Vengrijos GP: spaudos konferencija

Vengrijos GP: spaudos konferencija
logo 2004 Rugpjūčio 18 d. 13:06, Ferrari
Vertimas: Gediminas Daukša, Gintarė Vieraitytė
Klausimas (K): Michaeli, atrodo, kad Jums nebėra, ko siekti. Jūs esate pirmasis lenktynininkas, kuris laimėjo 12-a lenktynių per sezoną. Tai užtikrino „Ferrrari“ pirmąją vietą Konstruktorių įskaitoje.
Michaelis Schumacheris (MS): Aš manau, kad antrasis laimėjimas yra svarbesnis – būtent apie jį mes ir turėtume kalbėti. Galima sakyti, kad šias lenktynes mes laimėjome tokiu pačiu būdu, kurį naudojome praeitais metais, kai pralošėme. Tai rodo kodėl mes laimėjome Konstruktorių čempionatą taip anksti – komanda yra tiesiog nuostabi. Netgi po sėkmingo sezono starto mes nesustojome tobulėti. Viena iš pagrindinių priežasčių mes laimėjome šias rungtynes yra treniruotės Jereze, kuriose dalyvavome mes, „Bridgestone“ ir „Shell“. Tų treniruočių metu mes sugebėjome rasti naujų sprendimų, kurie padėjo mums laimėti Hockenheime ir čia.
K: Tai antrasis kartas šį sezoną, kai Jūs laimėjote „pole“ poziciją, nepasitraukėte iš lyderio pozicijos visas lenktynes ir pravažiavote greičiausią lenktynių ratą. Ką Jūs galvojate apie šiandienos lenktynes? Iš šono tai atrodė labai lengva.
MS: Galbūt taip atrodo iš šalies, bet ši trasa yra gana sunki. Lengva pasidarė po pirmojo mano sustojimo boksuose, kai mano pranašumas buvo gan saugus. Tada aš galėjau nebespausti, bet prieš tai aš spaudžiau kiek galėdamas. Rubensas taip pat stengėsi spausti mane. Turiu pasakyti, kad šioje sunkioje trasoje, bolidas buvo nuostabus. Galbūt todėl lenktynės atrodė tokios lengvos. Bet jei žvelgi giliau, gali pastebėti kiek daug darbo yra įdėta.
K: Šiandien nebuvo daug lenkimų, bet Jūs sugebėjote aplenkti daug lenktynininkų vienu ratu ar daugiau.
MS: Taip, aš sugebėjau pasivyti daug lenktynininkų. Deja, atrodė, kad keli vaikinai nelabai norėjo manęs praleisti. Bet sąžiningai kalbant, šioje trasoje yra tikrai sunku atrasti vietą, kurioje galima aplenkti. Tai galima padaryti tik tada, kai vienas bolidas yra daug greitesnis ir tada daryti taip kaip mano brolis darė praeitais metais. Čia negalima tikėtis pamatyti daug lenkimų.
K: Rubensai, Jūs startavote gerai, bet turėjote aktyviai gintis nuo Fernando ir Montoyos atakų.
Rubensas Barrichello (RB): Man buvo labai sunku matyti tai, kas dėjosi už manęs. Mano startas buvo geras, ir manau, kad prie to prisidėjo vakarykštis lietus, kuris pravalė manąją trasos pusę. Starto metu aš sekiau Michaelį, bet buvo sunku nuspėti, kurioje vietoje jis stabdys. Aš turėjau apginti save ir tuo pačiu metu aplenkti jį jei galiu. Aš neturėjau galimybės aplenkti Michaelio, bet išlaikiau savo poziciją, kurią galėjo atimti Alonso ir taip sugadinti mano lenktynes. Po starto mes visi važiavome savuoju tempu.
K: Kaip bolidas reagavo į skirtingus padangų mišinius?
RB: Aš turėjau mažytę problemą su trečiuoju padangų komplektu. Kiti padangų komplektai buvo nuostabūs. Tai buvo nuostabios lenktynės. Deja, aš negalėjau išvystyti tokio pačio tempo kaip Michaelis. Aš sugebėjau važiuoti tokiu pat tempu, kai atsilikinėjau devyniomis sekundėmis. Galbūt tuo metu aš buvau šiek tiek greitesnis. Bet kaip jau minėjau, trečiasis padangų komplektas nebuvo geras, o kai užsidėjau ketvirtąjį, lenktynių baigtis jau buvo aiški.
K: Fernando, Jūsų lenktynės buvo geros, bet šiek tiek vienišos. Geriau pakalbėkime apie startą, kuris vėl buvo fantastiškas.
Fernando Alonso (FA): Taip, jis buvo geras. Starto metu Sato vėl blokavo mane. Jis stengėsi uždaryti duris ir dėl to aš turėjau šiek tiek pristabdyti. Tai turbūt man kainavo antrąją vietą, nes dėl to negalėjau priartėti prie Rubenso tiek, kad galėčiau jį aplenkti. Po to, lenktynės buvo ramios – nei prieš mane, nei už manęs nebuvo jokių lenktynininkų. Taigi, man tereikėjo kontroliuoti savo pranašumą. Kaip jau minėta, trasoje buvo gana daug ratu atsiliekančių sportininkų.
K: Šiose lenktynėse Jūs sugebėjote aplenkti savo artimiausius varžovus – „BAR Honda“, „BMW Williams“. Kokios būtų buvę lenktynės, jei būtumėte aplenkęs Rubensą starto metu?
FA: Nemanau, kad kažkas pasikeistų, nes Rubensas būtų aplenkęs man sustojimų boksuose pagalba, nes bet kokiu atveju jie buvo greitesni už mus. Būtų buvę daug įdomiau, jei būčiau pradėjęs lenktynes iš antrosios pozicijos.
K: Michaeli, kaip Jūs tai darote? Atrodo, kad Jūsų pergalės niekada nesibaigs ir kad sėkmė ateina pas Jus vis lengviau ir lengviau.
MS: Taip, viskas einasi labai gerai. Mūsų komandoje tvyro puiki atmosfera ir vienas geras dalykas Formulėje-1 yra tai, kad visada žengiama į priekį. Mes visada turime kažką naujo ir tai automatiškai padeda motyvuoti komandą. Pertraukos metu buvo gera žinoti, kad nuveikėme daug, kad praeitų metų rezultatas nepasikartotų. Aš dirbau daug, kad būčiau pasiruošęs šioms lenktynėms. Man tai patinka, bet vieną dieną vis tai baigsis.
Spaudos konferencija
K: Ši diena yra istorinė „Ferrari“ komandai. Ką Jums abiem reiškia laimėti 14-ąjį „Ferrari“ Konstruktorių titulą?
MS: Tai keturioliktasis laimėjimas, bet tuo pačiu metu tai yra šeštasis iš eilės, ir tai yra nuostabu. Mes laimėjome šį titulą nuostabiu būdu, dominuodami čempionate ir būdami praktiškai ideali komanda. Verta paminėti patikimumą, kuris tiesiog puikus. Nuostabu būti komandoje tokiu jai sėkmingu metu ir mes mėgausimės tuo kiek galėdami ilgiau.
RB: Man tai yra dar daugiau įsimintina, dėl to, kad nuo pat mano atėjimo į komandą, „Ferrari“ laimėdavo Konstruktorių čempionatą. Manau, kad Michaeliui buvo daug sunkiau tuo metu, kai jis pradėjo dirbti, kad pagerintų „Ferrari“ poziciją. Aš atėjau tada, kai visas darbas jau buvo padarytas. Mes kartu dirbome, vis gerinome bolidą ir tai atsipirko. Bolidas buvo ir yra tiesiog fenomenalus. Kaip minėjo Michaelis, patikimumas yra puikus. Mes niekada nesustojame.
K: Michaeli, ketvirtadienį buvo kalbėta, kad „Michelin“ bus labai stiprūs čia ir laimės lenktynes. Kokia buvo „Bridgestone“ įtaka lenktynėms?
MS: Kai mes treniravomės Jereze, mes turėjome galimybę palyginti save su konkurentais, ypač tada, kai buvo karšta ir tas darbas nenuėjo niekais. Mes galėjome matyti, kad būsime stiprūs Vengrijoje. Po penktadienio treniruočių aš buvau šiek tiek sunerimęs dėl kvalifikacijos, bet visiškai nesijaudinau dėl lenktynių, nes buvo aišku, kad viskas gerai.
K: Ar nebuvo sunku susikoncentruoti? Jums nė karto nereikėjo kovoti su niekuo trasoje.
MS: Jūs taip manote? Rubensas nebuvo taip arti manęs, bet niekada negali žinoti, kas atsitiks lenktynių metu. Ratu atsiliekančių bolidų lenkimas kelis kartus man kainavo šiek tiek laiko. Negali atsipalaiduoti ir turi spausti pirmąsias tris lenktynių dalis. Bet trečioje lenktynių dalyje Rubensas turėjo problemų su padangomis, bet net tada negalėjau atsipalaiduoti, nes nepasitikiu dešimties sekundžių pranašumu. Labai lengva padaryti klaidą, kuri tau kainuos tas dešimt sekundžių. Todėl turi būti susikoncentravęs, spausti kiek gali ir tuo pačiu metu rasti teisingą kompromisą. Mano bolidas buvo nuostabus – būtent todėl buvo daug lengviau negu praėjusiais metais. Gana įdomu, kad galiu važiuoti daug greičiau, bet tuo pačiu metu atsipalaiduoti, nes šiais metais lenktynės yra daug labiau nuspėjamos.
K: Jūs galite laimėti čempiono titulą asmeninėje įskaitoje Belgijoje. Ar Jūs labiau norėtumėte jį laimėti Italijoje, savo fanų akivaizdoje?
MS: Būtų nuostabu laimėti titulą bet kurioje trasoje, nes kiekviena iš jų yra kažkuo išskirtina. Belgijos trasa man reiškia daug, ji taip pat yra netoli mano namų. Akivaizdu, kad Monza taip pat yra išskirtinė. Jei turėsiu galimybę, stengsiuosi laimėti bet kurioje iš jų. Bet matematiškai, Rubensas vis dar turi šansų laimėti ir jis stengsis tai padaryti.
K: Vienintelė „Ferrari“ problema šiandien buvo degalų papildymo įrangą. Ar Jūs žinote apie tai?
MS: Ne.
RB: Ne.
K: Rubensai, kiek stipriai stengėtės važiuoti greitai šiose lenktynėse?
RB: Ką gi, turbūt visi puikiai žino, kad aš pasirinkau skirtingos sudėties padangas negu Michaelis, jų charakteristikos stipriai skyrėsi, todėl privalėjau važiuoti taip greitai, kaip sugebėjau. Aš buvau maloniai nustebintas pirmuoju padangų rinkinių ir stengiausi priartėti prie Michaelio, tačiau jis vis tiek buvo nepavejamas ir atstumas tarp mūsų bolidų išliko nepakitęs. Išvažiavęs į trasą po pirmojo sustojimo atsilikau dviem sekundėm daugiau negu prieš tai, tačiau stengiausi išspausti iš bolido visą ką galiu. Šiek tiek praradau laiko lenkdamas ratu atsilikusius pilotus. Trečiasis padangų rinkinys buvo visiškai nevykęs, todėl aš pradėjau atsilikinėti nuo Michaelio, nesvarbu kaip stengiausi važiuoti greitai. Užsidėjus paskutinį padangų rinkinį pajutau tikrą vairavimo malonumą: bolidas valdėsi idealiai, tiksliai paklusdamas kiekvienai vairo komandai.
K: Fernando, ar „Michelin“ turėjo galimybę švęsti pergalę šiose lenktynėse?
FA: Aš taip galvojau prieš atvykdamas čia, bet kaip minėjo Michaelis, pažvelgę į Ferrari bolidų trasos įveikimo laikus po penktadienio treniruočių supratome, kad bus neįmanoma juos pavyti lenktynių metu, o galbūt net ir kvalifikacijoje. Mes buvome pernelyg lėti, kad pajėgtume su jais kovoti.
K: Jūsų komandos draugo bolidas sugedo starto finišo tiesiojoje. Ar buvo verta dėl ko nors Jums nerimauti, ar tai buvo susiję su ta problema, kurią minėjote?
FA: Kai pamačiau stovintį Jarno bolidą, paklausiau komandos kas atsitiko. Išvydęs tai pradėjau šiek tiek nerimauti, dėl variklio apsukų, tačiau komanda mane patikino, kad viskas veikai puikiai ir man panašus gedimas negresia.
Kviestinių žurnalistų klausimai
K: Michaeli, visą savaitgalį Jūs labai atvirai šnekėjote apie pagalbą iš padangų gamintojo ir degalų tiekėjo pusės. Jūs plačiai pakomentavote padangų pasirinkimą. Visi puikiai žinome, kad degalų sudėtis yra griežtai apibrėžta reglamentuose. Gal galėtumėte papasakoti apie „Shell“ pagalbą.
MS: Akivaizdu, kad jie žengė didelį ir svarbų žingsnį į priekį, kuris suteiks mūsų bolidui dar daugiau greičio, patikimumo ir mažesnes kuro sąnaudas, kas leis laisviau rinktis įvairesnę lenktynių strategiją. Tai milžinišką sėkmė, kurią galėjo pasiekti tik tokia didelė ir stipri kompanija, kaip „Shell“, nes jūs minėjote, kad degalų naudojimas yra griežtai reglamentuotas. Jie dirba daug ir sunkiai, kad tobulėtų kartu su mumis. Šiais metais mes ženkliai patobulinome alyvą ir tai atsitiko ne per kelias savaites. Iš jų galite visąlaik tikėtis staigmenų.
K: Rubensai, Jūs vienintelis pilotas vis dar galintis kovoti Michaeliui, dėl pasaulio čempiono titulo. Kaip viskas klostysis artimiausiuose etapuose?
RB: Ką gi, manau viskas liks, kaip ir anksčiau. Šiandien galėjo atrodyti, kad aš buvau labai patenkintas antrąja vieta, kad tiesiog išvažiavau į trasą jau susitaikęs su mintimi finišo liniją kirsti antroje pozicijoje, bet viskas vyko tikrai ne taip. Aš nuolatos treniruojuosi ir dirbu su komanda, stengdamasis pastoviai tobulėti. Sezono pradžia man buvo labai sėkminga, vėliau sekė keli kritimai ir kilimai, tačiau aš visą laiką išvažiuoju į trasą tik nugalėti. Vakar kvalifikacijoje pasirodžiau fantastiškai, viską atlikau preciziškai tiksliai, tačiau to buvo negana, kad galėčiau startuoti iš pirmosios pozicijos, o jeigu taip būtų buvę, tuomet galėjau drąsiai kalbėti apie pergalę. Belieka toliau judėti į priekį. Spa – tai trasa, kurią labai mėgstu. Vis dėl to tikimybė nugalėti Belgijoje yra dar mažesnė, turime į viską žiūrėti realistiškai, o ne fantazuoti. Asmeninės įskaitos lentelėje Michaelis gana stipriai atitrūko nuo visų kitų lenktynininkų, tačiau viltis miršta paskutinė.
K: Michaeli ir Rubensai, kas toliau? Liko penkios lenktynės, Jūs jau iškovojote konstruktorių taurę, Michaelis galima sakyti jau laimėjo pasaulio čempiono titulo, ar planuojate artimiausiose varžybose eksperimentuoti, išbandyti kokią nors bolido dalį sekančiam sezonui?
RB: Ką gi, manau svarbiausia lenktyniauti. Nėra jokio toliau. Malonumas pilotuoti bolidą ir tobulinti jį kartu su komanda, verčia mus judėti į priekį. Nemanau, kad galėtume ką nors išbandyti, kas pasiteisintų kuriant sekančių metų bolidą. Turime tęsti dabartinio bolido tobulinimą. Michaeliui, svarbiausios bus sekančios lenktynės Belgijoje, man paskutinis etapas Brazilijoje ir dėsiu visas pastangas, kad ten nugalėčiau. Tokios galimybė gali daugiau nebepasitaikyti.
K: Fernando, ar tikite, kad Hungaroringas buvo paskutinė trasa, kurioje turėjote galimybę pakovoti su „Ferrari”? Kaip klostysis įvykiai artimiausiuose etapuose?
FA: Ne, aš manau mes dar turėsime progų nugalėti lenktynėse. Mes galvojome, kad labiausiai tikėtina aplenkti raudonuosiu bolidus Vengrijos trasoje, tačiau manau, tai galėsime padaryti ir Suzukoje. Pavyzdžiui, mes atvykome į Kanadą nesitikėdami pasiekti įspūdingų rezultatų, o pasirodėme labai greiti. Liko nemažai lenktynių ir dar daug kas gali pasikeisti.
K: Fernando, Jūsų komanda kol kas vienintelė lenktynėse aplenkusi Michaelį ir šiuo metu konstruktorių įskaitoje užimate antrąją vietą. Ar manote, kad sekančiais metais prie komandos prisijungus Giancarlo, jūs pajėgsite kovoti su „Ferrari”, dėl pasaulio čempiono titulo?
FA: Šiek tiek per anksti spręsti, tačiau mes sunkiai dirbame, kad tai pasiektume. „Ferrari“ tapo čempionais šešerius kartus iš eilės ir tai yra komanda, kurią nori įveikti visi, todėl ekipos žiemą dirbs daug ir sunkiai, siekdamos sukurti bolidus, kurie būtų pajėgūs konkuruoti su „Ferrari“ komanda ir beje tai bus begalo sudėtingas uždavinys. Sekančiais metais Giancarlo taps mano komandos draugu, mes turėsime 100 procentų patikimą variklį, nes šį sezoną pradėjome su visiškai nauju, taigi sekančiais metais jis bus gerai išbandytas ir daug patikimesnis. Mūsų bolide bus sumontuota geriausia važiuoklė. Vis dėl to norėdami įveikti „Ferrari”, turėsime sulaukti ženklios pagalbos iš Michelin. Šiais metais mes žengėme labai didelį žingsnį ir ryškai patobulėjome, šiuo metu būdami antra geriausia komanda, tačiau mes ženkliai atsiliekame padangų srityje.
K: Fernando, nuo to momento, kai Jarno pareiškė, kad nebebus tavo komandos draugas sekančiais metais, ar nesijauti, taip tarsi dėl antros vietos konstruktorių įskaitoje kovotum vienas?
FA: Ne. Niekas nepasikeitė nuo tos dienos, kai Jarno pasakė, kad sekantį sezoną atstovaus kitai komandai. Jarno vis dar sugeba sudaryti man rimtą konkurenciją. Tiesiog jam šiandien šiek tiek nepasisekė, kaip man anksčiau. Aš turėjau stovėti ant podiumo Monake ir per visą sezoną keturis kartus pasitraukiau iš lenktynių, o dabar kai užėmiau trečią vieta viskas tiesiog apsisuko aukštyn kojom. Aš manau, kad Spa trasoje Jarno atiduos visas jėgas, kad finišuotų aukštesnėje pozicijoje ir padėtų „Renault“ komandai išsilaikyti antroje pozicijoje konstruktorių įskaitoje.
K: Fernando, atrodė, kad greitai važiuoti Jums trukdė padangų nusidėvėjimas. Ar tai buvo priežastis, dėl ko Jūs negalėjote pavyti tų dviejų vyrukų?
FA: Stipriai dėvėjosi trečiasis ir ketvirtasis padangų komplektai, pirmieji du buvo idealūs, tačiau aš atsilikau tik viena sekunde nuo raudonųjų bolidų, taigi tai nebuvo priežastis, kodėl nepajėgėme įveikti „Ferrari“ šį savaitgalį. Manau, kad visas komandas, kurių bolidai naudojo Michelin padangas persekiojo panaši dėvėjimosi problema.
K: Rubensai, praeitame etape Jūsų klausiau apie padangų pasirinkimą. Sprendimas pasirinkti minkštos sudėties padangas buvo Jūsų ar komandos? Pasibaigus lenktynėms jūs neatrodėte toks patenkintas, kaip paprastai būnate – ar tai susiję su nauja Jūsų barzda – ar padangų pasirinkimas, galėjo sužlugdyti Jūsų galimybes pakovoti su Michaeliui šį savaitgalį?
RB: Viskas apie ką šiuo metu svajoju – šalta Cola mano rankoje. Gal kas galėtų man atnešti Colos, tada atrodyčiau daug labiau patenkintas. Sprendimas pasirinkti padangas buvo mano ir aš jį priėmiau po penktadienio treniruočių. Aš puikiai jaučiausi su minkštos sudėties padangomis ir komanda išanalizavusi situaciją pritarė mano sprendimui. Akivaizdu, kad Michaelis pasirinko kitokios sudėties padangas. Aš supratau, kad lenktynių pradžioje galiu turėti problemų, dėl padangų dėvėjimosi, tačiau įpusėjus lenktynėms mano padangos būtų idealios, deja šeštadienį, po kvalifikacijos prasidėjusi liūtis, nuo trasos paviršiaus nuplovė visą gumą, todėl padangų sukibimas su trasa, buvo idealus tik baigiantis lenktynėms. Aš esu visiškai patenkintas savo padangų pasirinkimu ir nemanau, kad jis turėjo lemiamos įtakos tolstant nuo Michaelio.
K: Michaeli paskutiniu metu buvo daug viešų diskusijų apie galimus sportinio reglamento pasikeitimus, taigi šnekant apie tai, ar numanote, kaip viskas atrodys artimiausioje ateityje. Šnekėjau su buvusiu lenktynininku Marcu Sureriu ir jis pateikė pora sumanymu. Ar galėtumėte Jūs pasidalinti savo mintimis apie tai?
MS: Matote, čia viskas ir glūdi. Visi mes turime minčių, sumanymų, kaip reikėtų patobulinti dabartinę Formulę-1 ir visi manome, kad esame teisūs. Jeigu bus dešimt žmonių, bus dešimt skritingų pasiūlymų, todėl labai svarbu šiam reikalui suburti tinkamų žmonių grupę, kuri viską išanalizuotų ir priimtu tinkamus sprendimu, kas šiuo metu ir vyksta. Mes, kaip plotai pateikiame savo pasiūlymus, dėl klausimų, kuriuos išmanome. Mes susitikome su FIA prezidentu ir apsikeitėme nuomonėmis apie temas, kurias išmanome ir nešnekėjome to ko mums nereikėtų.
K: Michaeli, per paskutiniąsias pusantros valandos mes turėjome progos pamatyti dvi skirtingas Jūsų būsenas. Prieš pusantros valandos iš Jūsų per kraštus liejosi emocijos. Dabar jūs esate labai susikaupęs. Ar Jūs lygiai taip pat sugebate kontroliuoti savo emocijas, kaip ir raudonąjį bolidą?
MS: Manau, kad tai dvi visiškai priešingos situacijos. Prieš pusantros valandos aš buvau lauke, tarp besilinksminančių žmonių, daugiausia savo komandos narių švenčiančių pergalę. Dabar aš atėjau čia ir dalyvauju spaudos konferencijoje, taigi sunku lyginti šias dvi priešingas situacijas, nes aplinkybės labai stipriai skiriasi.
K: Lengviau valdyti „Ferrari“ bolidą ar savo emocijas?
MS: Tai visiškai nesusiję su kontroliavimu. Jeigu aš dabar užšokčiau ant stalo ir pradėčiau suktis ratu, Jūs pamanytumėte, kad aš šiek tiek pamišęs.


Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. f1a 1005
2. mantioras 1001
3. Tadux15 1000
4. Kęstutis Šimkus 991
5. Giriby 983