A. Prostas: A. Senna visada tikėjo, kad yra teisus (6)

A. Prostas: A. Senna visada tikėjo, kad yra teisus
logo Kovo 22 d. 10:19, McLaren

Vakar legendiniam brazilui Ayrtonui Sennai bÅ«tų sukakę 60 metų. Kito legendos – prancÅ«zo Alaino Prosto požiÅ«ris į A. Senną keitėsi su laiku. Kažkada jie buvo komandos partneriai „McLaren“, tačiau nesutaikstomi varžovai trasoje, o 9-tojo dešimtmečio antroje pusėje ir 10-tojo pradžioje įėjo į „Formulės-1“ istoriją kaip du kovotojai-titanai dėl pasaulio čempiono titulo, o šioje kovoje visi metodai bÅ«davo geri.

Po tragiškos brazilo žūties trasoje Imoloje Alainui Prostui pasaulis tarsi ištuštėjo, jis ilgai atsisakinėjo viešai dalintis mintimis apie savo pergyvenimus. Tačiau 1998 metais padarė išimtį britų žurnalistui Nigelui Robakui ir vakar, 60-tojo Sennos gimtadienio proga, buvo verta prisiminti fragmentus iš šio interviu.

Alainas Prostas: „Atvirai kalbant, man yra sunku prisiminti apie Ayrtoną – ne vien tik todėl, kad jo tarp mÅ«sų jau nėra. Supraskite – jis visai kitoks, jis išsiskyrė iš visų lenktynininkų, o ir apskritai iš visų žmonių, kuriuos aš pažinojau...

Todėl aš visuomet atsisakau apie jį kalbėti. Kai jis išÄ—jo iš gyvenimo, aš pasakiau, kad dalis manęs taip pat numirė – bent taip man atrodė. Juk mÅ«sų karjeros buvo smarkiai susipynusios. Aš tikrai taip maniau, bet žinau, jog dalis žmonių netikėjo mano nuoširdumu. Bet aš pasistengsiu bÅ«ti kiek įmanoma atviras.

Aš gerai prisimenu, kaip mes susipažinome. 1984 m. pavasarį po rekonstrukcijos buvo atvertas naujas Niurburgringas, ten buvo surengtos žvaigždžių lenktynės, kuriose dalyvavo esami ir buvę „Formulės-1“ lenktynininkai, tada mums teko lenktyniauti su serijiniais „Mercedes“ automobiliais.

Aš skridau į Frankfurtą iš Ženevos įprastu reisu, o Ayrtono lėktuvas turėjo atskristi pusvalandžiu anksčiau, todėl Gerdas Kremmeris iš „Mercedes“ kompanijos paklausė, ar galėčiau aš Senną nuvežti iki trasos.

Pakeliui mes plepėjome ir Ayrtonas paliko man malonų įspÅ«dį. Tuomet mes atvykome į autodromą ir pradėjome treniruotes. Aš parodžiau geriausią laiką kvalifikacijoje, o jis – antrą ir po to su manimi apskritai nekalbėjo. Tada tai atrodė keista. Vėliau aš pirmavau lenktynėse, bet jau po pusės rato jis mane išstÅ«mė iš trasos. Žodžiu, linksma buvo pradžia...

Tais metais jis debiutavo F-1 „Toleman“ komandoje ir iš karto atrodė gana neblogai, nors ne visuomet galima spręsti apie piloto potencialą, važiuojantį už mažą komandą. Jis puikiai važiavo Monake, bet tuomet bolido monokokas buvo ne toks „kietas“ ir visai tikėtina, jog mašina, kuri prastai elgiasi sausoje trasoje, staiga pradeda puikiai dirbti per lietų.

Suprantama, mes visi aukštai jį vertinome, nors ir buvo abejonių, ar jis pateks į didelė komandą. Jo atveju buvo aišku, kad jis yra gana talentingas.

Verta priminti, kad tais laikais puikių pilotų „Formulėje-1“ buvo kur kas daugiau nei dabar. Be abejo, Ayrtonas nuo pat pradžių puikai pilotavo, bet iki Monako neparodydavo nieko stebuklingo. Bet po tų lenktynių visi atkreipė į jį dėmesį, apie jį pradėjo daugiau kalbėti...


Komentarai (6)
astralas
| 03/22 10:46 Atsakyti
tribeca
03/22 10:34

Kaip keiciasi laikai, dabartiniu gerbeju uz tuos ismusinejimus jis butu nulinciuotas kaip pvz. Maldonado kai ismuse Hamiltona, o tada buvo dievaitis.

ant Shumio irgi nepyko dėl bajerių su DH ir JV
Tech
| 03/22 11:34 Atsakyti
f1 pradejau ziuret budamas vaikas nuo butent 1994, tai nlb ka pamenu. Bet kas idomu buvo paziuret is 1990 kad Ferrari va iavo su pusiau automatine greiciu deze, o Mclaren su manual. Ir aisku, smagus prasinesinai pit zonoj 😀😎https://youtu.be/m8gjBwJALvE
tribeca
| 03/22 10:34 Atsakyti
Kaip keiciasi laikai, dabartiniu gerbeju uz tuos ismusinejimus jis butu nulinciuotas kaip pvz. Maldonado kai ismuse Hamiltona, o tada buvo dievaitis.
Camicasee
| 03/22 16:53 Atsakyti
Jis dažnai ir būdavo teisus, paskaitykite šitą kas negirdėję: http://www.ayrton-senna.net/the-story-of-the-moving-wall/
Senelis
| 03/22 21:32 Atsakyti
Dėl ne tokio kieto monokoko, bolidas pradėdavo puikiai dirbti per lietų?...ar čia vertimo problema?...man visada atrodė, kad ne tokie kieti kiaušiniai, prastai dirbdavo per lietų...
tribeca
| 03/23 01:33 Atsakyti
Senelis
03/22 21:32

Dėl ne tokio kieto monokoko, bolidas pradėdavo puikiai dirbti per lietų?...ar čia vertimo problema?...man visada atrodė, kad ne tokie kieti kiaušiniai, prastai dirbdavo per lietų...

Aisku kad klaida ir ne viena, pirmos formules automobilis ne bolidas ir Prostas jo tikrai bolidu nevadino, cia yra grynas kaikarizmas. Zodis kietas kazkodel idetas i kabutes, tai cia turbut ne citata kuri butu ilgsne ir ne pavadinimas, belieka atvirkstine ironiska prasme, tuomet perfrazavus - "ne toks minkstas automobilio monokokas", bet juk tusciavidure sija prie kurios kabinama priekine vaziuokle, sparnai ir kuri tvirtinama prie variklio, o jos viduje sedi pilotas niekaip neitakoja automobilio skirtingo veikimo skirtingo oro salygomis ir ji niekuomet nebuna minksta nes tuomet automobilis butu lankstus per viduri ir nepavairuojamas del kintancios ratu geometrijos priekines ir galines asies atzvilgiu. Gal geriau ignoruoti tokius smulkius nusirasymus ir dziaugtis kad isvis kas nors yra parasoma.
×

TOP naujienos

F-1.lt pulsas