Turkijos GP: spaudos konferencija

Turkijos GP: spaudos konferencija
logo 2005 Rugpjūčio 22 d. 16:26, McLaren
Jūsų dėmesiui pateikiame Turkijos GP spaudos konferencijos vertimą.
KLAUSIMAS (K.): Kimi, tai jau trečios lenktynės, kai pirmaujate nuo starto iki finišo. Tiesa, buvote trumpam praradęs lyderio poziciją pirmame rate.
KIMI RAIKKONENAS (K.R.): Taip, startavau tikrai ne per geriausiai. Prasisuko ratai, dėl to Fisichella sugebėjo mane aplenkti, o Alonso pasivyti. Tačiau, rodos, 9-ajame posūkyje Fisichella išslydo ir aš sugebėjau susilyginti su juo. Bet aplenkti buvo neįmanoma, kadangi jie („Renault“ – red. past.) tiesiojoje važiavo kur kas greičiau. Galiausiai, 12-ame posūkyje sugebėjau stabdyti anksčiau ir taip susigrąžinau pirmąją poziciją.
K.: Kokios mintys tuo metu sukosi Jūsų galvoje? Kovojote dėl pergalės, todėl turėjote būti agresyvus.
K.R.: Jaučiau, kad būsiu greitesnis ir degalų kuro bake turėsiu daugiau, tačiau niekada nežinai, kaip pasisuks lenktynių eiga, todėl reikia stengtis, kovoti ir nepasitikėti jausmais. Pabaigoje matėme, kad man tai daryti apsimokėjo.
K.: Pirmoje lenktynių dalyje Fernando važiavo labai arti Jūsų. Ar galvojote, kad jis į boksus suks anksčiau?
K.R.: Galvojau, kad jie suplanavę panašią strategiją. Visą savaitgalį buvome greiti ir turėjome pranašumą prieš „Renault“. Vienintelė vieta, kurioje jie galėjo mus aplenkti lenktynių pradžioje, buvo posūkis po tiesiosios. Ten mes negalėdavome demonstruoti tokio tempo, kokį rodė jie. Tačiau, kol atstumas buvo saugus, jaučiausi gerai ir tiesiog laukiau sustojimo. Laimė, trasoje sugebėjau išsilaikyti ilgiau.
K.: Ar ši trasa yra fiziškai sunki?
K.R.: Nelabai. Tiesa, galvą teko tvirtai laikyti ant atramos, kadangi jaučiau spaudimą. Bet kuriuo atveju, lenktynės nebuvo labai sunkios fiziškai, kadangi oro temperatūra nebuvo labai aukšta.
K.: Fernando, puiki antroji vieta, tiesa, atitekusi Jums pačioje pabaigoje.
FERNANDO ALONSO (F.A.): Taip, tai buvo malonus netikėtumas. Mačiau geltonas vėliavas tiesiosios gale, tačiau posūkio matyti negalėjau, kadangi jis kyla į kalniuką. Nustebau pamatęs apsisukusius Montoyą ir vieną iš „Jordan“ pilotų. Buvo likę dar du ratai iki finišo. Nedaug trūko ir būčiau aplenkęs Montoyą, tačiau 8-ajame posūkyje jo bolidas neturėjo tinkamo sukibimo ir išslydo, o aš tuo pasinaudojau. Manau, jo automobilis buvo apgadintas. Vis tik, tai buvo malonus netikėtumas su apmaudo prieskoniu, kadangi važiavome už „McLaren“ lėčiau ir su jais nekovojome.
K.: Pirmoje lenktynių dalyje važiavote arti Kimio tačiau, kaip dabar žinome, į techninio aptarnavimo zoną turėjote sukti anksčiau. Ką galvojote tuo metu? Ar nemanėte, kad bus labai sunku kovoti dėl pergalės su tokiu mažu kiekiu degalų?
F.A.: Pirmasis ratas, kai „Fisi“ pirmavo, buvo išties neblogas. Žinojome, kad ankstyvoje lenktynių dalyje būsime greitesni už Kimį, kadangi mūsų bolidai buvo lengvesni. Pirmame posūkyje stengėmės daryti viską, ką galėjome, ir mums pavyko. Tačiau 12-ame posūkyje jis jau buvo priekyje – viskas vėl prasidėjo iš pradžių. Laikiausi arti jo, tačiau aplenkti buvo neįmanoma.
K.: Ar lenktynių distancija tapo Jums fizinių jėgų išbandymu?
F.A.: Nebuvo labai sunku. Didžiausias krūvis, kaip ir Brazilijoje, tenka kaklui, kadangi važiuojame prieš laikrodžio rodyklę. Be to, nebuvo per daug karšta. Man lenktynės buvo labai įdomios, todėl neprailgo.
K.: Juanai Pablo, pademonstravote puikų ratą kvalifikacijoje. Išvažiavote labai anksti, kai trasa dar buvo labai nešvari, bet sugebėjote su dideliu kiekiu degalų kuro bake užimti ketvirtąją poziciją. Lenktynėse atrodė, kad finišuosite antras, tačiau pačioje pabaigoje incidentas su Tiago Monteiro sutrukdė tai pasiekti.
JUANAS PABLO MONTOYA (J.P.M.): Taip. Dėl to man labai apmaudu. Vakar (šeštadienį – red. past.) kvalifikacijoje mano padėtis nebuvo pati geriausia, tačiau net ir su dideliu kiekiu degalų sugebėjau pasiekti gerą rezultatą. Buvau pozityviai nusiteikęs lenktynėms. Pradžioje turėjau problemų su padangomis, tačiau kai viskas išsisprendė galėjau važiuoti labai greitai. Net pasiekiau rato įveikimo rekordą. Pabaigoje ramiai važiavau finišo linijos link, aplenkiau Monteiro, o jis pasielgė lygiai taip pat, kaip Verstappenas prieš keltą metų. Pirmuosius posūkius po incidento įveikiau be problemų, tačiau 8-ajame bolido galas prarado sukibimą ir aš išslydau.
K.: Ar jis atsimušė į Jus tuo metu, kai suko į posūkį ir blokavo stabdžius?
J.P.M.: Taip. Jis rėžėsi tiesiai į mano bolido galo vidurį, todėl visiškai sugadino difuzorių. Dėl to šiek tiek apmaudu, kadangi komandai galėjome atvežti maksimalų taškų kraitį. Bet kuriuo atveju, surinkome nemažai brangių taškų.
K.: Šiandieną suvaidinote labai didelį vaidmenį padėdamas Kimiui atitrūkti nuo „Renault“.
J.P.M.: Po pirmojo sustojimo sugebėjau sumažinti persvarą tarp savęs ir Kimio iki 7-ių sekundžių. Tačiau po antrojo supratau, kad esu per toli, todėl nuleidau rankas.
K.: Kimi, kokios mintys apie čempionato kovą? Sunkiai dirbote, tačiau sumažinote Fernando persvarą vos dviem taškais.
K.R.: Taip. Manau, kad stokojome sėkmės kaip komanda. Būtų buvę tikrai puiku finišuoti pirmoje ir antroje pozicijose, tačiau ką mes galime padaryti? Kartais atsitinka tokių dalykų... Tai būtų padėję ir man, ir komandai, tačiau, bet kuriuo atveju, du taškai yra neblogai. Sezono gale jie gali turėti labai didelę reikšmę. Padarėme viską, ką galėjome. Reikia ir toliau stengtis laimėti kuo daugiau lenktynių, o tada žiūrėsime, kaip seksis pabaigti sezoną.
K.: Panašu, kad Jums tai buvo tobulos lenktynės.
K.R.: Taip, nebuvo pernelyg sunku. Pirmame rate vyko įnirtinga kova, tačiau po to viskas klostėsi ramiai. Spaudžiau tol, kol mano persvara tapo saugi, o tada laukiau finišo ir „McLaren“ dublio. Deja, mums nepasisekė. Galėjo būti puikus rezultatas komandai, tačiau ir dabar nėra blogai.
K.: Šiandien matėme mažiau klaidų negu treniruotėse. Kokios buvo trasos sukibimo sąlygos po rytinio lietaus?
K.R.: Nuo pat starto sąlygos buvo stebėtinai geros. Tikėjausi, kad bus slidžiau, tačiau viso savaitgalio metu trasos būklė tik gerėjo.
K.: Ar tai reiškia, kad dėl to sumažėjo klaidų kiekis?
K.R.: Nežinau, gal ir dėl to, o gal žmonės pasimokė iš savo klaidų.
K.: Panašu, kad Jūs važiavote tobulai.
K.R.: Taip, neturėjau jokių problemų. Po pirmojo sustojimo žinojau, kad esu labai geroje pozicijoje. Be abejo, turėjau bėdų su ratu atsilikusiais lenktynininkais. Kai kurių veiksmais nebuvau patenkintas, tačiau apskritai lenktynės man buvo geros.
K.: Fernando, spėju, tikėjotės būti pajėgesnis, nors ir baigėte lenktynes antras.
F.A.: Ne visai. Pastarosiomis dienomis nugalėti „McLaren“ tapo itin sunku. Be to, mano kvalifikacijos pozicija buvo nepalanki – startavau devintas. Taigi, šis savaitgalis mums buvo šiek tiek kitoks. Pasimokėme iš Vengrijos GP ir paruošėme strategiją taip, kad neturėtume problemų su ratu atsilikusiais sportininkais ir kad visas lenktynes važiuotume vieni. Tai atsipirko pačioje pabaigoje. Manau, kad ši antroji vieta yra daug geriau, negu galėjome tikėtis.
K.: Po pirmojo sustojimo kovojote su Juanu Pablo. Ar buvo įmanoma jį aplenkti?
F.A.: Nelabai. Žinojome, kad jis trasoje išsilaikys ilgiau, todėl nebuvo jokios galimybės aplenkti. Tiesiog važiavau geru tempu, stengiausi nedaryti klaidų, kadangi keliose trasos vietose paviršius buvo itin slidus.
K.: Ar susidūrėte su mechaninėmis problemomis?
F.A.: Automobilis tobulai dirbo viso savaitgalio metu – nuo penktadienio iki sekmadienio. Dėl to dar kartą norėčiau padėkoti komandai.
K.: Juanai Pablo, kas atsitiko pirmojo sustojimo metu?
J.P.M.: Jie pakėlė „saldainiuką“, o po to vėl jį nuleido (Juokiasi). Gerai, kad išvažiuodamas nevisiškai paleidau ranką nuo sankabos, dėl to galėjau vėl ją nuspausti. Tiesą sakant, nežinau, kas atsitiko. Kai tik „saldainiukas“ pakilo, aš atleidau sankabą. Anksčiau pats žiūrėdavau į galinio vaizdo veidrodėlius ir, kai matydavau, kad mechanikai ištraukia kuro papildymo žarną, pajudėdavau. Tačiau man buvo pasakyta žiūrėti tik į „saldainiuką“. Vis tik, kai žiūrėdavau į veidrodėlius viskas klostėsi geriau (Juokiasi).
K.: Iki finišo likus 8-iems ratams Jūsų greitis pastebimai krito. Kas atsitiko?
J.P.M.: Tiesiog ramiai važiavau iki finišo. Žinojau, kad mano persvara yra saugi, todėl stengiausi ją išlaikyti iki galo. Visiškai nereikėjo spausti, kadangi kai buvo likę trys ratai, mano persvara siekė šešias sekundes. Galėjau kiekviename rate prarasti po dvi sekundes ir vis vien būčiau finišavęs antras. Pasivijau Monteiro, aplenkiau jį, o tada... Nežinau, dėl ko jis taip padarė. Gal stabdė per vėlai? Jis pasielgė lygiai taip pat, kaip Verstappenas prieš keletą metų. Buvau šokiruotas, tačiau pamatęs, kad galinis sparnas savo vietoje ir bolidas vis dar gerai valdomas, 8-ąjį posūkį įveikiau kaip visada. Deja išslydau už trasos ribų. Vėliau nuvažiavus į techninio aptarnavimo zoną paaiškėjo, kad visiškai sugadintas buvo mano bolido difuzorius. Taigi, ką aš galėjau padaryti?
K.: Esate nusivylęs, ar ne taip?
J.P.M.: Taip. Atrodėme labai stiprūs ir komandai galėjome atvežti maksimalų taškų kraitį. Lenktynių pradžioje kentėjau dėl problemos su priekinėmis padangomis. Jos labai greitai dėvėjosi, kas man buvo didelis netikėtumas, kadangi viso savaitgalio metu panašių problemų nebuvo. Galvojau, kad tai tęsis daugiausiai penkis ratus, tačiau dar 20-ajame problema nepradingo. Nežinau, kas atsitiko.
K.: Fernando, vakar minėjote, kad antroji vieta Jums nebūtų blogai, kadangi prarastumėte vos du taškus. Kaip jaučiatės dabar? Ar paskutiniosiose penkiose lenktynėse tikitės panašaus scenarijaus, kada „McLaren“ ir „Renault“ važiuoja priekyje, o Kimis nuolat Jus atakuoja? Ar pasitenkinsite finišu prizinėse vietose, ar kovosite ir dėl pergalių?
F.A.: Per daug klausimų vienu metu! Taip, vakar sakiau, kad mane tenkintų ir antroji vieta, kadangi lenktynės yra ilgos, daug kas gali nutikti. Juano Pablo incidentas tik patvirtino, kad kovoti reikia iki paskutinio rato ir niekados nepasikliauti jausmais. Mano užduotis buvo spausti „McLaren“ pilotus nuo pradžios iki galo, išvesti juos iš kantrybės. Matėme, kad tai ir vėl pavyko padaryti. Tas pats nutiko Nurburgringe, tas pats čia – aplenkiau juos paskutiniajame rate, dėl to esu laimingas. Be abejo, man sekasi, tačiau dažnai aš pats ieškau sėkmės. Galvoju, kad likusio sezono metu dėl pergalių kovos „McLaren“ ir „Renault“, nors keletoje lenktynių gali „iššauti“ BAR ar „Toyota“. Mums būtinai reikia nugalėti ir konstruktorių ir pilotų įskaitoje. O jeigu atsitiks taip, kad kažkas įsiterps į mūsų dvikovą, kaip šiandien padarė J.Buttonas, reikia stengtis, kad jis nebūtų tarp „McLaren“ ir „Renault“.
K.: Kimi, ar Jūsų nestebina tai, kad su vienu varikliu baigėte net dvi lenktynes (Juokiasi)?
K.R.: Ne. Tas pats buvo Barcelonoje ir Monace, todėl man tai nėra netikėtumas.
K.: Ką prieš lenktynes Jums patarė Mike‘as Tysonas?
K.R.: Nieko. Buvo malonu jį pamatyti. Jis tiesiog palinkėjo man sėkmės.
K.: Ką manote apie savo padėtį čempionate? Du taškai nėra daug. Ar esate susirūpinęs?
K.R.: Taip, tačiau nuo manęs tai nepriklauso. Padariau viską, ką galėjau. Neįmanoma bus labiau apkarpyti persvaros, jeigu Alonso ir toliau lenktynes baigs antroje pozicijoje. Mums tereikia stengtis ir daryti viską, kas įmanoma, juk niekada negali žinoti, kas atsitiks. Bet kuriuo atveju, du taškai yra geriau, nei nieko.


Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

F-1.lt pulsas

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. f1a 1005
2. mantioras 1001
3. Tadux15 1000
4. Kęstutis Šimkus 991
5. Giriby 983