroliuodami vienas kito veiksmus – sezono metu ne kartą skambėjo įtarimai, kad varžovai pažeidžia reglamentą.

Skuderijos motoristai pasiekė rimtos pažangos – pirmą kartą po perėjimo prie hibridinių jėgos agregatų „Mercedes“ jėgainės ne tik neturėjo lemiamo pranašumo, bet kai kuriais aspektais netgi nusileisdavo.

Austrijoje, Silverstoune, Hockenheime, Vengrijoje ir Monzoje „Mercedes“ mašinos vien tik tiesiosiose pralaimėjo „Ferrari“ nuo 0,3 iki 0,5 sek. Varžovai įtarė komandą pažeidžiant reglamentą – kad yra viršijama iš baterijos paimama galia.

Baku pagal GPS duomenis varžovai pamatė, kad kvalifikacijoje kažkuriuo momentu galia padidėdavo apie 20 AG. Pasklido gandai, kad „Ferrari“ iš baterijų (jos yra dvi) paima didesnę galią nei yra leidžiama. FIA paprašė „Ferrari“ pakeisti jėgos agregato programinį aprūpinimą, kad būtų laikomasi taisyklių.

Austrijos etape varžovai užfiksavo, kad „Ferrari“ mašinos stipriai prideda greičio ilgos tiesiosios antroje dalyje, kur įsibėgėjimas įmanomas tik dėl to, kad yra padidinama vidaus degimo variklio galia. FIA mašinose sumontavo papildomus jutiklius, kurie kontroliavo degalų sąnaudas, dėl to raudonosios mašinos prarado pranašumą tiesiosiose ir tapo lėtesnėmis posūkiuose. Tuomet Skuderija patvirtino, kad buvo montuojami specialūs jutikliai, tačiau paneigė jų ryšį su greičio sumažėjimu ir pačio sumažėjimo fakto nepripažino.

Vasarą po nedidelės planinės operacijos staiga į komą paniro ir mirė „Ferrari“ prezidentas Sergio Marchionne. Komanda prarado stiprų lyderį, kuris savo autoritetu neleido įsižiebti konfliktui tarp ekipos vadovo Maurizio Arrivabene ir technikos direktoriaus Mattia Binotto.

Iš Binotto reikalavo nuolatinės pažangos – didesnės nei „Mercedes“. Siekis bet kokiais būdais padidinti bolido greitį vertė inžinierius diegti nepatikrintus sprendimus – ir tai nuvedė komandą į šoną. „Ferrari“ buvo įsitikinę, kad lenkia varžovus pagal techninio progreso tempus, bet kai „Mercedes“ stabiliai progresavo, „Ferrari“ kelioms savaitėms visiškai sustojo.

Dar vienu faktoriumi tapo nebūtinos Vettelio klaidos. Kinijoje vokietis susidūrė su Verstappenu, Baku prarado pergalę po nesėkmingos atakos prie Bottą. Po to jis prarado pozicijas starto metu dėl incidento su Sainzu, įsirėžė į Hamiltoną Monzoje ir į Bottą Prancūzijoje, išlėkė lyjant lietui Hockenheime, apsisuko po kontaktų su varžovais Suzukoje ir Ostine.

Singapūre Vettelis įvardijo save kaip pagrindinį varžovą kovojant dėl titulo – ir tęsė klaidas. Beveik be priekaištų važiavusio Hamiltono fone, Sebastianas prarado labai daug taškų dėl savo kaltės.

Meksikoje teko pripažinti pralaimėjimą – Lewisas pirma laiko iškovojo titulą, o sezono pabaigoje aplenkė Vettelį net 84 taškais – kai dar vasarą „Ferrari“ buvo laikomi favoritais. Konstruktorių įskaitoje kova užtruko kiek ilgiau, tačiau jos likimas irgi buvo aiškus.

Kimis Raikkonenas gerai praleido sezoną, užbaigdamas jį trečioje asmeninės įskaitos vietoje, nusileidęs tik čempionato lyderiams ir tuo užbaigė savo karjerą „Ferrari“ ekipoje. Suomio sąskaitoje kol kas paskutinė „pole“ pozicija, paskutinė pergalė ir paskutinis „Ferrari“ titulas – 2019 metais jis lenktyniaus „Sauber“, kur dar pavasarį perėjo „Ferrari“ vyr. konstruktorius Simone Resta.

Sezonui pasibaigus „Ferrari“ nesiėmė daryti skubotų išvadų ir kol kas nieko neatleido – naujasis prezidentas Johnas Elkannas bando užgesinti vidinį konfliktą ir nuteikti komandą pozityviai, juk kovai su „Mercedes“ reikia ne vien greitos mašinos.

Sebastiano Vettelio komandos draugu kitais metais taps jaunas ir labai greitas Charlesas Leclercas – jų tarpusavio kovos turėtų būti labai įdomios.

Jei tikėti gandais, ekipos inžinieriai labai teigiamai įvertino naujojo bolido tyrimų vėjo tunelyje rezultatus. Norint iškovoti pergalę pagal labai ilgo sezono rezultatus, „Ferrari“ reikia ne tik greičio, bet ir susitelkimo ir stabilumo, kadangi „Mercedes“ su tuo problemų lyg ir neturi. Dviejų stipriausių komandų dvikova turėtų būti įtempta, bet kartu – labai įdomi.

 


Komentarai (3)
Fekkalli
| 12/20 16:30 Atsakyti
Na jau kitiemet tai tikrai laimes. Naat
YZF
| 12/20 19:04 Atsakyti
Jo, Vettelis uztikrinai laimejo pirmasias dvejas lenktynes, ypac Australijoje uztikrinai pirmaves eme ir laimejo. Va po tokiu isvadu poto ir uzsivajoja raudonieji apie pergales chempionatuose.
RE f-1
| 12/20 21:23 Atsakyti
kombinezonai zmoniu ryškesni uz masina
×

TOP naujienos

F-1.lt pulsas