A. Greenas: mes stengiamės pažeisti bazinį reglamento principą (3)

A. Greenas: mes stengiamės pažeisti bazinį reglamento principą
logo Vasario 02 d. 11:14, Formula-1

„Formulė-1“ prie naujojo reglamento pereis tik po metų, bet pasaulio čempionato komandos jau dabar ruošiasi būsimiems pakeitimams, kurie bus patys rimčiausi naujoje „Formulės-1“ istorijoje. „Racing Point“ technikos direktorius Andrew Greenas su „Auto Motor und Sport“ žurnalu pasidalino savo mintimis apie tai, kokie didžiausi sunkumai laukia komandų kuriant naujosios kartos F-1 bolidus.

Greenas – itin patyręs profesionalas, jo karjera F-1 prasidėjo dar prieš 30 metų, kai jis kartu su Garry Andersonu kūrė garsiąją „Jordan 191“ važiuoklę ir buvo atsakingas už važiuoklės konstravimą.

Stebėtina, tačiau jis iki šiol dirba komandoje iš Silverstouno, kuri per tris dešimtmečius ne vieną kartą keitė pavadinimus ir savininkus („Jordan“ – „Midland“- „Spyker“ – „Force India“ – „Racing Point“), o kitais metais taps gamykline „Aston Martin“ komanda.

Nors 2020 m. mašinos dar nenuvažiavo nė metro realioje trasoje, „Formulėje-1“ pilnu tempu vyksta darbas kuriant kitos kartos mašinų važiuoklę. Pavyzdžiui, „Racing Point“ dabar vėjo tunelyje bando pirmąjį būsimojo bolido variantą.

Bene svarbiausia užduotis, dėl kurios kovoja inžinieriai, yra ta, kad 140 psl. naujajame techniniame reglamente pavyktų surasti vadinamąsias „pilkąsias zonas“, maksimaliai kūrybiškai jas interpretuoti ir pabandyti dėl to įgauti pranašumą prieš varžovus.

Kartu „top“ komandos, suprantama, yra kur kas palankesnėje padėtyje – vien todėl, kad šiam darbui jie gali paskirti kur kas daugiau specialistų.

Pernai spalį, pristatydami naująjį reglamentą, „Formulės-1“ vadovai parodė pirmuosius būsimųjų bolidų atvaizdus, sukurtus kompiuterinės grafikos pagalba. Bet būtent tai labai nepatiko komandų inžinieriams.

„Buvo neverta žiūrėti į tą modelį, kadangi tai savotiškai sukausto tavo mąstymą, - pareiškė A. Greenas. – Tu pradedi analizuoti tai, ką sukūrė „Formulėje-1“, stengiesi suprasti jų minčių eigą. Aš to  nenoriu. Aš turiu pats gerai įsigilinti į taisykles ir mano galva neturi būti užteršta svetimų minčių“.

Greeno nuomone, galiausiai mašinos bus panašios į tuos pavyzdžius, kuriuos pristatė FIA ir „Liberty Media“. Beje, bet kokiu atveju visos komandos naująją techniką kurti pradės nuo švaraus lapo ir visi turės daugmaž vienodus šansus surasti kokią nors landą reglamente, pavyzdžiui kaip dvigubą difuzorių, kuriuo pasižymėjo „Brawn GP“ 2009 metais. Visi prisimena, kad tame sezone jie nugalėjo abejose pasaulio čempionato įskaitose, o po to komandą nupirko vokiečių koncernas „Mercedes Benz“.

„Nagrinėdami reglamentą, mes bandome surasti kokią nors veiksmų laisvę, apie kurią nepagalvojo FIA. Iš esmės mes stengiamės pažeisti jos bazinį principą ir pažiūrėti, kaip į tai sureaguos federacija, - sakė Andrewas Greenas. – Aš manau, kad naujosios taisyklės yra pakankamai netobulos ir ten yra punktų, kurie gali būti legaliai pažeisti“.

Jei kam nors pavyks surasti kokį nors protingą sprendimą, tai po to įmanomi du scenarijai: arba FIA visa tai uždraus, arba ta komanda suspės įgyti didelio pranašumo prieš kitus iki tol, kol kiti suspės tą gudrybę nukopijuoti.

Specialisto žodžiais, komandos neprivalo informuoti FIA apie aptiktas „pilkąsias reglamento zonas“: „FIA norėtų, kad mes taip pasielgtumėm, bet mes neprivalome to daryti. Ir pataisyti taisykles bus galima ne anksčiau kaip 2022 metais. Negalima bausti tų, kas labai gerai susitvarkys su savo darbu sezono eigoje. Tai būtų neteisinga. Ekipoms reikia suteikti galimybę ieškoti naujų sprendimų, kurie būtų geresni nei pas varžovus. Juk „Formulė-1“ yra varžybos“.

2021 metais aerodinamika bus gerokai supaprastinta lyginant su tuo, prie ko yra pripratusios ir komandos, ir sirgaliai. Bet būtent tai sukels specifinių problemų: visų pirma, reikės pasiekti, kad priekiniai ratai gerai sukibtų su trasa, antra – reikės kažkaip valdyti oro srautą aplink mašiną, pasistengti sumažinti turbulenciją labiausiai jautriose srityse.

„Mums tenka dirbti su labai plokščiu priekiniu sparnu, tame ir yra problema, - aiškino Greenas. – Tokia sparno forma neleidžia įtakoti to, kas su oru srautu vyksta vėliau, kai jis būna labai sujauktas“.

Pirmoji užduotis – kaip panaikinti turbulenciją iš po mašinos apačios: „Ar tai taps pagrindine sritimi, ties kuria komandos dirbs 2021 metais? Tai paaiškės vėliau. Bet kai tu tik pradedi nagrinėti reglamentą, ši sritis atkreipia dėmesį pirmiausiai. Naujoji važiuoklė turės keletą probleminių sričių aerodinamikos prasme. Išsiaiškinti absoliučiai su viskuo mes nesugebėsime, bet turime iki minimumo sumažinti negatyvią įtaką“.

Be to, visoms komandoms, tame tarpe ir „Racing Point“, teks susidurti su sunkumais, susijusiais su minimaliu bolido svoriu, kuris nuo 743 kg padidės iki 768 kg. A. Greenas yra linkęs pripažinti, jog 2021 metais mašina bus pakankamai sunki: „Viskas labai paprasta. Minimali svorio riba yra gana žema, turint galvoje realų detalių svorį, kurias mes turėsime sumontuoti. Mes vienareikšmiškai viršysime šią ribą. Nemanau, kad tokią mašiną bus labai malonu vairuoti“.


Komentarai (3)
Camicasee
| 02/02 20:32 Atsakyti
Įdomus straipsnis, dėkui
fnatic
| 02/02 13:21 Atsakyti
Tai kur lentele su bolidu pristatymais, bandymu dienu datomis?
Black_Death
| 02/03 11:13 Atsakyti
"naujoje „Formulės-1“ istorijoje"
kur galiu rasti paskaityti apie F1 laikotarpius?? Naujoji cia prasidejo? Ar baigiasi?
×

TOP naujienos

F-1.lt pulsas