A. Komatsu: nebūsime peletono uodegoje (2)

A. Komatsu: nebūsime peletono uodegoje
logo Vasario 05 d. 07:31, Haas F1

Praėjusios savaitės pabaigoje „Haas“ komanda parodė pirmąsias naujojo VF-24 bolido kompiuterines nuotraukas. Naujasis komandos vadovas Ayao Komatsu kalbėjo apie ekipoje įvykusias permainas, planus modernizuojant bolidą ir įvertino „Haas“ šansus artėjančiame sezone.

  • Komanda parodė pirmąsias VF-24 fotografijas. Ar yra teisinga tvirtinti, kad šių metų bolido koncepcijos pagrindai buvo padėti 2023 metų sezono pabaigoje?

  • Jei kalbėsime apie fizinius pakeitimus, tai visi žino, kad atnaujinimai, kuriuos mes pernai atsivežėme į Ostino etapą, atspindėjo šių metų bolido koncepciją. Tačiau dėl to, kad mes susidūrėme su fiziniais apribojimais, susijusiais su tuo, kad bolido konstrukcija privalo išlaikyti tam tikros jėgos šoninius smūgius, o aušinimo sistemos mazgai turi būti tam tikrose konkrečiose vietose, mums nepavyko iki galo realizuoti sugalvotos VF-24 koncepcijos. Tačiau aš tiksliai žinojau, kokia modernizacijos kryptimi mes dirbsime šiemet ir galutinai tai išsiaiškinau etape JAV.

  • Kokios buvo jūsų pirmosios savaitės komandos vadovo poste?

  • Aš turiu labai daug reikalų, tačiau atmosfera komandoje yra pozityvi. Visi, su kuriais kalbėjausi, mato galimybę pagerinti rezultatus. Mums reikia konkretaus tikslo, ateities matymo ir geresnės komunikacijos. Reikėjo panaikinti visiškai nereikalingus barjerus, kurie buvo komandoje. Visi turi suprasti, su kuo jie turi reikalų, kaip komanda juda į priekį ir tokio požiūrio mes laikysimės lenktynėse. Aš išeikvojau labai daug laiko, pasikalbėjau su dideliu skaičiumi žmonių, norėdamas papasakoti apie mūsų požiūrį ir gauti atgalinį ryšį. Žinoma, nebandau visko padaryti vienas – greičiau, atvirkščiai. Pas mus dirba geri specialistai, todėl mano darbas bus tas, kad reikės sukurti tokią aplinką, kurioje jie galės atsiskleisti ir atnešti didžiausią naudą kolektyvui. Visi yra pakankamai sukalbami, motyvuoti ir pozityviai nusiteikę.

  • Kokios permainos jau įvyko komandoje?

  • Andrea de Zordo – mūsų naujas technikos direktorius. Anksčiau jis buvo vyr. konstruktoriumi ir puikiai gaudosi technikoje. Jis gerai sutaria su žmonėmis, įkvepia ir moka išklausyti kitus, todėl džiaugiuosi šiuo paskyrimu. Dabar mes ieškome vyriausiojo konstruktoriaus, bet aš neabejoju, kad komandos viduje mes turime kandidatų, kuriuos galime paskirti į šias pareigas. Kita esminė pozicija – bolido vystymo direktorius. Anksčiau šių pareigų pas mus nebuvo, bet dabar jau reikia tokio specialisto. Jis turėtų kontroliuoti techninių atnaujinimų kūrimą, sąveikauti su aerodinamikos skyriumi ir būti atsakingu už kitus darbo su mašina aspektus – nuo bolido konstravimo iki darbo su lenktynių inžinieriais ir padangų specialistais. Tai būtų esminiai pakeitimai. Mes visi susirenkame kartu, bendraujame ir nutariame, kokia kryptimi judės mūsų laivas.

  • Ar tas faktas, kad jūs tik sausio mėnesį užėmėte vadovo pareigas, turės įtakos pasiruošimui naujam sezonui?

  • Iš dalies tai palietė pasirengimą, kadangi sprendimas dėl manęs buvo paskelbtas sausio 10 d., o bolido pirmas įvažinėjimas bus vasario 11 d. - tai labai trumpas laikas. Tačiau mašinos konstravimo požiūriu mano atėjimas nieko nepakeitė. Aš ne tik užėmiau šį postą, bet iš mūsų išėjo ir technikos direktorius, todėl reikėjo užimti du svarbiausius etatus. Mes viską formalizavome ir pranešėme pasauliui apie struktūrinius „Haas“ pakeitimus kuo greičiau. Laikas pereinamajam laikotarpiui buvo nepalankus, tačiau man įspūdį paliko komandos branda. Todėl galėjome viską sumažinti iki minimumo. Dabar, kai ekipa apsisprendė su nauja struktūra, mes galime drąsiai judėti į priekį.

  • Kokie komandos tikslai 2024 metais? Kokį vaidmenį atliks lenktynininkai vystant VF-24 mašiną?

  • Jau esu minėjęs, kad Bahreine mes nežadame būti paskutiniais. Nuo to momento, kai tapau komandos vadovu, daug bendravau su mūsų vadybininkais Didžiojoje Britanijoje ir Italijoje, visi jie tiki galimybe pagreitėti ir tapti geresniems visose srityse. Priežastis, kad mūsų pristatytas bolidas nėra toks greitas, ne tame, kad mūsų specialistams trūksta žinių, o tame, kad mes per vėlai pradėjome pasiruošimą naujam sezonui, o po to dar nutraukėme dviem mėnesiams, nes norėjome parengti atnaujinimus Ostinui. Resursus reikėjo nukreipti kitur, mes praradome daug laiko, bet šiuo metu komanda, dirbdama vėjo tunelyje, mato, kad mes galėsime atsikovoti. Tai byloja apie tai, kad judame teisinga kryptimi. Ypatingą dėmesį skirsime žiemos bandymams Bahreine. Ten mums reikės surinkti kokybiškus duomenis ir juos išanalizavus suprasti, kuria kryptimi vystyti mašiną. Mums svarbu anksti suprasti VF-24 stipriąsias ir silpnas puses. Tada iš karto sudarysime atnaujinimų planą visam sezonui, kokio niekada „Haas“ neturėjo. Lenktynininkai irgi bus labai svarbūs. Pernai, sprendžiant iš subjektyvių vertinimų, mūsų sportininkai suprato bolido silpnas vietas, tačiau komanda jų neatspindėjo savo planuose. Inžinieriai turi daug duomenų iš įvairiausių jutiklių, bet jie negali atsisėsti prie bolido vairo ir pajusti mašinos elgesio trasoje. Todėl į pilotų pastabas reikia efektyviau reaguoti.

  • Ar permainos komandoje atsispindės VF-24 bolide, ar jūsų darbo įtaka bus matoma tik 2025 metų sezone?

  • Viena svarbiausių permainų bus ta, kad mes formuojame naują organizacinę struktūrą, kad komanda veiktų kaip vieninga organizacija, suprastų bolido elgesį ir žinotų kaip jį tobulinti. Pirmiausia norėsime sužinoti, ar pertvarka atsilieps mašinos modernizacijos procesui.

  • Grįžtant prie 2023 metų, galima teigti, kad VF-23 gerai pasirodydavo viename greitame rate, tačiau lenktynių distancijoje ji atsilikdavo. Ar klaidos bus pataisytos šiais metais?

  • Norint suprasti VF-23 problemas, pakanka prisiminti atnaujinimus Ostinui. Kodėl Nico Hulkenbergas pasirinko važiuoti su senesnės konfigūracijos mašina, o Kevinas pasirinko naują? Mes pamatėme didelį skirtumą įvairaus tipo posūkiuose. Ten mes surinkome daug duomenų ir apsisprendėme, kokia kryptimi dirbsime kurdami VF-24. Manau, kad dėl efektyvesnės komunikacijos šiemet mes turėsime geresnius šansus technikos modernizacijai sezono metu.



Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
Elite11
IP: a8aef9d | 02/05 10:25 Atsakyti
Būsite.
Lexxus
IP: 909efe4 | 02/05 08:28 Atsakyti
Nu šaunu, kai technikos direktorius gaudosi technikoj.. pagaliau ;)
Bet jei bendravimas su kolegom yra "sugaištas" laikas, tai ką aš žinau.. tikiuosi tai vertimo reikalas..
Ir duokit pagaliau Hulkui normalią tačką, blyn...
×

TOP naujienos

F-1.lt pulsas

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. f1a 1005
2. mantioras 1001
3. Tadux15 1000
4. Kęstutis Šimkus 991
5. Giriby 983