„Formulės-1“ lenktynių teisėjų darbą kuruojantis Tarptautinės automobilių federacijos (FIA) atstovas Alanas Donnelly atmetė kaltinimus, esą arbitrai nuolat priima „
Ferrari“ komandai palankius sprendimus.
„Perskaičiau tiek daug niekalų apie teisėjų šiais metais priimtus sprendimus. Rašoma, jog FIA ir teisėjai visuomet padeda „Ferrari“ bei nenori, jog Hamiltonas taptų čempionu“, - duodamas interviu italų leidiniui „Gazzetta dello Sport“, pareiškė A. Donnelly.
„Užtenka vieno pavyzdžio paneigti šiai teorijai – Monake teisėjai pastebėjo, kad likus trejoms minutėms (iki lenktynių pradžios – red. Past.), kaip to reikalaujama pagal taisykles, ant Raikkoneno F2008 (bolidai) dar nebuvo uždėti ratai. Taigi, teisėjai Kimi nubaudė priverstinio pravažiavimo boksais bauda trasoje, kurioje neįmanoma lenkti“, - pažymėjo FIA specialistas.
Vis dėlto, norėdamas pabrėžti arbitrų nešališkumą, A. Donnelly pasirinko akivaizdžiai netinkamą pavyzdį. Teisėjai, remdamiesi galiojančiomis taisyklėmis, privalėjo K. Raikkonenui liepti stoti į rikiuotės galą arba startuoti iš techninio aptarnavimo zonos. Pavėluotai priėmus sprendimą ir pritaikius priverstinio pravažiavimo boksais baudą, suomis nukrito tik į šeštąją poziciją.
Tame pačiame interviu A. Donnelly gynė ir Japonijos GP lenktynių metu priimtą sprendimą nubausti analogiška bauda „
McLaren“ pilotą Lewisą Hamiltoną, arbitrų nuomone, išstūmusį „Ferrari“ lenktynininką Kimi Raikkoneną už trasos ribų.
„Važiuodamas tokiu greičiu, jis niekaip nebūtų įveikęs to posūkio, o išlėkdamas galėjo sukelti gerokai didesnį incidentą. FIA laikosi pareigos užtikrinti, kad lenktynininkai elgiasi saugiai ir nuoširdžiai“, - taip arbitrų sprendimą paaiškino jis.
Japonijos GP varžybų metu priimti sprendimai sulaukė didelio atgarsio, o ypač abritrų skirta bauda „Toro Rosso“ pilotui Sebastienui Bourdais, nes šis nesaugiai pasipriešino lenkiamas „Ferrari“ atstovo Felipe Massos. Nevienas lenktynininkas prasitarė, jog teisėjų komandoje praverstų karjerą baigęs pilotas, puikiai suvokiantis įvykius trasoje. Vis dėlto, A. Donnelly, panašu, yra nelinkęs tam pritarti.
„Nemanau, kad tai būtų teisingas sprendimas, nes jų (buvusių lenktynininkų – red. past.) patirtis yra surišta su praeitimi, kai jie patys lenktyniavo. Nuo to laiko, sakykime, to, kas buvo prieš dešimt metų, lenktynės pasikeitė“, - pažymėjo FIA atstovas.
„Kiekvieno sezono pradžioje sudaromas žmonių, turinčių įgūdžių šiam darbui, sąrašas. Jį sudaro Mosley (FIA prezidentas – red. Past.), patariamas šio sporto sektoriaus prezidento. Šie žmonės kiekvieną savaitgalį dirba kokiose nors svarbiose varžybose. Jiems, kaip ir lenktynininkams, suteikiama superlicencija. Turime teisėjų, kurie šį darbą dirba jau 20-25 metus, kai kai kurie iš šių lenktynininkų dar net nebuvo gimę“, - pridūrė jis.
Svarbiausių naujienų prenumerata įtraukta. Patvirtinkite prenumeratą paspausdę nuorodą el. pašte (pasitikrinkite šlamšto dėžutę).