A. Newey nedžiūgauja dėl 2021 metų reglamento

A. Newey nedžiūgauja dėl 2021 metų reglamento
logo 2020 Vasario 23 d. 11:01, Pexels

Adrianas Newey praktiškai visą gyvenimą užsiima vienu ir tuo pačiu reikalu, tačiau, suprantama, visiškai kitokiu lygiu nei prieš pusšimtį metų. Kai jam buvo šešeri, jis žaidė su lenktyninėmis mašinėlėmis žaislinėje trasoje iš plastmasės. Dabar jam – 61-eri ir jis gan seniai sėkmingai vadovauja „Red Bull“ inžinieriniam departamentui, kurdamas bolidus „Formulės-1“ varžyboms.

Adriano tėvas buvo automobilių entuziastas ir ši meilė persidavė sūnui. Vieną kartą Richardas Newey nusprendė įsigyti sportinį modelį „Lotus Elan“, bet jį nupirko išrinktą – septintajame dešimtmetyje taip buvo taupomi mokesčiai. Ir jaunasis Adrianas leido laiką su tėvu garaže, stebėdamas, kaip vyksta surinkimo darbai. O po kelerių metų jau pats iš smulkių detalių surinko „Lotus 49“ sportinį modelį.

„Galima pasakyti, jog tuo metu „Lotus“ buvo pačia populiariausia britų komanda. Man buvo 10 metų, kai pradėjo leisti „Lotus 49“ modelį, kurį man teko surinkti ir šis užsiėmimas buvo labai naudingas, - prisimena A. Newey.- Tai leidžia suprasti, iš ko sudaryta pakaba, kaip monokokas yra tvirtinamas prie variklio ir pavarų dėžės – žodžiu, visi baziniai dalykai. Visos detalės buvo tiksliai pavadintos, todėl aš išmokau ir terminologiją.

„Lotus 49“ modelis buvo labai svarbiu etapu mano kelyje į „Formulę-1“. Tai, kad tėvas triūsė savo mažose dirbtuvėse ir užsiėmė automobiliais, žinoma, man irgi atsiliepė, bet jis neturėjo ypatingo potraukio automobilių sportui, todėl aš tiksliai neprisimenu, nuo ko prasidėjo mano susižavėjimas lenktynėms.

Kai man buvo maždaug 12 metų, man nusibodo surinkinėti svetimas konstrukcijas, todėl aš ėmiausi kurti savąsias, tėvo dirbtuvėse gaminau detales iš aliuminio ir plastiko, o taip pat išrinkinėjau senas mašinas detalėms, kurių pats negalėjau pagaminti, pavyzdžiui, variklius ir padangas.

Tada aš dar ne visai suprasdavau, ką veikiu, bet bandžiau ką nors išradinėti, išsiaiškinti tai, kas svarbiausia ir techninėje literatūroje bei žurnaluose ieškojau įvairios informacijos. Tai nebuvo galima pavadinti tikru konstruktoriaus darbu, bet aš stengiausi į reikalą pažiūrėti kūrybiškai“.

Šiuolaikinėje „Formulėje-1“ nėra tiek daug specialistų, kure galėtų susilyginti su A. Newey pagal profesionalumo lygį ir pastarasis pagal savo patirtį be didelio džiugesio vertina reformas nuo ateinančių metų.

„Daugeliu atvejų aš su nekantrumu laukiu naujo techninio reglamento, juk atsiranda galimybė suprasti kažką naujo. Bet man nepatinka nauja tendencija viską griežtinti, - sako garsus konstruktorius. – Kai 2009 m. atlikome dideles permainas reglamente, džiugino tai, kad mes neįvedėme naujų apribojimų. Bet 2021 m. permainos labai griežtos, jos yra direktyvinio pobūdžio.

Manau, kad tai yra blogai ir neteisinga. Man regis, „Formulė-1“ neturėtų būti tokia, jai nereikėtų pavirsti į kažką panašaus kaip GP1. Naujasis reglamentas buvo patvirtintas nepriklausomai nuo to, ką žmonės apie jį galvoja, todėl neaišku, ar tai padės mūsų čempionatui. Tai sužinosime tik praėjus kažkuriam laikui“.

Per daugelį metų A. Newey išsaugojo savo prielankumą „Lotus“ komandos palikimui ir dabar jo  kolekcijoje yra unikali istorinė mašina „Lotus 49BR8“, su kuria Grahamas Hillas 1968 metais iškovojo savo antrą čempiono titulą.

„Kai prieš ketverius metus ji pateko į aukcioną, vienas mano draugas pastatė mano vardu ir sugebėjo ją nupirkti, - pasakojo A. Newey. -  Mašina buvo ne per geriausios būklės, todėl iškilo dilema – ką su ja daryti? Pasikalbėjęs su kolegomis, aš pagalvojau: „Jei jau sukūriau 1:12 mastelio modelį, tai reikia surinkti ir tikrą mašiną“. Todėl aš ją visiškai išrinkau, restauravau visas detales ir vėl surinkau“.



Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

F-1.lt pulsas

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. f1a 1005
2. mantioras 1001
3. Tadux15 1000
4. Kęstutis Šimkus 991
5. Giriby 983