Vokiečių spauda: „Ferrari“ turi problemų su hidrauline pakaba (18)

Vokiečių spauda: „Ferrari“ turi problemų su hidrauline pakaba
logo Gegužės 30 d. 20:41, Ferrari

Ferrari“ vis dar stengiasi surasti atsakymą į klausimą, kodėl jų mašina blogai susitvarko su lėtais posūkiais. Esmė – ne vien prispaudžiamosios jėgos deficite, problema taip pat susijusi su važiuokle: neatmestina, jog priežastis paaiškinama hidraulinės pakabos darbo ypatumais. Vokiečių leidinio „Auto Motor und Sport“ žurnalistas Michaelis Schmidtas pabandė išanalizuoti šią situaciją.

Problema pasireiškia tuo stipriau, kuo lėtesni yra posūkiai, kuo žemesnės temperatūros ir kuo lygesnis asfalto paviršius. Visa tai apsunkina SF90 pilotams užduotį kuo greičiau įšildyti padangas. Tokiose trasose kaip Melburne, Barselonoje ar Monake „Ferrari“ mašina greičiu nusileidžia net „Red Bull“.

Situaciją apsunkina dar ir tas faktas, jog šiais metais „Pirelli“ padangų darbinis diapazonas kiek pasistūmėjo į viršų.

„Praėjusiais metais mes neturėjome problemų įšildydami padangas. Atvirkščiai, 2018 metais mums tekdavo padangas aušinti, kad jas išlaikytumėm darbinio diapazono ribose, o dabar mes jas turime šildyti“, - komentavo „Ferrari“ vadovas Mattia Binotto.

Iš dalies problemą galima būtų paaiškinti neefektyvia SF90 aerodinamika: greituose posūkiuose padangų kontakto su paviršiumi plotas pakankamai didelis ir tai leidžia normaliai įšildyti padangas, bet kai greitis būna mažas, prasideda sunkumai.

„Balansas tarp greitų ir lėtų posūkių galėtų būti geresnis, - pripažįsta Binotto. - O sukibimo lygis – aerodinamikos ir važiuoklės sąveikos rezultatas“.

Jei M. Binotto kalba apie mechanines problemų priežastis, tai gali būti susiję su dviem momentais. Arba pakabos geometrija neleidžia pakankamai apkrauti padangų, arba pakabos hidrauliniai komponentai dirba ne taip, kaip turėtų ir visa tai veikia aerodinamiką, kadangi būtent hidraulika apsprendžia prošvaisos dydį ir mašinos korpuso pasvirimą kelio dangos atžvilgiu (vadinamąjį „reiką“).

„Ferrari“ buvo paskutinė iš „top“ komandų, pradėjusi naudoti šias technologijas: jų mašinose hidraulinė pakaba atsirado tik po vasaros pertraukos praėjusiame sezone. Tuo tarpo „Mercedes“ vietoje tradicinių spyruoklių ir amortizatorių pradėjo naudoti hidraulinius elementus pirmajame 2018 m. sezono trečdalyje.

Kai kurių komandų boliduose tokie elementai atsako ne tik už galinės pakabos veiklą, bet kai kuriais atvejais reguliuoja vertikalius bolido svyravimą, o kai kuriose mašinose leidžia reguliuoti stabilizatorių išilginį svyravimą. Beje, visos panašios sistemos turi veikti tik mechaniškai, be elektronikos pagalbos.

Svarbus niuansas yra ir tas, kad hidrauliniai bei pneumatiniai pakabos elementai yra jautrūs temperatūrų pokyčiams ir tai keičia jų charakteristikas. Jei viena ar kita komanda nerado efektyvaus sprendimo, leidžiančio kontroliuoti šių elementų šildymo/šaldymo procesą, tai sukelia tam tikrų problemų.

Techninis reglamentas draudžia naudoti bet kokias specialias išorines sistemas, bet dar nuo 2017 metų sklando gandai, kad kai kurios ekipos išmoko hidraulinius pakabos elementus montuoti šalia natūralių šilumos šaltinių, kurių mašinų konstrukcijoje yra apstu. Išeitų, kad šilumos kaita vyksta vos ne atsitiktinai, tarsi šalutinis efektas.

FIA pripažįsta, kad negali dabar visiškai uždrausti panašių nevienareikšmiškų sprendimų. Todėl bet kokios pakabos hidraulinės sistemos turėtų būti uždraustos nuo 2021 metų. Bet kol kas komandos naudoja tokias technologijas, kadangi šie sprendimai leidžia sutaupyti 2 kg svorio galinėje mašinos dalyje, jos taip pat yra kompaktiškesnės nei tradiciniai pakabos elementai.

Sklando gandai, jog komandos stengiasi neleisti šio draudimo, o tam prieštarauja tik „Ferrari“. Tai leidžia spėti: Maranelle jaučia ir supranta, kad šioje srityje jie atsilieka nuo pagrindinių savo varžovų.

Šalutiniu šių spėjimų patvirtinimu galėtų būti ir toks faktas: įdiegę hidraulines pakabas, o tai įvyko pernai Spa etape, „Ferrari“ telaimėjo tik dvejas lenktynes.

 

Komentarai (18)


Verkianti_mergiote
| Gegužės 31 d. 20:30
Stinger
| Gegužės 31 d. 08:44

INKARAS

Aciu dievui inkaro nebera ,dabar turi tikra pilote kurie isibegeja iki tiek kol apsisuka 100 kartu arba istasko kitus bolidus ir rekia kad paliks cempionata nes visi susimoke pries juos :D
Klepsidra
| Gegužės 31 d. 14:48
MS
| Gegužės 31 d. 11:50

Sklinda kalbos, kad del hidraulines priekines pakabos gedimo per pirmus testus Barselonoje, luzo Vettelio ratlankis, po sios avarijos Ferrari iki dabar naudoja senesne pakabos versija.

taip. ir buvo netgi kalbama, kad paskutiniuose bandymuose Barcelonoje (tuose, kurie vyko po Ispanijos GP) turejo vel ta pakaba bandyti, bet taip ir nutilo viskas.
Ezo
| Gegužės 31 d. 12:46
Klepsidra
| Gegužės 31 d. 11:43

yep, nes Indy500 daugiau nebebus, o Alonso pakabino usus ant vinies, kaip vienas sokoladus Montezemolui nesantis zada?

tai jau tuoj tuoj, liko tik hidrauline vaziuokle suremontuot ir prasides ;)
MS
| Gegužės 31 d. 11:50
Sklinda kalbos, kad del hidraulines priekines pakabos gedimo per pirmus testus Barselonoje, luzo Vettelio ratlankis, po sios avarijos Ferrari iki dabar naudoja senesne pakabos versija.
Klepsidra
| Gegužės 31 d. 11:46
Accadia
| Gegužės 31 d. 10:04

Pritariu. Patiko, kaip išsireiškei apie MB kaip laikrodį. Tik tak - p1 p2, tik tak p1 p2, ir t.t. Autosport f1 vaikinai youtube'e paruošė atskirą video apie NEtechnines Ferrari klaidas - gal netingėsite paieškoti?

aisku, kad dirbti kaip laikrodziui, kai pirmauji, yra paprasciau. dalis Ferrari klaidu, toks ispudis, ateina is desperacijos ir nebezinojimo, ko imtis, nes niekas neina pagal plana siame sezone. prie to dar tikriaus dasideda pasikeitusi struktura komandos butent toje dalyje, kuri atsakinga uz operacijas lenktynese, bet apie sita daug nerasoma, neskaitant italisku saltiniu, kur google translate ne iki galo esme atskleidzia
Klepsidra
| Gegužės 31 d. 11:43
Ezo
| Gegužės 31 d. 08:45

tas kur zadejo palikt pedsaka istorijoje laimedamas indy500, bet buvo per letas kad patektu i pagrindinius vaziaimus...

yep, nes Indy500 daugiau nebebus, o Alonso pakabino usus ant vinies, kaip vienas sokoladus Montezemolui nesantis zada?
Klepsidra
| Gegužės 31 d. 11:42
Stinger
| Gegužės 31 d. 08:44

INKARAS

yep, kuri pakeite jusu numyletas lyderis visus titulus apsukes pilnom kelnem, kai kas ji lenkdavo. keista tik, kad pakabos nesukure geros, nes ten tas inkaras viska pats sau kurdavosi - motora, aero ir pan - del to ferrari ir buvo tokie leti
CBRV
| Gegužės 31 d. 11:40
deivec
| Gegužės 31 d. 07:28

kas tas Alonso....

na siaip toks pat inkaras kaip Vetelis....
Accadia
| Gegužės 31 d. 10:21
deivec
| Gegužės 31 d. 07:28

kas tas Alonso....

Džyzas, taigi čia tas kur lenkė Šumį ir buvo dar labiau išprotėjęs. Ir jaučiu sapnuoji, kad jį lenki.

@visiems - naudokime vietą konstruktyviems komentarams? Pagalvokime apie optimizavimą, duomenis, metrikų įvairovę ir t.t. Spėju, kad Ferrari pataiko į gerą, bet ne į geresnį modelį, nes klaidingai įvertino mašinos efektyvumą prie kintančios trasos evoliucijos ir kintančių duomenų. Iš 'machine learning': jei bandymas geras, o production modelis nepasiteisina, reiškia, bandymai neatitinka visos imties, duomenys rodo kiek skirtingus koeficientus ir dėl to gavosi Barselonoje Ferrari rado vietinį optimimumą, bet ne globalų (geriausią) ir dabar raudonieji nežino, kurį koeficientą pakeisti - pakabos, aero, padangos, ir t.t. O kur dar visi atnaujinimai. Man tai įdomu, kaip pas juos vaikšto komunikacija, kai pastebima klaida. Žodžiu, daryčiau tvarką Analizės skyriuje, reikia CV gal jiems nusiųsti :D

Over and out.
Accadia
| Gegužės 31 d. 10:06
Ezo
| Gegužės 31 d. 08:45

tas kur zadejo palikt pedsaka istorijoje laimedamas indy500, bet buvo per letas kad patektu i pagrindinius vaziaimus...

Ironija - vyrukas, kuris išmetė FA iš Qual, nebaigė lenktynių.. :)
×