Tobulas bolidas

Jūs esate čia:
2010 Kovo 17 d. 16:16

Taigis, svarsčiau čia sau, kaip atrodytų, kokius greičius pademonstruotų bolidas neturintis jokių apribojimų taisyklių atžvilgiu. Ir, sakykim, tas vienintelis apribojimas būtų trasos, kuriose jis važiuotų (na, kad nebūtų fantazuojama apie prie šonų prikabintus saturn 5 variklius ;) ).

Kad tai ir techninis forumas, bet leiskite pasireikšti ir savo fantazijai, o taip pat prisiminkite praeities inžinierių išradimus, leidusius bolidams tobulėti ;)

Štai tarkim aš čia sukau galvą apie santykį su trasa ir bolido greičiu bei svoriu. Įdomu, ar, tarkim, bolidas su v16 varikliu, galėtų aplenkti 'kuklų' bet lengvesnį v12. O, ir kol nepamiršau, prašau priminkite, ar taisyklių nebuvimo atveju formulė taptų nebe open-wheel?

2010 Kovo 17 d. 17:25

Buvo ne open-wheel bolidai, bet sumažėja matomumas. Jei atmintis neapgauna, tarkim, silverstaune, ir panašiose greitose trasose buvo jie naudojami, nes geresnis aeoridinaminis efektyvumas, bet Monake nepasiteisindavo ir atsiveždavo open-wheeled bolido versijas.

2010 Kovo 17 d. 17:49

Visu pirma siandien labai abejoju ar kas montuotu V16 ar net V12, o panaudotu turbo arba kompresorius. Net 86 metais F1 is pusantro litro 4 cilindru varikliuku ismelzdavo gerokai virs 1000 ag kvalifikacijos rezimu.

Dar seniau egzistavo tokia CanAm lenktyniu serija, tik nebe open wheeleriai vaziavo, o sportscarai. Ten irgi taisykles buvo neribotos, svarbu turejai lankus, dvi sedynes ir vaziuoji, visa kita negaliojo. Tai atsivezdavo liaudis po 1500 arkliu, su aktyvia aerodinamika ir visais kitais navarotais. Ten valde Porsche 917. Net Le Mans versija siekdavo netoli 400 km/h. Ir cia kalbu 30 metu atgal.

Siandien su tobula elektronika, vejo tuneliais ir siuolaikiniais varikliais... Sunku net isivaizduot, speju ne visi pilotai atlaikytu vien fiziskai koki kurini teoriskai galetu pagamint :)

2010 Kovo 18 d. 15:15

Reikia nepamiršti ir "žemės efekto" - ground effect.
Iš manęs nekoks F1 istorikas, nes ją žiūriu viso labo nuo 2002 m., bet žinau, kad kažkuriais metais (apie kokius 1975) kažkuri komanda atsivežė bolidą, kuris šonuose turėjo tokias kaip ir užuolaidas (sunku paaiškinti), kurios važiuojant būdavo labai arti asfalto ir neleisdavo orui "pabėgti" pro dugno šonus, ir dėl to jis visas turėjo išeiti pro automobilio galą. Kad taip nutiktų, oras turėdavo judėti itin greitai, o kai kyla dujų greitis, krenta slėgis. Reziumė turim aukštą slėgį virš mašinos, žemą slėgį po ja, ir mašina labai efektyviai yra spaudžiama žemyn. Žinoma, tai galioja ir šiandien, bet 'užuolaidos' yra uždraustos, taigi efektyvumas yra toooooli gražu nebe toks. Žemės efektas yra viena priežasčių, kodėl F1 bolidai reguliuojami, kad būtų kuo arčiau žemės (tai sukelia prispaudžiamąją jėga NESUKELIANT papildomo pasipriešinimo, kitaip nei sparnai).
Dar kita komanda (dovanokit, nepamenu kas, o dabar landžioti po ineto platybes nėra laiko), mašinos gale pritaisė ventiliatorių, kuris buvo prijungtas prie alkūninio veleno, ir traukdavo orą iš po dugno. Kiek pamenu, skaičiau kad tas automobilis sugebėdavo pajudėti iš vietos pirma pavara iš maksimalių apsisukimų visiškai neprasukdamas ratų. Pliusas tas, kas kuo greičiau sukasi motoras, tuo daugiau prisp. jėgos.

Žinoma, visa tai jau seniai uždrausta. Per kažkurią TV programą girdėjau kalbant, kad jei žemės efekto automobiliai būtų sugrąžinti, tai pilotams tiesiogine to žodžio prasme reikėtų G-kostiumų (G-suit, tokie kuriuos dėvi naikintuvų pilotai, kad neprarastų samonės prie +9G perkrovų).

Ačiū už dėmesį, jei kas žinot ką nors konkretesnio, prašom mane pataisyti.

2010 Kovo 18 d. 19:18

tobulas bolidas nebus tobulas be Alonso.. :)

2010 Kovo 18 d. 19:35

0.6s greitesnis visada bus su juo :lol:

2010 Kovo 29 d. 22:23

Tobulo Bolido greiti ribotu tik lenktynininkas, nes dabar technika pajegi tiek startuojan, tiek stabdant ar sukant posuki "sukurti" tokias G jegas, kad galva atsiskirtu nuo peciu.

2010 Kovo 30 d. 09:41

Prozax: cia sumakeriui butu sunkiau, visgi po traumos

2010 Kovo 30 d. 14:59

tobulas bolidas butu be piloto, valdomas CPU ir linux ir geriausios gelezies

2010 Kovo 30 d. 15:59

Dar viasat butu imontuotas.

2010 Kovo 30 d. 19:06

Man idomiau, koks maksimalus tam tikro bolido rato iveikimo laikas. Manau, turetu buti imanoma kompiuterinem programom pamatuoti - sugeneruoti geriausia rato iveikimo trajektorija, optimalius stabdymo ir akseleravimo taskus. Jei turetume tokius duomenis, patikimai galetume spresti apie pilotu pajeguma tarp skirtingu komandu - tereiktu palyginti, keliais procentais tam tikro piloto laikas yra prastesnis uz greiciausia teoriskai imanoma laika. Tarkim, jei Mercedes tam tikroj trasoj greiciausiai rata iveikia per 1:40, o MS vidutinis rato iveikimo laikas yra 1:43, tai MS rata vidutiniskai iveikia 3 procentais prasciau uz optimuma. Jei HRT teorinis maksimumas yra 1:50 min, o BS rata iveikia per dvi, tai jis yra letesnis 9,1 procento uz teorini maksimuma.

2010 Kovo 31 d. 12:19

L'user, "Jei turetume tokius duomenis, patikimai galetume spresti apie pilotu pajeguma tarp skirtingu komandu" bet matai, jei ms vidutinis ratas tarkim 1:43, del to kad 2/3 lenktyniu su Alguersuari kovoja, tai nereiskia, kad jo vidutinis ratas bus 1:43, jei jis tures svaria trasa. Tai jokio cia patikimo sprendimo nematau apie pajeguma.

2010 Kovo 31 d. 13:22

Libris> manau tu kalbi apie Williams FW07
http://en.wikipedia.org/wiki/Williams_FW07

2010 Kovo 31 d. 18:41

Jjulius > Jo, laikus geriau imti kvalifacijos, tada tiksliau eitu pamatuot. Turi visi plesytis kaip zverys, tik tada matysis sugebejimai.

2010 Gegužės 24 d. 21:44

Tobulas bolidas vw golf mk1 arba audi 80 b2

2010 Gegužės 26 d. 19:15

Liudnoka kai galimai perspektyvi tema buvo eilini karta sugadinta burio cia berasanciu idiotu...

2010 Spalio 20 d. 07:48

http://www.15min.lt/naujiena/gazas/naujoves/red-bull-x1-kompiuteryje-greitesnis-uz-f1-219-120622

kad ir teoriškai, bet tos 20s suzukoje... mindblowing. kaži, ar pilotui jau būtų reikalingas nuo perkrovų saugantis kostiumas? :)

TOP naujienos

F-1.lt pulsas