Vengrijos GP: Ketvirtadienio spaudos konferencija

Vengrijos GP: Ketvirtadienio spaudos konferencija
logo 2003 Rugpjūčio 22 d. 11:33, F-1.lt
Pateikiame Vengrijos GP ketvirtadienio spaudos konferencijos klausimus ir jos dalyvių atsakymus. Joje dalyvavo: Rubensas Barrichello („Ferrari“), Juanas Pablo Montoya („Williams“), Kimis Raikkonenas („McLaren“), Ralfas Schumacheris („Williams“), Markas Webberis („Jaguar“).
Ralfai, gal galime pradėti nuo tavęs ? Kaip tu jautiesi po teismo?
Ralfas Schumacheris: Ką gi, pirmiausia aš esu labai patenkintas priimtu sprendimu, kad aš galėsiu startuoti iš pozicijos, kurioje kvalifikuosiuosi, kuri, aš tikiuosi, bus kažkur eilės pradžioje. Ši patirtis man buvo visai nauja ir, tikiuosi, paskutinė per mano „Formulės-1“ karjerą, bet su tuo buvo susitvarkyta labai gerai, jie suteikė mums galimybę išdėstyti argumentus ir tai buvo labai teisinga. Aš galiu tik padėkoti už tai.
Ar tu vis dar manai, kad buvai nekaltas, ir neturėjai būti nubaustas?
R.S.: Ką gi, aš manau, kad tai buvo lenktyninis incidentas, bet nemanau, kad turėtume daugiau tai komentuoti. Aš esu patenkintas sprendimu, kuris buvo priimtas.
Tik smulki detalė, kas sumokės baudą?
R.S.: Tai kažkas.....Aš turėsiu vėliau susitikimą su Franku, taigi, manau, mes apie tai šnekėsime. Niekas dar nėra nutarta.
Incidentas Hockenheime vis dar neleidžia atsipūsti Kimiui ir Rubensui. Dabar pradėti tirti jų veiksmai ir rytoj jie susitinka su teisėjais. Ar turite dar ką nors pasakyti apie tai?
Rubensas Barrichello: Iš tikro nieko. Viskas jau buvo pasakyta. Rytoj mes turėsime dar vieną susitikimą, kad išdėstytume savo požiūrius. Nelaimei, aš atsidūriau viduryje sumuštinio ir tuo viskas pasakyta.
Kimis Raikkonenas: Taip, spėju, kad pasakiau viską, ką žinojau ir nėra daugiau apie ką su jais šnekėti, bet pažiūrėkime, kas atsitiks. Truputį keista, kad viskas taip greitai apsivertė, bet jie jau priėmė sprendimą ir tiesiog pažiūrėkime, kas atsitiks. Aš visiškai dėl to nesijaudinu.
Kimi, aš girdėjau, kad tu Bratislavoje žaidei ledo ritulį, kaip sekėsi?
K.R.: Gerai. Suprantama, norėtume mieliau atostogauti negu išdarinėti tokius dalykus, bet buvo pakankamai linksma.
Ar žaidei gerai?
K.R.: Nepalyginsi su jais (kitais žaidėjais), bet bent jau išmokau čiuožinėti su pačiūžom.
Tu šiek tiek nukritai čempionato lentelėje per paskutines kelerias lenktynes. Ką tu manai apie tai šiuo metu?
K.R.: Viskas dar nėra baigta. Liko dar ketverios lenktynės ir mums reikia kovoti toliau ir padaryti viską, ką tik galime. Gerai, keletas paskutinių etapų nebuvo geri, tačiau tikėkimės, kad čia galėsime surinkti nemažai taškų ir grįžti atgal į žaidimą.
Ar manai, kad tau tiesiog nesisekė? Gali sakyti, kad Hockenheime pritrūko sėkmės taip pat...
K.R.: Na taip, aš daug neišmanau apie sėkmės stygių. Gerai, tai nebuvo sėkmingiausios dienos. Bet tai yra lenktynės ir taip kartais atsitinka. Bet aš manau, kartais tau sekasi, o kartais ne. Taip tiesiog yra. Mums tik reikia stengtis padaryti viską, ką galime ir surinkti kiek galima daugiau taškų.
Juan Pablo, ką manai apie čempionatą?
Juan Pablo Montoya: Aš manau, kad viskas yra gerai, gerai komandoms, gerai man, bet dar liko ketverios lenktynės, jei sąžiningai, daug kas gali pasikeisti. Kiekvienose lenktynėse mes atrodome vis geriau ir geriau ir geriau. Bet turime palaukti ir pažiūrėti, kas atsitiks?
Aš žinau, kad šioms lenktynėms jūs ruošiatės specialiai, kad prisitaikytumėte prie karščio, Majamyje?
J.P.M.: Aš treniruojuosi nuo sezono pradžios, praeitais metais ir užpraeitais metais. Aš visąlaik vykstu į Majamį pertraukos metu. Ten buvo 38 laipsniai karščio. Aš tik žaidžiau ten, linksminausi.
Kas vyks sekančias dvi tris savaites prieš Italijos GP? Ar bus daug testų?
J.P.M.: Taip, atrodo, sekančią savaitę mes galėsime bandyti bolidus, savaitę po to ruošimės lenktynėms. Turbūt bus daug kas, ką reikės išmėginti, bet turbūt šiuo metu tai yra vienintelė trasa, kur prispaudžiamoji jėga yra iš tikro maža ir manau, kad šis etapas turbūt bus labai svarbus čempionatui.
Rubensai, kaip Ferrari? Ar yra likę daug neatliktų darbų?
R.B.: Taip, mes atlikinėsime bandymus su trimis bolidais. Kiek supratau, dar vienas bolidas bus bandomas Fiorano trasoje, taigi bus daug darbo, tiesiog stengsimės padaryti viską, ką galime. Dabar mes ruošiamės ateičiai - šie testai bus labai svarbūs.
Kaip Ferrari pasiruošusi sekančioms ketverioms lenktynėms? Žmonės kalba, kad tu gerai pasirodysi paskutiniuose trijuose etapuose, bet tik ne šiame.
R.B.: Ką gi, jei sąžiningai, praeitais metais mums čia sekėsi pakankamai gerai. Mes turėjome ryškų pranašumą. Svarbiausia, kaip keisis oro sąlygos. Mes pakankamai daug tikimės iš padangų. Jau nuo Magny-Cours mes pristatėme naują aerodinamikos paketą, taigi jaučiamės pakankamai stiprūs. Jei sąžiningai, aš jaučiau, kad mano bolidas Hockenheime buvo sureguliuotas labai gerai, taigi buvo šiek teik apmaudu nedalyvauti lenktynėse, bet dar liko keturi etapai, kur daug kas priklausys nuo oro sąlygų ir mes tikimės pasirodyti visai neblogai, taigi palaukime ir pamatysime.
Aišku, jeigu imant Suzuka arba Monza, jos man tinka labiau, tačiau tai nereiškia, kad čia, Vengrijoje, aš stengsiuosi mažiau. Mes tiesiog turime tai priimti kaip yra, būti atviri, bandyti bolidą kiek tik galime, gerai jį subalansuoti ir važiuoti.
Markai, koks tavo požiūris į planuotą lenkimo manevrą lenktynių pabaigoje Hockenheime? Papasakok mums apie tai.
Markas Webberis: Taip, paskutinius keletą ratų praleidau mėgindamas šiek tiek paspausti Jensoną. Nei vienas iš mūsų lenktynių pabaigoje neturėjo stipriai nusidėvėjusių galinių padangų, taigi pamaniau, kad nieko neprarasiu, jei paspausiu jį kiek tik galiu. Ir jis padarė keletą klaidelių, kai pradėjau jį spausti, taigi tai buvo graži nedidelė kova, viskas vyko garbingai. Bet aš „pamečiau“ galą stabdydamas prieš smeigtuko posūkį stadione ir praradau šiek tiek laiko. Tikslas buvo gauti tašką, tai buvo paskutinis ratas, pamėginti spustelėti stadione ir užbaigti lenkimą antrame posūkyje arba smeigtuko posūkio pabaigoje. Sunku išsilaikyti arti kito bolido pirmame posūkyje. Jis buvo labai lėtas, bet aš negalėjau važiuoti arti dėl prispaudžiamosios jėgos, taigi, tai buvo pakankamai sunku. Aš esu patenkintas, kad pamėginau.
Kaip tu sutari su naujuoju savo komandos draugu, Justinu?
M.W.: Puikiai. Lygiai taip pat, kaip su Antonio. Tik dar vienas vyrukas bolide. Jis yra greitas, taigi, tai išeis į naudą komandai.
Ar tu iš jo pusės tikiesi daugiau spaudimo ar mažiau negu iš Antonio?
M.W.: Lygiai tiek pat. Antonio nebuvo lėtas. Mes žinome, kad jis buvo greitas, Justinas taip pat. Aš tiesiog noriu daryti tai, ką moku geriausiai ir išgauti iš to daugiausia.
Kokios, tavo manymu, bus jums paskutinės ketverios lenktynės?
M.W.: Jei sąžiningai, mums tai bus sunkus finišas. Mes nesame visko taip gerai išbandę ir neturime tiek išteklių, kaip tie vyrukai, taigi stengsimės padaryti ką tik galime su tuo ką turime, baigdami šiuos metus. Mes turėjome labai labai gerą sezoną. Mes turėjome porą gerų lenktynių, tačiau sezono pabaiga bus sunki. Taigi mes stengsimės padaryti geriausia, ką tik galime ir gauti keletą taškų, bet tai bus labai labai sunku, nes konkurencija priekyje yra gąsdinanti. Jie dirba labai gerai. Juan vos neaplenkė visų ratu, taigi priekis atrodo išties įspūdingai.
Ralfai, keletoje paskutinių lenktynių likai be taškų, kas turbūt erzino ir nuvylė. Kaip ketini pasirodyti šiame etape?
R.S.: Ką gi, aišku, tai kainavo man keletą brangių taškų, ypač šiuo metu. Tai pakankamai pavojinga, bet turėsime palaukti ir pamatysime. Dvejos geros lenktynės galėtų visiškai pakeisti situaciją, taigi aš tai pamėginsiu padaryti. Aš nieko negalėjau pakeisti. Man tiesiog šiek tiek nepasisekė, kartais taip būna.
Ar po to, kas atsitiko praeitame etape, jūs vis dar stengsitės lenktyniauti kiek galima geriau, kaip anksčiau, ar esate vienaip ar kitaip priblokšti ar prislėgti to, kas atsitiko teisme praeitą savaitę?
K.R.: Aš stengsiuosi važiuoti geriau negu bet kada, o tai buvo tik vienas iš tų atvejų, kurie kartais atsitinka ir, tikiuosi, tai daugiau nepasikartos.
J.P.M.: Tai manęs neliečia.
R.B.: Aš nemanau, kad tai ką nors pakeis. Turiu galvoje Silverstouno lenktynes, kur aš lenktyniavau išties agresyviai, kad prasiskinčiau kelią į priekį. Hockenheime aš ką tik pradėjau važiuoti ir nebuvo jokios agresijos iš mano pusės, tik staiga įvyko susidūrimas, taigi aš nemanau, kad mes išties kovojome vienas su kitu. Tiesiog mes nemanėme, kad esame taip arti vienas kito. Taigi aš nemanau, kad tai ką nors keistų. Mes lenktyniausime, kaip ir visada, įprastai.
M.W.: Taip, aš galvoju taip pat. Mes visi priimame sprendimus per sekundžių dalis, o tai, kas atsitiko Hockenheime starto metu, vyko sumaištyje. Taigi aš manau, kad Ralfas pasielgė visiškai normaliai, o Kimis tiesiog atsidūrė kitoje pusėje, tai gali ir vėl pasikartoti. Mes lenktyniaujame, priimame sprendimus, kurie, manome, yra tuo metu teisingi ir nesirūpiname, kad galime atsitrenkti čia ar ten.
R.S.: Hmm. Kaip sakiau, aš manau, kad tai buvo lenktyninė situacija ir tai, kas yra daroma iš FIA ir teisėjų pusės, yra tiesiog stengiamasi, kad tokie incidentai trasoje daugiau nepasikartotų. Jie tik nori mums gero. Aš manau, kad tyrimas yra gerai, nes kartais, kai viską stebi iš šalies, yra labai sunku priimti teisingą sprendimą, tuo labiau, jei dar nesi nei karto sėdėjęs bolide.
Rubensai, tu minėjai, kad buvai nusivylęs lenktynėmis Hockenheime, nes buvai geros formos. Ar tu buvai pasirinkęs skirtingą taktiką, ar kitokį padangų rinkinį iš „Michelin“?
R.B.: Kitokias padangas, manau, visi tai žino. Tai tiek apie tai. Aš tikrai maniau, kad pasirinkau padangas teisingai. Dėl kitų priežasčių Michaelis pasirinko kitą komplektą. Su šiomis padangom aš jaučiausi patogiai trasoje visą savaitgalį, nepakankamai gerai, kad aplenkčiau Williams kvalifikacijoje, bet daug tikėjausi iš padangų sekmadienio lenktynėse, taigi aš tikėjausi pasiekti nemažai tose lenktynėse.
Juan Pablo, ar tu jauti, kad vis daugiau žmonių Kolumbijoje domisi tavo važiavimu? Ar tai tave įpareigoja, ar tai yra tik verslas, kaip įprasta?
J.P.M.: Aaaah. Aš manau, kad tai yra tik verslas, kaip įprasta. Aš manau, daugelis žmonių domisi tuo, kas vyksta, jų palaikymas tikrai man padeda ir tai yra labai gerai. Bet man čia tai visiškai tas pats: tiesiog reikia sėsti į bolidą, jį vairuoti ir žiūrėti, kas atsitiks.
Po paskutinio etapo Bernie Ecclestone atsiliepė labai kritiškai apie lenktynininkus, teigdamas, kad paradinio rato metu jie plepėjo tarpusavyje, o ne mojavo fanams. Ką jūs, kaip lenktynininkai, galite į tai atsakyti?
M.W.: Yra sunku kiekvieną padaryti laimingu. Aš sutinku, kad mes turėtume labiau stengtis dėl fanų. Ralfas nėra patenkintas tuo..... Sirgaliai gali tikėtis daug daugiau iš mūsų, kai mes važiuojame atskirai. Maži dalykai sukelia didelių sunkumų: visi mes esame viename sunkvežimyje, aišku, mes šnekėsime vienas su kitu. Mes neketiname nesišnekėti tarpusavyje. Šiek tiek kitokia situacija yra motociklų lenktynėse, kur lenktynininkai gali daug paprasčiau bendrauti su sirgaliais, kas, manau yra svarbu, mes turėtume nubrėžti ribas, nes kiekvieną padaryti laimingu yra nelengva. Visada yra keliami vis aukštesni reikalavimai iš rėmėjų arba komandų, bet, manau, mes turėtume gerbti žiūrovus.
R.S.: Aš skaičiau šitą straipsnį, bet jis manęs neliečia, nes beveik visąlaik aš mojuoju miniai, atsisukęs į ją veidu. Bet tuo pačiu metu, rengiant fanams dar daugiau pramogų, padidėtų mūsų darbo krūvis, nežinau, jūs tikite ar ne, bet visa ta prekyba, interviu spaudos konferencijos yra pakankamai sunkus darbas, taigi mums ir taip lieka labai nedaug laisvo laiko.
K.R.: Aš manau, jie atsakė pakankamai gerai. Aš neturiu daugiau ką pridurti.
J.P.M.: Mes visą laiką šypsomės, mojuojame, neįsivaizduoju, ką dar galėtume daryti. Aš manau, „Williams“ yra vienintelė komanda, kuri, pavyzdžiui, vežioja savo lenktynininkus po parduotuves, kad šie susitiktų su sirgaliais. Aš nežinau, ar kuri nors komanda dar taip daro, bet tai yra geras būdas bendrauti su fanais.
Markai, kaip tau sekėsi „Tour de France“?
M.W.: Pakankamai gerai. Aš šiek tiek važiavau kalnuose. Tai buvo sunkus darbas, siaubingai karšta, bet man tikrai labai patiko. Buvo nemažai senyvo amžiaus žmonių, kurie mane lenkė, o tai nėra geras ženklas ir atkarpos pabaigoje jie gėrė vyną, fantastika. Buvo tikrai linksma.
Tai kokia buvo trasa?
M.W.: Pora važiavimų į kalną, atkarpos: Col de I’Iseran, kuri buvo įrengta prieš porą metų ir vėl porą kopimų į kalnus prie Val d’Isere. Buvo išties smagu.
Markai, praeitą savaitę vieno Australijos laikraščio antraštė skelbė, kad „Jaguar“ savininkai reikalauja, kad lenktynininkai važiuotų greičiau“. Ką tai reiškia?
M.W.: Aš nieko daug nežinau apie tai. Šiuo metu mes negalime važiuoti greičiau. Mes darome viską, ką tik galime. Aš nieko negirdėjau iš komandos savininkų, kad jie būtų nusivylę mūsų vairavimu, taigi, aš manau, jie yra pakankamai patenkinti tuo, kaip mes šiuo metu dirbame.
Ralfai, mes esame daug girdėję apie tai, kad „Williams“ ketina taikyti komandinę taktiką. Ar tu esi pasiruošęs padėti Juan Pablo?
R.S.: Kalbant apie komandinę taktiką, aš žinau, kad ją taiko italų komanda, bet tik ne anglų. Aš manau, kad Juan Pablo nereikia mano pagalbos, nes Hockenheime jis pats susitvarkė gana įspūdingai. Prie to mes dar nepriėjome, taigi palaukime ir pamatysime, kas atsitiks sezono metu.


Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

F-1.lt pulsas

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. f1a 1005
2. mantioras 1001
3. Tadux15 1000
4. Kęstutis Šimkus 991
5. Giriby 983