2010 m. „Formulės-1“ taisyklės – santrauka

2010 m. „Formulės-1“ taisyklės – santrauka
logo 2009 Gegužės 01 d. 00:40, Bridgestone Motorsport
Tarptautinės automobilių federacijos (FIA) Pasaulio autosporto taryba (WMSC) ketvirtadienį patvirtino 2010 m. „Formulės-1“ čempionato taisykles. Pateikiamas svarbiausių sporto laukiančių pokyčių santrauką.
Biudžetų ribojimas
Įvedama savanoriška 40 mln. svarų sterlingų (apie 154 mln. litų) komandos metinio biudžeto riba. Į tai įeis visos išlaidos, išskyrus sąnaudas variklio kūrimui, tobulinimui ar įsigijimui, rinkodaros bei reprezentaciniai kaštus, atlyginimus lenktynininkams, FIA skirtas pinigines baudas, iš lenktyniaujant čempionate gauto pelno išmokėtus dividendus, o taip pat ir kitas įtakos pasirodymui trasoje neturinčias išlaidos, jei ekipa sugebės tai įrodyti.
Sutikusioms riboti savo išlaidas komandoms suteikiama technikos tobulinimo ir kitų veiksmų šioje srityje laisvę, kas turėtų joms padėti kovoti su kaštų neribojančiomis ekipomis. Ekipų boliduose gali būti įdiegti reguliuojami priekinis ir galinis sparnai, o varikliui nebus taikomas sūkio ribotuvas. Be to, neribojami šių ekipų atliekami bandymai bei darbas vėjo tuneliuose.
Žemiau pateikiame lentelę, kurioje pateikti pagrindiniai skirtumai tarp šių dviejų komandų grupių – ribojančių išlaidas ir to nedarančių ekipų – techninės laisvės srityje. Manoma, kad tokie dideli privalumai privers visas komandas pereiti į ribojančių išlaidas grupę.
Neribojančios biudžetoRibojančios biudžetą
Reguliuojami priekiniai sparnaiIki 6 laipsnių pokytis 2 kartus per ratąIki 10 laipsnių pokytis neribotą kartų skaičių per ratą
Reguliuojami galiniai sparnaiUždraustaLeidžiama
Variklio sūkių ribotuvas18 000 aps./min.Nėra
KERS saugojimo galiaIki 60 kWNeribojamas
KERS panaudojimo galiaIki 60 kWIki 120 kW
KERS panaudojimas per ratąIki 400 kJIki 800 kJ
TransmisijaTik du varomieji rataiNeribotas varomųjų ratų skaičius
KERS galios perdavimasTik galiniams ratamsBet kuriems ratams
Vėjo tunelio naudojimasApribotasNeribojamas
Bandymai trasojeApriboti, tik nesezono metuNeribojami
Varikliai ir pavarų dėžėsRibotas skaičius per sezonąNeribojama

Degalų pylimo lenktynių metu draudimas
Lenktynėse uždraudžiama sustojimų techninio aptarnavimo zonoje metu papildyti kuro atsargas. Šio žingsnio priežastimi įvardinamas kaštų mažinimas – nebereikės transportuoti kuro pylimo įrangos – ir noras paskatinti gamintojus pagerinti motorų ekonomiją.
Tai reiškia, jog boliduose nuo kitų metų sezono turės būti montuojami gerokai didesni degalų bakai nei dabar. Be to, sportininkams varžybų metu greičiausiai teks labiau tausoti padangas, nes teks vairuoti sunkesnį bei ne taip gerai subalansuotą bolidą.
Svarbu pažymėti, kad padangų keitimai nėra draudžiami, todėl sustojimai boksuose vyks ir toliau, tačiau greičiausiai bus retesni ir trumpesni.
Minimalios bolidų masės limito padidinimas
Padidinama minimali „Formulės-1“ bolidų masės riba – nuo 605 kg iki 620 kg. Šis žingsnis turėtų leisti sunkesniems pilotams naudotis Kinetinės energijos regeneravimo sistema (KERS), nesibaiminant bolido balanso problemų.
Padangų šildytuvų draudimas
Uždraudžiamas padangų įvalkalų naudojimas, paliekant galioti jau anksčiau priimtą ir šiemet turėtą taikyti, tačiau metams atidėtą bet kokios rūšies šildytuvų draudimą.
Siauresnės priekinės padangos
„Bridgestone“ aktyviai dirba mėgindama paruošti siauresnes priekines padangas. Teigiama, jog tai turėtų išspręsti lenktynininkų patiriamas bolidų valdomumo problemas. Siauresnėmis priekinėmis padangomis apautas bolidas, tvirtinama, taps mažiau jautrus balasto išdėstymo pokyčiams.
Čempionato dalyvių skaičius ir komandų registracija
Maksimalus čempionato dalyvių skaičius padidinamas nuo 24 iki 26. Tai reiškia, kad „Formulės-1“ pirmenybėse galės dalyvauti 13 komandų. Jos paraiškas tam galės pateikti nuo gegužės 22 iki 29 d., o priimtų ekipų sąrašas bus paskelbtas birželio 12 d. FIA pirmenybę teiks galinčios savo bolidus sukurti komandoms, turinčioms reikiamus kapitalinius išteklius, finansinius resursus bei techninę patirtį.
Kvalifikacijos tvarka
Trečiojoje kvalifikacijos dalyje leidžiama boliduose naudoti bet kokį pageidaujamą kuro kiekį. Tai reiškia, jog į „Formulę-1“ sugrįš „tikroji“ kvalifikacija, kai sportininkai dėl visų pozicijų varžosi važiuodami lengvais bolidais.
Kvalifikacijoje dalyvaujant 26 lenktynininkams, po pirmosios dalies iškris 8 silpniausieji, po antrosios – dar 8, kol liks, kaip ir dabar, 10 geriausių sportininkų. Jei bus 24 dalyviai, po pirmųjų dalių iškris po 7 pilotus, jei 22 – po 6 ir t.t.
Lenktynininkų čempionatas
„Formulės-1“ čempionas lenktynininkų įskaitoje nustatomas pagal pergalių skaičių, o ne surinktų taškų kiekį, kaip dabar. Likusiosios pozicijos, nuo antros iki paskutinės, sprendžiamos pagal surinktus taškus.
Konstruktorių taurės laimėtojo nustatymo tvarka išlieka nepakitusi.
Kiti pokyčiai
Žemiau išvardinti kiti pažymėtini, tačiau mažiau svarbūs taisyklių pokyčiai:
– bolidų kėbulo matmenų pakeitimas siekiant išvengti padangų pažeidimo susidūrimo atveju;
– KERS naudojimo draudimas važiuojant didesniu nei 300 km/h greičiu;
– vietų, kur gali būti montuojamos KERS baterijos, nurodymas;
– galimybės veikiant KERS sistemai lenktynininkams įjungti specialų stabdžių vožtuvą spaudimui sumažinti sudarymas.
Daugiau informacijos FIA interneto svetainėje:
2010 m. „Formulės-1“ sporto reglamentas su pažymėtais pakeitimais
2010 m. „Formulės-1“ technikos reglamentas su pažymėtais pakeitimais


Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

F-1.lt pulsas

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. f1a 816
2. Giriby 812
3. mantioras 805
4. Gudas 796
5. Kęstutis Šimkus 794