Sezono rezultatai: „Williams Racing“

logo 2023 Sausio 01 d. 13:57

Pirmasis sezonas pasikeitus savininkams ir atėjus „Dorilton Capital“, „Williams“ komandai atsitiktinai atnešė 8 vietą Konstruktorių įskaitoje, tačiau 2022 metais komanda vėl nusileido į jai būdingą paskutinę vietą komandinėje įskaitoje.

Lenktynininkas

GP

Vieta

Taškai

Geriausias startas

Geriausias finišas

A. Albonas

21

19

4

6

9

N. Latifi

22

20

2

10

9

N. de Vriesas

1

21

2

8

9

Williams Racing

GP

Vieta

Taškai

Geriausias startas

Geriausias finišas

2022

22

10

8

6

9

2021

22

8

23

2

2

2020

17

10

0

11

11

2019

21

10

1

14

10

2018

21

10

7

10

8

Susiklostė tokia tradicija, kad pirmoji ir paskutinė vieta „Formulėje-1“ yra pačios stabiliausios – jei komanda dominuoja – tai ilgam, o jei nusileidžia pagal visus rodiklius, tai ilgai ir bus paskutinė komandinėje įskaitoje. Tačiau 2022 metais kartu su naujuoju reglamentu pasikeitė ir Konstruktorių taurės nugalėtojas, ir ryškus autsaideris.

George'as Russellas išėjo į „Mercedes“, jam pakeisti „Williams“ pasikvietė Alexanderį Alboną. kuris gana neblogai lenktyniavo „Toro Rosso“ ir „Red Bull“, tačiau netiko Helmutui Marko ir praleido 2021 metų sezoną.

Nicholas Latifi pasiliko komandoje tretiems, paskutiniams pagal kontraktą metams, nes jo šeima smarkiai padėjo komandai su finansais. Žiemą buvęs komandos vadovas Jostas Capito pareiškė, kad išėjus G. Russellui, kanadietis turės šansą parodyti save, bet visi suprato, jog Latifi karjera artėja į pabaigą. Savo vaidmenį jis suvaidino, padėjo komandai išgyventi sunkų finansinį laikotarpį, bet atėjo laikas kitam žingsniui.

Be to, Loganas Sargeantas tapo jaunimo programos dalyviu. Iš komandos išėjo vyriausiasis inžinierius Adamas Carteris.

Jei 2021 metais „Williams“ labai pasisekė Vengrijoje ir Spa, kur komanda uždirbo 20 taškų iš 23 per visą sezoną, tai 2022 m. tokios sėkmės nebuvo, o ir bolidas netapo labiau konkurencingas. Technikos direktorius FX Demaisonas neslėpė, kad komanda neskyrė daug dėmesio FW44 modernizacijai.

Bet „Williams“ nusitaikė į komandos sugrįžimą į aukštesnes pozicijas ir dirbo kur kas tolimesnei perspektyvai, biudžetą išdalinusi į kelis projektus.

Smarkia trukdė bolido svyravimas, nestabilus balansas ir padangų degradacija. Kai padangas pavykdavo įvesti į darbinį režimą, mašina leisdavo kovoti su vidurinės grupės komandoms, o jei ne, „Williams“ sportininkai likdavo paskutiniais. Labai daug priklausydavo nuo trasų charakteristikų – ten, kur reikėdavo minimalaus priešpriešinio pasipriešinimo, FW44 atrodė geriau.

Kaip ir kitoms komandoms, iškilo problemų su pertekliniu mašinos svoriu, kurio išspręsti dėl apriboto biudžeto buvo beveik neįmanoma. Kažkuriam momentui komanda atsisakė dažyti stambias bolido detales – rėmėjų vis tiek nebuvo, o nenudažytas automobilis svėrė mažiau. Bet tai nieko nepakeitė ir mašina pradėta vėl dažyti.

Sezono bėgyje bolidas beveik nebuvo atnaujinamas. Pirmieji atnaujinimai atsirado tik vasarą – Silverstoune ir Austrijoje juos išbandė A. Albono mašinoje, o Prancūzijoje atnaujinimus gavo ir N. Latifi. Bet varžovai irgi nestovėjo vietoje, todėl komandų pajėgumas nepasikeitė.

Komandos lenktynininkai sezoną vertina skirtingai. Jei Albonas jį pavadino geriausiu savo karjeroje – kai kuriuos etapuose jis atrodė gana neblogai, tai Latifi sezoną įvertino blogiausiai iš trijų, praleistų „Williams“. Jis skundėsi mašinos nepatikimumu, problemomis su stabdžiais – jos iš tiesų buvo ir daugelyje varžybų jis būdavo paskutinis.

Kai po vasaros pertraukos Alboną teko pakeisti – Monzos etapo metu jį paguldė į ligoninę apendicito operacijai, komanda pakvietė atsarginį pilotą Nycką de Vriesą, kuris iš karto aplenkė Latifi, įrodydamas, jog esmė yra ne vien bolide. Buvęs „McLaren“ jaunimo programos dalyvis ir „Formulės-E“ čempionas debiutavo „Formulėje-1“ būdamas 27 metų ir pačiose pirmose lenktynėse uždirbo du taškus už 9 vietą.

Nicholas tik vieną kartą uždirbo taškus – už devintą vietą šlapioje Suzukos trasoje, bet jau ten prisipažino, kad šis jo rezultatas neturės jokios įtakos jo kontraktui. Pasiekti rimtesnės sėkmės per trejus metus kanadiečiui iš labai turtingos šeimos nepavyko, o greitai paaiškėjo, kad jam teks išeiti iš F-1 – ir toks sprendimas nieko nenustebino.

Alexas Albonas gerai praleido sezoną ir visiškai pateisino lūkesčius, bet negalėjo važiuoti greičiau, nei leido mašina. Tailando kilmės sportininkas tris kartus finišavo priziniame dešimtuke ir gavo 4 taškus, bendrą komandos kraitį padidindamas iki 8 taškų. Artimiausias „Williams“ varžovas - „AlphaTauri“ per sezoną uždirbo 35 taškus. Taigi, tarp šių dviejų ekipų – bedugnė.

2023 metais Albono partneriu bus jaunas ir perspektyvus Loganas Sargeanatas – pirmasis amerikietis „Formulėje-1“ nuo Alexandro Rossi laikų „Manor Marussia“ komandoje 2015 metais. Sargeantas šį sezoną užbaigė kuklioje ketvirtoje vietoje „Formulėje-2“, laimėtojui nusileidęs daugiau kaip 100 taškų, tačiau šis rezultatas užtikrino jam būtinus balus superlicencijai gauti.

„Williams“ pripažįsta, kad jie rizikuoja, pasirašę sutartį su debiutantu, bet nori žengti kitą žingsnį, patys išauklėti debiutantą, į kurį bus galima atsiremti ateityje. Be to, JAV piloto atsiradimas gali pakviesti rėmėjus iš Amerikos, ypač turint galvoje, kad kitais metais JAV įvyks net trys etapai. Tai būtų įvairiapusė nauda.

Buvęs komandos vadovas Jostas Capito: „Kitame sezone geriau nebus, tai tikrai. Iš šalies atrodytų, kad žengėme žingsnį atgal, jei žiūrėsime į pozicijas čempionate. Bet aš į tai žiūriu visai kitaip: taškai, gauti pernai, leido mums užimti 8 vietą, bet daugiausiai jų mes gavome Spa, kur lenktynių iš esmės nebuvo.

Šiais metais mes daug ką pakeitėme, atlikome restruktūrizaciją, suderinome darbines procedūras. Reikia suprasti, kad šį bolidą mes konstravome 2021 metais, o technikos direktorius FX Demaisonas prisijungė tik metų viduryje.

2023 m. turime kovoti vidurinėje grupėje. Pakvietę Sargeantą, mes rizikuojame, nes jis yra naujokas. Negalima bus jo lyginti su gana patyrusiu profesionalu Albonu. Bet reikia mąstyti strategiškai: jei norime būti pajėgiais ateityje ir išauklėti savo sportininką, kad būtumėm labiau konkurencingi ateityje, tai reikia kuo anksčiau pradėti dirbti su savo pilotais. Suprantame, kad kitais metais negalėsime uždirbti tiek taškų, kiek galėtų jų gauti du patyrę sportininkai. Bet mes tam ryžomės.

Praėjus keliomis savaitėms po sezono pabaigos komandos vadovas Jostas Capito ir technikos direktorius FX Demaisonas paliko savo postus. Komanda neįvardijo jų išėjimo priežasčių ir pažadėjo, kad greitai bus paskelbti nauji vadovai.

Williams Racing
Komanda: Williams Racing 2024 sezono taškai: 0
Variklis: „Mercedes“ Važiuoklė: FW44
Plačiau


Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

F-1.lt pulsas

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. f1a 1005
2. mantioras 1001
3. Tadux15 1000
4. Kęstutis Šimkus 991
5. Giriby 983