A. Newey nedžiūgauja dėl 2021 metų reglamento (17)

A. Newey nedžiūgauja dėl 2021 metų reglamento
logo Vasario 23 d. 11:01, Getty Images / Red Bull Content Pool

Adrianas Newey praktiškai visą gyvenimą užsiima vienu ir tuo pačiu reikalu, tačiau, suprantama, visiškai kitokiu lygiu nei prieš pusšimtį metų. Kai jam buvo šešeri, jis žaidė su lenktyninėmis mašinėlėmis žaislinėje trasoje iš plastmasės. Dabar jam – 61-eri ir jis gan seniai sėkmingai vadovauja „Red Bull“ inžinieriniam departamentui, kurdamas bolidus „Formulės-1“ varžyboms.

Adriano tėvas buvo automobilių entuziastas ir ši meilė persidavė sūnui. Vieną kartą Richardas Newey nusprendė įsigyti sportinį modelį „Lotus Elan“, bet jį nupirko išrinktą – septintajame dešimtmetyje taip buvo taupomi mokesčiai. Ir jaunasis Adrianas leido laiką su tėvu garaže, stebėdamas, kaip vyksta surinkimo darbai. O po kelerių metų jau pats iš smulkių detalių surinko „Lotus 49“ sportinį modelį.

„Galima pasakyti, jog tuo metu „Lotus“ buvo pačia populiariausia britų komanda. Man buvo 10 metų, kai pradėjo leisti „Lotus 49“ modelį, kurį man teko surinkti ir šis užsiėmimas buvo labai naudingas, - prisimena A. Newey.- Tai leidžia suprasti, iš ko sudaryta pakaba, kaip monokokas yra tvirtinamas prie variklio ir pavarų dėžės – žodžiu, visi baziniai dalykai. Visos detalės buvo tiksliai pavadintos, todėl aš išmokau ir terminologiją.

„Lotus 49“ modelis buvo labai svarbiu etapu mano kelyje į „Formulę-1“. Tai, kad tėvas triūsė savo mažose dirbtuvėse ir užsiėmė automobiliais, žinoma, man irgi atsiliepė, bet jis neturėjo ypatingo potraukio automobilių sportui, todėl aš tiksliai neprisimenu, nuo ko prasidėjo mano susižavėjimas lenktynėms.

Kai man buvo maždaug 12 metų, man nusibodo surinkinėti svetimas konstrukcijas, todėl aš ėmiausi kurti savąsias, tėvo dirbtuvėse gaminau detales iš aliuminio ir plastiko, o taip pat išrinkinėjau senas mašinas detalėms, kurių pats negalėjau pagaminti, pavyzdžiui, variklius ir padangas.

Tada aš dar ne visai suprasdavau, ką veikiu, bet bandžiau ką nors išradinėti, išsiaiškinti tai, kas svarbiausia ir techninėje literatūroje bei žurnaluose ieškojau įvairios informacijos. Tai nebuvo galima pavadinti tikru konstruktoriaus darbu, bet aš stengiausi į reikalą pažiūrėti kūrybiškai“.

Šiuolaikinėje „Formulėje-1“ nėra tiek daug specialistų, kure galėtų susilyginti su A. Newey pagal profesionalumo lygį ir pastarasis pagal savo patirtį be didelio džiugesio vertina reformas nuo ateinančių metų.

„Daugeliu atvejų aš su nekantrumu laukiu naujo techninio reglamento, juk atsiranda galimybė suprasti kažką naujo. Bet man nepatinka nauja tendencija viską griežtinti, - sako garsus konstruktorius. – Kai 2009 m. atlikome dideles permainas reglamente, džiugino tai, kad mes neįvedėme naujų apribojimų. Bet 2021 m. permainos labai griežtos, jos yra direktyvinio pobūdžio.

Manau, kad tai yra blogai ir neteisinga. Man regis, „Formulė-1“ neturėtų būti tokia, jai nereikėtų pavirsti į kažką panašaus kaip GP1. Naujasis reglamentas buvo patvirtintas nepriklausomai nuo to, ką žmonės apie jį galvoja, todėl neaišku, ar tai padės mūsų čempionatui. Tai sužinosime tik praėjus kažkuriam laikui“.

Per daugelį metų A. Newey išsaugojo savo prielankumą „Lotus“ komandos palikimui ir dabar jo  kolekcijoje yra unikali istorinė mašina „Lotus 49BR8“, su kuria Grahamas Hillas 1968 metais iškovojo savo antrą čempiono titulą.

„Kai prieš ketverius metus ji pateko į aukcioną, vienas mano draugas pastatė mano vardu ir sugebėjo ją nupirkti, - pasakojo A. Newey. -  Mašina buvo ne per geriausios būklės, todėl iškilo dilema – ką su ja daryti? Pasikalbėjęs su kolegomis, aš pagalvojau: „Jei jau sukūriau 1:12 mastelio modelį, tai reikia surinkti ir tikrą mašiną“. Todėl aš ją visiškai išrinkau, restauravau visas detales ir vėl surinkau“.

Komentarai (17)


Skirmantas_M
| Vasario 24 d. 15:41
Fekkalli
| Vasario 24 d. 12:40

Nera blogai vadinti daiktus tikraisiais vardais. Bet taip darydamas turi pats atlikt savo darba nepriekaistingai. Ne kaip koks pasiputes dirvos asas Alonso.

Žiauriai gerai pasakei dėl darbo atlikimo kokybės. Galima diskutuoti kiek ir ko jis pasakė, nepasakė, turėjo, galėjo pasakyti ar ne, bet būtent Alonso savo darbą darė žiauriai gerai, tiesiog to pat reikėjo ir iš komandos. Būtent tame nemažai konflikto ir gavosi.
Fekkalli
| Vasario 24 d. 12:40
Nera blogai vadinti daiktus tikraisiais vardais. Bet taip darydamas turi pats atlikt savo darba nepriekaistingai. Ne kaip koks pasiputes dirvos asas Alonso.
Norge
| Vasario 24 d. 12:15
kart
| Vasario 23 d. 23:58

Ant tiek teigiamai, kad net su Mersais susitare del varikliu tiekimo :D

Keista? man ne. cia paprasciausia verslo etika. Seidlas, net zinant, kad perejo prie mersu jegainiu, pagyre reno uz pernai padaryta pazanga ir pripazino, kad tai dalis ju progreso sekmes. Tuo tarpu helmutas, laimejes su reno 4 titulus, tik sikti ant ju sugebejo kai sekme baigesi :)
kart
| Vasario 23 d. 23:58
Norge
| Vasario 23 d. 19:43

tai ilgainiui vistiek visi suvienodes +- kai nesikeicia reglamentas. mclaren teigiamai atsiliepe apie pernyksti reno varikli, tipo dadejo arkliu. tai ir honda dades

Ant tiek teigiamai, kad net su Mersais susitare del varikliu tiekimo :D
Klepsidra
| Vasario 23 d. 22:29
iXsas
| Vasario 23 d. 22:18

RBR neturi gero motoro, turi gerą aerodinamiką. Kiti turi galingą motorą, bet kitus prastesnius komponentus. Kiekviena komanda susidėlioja prioritetus. Tarkim RBR išleidžia daug pinigų jėgainės kūrimui, bet neišgali įpirkti A.Newey...

tame ir beda, kad neturi Red Bull paskutiniais metais tu aero stebuklu ir patys neretai ta pripazysta - kad bolidas nedirba taip, kaip turetu.
iXsas
| Vasario 23 d. 22:18
RBR neturi gero motoro, turi gerą aerodinamiką. Kiti turi galingą motorą, bet kitus prastesnius komponentus. Kiekviena komanda susidėlioja prioritetus. Tarkim RBR išleidžia daug pinigų jėgainės kūrimui, bet neišgali įpirkti A.Newey...
Norge
| Vasario 23 d. 19:43
Tech
| Vasario 23 d. 19:18

Bet palyginus retai. Kas dar leido siek tiek Ferrari laikytis. Ka turi Rbr nuo 2014? Silpna ir byranti prancuziska slamsta. Pernai su Honda ir neblizgejo. Na japonai bent jau patikimuma susitvarkr ir dadejo arkliu, bet visvien daug atsilieka. Matysim ka siemet parodys japoniskas agregatas. Bet po teisybei atrodo perspektyviau nei Renukas :)

tai ilgainiui vistiek visi suvienodes +- kai nesikeicia reglamentas. mclaren teigiamai atsiliepe apie pernyksti reno varikli, tipo dadejo arkliu. tai ir honda dades
Tech
| Vasario 23 d. 19:18
Norge
| Vasario 23 d. 18:16

dar ferari turejo patikimuma o reno kers vis gedo. bet newey aero uzteko, kad viska kompensuot

Bet palyginus retai. Kas dar leido siek tiek Ferrari laikytis. Ka turi Rbr nuo 2014? Silpna ir byranti prancuziska slamsta. Pernai su Honda ir neblizgejo. Na japonai bent jau patikimuma susitvarkr ir dadejo arkliu, bet visvien daug atsilieka. Matysim ka siemet parodys japoniskas agregatas. Bet po teisybei atrodo perspektyviau nei Renukas :)
Norge
| Vasario 23 d. 18:16
Tech
| Vasario 23 d. 14:13

Visu gamintoju varikliai buvo +_ pansaus galingumo. O ne kai sabar , Renault visa laika turejo minimum apie 60 Ag atsilikima. Honda dar daugiau. Su tos kartos Tenault varikliais 2006 Renault laimejo titula. RbR su tuo paciu tik papildomu Kersu laimejo 4. Taip kad turedami toki galios deficita nuo V6 kartos, RBR neturejo sansu rimciau pasipriesint Mersui. Beja, net ir neturedami gero variklio kelis metus baige auksciau Ferrari. Jei Honda dades galios 2021, tai galim pamatyt RBR vel virsunej

dar ferari turejo patikimuma o reno kers vis gedo. bet newey aero uzteko, kad viska kompensuot
kimmi
| Vasario 23 d. 17:02
fnatic
| Vasario 23 d. 13:25

O Renault V8 buvo galingiausias Red Bull dominavimo laikais? Papasakok savo močiutej šitą hitą 2020 metų.

Ferrari turejo galingiausią motorą, bet tas falfonsas viską sugadino ;)
×

F-1.lt pulsas