T. Wolffas: „Liberty Media“ turi šansą pakeisti „Formulę-1“

logo 2017 Vasario 07 d. 06:50, Daimler
Interviu „Frankfurter Allgemeine Zeitung“ „Mercedes“ komandos vadovas Toto Wolffas pakomentavo pasikeitimus „Formulės-1“ vadovybėje ir išsakė savo nuomonę, kokia kryptimi turėtų vystytis šis automobilių sportas...
- Naujieji F-1 savininkai atėmė iš Bernie Ecclestone vykdomojo direktoriaus postą. Ar jis iš tiesų pasitraukė nuo visų reikalų?
- Su Bernie niekada negali būti užtikrintas, ar jis iš tikrųjų išėjo, ar dar kada nors sugrįš. Tačiau tiesa yra ta, kad „Liberty Media“ dabar tapo ne tik pagrindiniu akcininku, bet jie turi ir balso teisę, kuria jie pasinaudojo ir pakeitė „Formulės-1“ vadybos vadovus. Chase Carey‘us yra naujas vadovas – tai faktas. O Bernie jau gavo garbės prezidento postą – tokia yra realybė.
- Ar buvo tikslas daryti jį garbės prezidentu, jei jis pats to nenorėjo. Gal jį reikėjo palikti pereinamajam laikotarpiui, kad būtų galima pasinaudoti jo patirtimi bei žiniomis?
- Situacija labai neįprasta. Žinoma, kad „Liberty“ ir mums visiems būtų geriau, jei mes galėtumėme pasinaudoti Bernie patirtimi. Tačiau egzistuoja plona riba tarp noro pasinaudoti jo patirtimi ir atleisti jį nuo kasdieninių darbų – nemanau, kad tai gali būti suderinama.
- Ar Bernie gali pasinaudoti šansu susigrąžinti sau valdžią?
- Anksčiau tai yra buvę, todėl „Formulėje-1“ viskas yra įmanoma. Tačiau dabartinė situacija rodo, kad kelio atgal jau nebėra.
- Ar dabartinė situacija prieš „Formulę-1“ atveria naujus kelius, ar naujas rizikas?
- Įmanomi abu variantai. Rizika yra tame, kad mes galime prarasti tai, ką šiandien turime. 40 metų Ecclestone užsiėmė šio sporto vystymu ir pavertė F-1 vienu iš globalaus sporto pavyzdžių. Jis sudarė ne vieną naudingą sandorį, mes turime ilgalaikius kontraktus su televizijomis, nors transliacijos po truputį ir dingsta iš nemokamų kanalų. Išsaugoti visa tai nėra taip paprasta, kadangi daugelis sandorių yra Bernie asmeninis nuopelnas – dėl jo ryšių su tam tikrais žmonėmis, kurie tęsiasi dešimtmečius. Iš kitos pusės, egzistuoja sričių, kuriose galima pasitempti. „Formulė-1“ nepakankamai efektyviai išnaudoja skaitmeninius komunikavimo kanalus. Šią sferą ne taip paprasta yra monetizuoti, bet ji turi didelę reikšmę kaip marketingo instrumentas naujai auditorijai pritraukti.
- Kokį verslo modelį galima pasiūlyti „Liberty Media“ ir komandos?
- Derybos dar tik prasideda. Aš manau, kad svarbiausią vaidmenį turi turėti turinys, o ne platforma, per kurią jis yra platinamas. Reikėtų pasikliauti „Amazon“ ir „Netflix“ sėkme – gali būti, jog jų požiūris į verslą būtų sėkmingas ir mūsų sporte. „Libery Media“ turi šansą globaliai pakeiti „Formulę-1“.
- „Liberty Media“ komandoms pasiūlė išpirkti dalį F-1 pasaulio čempionato akcijų, tačiau be balso teisės. Ar „Mercedes“ tai būtų įdomu?
- Žinoma, kad pakviesti komandas prie „Formulės-1“ valdymo yra teisingas žingsnis. Galų gale mes visi esame atsakingi už šį verslą. Bet akcijų pirkimas vien dėl to, kad turėtume teisę gauti nedidelę pelno dalį, mums yra neįdomi, todėl visa tai dar teks išsamiai aptarti. Mat prieš tai reikėtų suprasti, kokia kryptimi bus vystoma „Formulės-1“ strategija, kadangi ši kryptis turi būti apspręsta tik vieną kartą. Jei mes ilgalaikėje perspektyvoje tampame partneriais, mums įdomu žinoti, kokia kryptimi viskas judės. Mes turime paisyti mūsų sporto ir publikos interesų. Kai bus pasiektas toks konsensusas, tada bus galima pradėti kalbas ir apie mūsų dalyvavimą. Iš principo, reikėtų viską padaryti taip, kad iš „Formulės-1“ uždirbtų visi, net ir mažosios komandos.
- Ar „Liberty Media“ supranta, kiek „Formulei-1“ yra svarbi Europos rinka?
- Suprantama, kad tai reikia turėti galvoje. Kai kurios sporto šakos yra populiarios tik tam tikrų šalių rinkose, o štai automobilių sporte viskas yra sudėtingiau. JAV labai populiari NASCAR serija, bet Europoje jos nėra, DTM serija populiari tik Vokietijoje, bet tik ten. Tuo tarpu „Formulė-1“ yra populiari Europoje, Pietų Amerikoje , Australijoje ir, suprantama, Azijoje, tačiau ji turi labai mažai sirgalių JAV. Aš manau, kad galima pakovoti dėl Šiaurės Amerikos rinkos, bet ne taip greitai.Tam reikia ateiti į stambius JAV miestus – Niujorką, Majamį, Los Anželą, San Franciską. Suprantama, kad JAV rinkai reikia skirti ypatingą dėmesį, kadangi F-1 yra tarptautinis sportas ir Amerikos rinka mums labai svarbi. Tačiau mes turime išsaugoti europietišką dvasią, kadangi būtent Europoje gimė šis čempionatas.
- Ar jūs nesibaiminate, kad „Formulė-1“ pavirs į tam tikrų idėjų patikrinimo aikštelę?
- Tai blogiausia, kas gali atsitikti. „De facto“ F-1 jau tapo testų poligonu – mes keitėme kvalifikacijos formatus, diskutavome apie tai, kokie turi būti jėgos agregatai ir ne vieną kartą buvome priėmę nevienareikšmiškus sprendimus. Dabar gi mes turime pradėti taikyti tik strateginį požiūrį ir įdėmiai išstudijuoti tas sritis, kuriose galime ką nors pakeisti į gerąją pusę.
- Tikėtina, kad „Formulėje-1“ jau greitu laiku vėl sugrįšime prie svarstymų, kokia turi būti jėgainė...
- Mes galime tai svarstyti tol, kol mes matome ilgalaikę perspektyvą. Mes negalime priimti sprendimų, o po metų paskelbti, kad jis jau paseno. Suprantama, kad jei kalbame apie variklius, tai svarbu žinoti, koks jis bus po 2020 metų. Ko mes iš jo norime? Daugiau galios, didesnio garso, o gal apskritai mums reikia elektrinio motoro? Visa tai dar teks apsvarstyti, tačiau prieš tai visiems reikia apmąstyti bendrą situaciją – ko mes norime.
- Ar „Formulė-1“ gali sugrįžti prie atmosferinių variklių?
- Ne, kadangi F-1 yra tik naujos technologijos. Suprantama, kad visų pirma tai yra pilotų dvikovos, bet dauguma sprendimų, kurie buvo išbandyti „Formulėje-1“, vėliau atsirado ir serijiniuose automobiliuose. „Formulė-1“ yra pati greičiausia laboratorija naujoms technologijoms išbandyti ir mes negalime to atsisakyti. Dabar svarbu suprasti, kokiais būdais dar galime padidinti jėgainių galią ir padaryti bolidus dar greitesniais. Jeigu tai reiškia, kad po 10-15 metų reikės pereiti tik prie elektrinių motorų, vadinasi ta kryptimi ir reikia dirbti. Tačiau aš esu garso šalininkas, kadangi automobilių sporte jis turiu didelę emocinę įtaką sirgaliui.
- Tai gal tada garsui padidinti reikėtų įmontuoti garso stiprintuvus?
- Ne, mes negalime žiūrovui pardavinėti garso stiprintuvo, kadangi tada tai bus nebe „Formulė-1“. Įvedant hibridines jėgaines, klaida buvo padaryta tame, kad inžinieriai neatkreipė dėmesio į garsą. Tai klaida, kurios daugiau negalima kartoti.


Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. f1a 1005
2. mantioras 1001
3. Tadux15 1000
4. Kęstutis Šimkus 991
5. Giriby 983