W. Buxtonas: M. Verstappenas nusipelnė pagyrų

W. Buxtonas: M. Verstappenas nusipelnė pagyrų
logo 2019 Birželio 18 d. 12:32, Pixabay

Britų žurnalisto Willo Buxtono nuomone, Maxas Verstappenas yra daugiau nei kiti pilotai nusipelnęs pagyrų ir štai kodėl...

Įvardykite man kitą „Formulės-1“ lenktynininką, kuris per paskutinius 12 mėnesių nustebino mus labiau nei Maxas Verstappenas. Aš palauksiu.

Bet nemanau, kad jūs tai sugebėsite padaryti. Mano galva, dabar nėra kito piloto, kuris rimtu pagrindu galėtų pareikšti, kad per paskutines 22 lenktynes jis iš savo mašinos išspaudė viską, kas tik įmanoma ir ką ji sugeba padaryti.

Rezultatai kalba patys už save. Nuo praėjusių metų Kanados ir nesenų lenktynių toje pačioje Monrealio trasoje Maxas nė karto nefinišavo paskui savo komandos draugą. Daugiau niekas negali tuo pasigirti. Ir jei ne 5 sek. bauda, uždirbta jo Monake, tai jis būtų nė karto nefinišavęs žemesnėje vietoje nei ta pozicija, iš kurios jis startavo.

Įvardinkite man kitą lenktynininką, kuris dirbtų tokiu aukštu lygiu. Ir vėl manau, kad jums nepavyks.

Prisiminkime 2018 metų Monaką, kuris buvo posūkio momentu, nors to savaitgalio reikšmę lengva neįvertinti. Niekas niekada neabejojo tuo, kad Verstappenas – išimtinai talentingas pilotas, tačiau to savaitgalio kunigaikštystėje išvakarėse buvo daug klausimų dėl jo temperamento. Visi jį laikė nenuorama ir vėjavaikiu, o kadangi „Red Bull“ buvo ką tik pasirašę su juo ilgametį kontraktą, daugelis F-1 verslo klube abejojo, ar toks komandos žingsnis yra teisingas.

Kai jis sudaužė bolidą trečioje treniruotėje, mažai kas stebėjosi. Atsakydamas į klausimą apie visas šias problemas, jis atmesdavo bet kokius teiginius apie tai, jo jam reikia pakeisti pilotavimo stilių. Maxo žodžiais, jis visuomet taip važiavo, dėl to ir pasiekė pažangos bei pateko į „Formulę-1“, todėl nėra jokios prasmės ką nors koreguoti.

Vėl gi, kai jis sudaužė mašiną šeštadienio treniruotėje vien dėl to, jog stengėsi nuvažiuoti vieną ratą greičiau nei jo komandos draugas, daugelis pamanė, kad tai yra visai logiška. Tokia yra Maxo Verstappeno dvasia. Jis greitas, bet nenuorama. Ir galiausiai viskas užsibaigia štai taip.

Danielis Ricciardo tada startavo iš „pole“ pozicijos ir iškovojo pergalę, bet Verstappenas taip pat šauniai važiavo lenktynėse, prasimušęs iki 9 vietos, nors startavo paskutinis. Kartu Maxas suprato, kad būtent jis galėjo, o ir turėjo laimėti tą etapą. Jis praleido tokį šansą tik dėl savo kaltės, dėl savo karšto požiūrio į lenktynes, kurio jam keisti nereikia.

Po tų lenktynių jis buvo piktas ant pačio savęs. Be to, jis buvo sumišęs ir sugėdintas. Ir tai, kaip paaiškėjo vėliau, jam padėjo pasikeisti.

Kitose lenktynėse, o tai buvo Kanada, Verstappenas užėmė trečią vietą. Prancūzijoje jis finišavo antras. O štai Austrijoje iškovojo pergalę.

Po šešerių praėjusio sezono lenktynių jo sąskaitoje buvo daugiau nei dvigubai daugiau taškų nei pas jo komandos kolegą. Dar po 6 lenktynių jis surinko 70 taškų, tuo tarpu kai Ricciardo jų turėjo 42, nors abu „Red Bull“ pilotai buvo po keletą kartų pasitraukę iš lenktynių. Sezono pabaigoje Maxas persikėlė į 4 vietą asmeninėje įskaitoje ir buvo dviem laipteliais aukščiau nei Danielis ir surinko 79 taškais daugiau.

Taip pat jis nuvažiavo dvi įsimintinas lenktynes, kuriose startavo iš paskutinių eilių, Sočyje ir Ostine, beje, amerikiečių trasoje jis iš 18 vietos prasimušė iki antros finiše.

Ricciardo pereidinėjo į „Renault“, Maxo tėvas nustojo lankytis kiekviename etape: berniukui atėjo laikas tapti rimtu vyru. Taip ir išėjo.

Kartu Verstappenas išliko tuo pačiu atkakliu ir subtiliu lenktynininku, kuris pilotuoja mašiną, pasiremdamas instinktais. Bet dabar jis pradėjo veikti kur kas racionaliau, išmoko palaukti ir pasiruošti lenkimams, nors pastarieji ir toliau išlieka labai agresyvūs ir ryžtingi. Maxas įgijo savybę numatyti pasekmes ir pasverti savo šansus.

2019 metais 21-erių metų lenktynininkas tapo komandos lyderiu tokioje situacijoje, kai su juo siejamos didžiulės viltys. „Red Bull“ dabar kuria naujus santykius su „Honda“ ir tam galėjo sutrukdyti Verstappeno nekantrumas, kuris ankstesniais metais atvirai kritikuodavo „Renault“, kai su prancūziškais motorais iškildavo problemų.

Tačiau Maxas neleido sau nieko panašaus pasakyti „Honda“ ir jų produkcijos atžvilgiu. Jis sąžiningai dirba, kartu su komanda tobulina mašiną, nors jos valdymo charakteristikos iš pat pradžių nelabai tiko jo pilotavimo stiliui, o dėl bolido galinės dalies nestabilaus elgesio labai greitai dėvėjosi padangos. Bet Verstappenui reguliariai pavyksta rodyti rezultatus, kurie viršija mašinos potencialą. Pirmose šešiose lenktynėse jis finišavo pirmiau nei kuri nors viena „Ferrari“ mašina, nors būtent italų komanda buvo laikoma sezono favorite.

„Po pernykščio Monako etapo Maxas tarsi įjungė kitą pavarą, - sakė „Red Bull“ komandos vadovas Christianas Horneris. – Jis rodo fenomenalius rezultatus ir išspaudžia iš mašinos praktiškai viską. Manau, kad jis rodo tikrąją brandą ir tai yra puiku“.

Niekas iš šiuolaikinės „Formulės-1“ lenktynininkų per pastaruosius 12 mėnesių nedemonstruoja tokios geros sportinės formos kaip Maxas Verstappenas. O jei turėsime galvoje, kiek jis paaugo profesionaliąja prasme, tai jo reali pažanga yra įspūdinga. Jei išanalizuosime visą jo karjerą ir susimąstysime, kokį momentą būtų galima pavadinti būsimojo čempiono gimimu, tai manau, jog tai buvo praėjęs sezonas. Ir nors jis „Formulėje-1“ jau praleido ketverius su puse metų, tai, ką realiai sugeba Maxas Verstappenas, mes pamatysime būtent artimiausiose 22 lenktynėse.

 



Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

F-1.lt pulsas

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. f1a 1005
2. mantioras 1001
3. Tadux15 1000
4. Kęstutis Šimkus 991
5. Giriby 983