2019 m. sezono įvykiai, kuriuos daugelis galbūt pamiršo

2019 m. sezono įvykiai, kuriuos daugelis galbūt pamiršo
logo 2020 Sausio 04 d. 22:13, Pirelli

Daugelis F-1 sirgalių 2019-iuosius prisimins kaip metus, kuriais šeštą kartą čempionu tapo Lewisas Hamiltonas, „Honda“ kartu su „Red Bull“ iškovojo pergalę, o „Ferrari“ komandoje debiutavęs Charlesas Leclercas įveikė ekipos draugą Sebastianą Vettelį.

Vis dėlto viso praėjusio sezono metu įvyko daug įvairių dalykų, kuriuos daugelis turbūt jau pamiršo. Tad toliau trumpai apie juos.

„Lola“ vardas vos negrįžo į F-1

Kai Lawrence‘o Strollo konsorciumas perėmė „Force India“ į savo rankas, komandai reikėjo naujo pavadinimo. Naujieji savininkai kurį laiką svarstė į sportą sugrąžinti „Lola“ vardą, bet galų gale pasirinko „Racing Point“.

D. Ricciardo nesėkme pasibaigęs debiutas „Renault“ komandoje

Pirmose sezono lenktynėse australai daug tikėjosi iš savo herojaus - Danielio Ricciardo. Deja, bet australo debiutas „Renault“ komandoje susiklostė nesėkmingai. Vos startavęs sportininkas išvažiavo už trasos ribų ir nulaužė priekinį sparną. Tad galima sakyti, kad D. Ricciardo pasirodymas namų lenktynėse baigėsi vos prasidėjęs.

P. Gasly problemos Azerbaidžane

Už tai, kad treniruočių metu „Red Bull“ pilotas Pierre‘as Gasly pražiopsojo pasisvėrimo procedūrą, teisėjai jam skyrė baudą - startą iš techninio aptarnavimo zonos.

Kvalifikacijoje, pirmoje jos dalyje, prancūzas užfiksavo geriausią laiką. Tai buvo pirmas ir vienintelis kartas, kai P. Gasly buvo greičiausias kvalifikacijoje. Po kurio laiko paaiškėjo tokio greičio priežastis - buvo viršytas degalų srovės limitas. Tad teisėjai anuliavo sportininko rezultatą.

Azerbaidžano GP organizatoriai atsiprašė „Williams“

Treniruočių metu George‘as Russellas baigė pasirodymą po to, kai pervažiuotas atsilaisvinęs kanalizacijos dangtis stipriai apgadino jo bolidą. Trasos personalas su tralu veždamas bolidą atgal į komandos garažą kliudė vieną iš tiltų ir dar labiau apgadino bolidą. Ant jo taip pat išsiliejo hidraulinis skystis.

Lenktynių organizatoriai „Williams“ komandai nusiuntė gėlių ir atsiprašymą...

„Mercedes“ apgavo „Ferrari“

Azerbaidžane vykusioje kvalifikacijoje daugelis stengėsi įgyti pranašumą trasoje važiuodami paskui kitą pilotą. „Mercedes“ sugalvojo kaip sutrukdyti „Ferrari“ komandai tuo pasinaudoti.

Valtteri Bottas ir Lewisas Hamiltonas trečioje važiavimų dalyje nusprendė į trasą išvažiuoti kuo vėliau. Sebastianas Vettelis pasekė jiems iš paskos. „Mercedes“ pilotai techninio aptarnavimo zonos pabaigoje sustojo. Vėliau teigė, kad norėjo pasitreniruoti starto procedūrą. Nenorėjęs laukti, S. Vettelis juos aplenkė, išvažiavo į trasą ir užfiksavo rezultatą. Vokietis lenktines pradėjo ir baigė už „Mercedes“ pilotų.

N. Mazepinas greičiausias bandymuose

„Nikita Mazepinas praėjusiais metais lenktyniavo „Formulės-2“ čempionate, kuriame nenustebino. Daugelį nustebino tai, jog jaunasis rusas gavo progą bandymuose išmėginti F-1 „Mercedes“ bolidą. Bandymų metu N. Mazepinas artimiausią varžovą pranoko 1,3 sek. Tiesa, rusas Barselonos trasoje užfiksuoto V. Botto rezultato nepagerino.

S. Perezui pavyko išvengti nelaimės Monake

Monako GP lenktynės galėjo būti pažymėtos rimta nelaime. Išvažiavęs iš techninio aptarnavimo zonos, „Racing Point“ pilotas Sergio Perezas vos nepartrenkė vieno iš ne vietoje ir ne laiku atsidūrusio maršalo. Laimei, nelaimingo atsitikimo pavyko išvengti.

„Ferrari“ vis keitė pavadinimą

„Ferrari“ metų pradžioje paskelbė, kad 2019 m. ekipos pavadinimas bus „Scuderia Ferrari Mission Winnow“. Bet dėl kilusių įtarimų, galimai užslėptos tabako gaminių reklamos, prieš kai kurias lenktynes italų komanda vis pakeisdavo pavadinimą. Minėtas pavadinimas sugrįžo, bet „Mission Winnow“ logotipai buvo pradingę ne vieną kartą.

R. Kubica per klaidą išrinktas geriausiu lenktynių pilotu

Pasibaigus Austrijos GP lenktynėms buvo paskelbta, kad geriausiu varžybų pilotu sirgaliai išrinko trimis ratais nuo komandos draugo atsilikusį Robertą Kubicą. Atlikus tyrimą, paaiškėjo, jog buvo įsivėlusi klaida. Perskaičiavus balsus R. Kubica net nepateko į pirmą trejetuką.

P. Gasly liepta praleisti M. Verstappeną

Didžiosios Britanijos GP lenktynėse „Red Bull“ radijo ryšiu paprašė Pierre‘o Gasly į priekį praleisti komandos draugą Maxą Verstappeną. Prancūzas atsisakė tai padaryti. Vis dėlto vėliau P. Gasly sutiko tai padaryti, bet tik po to, kai sulaukė nurodymo iš ekipos vadovo Christiano Hornerio.

„Mercedes“ Vokietijos GP lenktynėms pakeitė bolido išdažymą

Švęsdama 125 metų automobilių sporte jubiliejų, „Mercedes“ komanda į Vokietijos GP atsivežė kitaip nudažytus savo bolidus. Galbūt tai tik sutapimas, bet būtent Vokietijoje „Mercedes“ užfiksavo savo prasčiausią rezultatą sezone.

L. Norrisas nutylėjo apie itin slidžią trasos dangą

McLaren“ pilotas Lando Norrisas vos nepatyrė avarijos Vokietijos GP lenktynėse joms net neprasidėjus. Britas apšilimo rate buvo išlėkęs už trasos ribų paskutiniame posūkyje. Apie tai, jog ten labai slidu, pilotas nutylėjo. Komandos draugui Carlosui Sainzui tokia informacija būtų pravertusi...

P. Gasly nuotykiai Vokietijoje

„Red Bull“ vadovas Christianas Horneris neliko sužavėtas P. Gasly pasirodymų Vokietijos GP lenktynėse. Prancūzas per keturis ratus sugebėjo tris kartus atsidurti už trasos ribų. Visa tai padarė pirmame posūkyje.

L. Hamiltonas vos nepasitraukė iš Vokietijos GP lenktynių

L. Hamiltonas iškovojo taškų visose praėjusių metų sezono lenktynėse. Po incidento viename iš posūkių, britas prašė komandos leisti jam pasitraukti iš Vokietijos GP varžybų. Bet pilotas finišavo 11-as. Vėliau nubaudus „Alfa Romeo“ pilotus, L. Hamiltonas pakilo į devintą vietą ir iškovojo 2 taškus.

„Renault“ avarija pakeliui į Vengriją

„Renault“ sugebėjo patekti į avariją net neprasidėjus lenktynių savaitgaliui. Pakeliui į Vengriją nuo kelio nuvažiavo ir avariją patyrė vienas iš ekipos vilkikų. Tiesa, pačiose lenktynėse komandai sekėsi ne ką geriau. Nei vienas iš jos pilotų nefinišavo pirmame dešimtuke.

Juodai balta vėliava atsirado ir pradingo

Antroje sezono pusėje lenktynių direktorius Michealas Masi pranešė, kad už nesportinį elgesį trasoje pilotams bus rodoma juodai balta vėliava. FIA specialistas ją prilygino geltonai kortelei futbole. Pirmasis ją pamatė P. Gasly Belgijos GP metu. Dar po savaitės Italijoje ji buvo parodyta C. Leclercui. Vėliau jos niekas nematė. Galbūt ji sugrįš 2020 m.

Farsas Italijoje

Daugelis sportininkų žinojo, kad Monzos trasoje, Italijoje, geresnį laiką galima užfiksuoti važiuojant paskui varžovą.

Paskutinėje kvalifikacijos dalyje 10 sportininkų sekė vienas paskui kitą. Visi važiavo lėtai, nes nei vienas nenorėjo būti pirmas. Viskas baigėsi tuo, jog tik du pilotai laiku kirto finišo liniją, o kiti taip ir liko nieko nepešę.

D. Ricciardo diskvalifikuotas už įgytą 0,000001 sek. pranašumą

Dėl to, jog MGU-K suteikė daugiau nei leidžiama galios, teisėjai diskvalifikavo D. Ricciardo iš Singapūro GP kvalifikacijos. „Renault“ komandos atstovai teigė, kad įgytas pranašumas buvo labai mažas. Tiesa, nemelavo - 0,000001 sek.

A. Giovinazzi pirmavo lenktynėse

Daugiau nei keturis metus iš eilės lenktynėse pirmavo tik „Mercedes“, „Ferrari“ arba „Red Bull“ pilotai. Bet Singapūre ši serija nutrūko. Kai lyderiai pasuko į techninio aptarnavimo zoną, varžybų lyderiu tapo „Alfa Romeo“ pilotas Antonio Giovinazzi. Italas lenktynėse pirma vieta džiaugėsi keturis ratus.

Japonijos GP lenktynės baigėsi anksčiau dėl klaidos

Po nesusipratimo 2018 m. Kanados GP lenktynėse buvo nuspręsta, kad žmogus finišo vėliavos nebemojuos. Ji bus rodoma tik specialiuose ekranuose. Sistemos irgi klysta. Būtent taip nutiko Japonijoje, kur pilotams finišo signalas buvo parodytas vienu ratu per anksti. Dėl įvykusios klaidos avariją patyręs S. Perezas sugebėjo iškovoti taškų.

Šiemet vėl bus mojuojama finišo vėliava.

L. Norrisas savanoriškai Brazilijoje į priekį praleido C. Sainzą

Kai kurie pilotai atsisako į priekį praleisti komandos draugą. Bet tik ne L. Norrisas. Kai britą Brazilijos GP lenktynėse pavijo greitesnis ekipos draugas Carlosas Sainzas, jaunasis sportininkas iš karto jį praleido. Ispanas finišavo trečias. L. Norrisą turbūt kamavo kaltės jausmas dėl nutylėtos informacijos Vokietijoje...

„Ferrari“ nusprendė pažaisti

„Ferrari“ kurį laiką atsisakė dalyvauti elektrinio sporto varžybose. Pernai italai pakeitė nuomonę ir sutiko. Gerai. „Ferrari“ atstovavęs Davidas Tonizza tapo čempionu.

Tik vienas iš sportininkų, pilotavusių bolidą su „Mercedes“ varikliu, liko nenubaustas

Praėjusiais metais penki iš šešių sportininkų, pilotavusių bolidus su „Mercedes“ varikliu, buvo nubausti starto pozicijų bauda. Baudos buvo skirtos už viršytą panaudotų motorų limitą. Kas liko nenubaustas? L. Hamiltonas.

R. Nissany išbandė „Williams“ bolidą

2005 metais Vengrijoje vykusių treniruočių metu už „Minardi“ komandos bolido vairo pirmą kartą sėdo Chanochas Nissany. Sportininkas buvo labai, labai lėtas. C. Nissany buvo 7 sek. lėtesnis už tuometinį „Minardi“ pilotą Robertą Doornbosą. O pastarasis nuo kitų atsiliko daugiau nei penkiomis sekundėmis.

Nissany pavardė į F-1 sugrįžo 2019 m. Abu Dabyje vykusių bandymų metu C. Nissany sūnus Roy‘us Nissany išmėgino „Williams“ bolidą. Sūnus pridarė mažiau gėdos. Nuo artimiausio varžovo atsiliko 3,7 sek.



Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

F-1.lt pulsas

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. f1a 1005
2. mantioras 1001
3. Tadux15 1000
4. Kęstutis Šimkus 991
5. Giriby 983