Vokietija gerokai išplės vandenilio degalinių tinklą, siekdama atpratinti sunkvežimius ir autobusus nuo iškastinio kuro ir dekarbonizuoti savo transporto tinklą.
Degalinių skaičius didžiausioje Europos ekonomikoje iki 2030-ųjų metų padidės daugiau nei tris kartus – iki 300, teigiama tinklo operatoriaus H2 mobilumo ir finansinių rėmėjų pranešime.
Degdamas vandenilis gamina tik garus ir neišskiria anglies dioksido, todėl tai yra patraukli alternatyva nešvaresniam iškastiniam kurui.
Plėtra finansuojama 70 milijonų eurų (77 mln. JAV dolerių) grynųjų pinigų injekcija iš specializuoto investicinio fondo „Hy24", kuriam taip pat priklausys 40 procentų projekto akcijų. „Air Liquide“, „Daimler Truck“, „Hyundai, Linde“, „OMV“, „Shell ir TotalEnergies“ investuos dar 40 mln.
Timiasi, kad Vokietija, kuri jau dabar gali pasigirti tankiausiu Europoje vandenilio degalinių tinklu, taps Europos transporto tinklo „stuburu“, kuriame vandenilis yra labai svarbus siekiant sumažinti išmetamų teršalų kiekį.
Vandenilis yra geriau pritaikytas sunkvežimiams ir autobusams, todėl jie gali greitai pasipildyti degalų ir įveikti didelius atstumus neprarandant naudingosios apkrovos.
# | Vartotojas | Taškai |
---|---|---|
1. | f1a | 816 |
2. | Giriby | 812 |
3. | mantioras | 805 |
4. | Gudas | 796 |
5. | Kęstutis Šimkus | 794 |