Xtra Racing autoralyje "Visaginas-2003"

2003 Sausio 19 d. 19:37

Xtra Racing ekipažas Paulius Insoda ir Andrius Kontrimas automobiliu Audi 80 startavo pirmajame Lietuvos autoralio čempionato etape autoralyje Visaginas-2003", vykusiame sausio mėnesio 17-18 dienomis.

Prieš varžybas reguliuojant automobilio variklį buvo pastebėta, jog varikliui trūksta galios, automobilis negali išvystyti tokios galios, kurią turėjo anksčiau. Atrodė, jog artėja neišvengiamos problemos, kas ir pasitvirtino vėliau. Kadangi anksčiau žiemos sąlygomis komanda nebuvo važiavus, buvo nuspręsta vistiek dalyvauti, nors ir buvo aišku, jog nepavyks siekti aukštų rezultatų. Buvo gera proga išbandyti kitus automobilio agregatus, paeksperimentuoti darant įvairius techninius sprendimus, tuo pačiu turėti rimtą treniruotę prieš kitus šio sezono etapus.

Ekipažas pirmą kartą važiavo žiemos sąlygomis, todėl teko mokytis važiuoti padangomis skirtomis ledo ir sniego dangai, yra gana sunku atrast tokių padangų sukibimo ribą ant ledo, sniego ir žvyro. Šių padangų savybės labai stipriai skiriasi nuo paprastų, kiekvieną dieną gatvėse naudojamų padangų, šių padangų sukibimas ant ledo bei sniego yra labiau artimesnis asfaltinei dangai nei žvyrinei. Tokiu teiginiu gana sunku patikėti, nes atrodo ant ledo sunku pastovėti kojomis remiantis į žemę, ką ten šnekėti apie greitai lekiantį automobilį. Bet, pasirodo, automobilis apautas sportinėmis padangomis, skirtomis žieminei dangai, laikosi sukibęs su kelio danga labai stipriai, galbut bus lengviau patikėti, kai žinosime faktą, jog vienoje padangoje yra apie 400 dyglių ir jie yra iškilę apie 5 milimetrus virš guminės protektoriaus dalies.

Pirmąją dieną vyko du specialūs ruožai (SR) bei buvo viena serviso zona (SZ), tiesa, abu SR iš tikrųjų tebuvo tik vienas ir tas pats SR, bet jį reikėjo įveikti du kartus. Pirmąją dieną SR vyko naktį, trasoje padengtoje sniego, ledo, vandens ir net žvyro danga.

Pirmas SR: problemos su papildomais žibintais, nustojo šviesti net du papildomi žibintai, labai silpnai apšviesta dešinioji pusė, todėl sunku ižiūrėti kelią kairiuosiuose posūkiuose, taip pat varikliui stipriai trūksta galios ir SR viduryje pasiveja minute vėliau startavęs dalyvis, kurį tenka praleisti, o pravažiavus kelias tiesiąsias, praleistas sportininkas dingsta mums iš akių, beje, pamatome du mūsų klasės konkurentus pasitraukusius iš tolimesnės kovos, kaip vėliau paaiškėjo, vienas iš jų nulėkė į griovį ir nulaužė automobilio ratą, o kitas turėjo techninių problemų.

Pirma SZ: įjungiamos blokiruotės, nes prieš pirmąjį SR nepavyko to padaryti, todėl teko važiuoti be blokiruočių, automobilis buvo sunkiau valdomas, turėjo mažiau sukibimo greitėjimo metu, sureguliuojami bei dalinai sutvarkomi žibintai, dabar jau truksta tik vieno tolimojo žibinto, posūkiuose jau turėtų nebūti problemų su apšvietimu, gaila, kad variklis neužsikuria starterio pagalba, tad tenka kurti stumiant, vėluojama išvažiuoti iš SZ ir gauname 20 sekundžių baudą.

Antras SR: turint geresnį apšvietimą, apsipratus su danga bei padangomis "paspaudžiame" truputį daugiau ir SR įveikimo laikas tampa geresnis beveik 40 sekundžių, tačiau vistiek yra blogesnis palyginus su konkurentų, nes varikliui stipriai trūksta galios, pasiekus 5000 apsisukimų, variklis praktiškai nustoja greitėti, nors kaip tik tada turėtų būti vystoma vis didesnė galia. SR pabaigoje išgirstame keistus garsus iš variklio, tai jau pranašauja kažką negero, nes, kaip kalbama sportininkų tarpe, visi garsai anksčiau ar vėliau išlenda lauk, blogiausia tai, kad šie žodžiai turi tiesioginę prasmę.

Pirma diena baigiasi, antra dieną bus nauja starto tvarka, startuosime pagal pirmos dienos rezultatus.

Per naktį orai atšalo, danga tapo sniegas, ledas ir tarpais žvyras, šlapios košės ir vandens nebėra. Danga žieminėms padangoms tampa labiau tinkama ir palankesnė nei buvo pirmąją dieną.

Trečias SR: prieš akis - keturi SR iki serviso, todėl reikia šiek tiek labiau taupyti techniką, važiuoti šiek tiek atsargiau, taupant automobilį. SR pabaigoje pasivejame minute anksčiau startavusį dalyvį, kas yra gana keista, žinant iškilusias problemas su varikliu.

Ketvirtas SR: pajaučiame, kad variklis šiek tiek "veža" SR pradžioje, bet galia krenta dvigubai jau po kelių įveiktų kilometrų, o kadangi šiame SR nemažai tiesiųjų, tai šiame SR gana daug pralošiame konkurentams.

Penktas SR: tai antrą kartą įveikiamas tas pats trečiasis SR, viename posūkyje slystelim daugiau nei planuota, bet didesnių problemų dėl to neiškyla ir šiaip taip telpame kelyje.

Šeštas SR: tai antrą kartą įveikiamas ketvirtasis SR, šiame SR labai svarbi automobilio variklio galia, kadangi čia nemažai tiesiųjų, o kaip tik galios pas mus jau nelikę visai, finiše išgirstame stiprius ir tikrai negerus garsus iš po variklio skyriaus dangčio.

Antra SZ: pakėlus variklio skyriaus dangtį, pamatome, jog viskas "plaukia" tepale, patikrinus tepalo lygį, tepalo jau nerandame, pripilame tepalo į variklį, alsuoklį išvedame į bakelį pritvirtintą šalia variklio, taip bandome užtikrinti, kad tepalo nepiltų į degimo kamerą, įsidedame 4 litrų tepalo bakelį į bagažinę ir nusprendžiame važiuot ramiai, kad tik pasiekt finišą, vis kelis taškus, kurių galbūt prireiks sezono gale, gautume.

Septintas SR: tik pradėjus važiuoti pamatome dūmus salone bei užuodžiame degančio tepalo kvapą, taip pat šiame SR atrandame naują aerodinaminį stabdymo elementą, išduosime paslaptį, tai buvo vairuotojo durelės, kurios atsidarė už kelių posūkių nuo starto.

Aštuntas SR: svylančio tepalo kvapas jau pradeda po truputį nepatikti ir svarstomas pasitraukimo iš varžybų variantas, bet nusprendžiama, kad tiek daug iškentėjus, tas kvapas nėra jau toks nemalonus ir kaip nors ištversime iki galo, taip pat vienoje stabdymo zonoje užkabiname dešinės pusės veidrodėliu stulpelį ir jį, veidrodėlį, tokiu būdu šiek tiek modifikuojame, veidrodėlis tampa panašus į voratinklį.

Devintas SR: antrą kartą važiuojame septintą SR, prieš startą pilame apie pusantro litro tepalo į variklį, nes jau užsidega tepalo lygio kontrolinė lemputė, o po variklio skyriaus dangčiu viskas "plaukia" tepale.

Dešimtas SR: antrą kartą važiuojame aštuntą SR, žinoma, prieš startą teko vėl pripilti nemažai tepalo į variklį, kadangi tai paskutinis SR, tai jį finišavę pajaučiame didelį palengvėjimą, tokiomis sąlygomis dar nėra tekę važiuoti, salone buvo pilna dūmų, buvo juntamas stiprus svylančio tepalo kvapas.

Vienuoliktas SR: šis ruožas buvo skirtas žiūrovams, į ralio įskaitą neįėjo, todėl buvo ir važiuojama žiūrovams, kurių šalia šio ruožo buvo neišpasakytai daug, norėjosi palikti jiems gerų įspūdžių, kad taip pat nekantriai lauktų autoralio Visagine ir sekančiais, 2004 metais.

Paskelbus rezultatus paaiškėjo, kad užėmėme 31 vietą absoliučioje autoralio įskaitoje bei 5 vietą "A, R-2000" klasėje.

Xtra Racing po rimtos treniruotės Visagine, ruošiasi sekantiems Lietuvos autoralio čempionato etapams, kuriuose stengsis neturėti ar apeiti visas iškilusias problemas, taigi su nekantrumu laukiame sekančio šio sezono etapo, autoralio "Vilniaus ralis-2003".

2003 Sausio 20 d. 00:46

O kas sake kad ralis nelinksma....oj kaip linksma, ypac Lietuviskas :):)

2003 Sausio 20 d. 09:17

Labai kietai... Sveikinu finisavus ir pravaziavus labai neblogai.. Matos kad turejot problemu su technika bet vistiek labai sauniai pasirodet.

2003 Sausio 20 d. 16:33

Tikiuosi, kad gerai tepalo dumuose isrukyti Xtra Racing :) neprarado savo formos ir gerai pasirodys Rygoje (GO-1). Tikiuosi kad kartingai bus tikra atgaiva po kanciu. O ralyje linkiu isprest visas technines problemas ir tada jau tikrai parodysite ka galite ;)

TOP naujienos

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. f1a 1005
2. mantioras 1001
3. Tadux15 1000
4. Kęstutis Šimkus 991
5. Giriby 983