A. Volungevičius: “Formulė-1” pergyvena ne pačius geriausius laikus (30)

A. Volungevičius: “Formulė-1” pergyvena ne pačius geriausius laikus
logo 2020 Gruodžio 09 d. 19:08, F-1.LT

Ilgametis „Formulės-1“ komentatorius, vienas geresnių šio sporto specialistų Lietuvoje Arūnas Volungevičius atsako į „F-1.lt“ klausimus.

- Ką galima pasakyti apie „Daimler“ koncerno komandos dominavimą per hibridinių jėgainių erą?

-Manau, kad kiekvienas fanas šiuo klausimu turi savo nuomonę, bet pamatiniai dalykai yra ko gero neginčytini. Labai glaudžiai susiję klausime paminėti “Daimler” ir hibridinių jėgainių era. Ankstyva ir labai dosni investicija į labai komplikuotą (kaip vėliau paaiškėjo) jėgos agregato projektavimą ir vystymą paklojo, vulgariai tariant, labai tvirtą pamatą šios komandos dominavimui.

Vienintelis sezonas (2019 m.), kai Mercedes pavydžiai žvalgėsi į “Ferrari” pranašumą tiesiosiose, pasirodė italams panaudojus ne visai legalius procesus/sistemas savo jėgos agregato pranašumui pasiekti. FIA pasiekė slaptą susitarimą su prasižengusiais ir “Mercedes” persvara buvo atstatyta. Be abejo, šios komandos sėkmė negali būti siejama vien su pirmenybe variklio galios lenktynėse (nors tai yra niekada nesustojantis procesas), bet ta pradinė labai didelė persvara leido gerokai didesnius resursus nukreipti kitų komandos pajėgumo dedamųjų tobulinimui. Jų bolidas, vadyba, procesai, techninės naujovės sudaro sunkiai įveikiamą ansamblį net stipriausiems konkurentams. Dar vienas koziris, kuris sutapo šioje komandoje su hibridinių jėgainių era – Lewisas Hamiltonas – tikrai visapusiškas šio laikmečio lenktynininkas, turintis visus ingredientus ilgalaikei sėkmei, tiesiog nepaliko jokių šansų sėkmei išslyti per menkus atsitiktinumų plyšius. Na, o jaunų talentų kalvėje jau paruoštas naujas „karštas“ ginklas – George’as  Russellas. Klausimas, kaip jį efektyviai panaudoti, neužgaunant komandos piloto lyderio interesų, tema, kurią bus tikrai įdomu sekti.

-Mažai kas abejoja, kad antri Konstruktorių įskaitoje bus „Red Bull“. Bet kokią ateitį šiai ekipai galima prognozuoti, kai paaiškėjo, jog „Honda“ po metų pasitrauks iš F-1 kaip jėgos agregatų tiekėjas?

-“Red Bull” turi ne vieną dilemą. Jėgos agregatų tiekimas palankiausiomis sąlygomis yra tik viena iš jų. Ilgainiui variklių (taip leisiu sau pavadinti tas komplikuotas hibridines sistemas) rodikliai panašėja, kadangi visi artėja prie neišvengiamų vystymosi „lubų“, kai dedami resursai į vystymą duoda vis mažesnę grąžą, artėjančią horizonto taške prie nulio. Todėl kokį tolimesnį variklio tiekimo kelią “Red Bull” pasirinktų, jis nepadarys lemiamos įtakos jų artimiausio periodo konkurencingumui. O jei variklių specifikacijos nebus „įšaldytos“ nuo 2022 metų, savarankiškas eks “Honda” agregatų (būtent toks variklių plano scenarijus komandai indikuojamas kaip prioritetinis – perimti Honda variklius su jų intelektualios nuosavybės teisėmis) tobulinimas gali pasirodyti labai, galbūt net pragaištingai, brangus. Kita dilema – Maxas Verstappenas – kiek laiko jis pasiryžęs taikytis su pralaimėjimais prieš neįkandamai greitus konkurentus? Trečia, kodėl komandoje „užrūgo“ nerezultatyvus Alexas Albonas? Ar tik ne kyšo už tokio vengimo priimti sprendimus šio piloto atžvilgiu Tailando kilmės finansai. Ar trypčiojimas vietoje gali būti būdingas komandai, kurios tikslas nugalėti, gal net per daug retorinių klausimų vienu adresu, ir tai dar toli gražu ne pabaiga. Tik aklas žiūrovas nepastebėjo, kad “Red Bull” bolidas sezono pradžioje visada yra kaprizingas ir reikalauja tobulinimo vien tam, kad jame suprojektuoti sumanymai pradėtų veikti. Sezono pabaigoje šis bolidas tampa labai konkurencingu. Ar tokius resursus naudojantis organizmas negali pašalinti šio trūkumo? Sunku nesižavėti Adrian’o Newey talentu, daug komandoje ir kitų pirmo ryškumo žvaigždžių, bet jau seniai ji neprimena gerai sutepto mechanizmo, greičiau organizmą, kurį graužia ne viena, o kelios gerai pasislėpusios metastazės.

-Kaip vertini „McLaren“ ir „Racing Point“ pažangą šiais metais?

-Akivaizdu, kad “McLaren” yra teisingame kelyje. Komanda galų gale pertvarkė savo struktūrą, pasitelkdama jaunus talentus daugelyje savo departamentų ir ji pradeda veikti labai efektyviai, Andreas Seidl perviliotas iš Porsche sportinio padalinio tapo trūkstama ašine figūra komandos virsmui. Žinoma, kad finansinis stabilumas jai pridėtų dar daugiau vystymosi greičio ir gal dar svarbiau, pokyčių tvarumo. Pilotų bare reikalai atrodo taip, kaip galima įsivaizduoti pavyzdinę F1 komandą. Jaunas kylantis talentas, kuriam reikia dar daug ko išmokti ir formuoti vertybių sistemą (Lando Norrisas) plius labai ambicingas, patyręs, bet aukštos klasės profesionalas, išsiskiriantis individualiomis savybėmis (tinka tiek nueinančiam Carlos’ui Sainzui, tiek ateinančiam Danieliui Riccardo). Kol kas sunku pasakyti, kokį efektą duos perėjimas prie “Mercedes” jėgaines nuo kitų metų, bet mažai kas abejoja, kad tai bus dar vienas žingsnis pirmyn (ar čia istorijos ratas vėl užsidaro, juk paskutinis sėkmingas “McLaren” periodas mena būtent šį variklių tiekėją?).

“Racing Point” komanda dabar yra didelio virsmo procese, todėl numatyti jos ateitį ar sprendimų pagrįstumą labai sunku. Žinoma, ėjimas „arkliu“ tapo metų triuku renkantis techninio vystymo kelią. Toks tiesmukas kopijavimas, kokį komanda pademonstravo šių metų savo bolidu iki šiol nusistovėjusioje aplinkoje, pasirodė išsišokančiai įžūlus. Bet jis davė laukiamą rezultatą – milžinišką šuolį bolido galimybėms. Labai dažnai šiais metais RP buvo faktiškai antras bolidas pagal greitį (po “Mercedes”). Tik daugybė komandos ir vieno piloto (spėkit kieno labai talentingo sūnaus?) klaidų lėmė, kad net šlubuojantis viena koja “Red Bull” nesunkiai užsitikrino 2-ą vietą Konstruktorių Taurės įskaitoje. Šiuo žingsniu būsimoji “Aston Martin komanda stipriai sutrumpino savo kelią aukštyn ir labai sutaupė naudojant savo projektavimo resursus. Strollas vyresnysis pasirūpino, kad finansinė ir kadrų situacija nuolat gerėtų (prie to labai efektyviai prisidės labai tikėtina 3-čia vieta Konstruktorių Taurės įskaitoje), taip pat didinama finansinė ir techninė simbiozė su “Daimler”. Ateitis atrodytų labai šviesi, jei ne pilotų pasirinkimas (dėl to tikrai prieštaraus daugelis Vettelio fanų). Kas „veža“ liūto dalį komandos rezultatų šiais metais? Tūlas Sergio Perezas, turėjęs kontraktą su komanda dar 2-iems metams ir padėjęs ją išsaugoti inicijuodami bankrotą. Meksikietis neturi darbo komandoje kitam sezonui, jo vietą užims Sebastianas Vettelis, kurio 4-is pasaulio čempiono titulus nugramzdino užmarštin, jo vardu pradėtos vadinti vairavimo klaidos. Žinoma, tai marketinginis sprendimas ir jo autorius tikrai padarė pelno/nuostolių analizę. Pagyvensim, pamatysim.

-Kada galėtų atsigauti legendinė „Ferrari“?

-“Ferrari” atrodo pasimetusi, ir tai, ko gero, net blogiau, negu tai, kad „apkarpytas“ po praeitų metų „žygdarbių“ jėgos agregatas yra silpnas ir bolidas taip pat yra nekonkurentabilus. Ši komanda jau seniai neturėjo geriausio bolido ir tai jai labai netrukdė bandyti kovoti dėl čempiono titulų. O pasimetimas ir krypties jausmo praradimas gali daryti žymiai reikšmingesnę žalą ir ją daro. Todėl apie atsigavimo terminus šiandien kalbėti būtų absurdiška. Matau du tikrai stiprius ingredientus: pilotai (Charlesas Leclercas net šiais talentų užderėjimo laikais labai pozityviai išsiskiria fone, o ateinantis Carlos Sainz rodo labai stabilius rezultatus, nėra ką prikišti) ir raudona spalva, leidžianti nesunkiai išskirti bolidus, kai šie bando skęsti vidutiniokų kamšatyje.

-Kadangi labai seniai stebi lenktynes, gal turi savo nuomonę apie būsimąjį „Formulės-1“ prezidentą ir vykdomąjį direktorių Stefano Domenicali?

-Lenktynes stebiu seniai, bet detaliau neteko domėtis būtent šiuo asmeniu ir jo nuveiktais darbais. Vadovauti “Ferrari” komandai po Jeano Todto pasitraukimo turėjo būti nelengva, kaip nešioti svetimus per didelius batus. Iš inercijos rezultatai dar „važiavo“, bet kiekviena era turi savo pradžią ir pabaigą, Stefano naujos eros nesukūrė. Galbūt tai buvo ne ta vieta, ne tas laikas. Pažiūrėsim, kaip seksis dar viename amplua. F1 pergyvena labai sunkius laikus, ir tai tikrai neapsiriboja COVID-19 pandemijos kirčiais. Pasaulis greitai keičiasi, automobilių pramonė dabar tikriausiai didžiausiame virsme savo šimtametėje istorijoje. Riebias F-1 sąskaitas moka žiūrovas, jis keičiasi skaitmeniniame pasaulyje dar greičiau. Reikia tikrai neeilinių savybių vadovo, visų pirma – vizionieriaus. Nepažįstu S. Domenicali, bet tokių savybių jo ankstesnėse inkarnacijose fontanais trykštančių nemačiau. Ačiū visiems už dėmesį.




Komentarai (30)
nervuotas
IP: 314273e | 12/14 14:23 Atsakyti
vaideriuks
12/10 20:00

F-1.lt adminai, jūs nematote kiek ekspertų yra? Juos pakalbinkite, kas tas Arūnas, kas tas Kristijonas. Jei ir Adrian Newey ar Jean Todt pakalbintumet, vistiek atsirastų protingesnių.
Susidaro įspūdis, kad tik visokie kaip Klepsidros teisingai domisi, interpretuoja informaciją ir jų nuomonė yra panacėja, o visi kiti ***, nieko nesupranta. Juokingiausia kai F-1.lt bendruomeneje verkdavo kaip Arūnas palaiką tą, Krisitijonas palaiko Šumacherį ir dėl to eina žiurėti per Sky, kur visi sulindę Hamiltonui į vieną vietą. Tai jei pilotas idealiai suvažiuoja lenktynes, kas 2000-2006m. dažniausiai ir būdavo, jūk nesakys, oj Šumis kaip *** suvažiavo, neaplenkė Minardi 6-iais ratais. Bet ir nesakė, kad Ferrari/Šumis buvo mldc Austrijoje du metus iš eilės ir 2005m JAV.
Sekmės Arūnui, laukiam Krisitijono apžvalgų, laukiam Jasučio apžvalgų ir sugrįžtančių į tiesioginį eterį.

Na Jasučio tai gal nereik ačiū.Tegul jis toliau laimingai sau komentuoja baletą ant ledo. :D Kas dėl to, kad reiktų komentatorius kalbint f-1.lt puslapio tai...juokas juokais Kaikaris pats, kai komentuodavo aisškindavo ką rašo formulės fanai Lietuvoje, netgi pravardę sugalvotą Vetteliui(pirštas) jis panašu buvo sužinojęs iš šito psl :D
MaK
IP: 271k4d8 | 12/10 23:18 Atsakyti
taigi nusimato rodymas kito sezono lietuviskai, kartu su cempionu lyga jei neklystu, bet velgi mokamame puslapyje, jei niekas nepasikeis
mariusis
IP: 7ad5add | 12/10 23:16 Atsakyti
Vilnevas
12/10 22:32

Kas tiesa, tas tiesa... apgailėtina klausyti ant kiek Sky Sports komentatoriai sulindę į subinę Hamiltonui ir kitiems britų lenktynininkams. Bet gaila, kad dabar išvis nebeturime iš ko rinktis... Jeigu dar kurį laiką formulės neberodys Lietuvoje, tai naturalu kad susidomėjimas ja tik kris ir galiausiai bus tik pavieniai entuziastai išvis žinantys kas vyksta toje formulėje. Dabar su kiek žmonių pasikalbu ir pasakau, kad man patinka formulė, tai būna baisiai nustebę. Sako: "taigi ten taip neįdomu, lenkimų beveik nėra, tik važiuoja ir važiuoja vieni paskui kitus"... Tai plačiosios masės toks ir požiūris į šitą sportą. Jeigu nebūtų LRT rodę formulės auksiniais 90-ųjų, 00-ųjų laikais, manau dabar iš mūsų visų čia sėdinčiu šiame puslapyje irgi nieko nebūtų. Tai va kas laukia formulės už 10-15 metų Lietuvoje. Deja....

Nesuprantu vieno, sulindę britų lenktyninkam į išanges Sky komentatoriai, o atrodo būtų kitaip, kai koks lietuvis lenktyniautų ir tas pats Kaikaris su Volungevičiuk būtų sulindę taip pat. Įsijunkt tau reikėjo RTL, kai Vettelis už rbr važiavo, kaip ten komentatoriai weltmeisterį liaupsindavo. Visi savus palaiko, nepatinka, nežiūri, o ką lietuviai sugeba, tai paainkšti visados.
Vilnevas
IP: 101d739 | 12/10 22:32 Atsakyti
vaideriuks
12/10 20:00

F-1.lt adminai, jūs nematote kiek ekspertų yra? Juos pakalbinkite, kas tas Arūnas, kas tas Kristijonas. Jei ir Adrian Newey ar Jean Todt pakalbintumet, vistiek atsirastų protingesnių.
Susidaro įspūdis, kad tik visokie kaip Klepsidros teisingai domisi, interpretuoja informaciją ir jų nuomonė yra panacėja, o visi kiti ***, nieko nesupranta. Juokingiausia kai F-1.lt bendruomeneje verkdavo kaip Arūnas palaiką tą, Krisitijonas palaiko Šumacherį ir dėl to eina žiurėti per Sky, kur visi sulindę Hamiltonui į vieną vietą. Tai jei pilotas idealiai suvažiuoja lenktynes, kas 2000-2006m. dažniausiai ir būdavo, jūk nesakys, oj Šumis kaip *** suvažiavo, neaplenkė Minardi 6-iais ratais. Bet ir nesakė, kad Ferrari/Šumis buvo mldc Austrijoje du metus iš eilės ir 2005m JAV.
Sekmės Arūnui, laukiam Krisitijono apžvalgų, laukiam Jasučio apžvalgų ir sugrįžtančių į tiesioginį eterį.

Kas tiesa, tas tiesa... apgailėtina klausyti ant kiek Sky Sports komentatoriai sulindę į subinę Hamiltonui ir kitiems britų lenktynininkams. Bet gaila, kad dabar išvis nebeturime iš ko rinktis... Jeigu dar kurį laiką formulės neberodys Lietuvoje, tai naturalu kad susidomėjimas ja tik kris ir galiausiai bus tik pavieniai entuziastai išvis žinantys kas vyksta toje formulėje. Dabar su kiek žmonių pasikalbu ir pasakau, kad man patinka formulė, tai būna baisiai nustebę. Sako: "taigi ten taip neįdomu, lenkimų beveik nėra, tik važiuoja ir važiuoja vieni paskui kitus"... Tai plačiosios masės toks ir požiūris į šitą sportą. Jeigu nebūtų LRT rodę formulės auksiniais 90-ųjų, 00-ųjų laikais, manau dabar iš mūsų visų čia sėdinčiu šiame puslapyje irgi nieko nebūtų. Tai va kas laukia formulės už 10-15 metų Lietuvoje. Deja....
Klepsidra
IP: 1233286 | 12/10 20:42 Atsakyti
vaideriuks
12/10 20:00

F-1.lt adminai, jūs nematote kiek ekspertų yra? Juos pakalbinkite, kas tas Arūnas, kas tas Kristijonas. Jei ir Adrian Newey ar Jean Todt pakalbintumet, vistiek atsirastų protingesnių.
Susidaro įspūdis, kad tik visokie kaip Klepsidros teisingai domisi, interpretuoja informaciją ir jų nuomonė yra panacėja, o visi kiti ***, nieko nesupranta. Juokingiausia kai F-1.lt bendruomeneje verkdavo kaip Arūnas palaiką tą, Krisitijonas palaiko Šumacherį ir dėl to eina žiurėti per Sky, kur visi sulindę Hamiltonui į vieną vietą. Tai jei pilotas idealiai suvažiuoja lenktynes, kas 2000-2006m. dažniausiai ir būdavo, jūk nesakys, oj Šumis kaip *** suvažiavo, neaplenkė Minardi 6-iais ratais. Bet ir nesakė, kad Ferrari/Šumis buvo mldc Austrijoje du metus iš eilės ir 2005m JAV.
Sekmės Arūnui, laukiam Krisitijono apžvalgų, laukiam Jasučio apžvalgų ir sugrįžtančių į tiesioginį eterį.

Arunai “neduok dieve kas nutiktu micheliui”, cia tu?
vaideriuks
IP: 7254c9a | 12/10 20:00 Atsakyti
F-1.lt adminai, jūs nematote kiek ekspertų yra? Juos pakalbinkite, kas tas Arūnas, kas tas Kristijonas. Jei ir Adrian Newey ar Jean Todt pakalbintumet, vistiek atsirastų protingesnių.
Susidaro įspūdis, kad tik visokie kaip Klepsidros teisingai domisi, interpretuoja informaciją ir jų nuomonė yra panacėja, o visi kiti ***, nieko nesupranta. Juokingiausia kai F-1.lt bendruomeneje verkdavo kaip Arūnas palaiką tą, Krisitijonas palaiko Šumacherį ir dėl to eina žiurėti per Sky, kur visi sulindę Hamiltonui į vieną vietą. Tai jei pilotas idealiai suvažiuoja lenktynes, kas 2000-2006m. dažniausiai ir būdavo, jūk nesakys, oj Šumis kaip *** suvažiavo, neaplenkė Minardi 6-iais ratais. Bet ir nesakė, kad Ferrari/Šumis buvo mldc Austrijoje du metus iš eilės ir 2005m JAV.
Sekmės Arūnui, laukiam Krisitijono apžvalgų, laukiam Jasučio apžvalgų ir sugrįžtančių į tiesioginį eterį.
vaideriuks
IP: 7254c9a | 12/10 19:50 Atsakyti
Errnis
12/10 11:58

PER lyginti su VET tai pasako jo kompetencija Stroll vyresnis is tokiu delitantu tik pasijuoktu

Pasako daug ką, tik kaip pats Arūnas minėjo, Vetelio fanatikai prieštaraus tam. 4x pasaulio čempionas negali daryti tokių klaidų kaip "spinai" trasoje. Iš Massos visi žvengia, kad per lietų suktukus daro, o iš 4x jau nebegalima žvengti, kad net sausoj trasoj apsisukinėja?? Net kai bėgiais važiuojantį bolidą turėjo, šūdų pridarydavo Sebas.
Wwe
IP: 8f60eb9 | 12/10 16:56 Atsakyti
Mes lietuviai baisus zmones
Jonaitis
IP: ec13005 | 12/10 12:53 Atsakyti
Nu *** cia ir pamazgu duobe, tiek shudo supilt ant zmogaus, nu nepatinka neskaityk neklausyk tu jo.
Jo..
IP: 56209a4 | 12/10 12:23 Atsakyti
Čia tas pats ,,specialistas,,,kuris vis lietuviškai neišmoko...padangos atsilupę....
×

TOP naujienos