Valdomas galinis sparnas bus saugus

Valdomas galinis sparnas bus saugus
logo 2010 Liepos 04 d. 23:10, Bridgestone
2011 m. „Formulės-1“ čempionate lenktynininkų laukia naujovė – valdomas galinis sparnas, turintis padidinti lenkimų galimybes. Būsimasis įtaisas ir toliau vertinamas nevienareikšmiškai.
Vos paskelbus apie šios idėjos įgyvendinimą, pilotai neslėpė skeptiško požiūrio į tokią naujovę – jų nuomone, lenkti bus per daug paprasta ir tam nereikės jokių didelių įgūdžių, be to, buvo suabejota saugumu. Už tokias kalbas sportininkai net buvo sudrausminti komandų vadovų.
Užtikrins įtaiso saugumą
„Formulės-1“ ekipų asociacijos (FOTA) Technikos darbo grupės vadovo Rosso Brawno, laikomo idėjos autoriumi, nuomone, lenktynininko valdomas galinis tikrai bus saugus.
„Kelios komandos atliko daug darbo, įskaitant skaičiuojamosios skysčių dinamikos skaičiavimus, ir sparnas bus sukonstruotas taip, kad gedimo atveju jis sugrįžtu į įprastą pilnos apkrovos padėtį“, - užtikrino specialistas, vadovaujantis „Mercedes“ komandai.
„Vožtuvo priekis bus pakeliamas aukštyn, o ne galas nuleidžiamas žemyn. Taigi, pagrindinė plokštė ir vožtuvas bus horizontalioje pozicijoje ir, gedimo atveju, sparnas nukris į įprastą pilnos apkrovos padėtį.“
Pasistengs, kad lenkti nebūtų pernelyg lengva
Kartu, pasak R. Brawno, bus pasistengta užtikrinti, kad lenkti būtų lengviau, tačiau ne pernelyg lengva. Specialisto teigimu, žiemą vyksiančiuose bandymuose sparno pakėlimo lygis ir plokštos plotis gali būti keičiami.
„Kalbant apie sparno pakėlimo dydį, mes nustatėme tokį, koks, mūsų manymų, yra adekvatus, galbūt kiek didesnis nei reikia, tačiau mes taip pasiliekame laisvės jį sumažinti, jei efektas bus per didelis“, - aiškino britas.
„Dabar turime atidžiai apibrėžti tai, kada bus galima naudoti šį įtaisą. Mintis yra skaičiuoti atstumą pagal sektorių laikus ir atkarpas trasoje – kai bolidas pakankamai priartėja, jam išsiunčiama žinutė, kad jis yra pakankamai arti ir gali naudoti įtaisą kitame segmente, rato dalyje arba visame rate, ir sumažinti oro pasipriešinimą tiesiojoje.“
Lenktynėse gali ir nepasirodyti
FOTA prezidentas Martinas Whitmarshas, tuo tarpu, pripažino, kad po pirmųjų bandymų trasose sistemos gali būti ir atsisakyta.
„Manau, kad turėsime pasižiūrėti metų pradžioje. „Formulė-1“ turi atsikratyti arogancijos ir aiškinimo, kad mes turime puikią idėją, kad visos mūsų idėjos yra puikios, kad mes niekada negalime pripažinti savo klaidų“, - kalbėjo „McLaren“ komandos vadovas.
„Jei visi tai pagamins ir bandymų pradžioje mes suprasime, kad tai neduos naudos šou, mes turėtume nuspręsti to nenaudoti“, - pridūrė jis.


Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

F-1.lt pulsas

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. f1a 1005
2. mantioras 1001
3. Tadux15 1000
4. Kęstutis Šimkus 991
5. Giriby 983