2005 metų sezono apžvalga – I dalis

2005 metų sezono apžvalga – I dalis
logo 2005 Spalio 20 d. 16:27, Ferrari
Kinijoje buvo sudėlioti visi taškai ant „i“, „į“ ir „ė“. Žinome geriausio piloto vardą, paaiškėjo ir geriausia komanda. Lyg ir nebeliko ką aptarinėti, metas nukreipti žvilgsnius tolyn, laukti naujo sezono ir naujų intrigų, tačiau visgi stabtelėkime akimirkai ir pasižiūrėkime, ką atnešė mums 2005 metų sezonas.
Naujieji stabai keičia senuosius
Pagalvokite sau mintyse, ar sausio mėnesį išgirdę, jog „Ferrari“ po šešių etapų turės 21 tašką, o „Renault“ – trigubai daugiau, nebūtumėte pradėję juoktis. Triuškinanti pergalė 2004 metais, kai raudonieji bolidai atrodė tarsi važiuojantys kur kas aukštesnėje klasėje, regis, net didžiausią ferariofobą turėjo įtikinti, kad „Ferrari“ bus jėga, su kuria reikės skaitytis. Jie netgi atsainiai pareiškia, kad sezono pradžioje naudos senąjį bolidą. Niekas nesumurma nei žodeliu – ne pirmas kartais, kai italų komanda taip daro.
Australijos didysis prizas buvo tik miglota užuomina į ateitį. Michaelis Schumacheris patenka į nesąmoningą incidentą su Nicku Heidfeldą, po kurio dar bando gintis, kad nebuvo kaltas, tačiau pilotai vieningai nusprendžia, jog net ir septyniskart čempionui derėtų retsykiais pažvelgti į veidrodėlius. Rubensas Barrichello šiek tiek sušvelnina kartėlį užlipdamas ant podiumo, bet pergale džiaugiasi kitas žmogus, apie kurį prieš sezoną buvo beveik nekalbama – Giancarlo Fisichella. „Ferrari“ murma, pareiškia, kad kitame etape viskas turėtų būti kur kas geriau. BAR suerzina FIA apeidama jos sugalvotą vieno variklio dviems savaitgaliams taisyklę.
Malaizijoje ir Bahreine paaiškėja, kad geriau visgi nebus. Tiek Michaelio, tiek Rubenso padangos po lenktynių atrodo, lyg niekada ir neturėjusios griovelių. „Ferrari“ murma, kad „Bridgestone“ paruošė netinkamas padangas. Ant podiumo tuo tarpu plačiai šypsosi išsekęs Fernando Alonso, nors G.Fisichella, jo komandos draugas, nefinišavo nei vienose iš tų dviejų lenktynių. Po truputį į kovą kyla ir „McLaren“ komanda, tačiau atrodo, jog pagrindinis „Renault“ priešininkas visgi bus „Toyota“, ne vieną ekspertą pribloškusi savo neįtikėtinai geru pasirodymu. Jarno Trulli turi 16 taškų, Fernando Alonso – jau 26. Kaip po to paaiškėjo, toks spurtas ir buvo pagrindinis įvykis kelyje į ispano čempiono titulą. Bet neskubėkime.
B+B=B („Bridgestone“ ir BAR yra Blogis)
„McLaren“ bolidai vis greitėja, ir San Marine Kimis Raikkonenas jau išsikovoja pirmąją pergalę kvalifikacijoje. Lenktynėse atrodo, kad suomiui niekas negalės prilygti, kol variklis nepareiškia, kad tokiomis sąlygomis dirbti atsisako. F.Alonso pravažiuoja pro sustojusį priešininką mintyse kikendamas. Tiesa, pačioje pabaigoje M.Schumacheris, įspūdingai susidorojęs su Jensonu Buttonu, duoda jaunajam ispanui šiek tiek naudingos veiklos, kad šis nenuobodžiautų, bet jo aplenkti nesugeba. Visgi „Ferrari“ džiaugiasi neblogomis lenktynėmis ir žada ateityje vėl parodyti, ką sugebanti. Tuo tarpu „Parc Ferme“ dedasi labai įdomūs dalykai prie svarstyklių su ant jų uždėtu BAR bolidu. Tiek FIA, tiek komanda įnirtę rodo į tą pačią taisyklę ir aiškina, jog ji (ne)pažeista. Galų gale išaiškėja, jog taisyklę galima interpretuoti kaip nori, todėl FIA patikslina jos formuluotę. Tiesa, FIA piktumas nepraeina, tad atsiminusi visas būtas ir nebūtas BAR nuodėmes, asociacija išdrėbia komandą iš artimiausių dviejų etapų ir anuliuoja Imolos rezultatus, tarp jų ir Jensono Buttono pirmąjį podiumą.
Ispanijoje „Ferrari“ vėl parodo, kad iš tiesų nieko negali parodyti, nors į trasą skubiai išleidžiamas naujos specifikacijos bolidas. „Bridgestone“ padangos dėvisi tiesiog beregint, M.Schumacheris dusyk patiria padangos sprogimą, po antrojo visam laikui užsikasdamas žvyre. Netrukus R.Barrichello pasuka į boksus – galinė kairioji padanga nebeturi griovelių. Kita vertus, galų gale pamatome ir kažką naujo – pergalę švenčia Kimi Raikkonenas. Juanas Pablo Montoya, praleidęs du etapus dėl traumos, atseit patirtos žaidžiant tenisą, atsilieka nuo jo visu ratu. Ne tokio pasirodymo iš jo buvo tikimasi sezono pradžioje, tad ir kolumbiečiui tenka atkentėti savąją murmėjimo dozę.
Monake naujienos dar didesnės – „Renault“ pilotai ant podiumo net nepasirodo, užleisdami vietą Kimi Raikkonenui ir dviems „Williams“ lenktynininkams. Kita vertus, dėmesys nuo puikaus jų pasirodymo greitai nukrypsta į rikiuotės vidurį, kur važiuoja „Ferrari“ (neįtikėtinas žodžių derinys, jei kalbėčiau apie praeitus metus). Michaelis paskutiniame rate prasmunka pro Rubensą, o starto–finišo tiesiojoje susigretina su savo broliu, bet nebespėja užbaigti manevro. Už tai susilaukia tiek nuo vieno, tiek nuo kito priekaištų. Nors gal kiek švelnu priekaištu vadinti, kai brolis broliui pasako „Tu mėginai mane nužudyti?!“ Tiesa, tą savaitgalį tai nebuvo vienintelis kaltinimas pasikėsinimu nužudyti. Ar reikia „Formulei–1“ tokių trasų? Klausimas pamąstymui – ar Monako GP besisukantys pinigai atpirktų išsitėškusį pilotą ir/ar kelis žiūrovus?
Po Monako jau pasidarė aišku, kad šiemet dėmesio centre bus du žmonės – Kimi Raikkonenas ir Fernando Alonso. Po penkių metų daugmaž aiškių po trečiojo etapo sezonų ištroškusiems intrigos „Formulės–1“ gerbėjams nieko daugiau ir nereikėjo. Priešakyje laukė įdomus sezonas. Tiesa, retas kuris galėjo numatyti, kiek iš tiesų įdomus jis pasidarys vos tik komandos kirs Atlanto vandenyną...
Straipsnyje pateiktos nuomonės yra autoriaus ir tik autoriaus.


Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

F-1.lt pulsas

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. f1a 1178
2. Tadux15 1161
3. Giriby 1155
4. mantioras 1147
5. Modestas99 1144