Strateginė Abu Dabio etapo apžvalga

Strateginė Abu Dabio etapo apžvalga
logo 2015 Gruodžio 02 d. 11:36, Pirelli
Britų ekspertas Jamesas Allenas išanalizavo strategijų įtaką paskutinių sezono lenktynių Abu Dabyje rezultatams.
Finalinėms šių metų pasaulio čempionato lenktynėms labai trūko intrigos, kadangi visų titulų likimas jau buvo nuspręstas, tačiau strategijos prasme šios varžybos buvo gana įdomios. Lewisas Hamiltonas nusileido komandos kolegai tiek kvalifikacijoje, tiek ir per lenktynes, o jo strategija lenktynių pabaigoje buvo plačiai aptariama užkulisiuose.
Pabandysime išanalizuoti, ar galėjo Lewisas laimėti, jei jis būtų gavęs superminkštąsias padangas lenktynių pabaigai ir jei jis paskutinį sustojimą boksuose būtų atlikęs anksčiau?
Viltys prieš startą

Oras Abu Dabyje, kaip visuomet, buvo idealus ir tai leido komandoms pilnavertiškai padirbėti per treniruotes. Penktadienį buvo matyti, kad Kimis Raikkonenas yra labai greitas ilgose distancijos ruožuose su abiem padangų mišiniais, ypač su minkštosiomis. O štai pas „Force India“ ir „Red Bull“ iškilo problemų dėl to, kaip nuvažiuoti ilgą distanciją. Kai S. Perezas aplenkė D. Ricciardo kvalifikacijoje, tapo aišku, kad strategija vaidins labai didelį vaidmenį per pačias lenktynes.
Specialistai skaičiavo dviejų sustojimų strategijas pagal schemą „superminkštosios-minkštosios- superminkštosios“ stipriausioms komandoms ir atvirkštinę strategiją tiems, kas startavo peletono gale. Kadangi daugelis asmeninės įskaitos pozicijų jau buvo nulemtos, dauguma neturėjo ko prarasti ir jie galėjo surizikuoti.
Ar galėjo Hamiltonas laimėti lenktynes?
Abu Dabyje strategijų variantų Hamiltonas prie Rosbergą turėjo ne tiek jau ir daug. Kvalifikacijoje Nico laimėjo šeštą kartą paeiliui prieš Lewisą, vokietis gerai startavo ir išsaugojo lyderio poziciją, todėl turėjo teisę pirmas rinktis strategijos variantus.
„Mercedes“ komanda leido Hamiltonui pakovoti su komandos kolega finalinėje lenktynių atkarpoje, atsilošti buvo įmanoma tik dėl geresnės strategijos, tačiau variantas su trimis sustojimais atkrito, kadangi jis buvo kur kas lėtesnis. Hamiltonas paklausė komandos apie galimybę varžybas nuvažiuoti tik su vienu sustojimu, bet tam būtų reikėję su minkštosiomis padangomis nuvažiuoti net 44 ratus, o to niekas per visą savaitgalį nebuvo daręs. Tokiu atveju paskutiniuose ratuose brito padangos būtų buvusios apie 4 sek. lėtesnės nei pas varžovus ir apskritai neaišku, ar jos būtų išlaikiusios. Hamiltonas jokių duomenų neturėjo, bet juos turėjo komandos inžinieriai, kurie ir neleido Lewisui naudoti tokio plano.
Kai Rosbergas 31 rate pasikeitė padangas ir gavo naują minkštųjų padangų komplektą, klausimas liko tik tas, kaip į tai reikia reaguoti Hamiltonui, jei pastarasis nori laimėti lenktynes. Tuo metu Lewisas važiavo nuo kolegos atsilikdamas 1,3 sek.
Vienas iš variantų buvo tas, kad kuo ilgiau nukelti sustojimą ir paskutinius 12-15 ratų su superminkštosiomis padangomis surengti sprinto varžybas. Kitas variantas – nutempti sustojimą ir užsidėti minkštąsias padangas. Abu variantai buvo siejami su tuo, kad gautumėme skirtumą tarp naujų ir senų padangų. Padangos nuvažiavusios 10 ratų mažiau, duoda maždaug 1 sek. pranašumą kiekviename rate, maždaug tokio skirtumo ir reikėjo, kad su DRS pagalba būtų galima aplenkti varžovą. Toks ir buvo Hamiltono tikslas.
Hamiltonas galėjo pasikeisti padangas 2-3 ratais anksčiau – po 7 ar 8 ratų, kai tai padarė Rosbergas, tada atsilikimas, kurį jam tektų panaikinti, būtų sumažėjęs dar apie pusantros sekundės. Pavyzdžiui, jei Lewisas tai būtų padaręs 38 rate, tai į trasą būtų sugrįžęs paskui Nico atsilikdamas 6 sekundėmis likus 17 ratų iki finišo. Tuomet jis būtų pasivijęs vokietį maždaug per 10 ratų, bet skirtumas tarp jų padangų tuomet būtų apie 0,7 sek. ir tai gerokai apsunkintų lenkimą.
Sprendimą komanda priėmė priklausomai nuo rato nuvažiavimo laiko. Pirmą ir antrą sektorius Hamiltonas nuvažiavo gerai, o štai trečias sektorius kai kuriuose ratuose būdavo prastas ir tai apsunkino optimalų pasirinkimą sustojimui. Galiausiai Hamiltono inžinierius, viską apsvarstęs, nutarė jam uždėti minkštąsias padangas, o ne superminkštąsias paskutinei atkarpai.
Tai buvo padaryta todėl, kad pirmame lenktynių ruože superminkštosios padangos labai granuliavosi ir prarado efektyvumą maždaug po 5 ratų, todėl tai neleistų Hamiltonui tikėtis aplenkti kolegą paskutinėje lenktynių atkarpoje.
Kompiuterinės simuliacijos duomenys rodė, kad ir pasikeitus padangas 41 rate, atsilikimą būtų buvę įmanoma panaikinti. Tam per paskutinius 14 ratų būtų reikėję kiekviename rate atsikovoti po sekundę, bet po užtikrinto pasirodymo atkarpos pradžioje, vėliau ratų įveikimo laikai prarado stabilumą ir galiausiai nuo 47 rato iki pat pabaigos laikas stabilizavosi ir sudarė maždaug 7 sek. atsilikimą. Verta pažymėti, kad Rosbergas labai protingai kontroliavo Lewiso presingą, o šios lenktynės Abu Dabyje tapo vienomis geriausių per visą jo karjerą.
Hamiltono klaida, matyt, buvo ta, kad jis į boksus pasuko praėjus net 10 ratų po Rosbergo sustojimo, o ne po aštuonių ir taip kuriam laikui prarado padangų efektyvumą. Be to, jis naudojo tokį variklio darbo režimą, kokio komanda neleido naudoti – „Mercedes“ vėliau paaiškino, kad abu pilotai privalo naudoti vienodus jėgainių režimus, kitaip tai būtų neteisėta. Po pernykščių nesutarimų panašiais klausimais Bahreine ir Ispanijoje, buvo nutarta visur paisyti lygybės, o Hamiltonas Abu Dabyje likus 14 ratų iki finišo tai pabandė nuneigti.
Kaip komandiniai veiksmai padėjo Perezui
Geriausiais iš likusiųjų paskui „Mercedes“ bei „Ferrari“, tapo visai ne „Williams“ ar „Red Bull“, o „Force India“ komanda, kuri labai geroje formoje užbaigė šių metų čempionatą.
Po kvalifikacijos ketvirtoje vietoje Sergio Perezas, kuris įveikė D. Ricciardo, jis suprato, kad nugalėti australą lenktynės bus nepaprasta, ypač dėl to, kad padangos ant „Force India“ mašinų dėvisi kur kas greičiau, bet pagalba iš Nico Hulkenbergo pusės padėjo Sergio išsaugoti 5 vietą.
Startavus 7 vietoje, Hulkenbergui jau pirmajame rate pavyko aplenkti Ricciardo ir tai Perezui užtikrino patikimą buferį, su kuriuo galėjo puikiai tvarkytis komandos strategai. Teoriškai „Red Bull“ bolidai buvo greitesni, bet Hulkenbergo įsikišimas į kovą neleido Ricciardo aplenkti Perezo dėl ankstesnio sustojimo. Ir nors Danielis pagaliau aplenkė vokietį, Perezas tuo metu jau turėjo rimtą laiko atsargą ir galiausiai finišavo penktas – paskui „Mercedes“ ir „Ferrari“ pilotus, bet už savęs palikdamas australą, kuris Perezą nors ir pasivijo, bet aplenkti nesugebėjo.
Abu Dabyje Perezas iškovoji 10 labai svarbių taškų, o iš viso jis jų šiemet uždirbo net 78 – tai geriausiais Segio rezultatas per visą jo karjerą „Formulėje-1“.


Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

F-1.lt pulsas

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. Tadux15 565
2. ramasgo 556
3. Dainius Bendikas 556
4. mantioras 554
5. Kęstutis Šimkus 553