Mano nuomone FIA ir F-1 valdzia eina ne ta linkme. Aisku variklis 5 (ar 6) varzybom sumazins komandu biudzetu islaidas (varikliu kiekio pirkimo atzvilgiu, taciau ar tas 1 variklis nekainuos brangiau ne 6 dabar?), taciau reginio nepagerins. Juk kai vaziuoja Porshe Cup pries F-1, tai ju varikliukai atrodo dirba kaip traktoriu, o juk sukasi 12'000 sukiu/min. Zavesys F-1 kris, mazes ziurovu auditorija ir t.t. O tai tikrai nesumazins atotrukio tarp Williams, McLaren, Ferrary ir Jordan, Minardi. Jei BMW pagamino 900 Ag, 19000 apsisukimu agragata, o Cosworth Jordan turi 850 Ag, 18000 tai Jordan turi 89.5% Willians galingumo. Kai priims (jei priims) 2.4 l tai BMW pagamins V8 750 Ag, 12000 apsisukimu/min, o Cosworth tures 670 Ag, 11000 apsisukimu/min tai Jordan tures tik 81% Williams galingumo. Vadinasi atsilikimas tik padides.
O kodel nepakeitus variklio pries kiekvienas varzybas? Jei lenktynininkas startuoja 10 poziciju zemesneje vietoje taciau turi ne 750 Ag 12000 sukiu, bet 900 Ag, 19000 sukiu agregata, tai jis nesunkiai visus aplenks ir nugales?
Mano pasiulymas, kad F-1 neliktu tokiu komandu kaip Minardi ar Jordan (nors tai labai liudna, nes jos primena senus laikus: 15 komandu, kova del kalifikacijos, nostalgija...). Jos taptu Jordan-VW, Minardi-Peugeot ar pan. F-1 turetu tapti automobiliu pramones gigantu kovos lauku, todel FIA turi kviesti automobiliu gamintojus kurie jau parems savo komandas tiek kiek reikia (100 ar 500 mln.), o ne trukdyti jiem pirmauti. Tegu islosia BMW ar Mersedes, ju automobiliu pardavimai padides, o VW nebeparduos savo golf'uku ir tures investuoti i F-1. Juk dabartines F-1 saugumas labai auksto lygio tad varikliu kubatura galetu padidinti iki 3.5 litru, o ne sumzinti iki 2.4 litru
Galime pazvelgti ir i istorija: Kai 1989 (jei neklystu) FIA uzdraude TURBO tikejosi, kad tai sumazins komandu islaidas varikliams, bet atsitiko atvirksciai. Noredami pirmauti gamintojai investavo milziniskas lesas i varikliu kurima, kad isgauti dar 1 Ag. is 3.5 l. Tad islaidos varikliams labai stipriai isaugo, mazos komandos neturejusios automobiliu gamintoju paramos dar labiau atsiliko (o Lotus tai privede prie bankroto 1994). Isryskejo McLaren-Honda, Williams-Renault, Ferrary ir Beneton-Renault(1994)-Ford(1995). Kitos komandos net neturejo galimybiu kovoti (baigesi daugelio mazu komandu era). Kai 1995 (vel jei neklystu), po 1994 San Marino GP pasekmiu, FIA varikliu darbo turi sumazino iki 3.0 islaidos ju kurimui vel nesumazejo, o issaugo. Galia laikinai nukrito, taciau siuo metu vel lenkia 3.5 l. Kas bus dabar? Jei varikliu galia sumazes iki 2.4 l. ir variklio reikes 6 varzybon, tai jo pagaminimas kainuos 50 mln. vadinasi...
Man taip nepatiktu