Prieš prasidedant pirmiesiems važiavimams, „Aurum 1006 km lenktynių“ organizatoriai paskelbė apie taisyklių pokyčius, kurie, kaip tikimasi, turėtų padidinti dalyvių konkurencingumą.
Anot lenktynių sumanytojo ir organizatoriaus Dariaus Jonušio, pokyčių imtasi tam, kad varžybose rezultatą lemtų ne tik komandos biudžetas, bet ir sportininkų meistriškumas.
Vienas iš pokyčių taisyklėse - apribojimas komandų sudėčiai. Sportininkai bus skirstomi į profesionalus ir mažesnę patirti Palangoje kasmet vykstančiose varžybose turinčius lenktynininkus.
„Įvedėme tokį apribojimą, panašų į tą, kurį taiko daugelis ištvermės lenktynių organizatorių – siekiame komandose suvienodinti visų vairuotojų lygį. Dėl to įvedėme du pakeitimus. Jie liečia tiek greičiausius vairuotojus, tiek ir lėčiausius,“ – sakė D. Jonušis.
„Pirmiausia dėl lėčiausių. „Aurum 1006 km lenktynėse“ gali varžytis nuo dviejų iki keturių sportininkų. Pasitaikydavo atvejų, kai komanda lenktyniauja rezultatui, lėčiausias sportininkas praktiškai nevažiuodavo – prie vairo sėdėdavo tik greičiausi, taip nustumdami savo kolegą į šoną. Dėl to šiemet nutarta, kad kiekvienas vairuotojas, registruotas komandoje, privalo pravažiuoti mažiausiai valandą laiko automobilyje. Kitaip tiek minučių, kiek trūksta laiko iki valandos sportininkui, bus pridėta prie bendro komandos rezultato – sąlyginai tai yra laiko bauda“, - apie taisyklių pokyčius rašoma pranešime spaudai.
„Kitas apribojimas skirtas greičiausiems. Komanda nebegalės turėti keturių greičiausių lenktynininkų, nes kitu atveju labai jau sąlyginai lengva nugalėti – tereikia greičiausius suburti į vieną komandą. Tada kitiems smarkiai sumažėja šansai. Dėl to organizatoriai pilotus suskirstė į PRO ir ne PRO.“
„Į PRO sąrašą patenka tik patys greičiausi ir tituluočiausi lenktynių dalyviai. Kol kas šis apribojimas galioja tik dviem pačioms galingiausioms klasėms. Taip tikimasi tuo pačiu priartinti prie galingiausiųjų ir kitas, ne tokias galingas klases, kurioms šiaip normaliu būdu būtų itin sunku konkuruoti. Šis apribojimas sako, kad vienoje komandoje gali lenktyniauti tik du PRO kategorijos sportininkai. Bet jeigu komanda turi PRO kategorijos sportininką, kiekvienas jo pravažiuotas ratas reiškia, kad prie komandos bendro laiko bus pridėta po vieną sekundę. Taip susilygina šansai kitoms komandoms, kurios neturi tokių greitų lenktynininkų savo gretose.“
„Dar viena įdomi detalė, galinti padidinti konkurenciją – šis apribojimas bent šiemet taikomas tik dviem galingiausioms kategorijoms – GT ir GT „Open“. Kitose gali būti kad ir po keturis PRO sportininkus. Šia išimtimi gudriai pasinaudojo kelios komandos: „Dream 2 Drive“ su „Hyundai i30N TCR“, kur yra Tauras Tunyla ir Kasparas Vaškelis bei „GBY by JR Motorsport“ SP3 klasės BMW, kur lenktyniaus Rokas Baciuška ir Justas Jonušis. Potencialiai komandos bus labai greitos ir joms negrės baudos, todėl jos taupys laiką lenktynėse.“
Lenktynių organizatoriai taip pat nusprendė imtis apribojimų ir technikai. Tie, kas domisi ištvermės lenktynėmis, turbūt yra ne kartą girdėję apie „Balance of Performance“ (BoP). Kadangi varžybose dalyvauja skirtingų gamintojų automobiliai, naudojant BoP siekiama suvienodinti technikos pajėgumą.
Tad šiemet BoP bus taikomas ir „Aurum 1006 km lenktynėse“. Organizatoriai neslepia, kad vadovausis „Creventic 24 hours“ varžybose naudojamais reikalavimais.
„Kam išradinėti dviratį, kuris jau išrastas. Mes tiesiog pasiėmėm BoP reikalavimus, kurie naudojami „Creventic 24 hours“ pasaulinėje lenktynių serijoje ir kurioje, beje, važiuoja ir mūsų šalies sportininkai,“ – sakė lenktynių organizatorius D. Jonušis.
# | Vartotojas | Taškai |
---|---|---|
1. | tundrinė | 3754 |
2. | Valode | 3719 |
3. | fandom | 3713 |
4. | Tadas Misevičius | 3703 |
5. | D27 | 3687 |