A. Volungevičius: L. Hamiltonas ir šiemet bus sunkiai įveikiamas

A. Volungevičius: L. Hamiltonas ir šiemet bus sunkiai įveikiamas
logo 2020 Gegužės 01 d. 15:34, F-1.LT

-Kiek metų stebi F-1 lenktynes ir ar prisimeni kažką panašaus į šių metų situaciją, kai visi nori lenktyniauti, bet negali?

Žmonės tiek negyvena...

Kaip ir daugelis „nebūtinų“ gyvenimo sričių, karantino sąlygose F-1 yra priešais labai svarbius pasirinkimus. Vertybių peržiūrėjimas tampa beveik neišvengiama išlikimo sąlyga. Ne vienai įtakos grupei teks paaukoti bent dalį savo interesų ant kompromisų laužo. Bet F-1 ratuose dirba labai daug reikalus išmanančių žmonių, todėl nė kiek neabejoju, kad viskas bus „gerai“ ir labiausiai galų gale laimės prekės pirkėjas – F-1 fanas ir žiūrovas, kurį šis sportas dažnai palikdavo užmarštyje.

-Ar šiemet bus čempionatas ir kada jis prasidės, kiek įmanoma bus surenti lenktynių?

Kokia bus čempionato apimtis šiuo metu negali sąžiningai pasakyti net geriausias pranašas, bet didelės dalies komandų išlikimas priklauso būtent nuo galimai įvyksiančių lenktynių skaičiaus. Kiekvienos lenktynės yra jų pajamų matavimo vienetas. Karantino terminas „tirpdo“ likusį šio sezono laiką lenktynėms surengti. Daugelyje šalių situacija yra vis dar sunkiai prognozuojama. Todėl svarstomi patys įvairiausi įmanomi scenarijai. Bet kuriuo atveju pirmieji įvyksiantys etapai neturės žiūrovų pačiose trasose. Taupant laiką ir logistines bei organizacines išlaidas, gali būti, kad keli etapai įvyks toje pačioje trasoje, gal būt net priešinga įprastam judėjimui kryptimi (kad ne taip nuobodu būtų). Minimalus lenktynių skaičius, kad čempionatas būtų įvykęs, yra aštuonios. Bet finansiniu požiūriu komandoms reikia žymiai daugiau.

-Ar „Liberty Media“ paskelbs naują tvarkaraštį per kelias savaites, ar toliau bijos patirti fiasko?

Kol viruso plitimas nebus suvaldytas ir apribojimų renginiams atšaukimas netaps prognozuojami, F-1 kalendoriaus sudarymas išliks šaudymu į nenuspėjamai judančius taikinius.

-Kalbama, kad net 4 komandos gali išeiti iš F-1 dėl šios krizės. Kuri būtų pirmoji?

Didžiąja dalimi, tikriausiai, kalbama ne apie savanorišką pasitraukimą, o bankrotą dėl nesugebėjimo finansuoti veiklą. Daugelį F1 komandų finansuoja labai turtingos kompanijos/žmonės, jų likimą per naktį gali išspręsti sprendimas nutraukti nuostolingą veiklą krizės akivaizdoje, kai tenka kovoti dėl pačios finansuojančios institucijos išlikimo. Didelės kompanijos gali greitai deginti didelius pinigų kiekius, todėl griūna taip pat greitai, kaip mažos, tik su žymiai didesniu trenksmu. Labai gerai prisimename, kaip ankstesnės krizės metu labai greitai F-1 paliko „Honda“ ar BMW. Ypač pažeidžiamos komandos, kurios didžiąja dalimi pačios finansuoja savo veiklą, kaip „Williams“. Vienintelis jų atsparumas tokioje situacijoje – žūtbūtinė kova dėl išlikimo, jos tiesiog neturi kito pasirinkimo. Kita vertus, ne visi verslai kenčia. Kažkas gi gamina/parduoda tas visiems privalomas veido kaukes...

-Ko vertos kalbos dar smarkiau sumažinti komandų biudžetus – gal net iki 100 mln. dolerių per sezoną?

Tai labai svarbus ir gal būt net būtinas kelias, kovojant už F-1 išlikimą. Bet jis ne labai priimtinas kai kuriems žaidėjams, tokiems, kaip „Ferrari“.

-Kokie S. Vettelio šansai pasilikti „Ferrari“?

2019 sezone Charlesas Leclercas nedviprasmiškai parodė sugebėjimus būti komandos lyderiu. Todėl „Ferrari“  Vettelis nėra būtinas. Tai komandai labai gera derybinė pozicija, kalbant apie galimą Vettelio atlyginimą. Vokietis vis dar yra aukščiausios klasės profas, bet jam reikia labai kritiškai pasverti situacijas, kuriose jis daro per daug vairavimo/sprendimų klaidų.

-Kas realiausias kandidatas, jei Vettelis pasitars su italų komanda?

Kadangi lyderio ieškoti nėra būtinybės, pasirinkimas gana platus, nors Leclerco motyvacijai palaikyti tinkamiausi kandidatai būtų gana „ašrūs“, kaip Danielis Riccardo.

-Ar K. Raikkonenas kada nors užbaigs karjerą?

Dabartinėje komandoje akivaizdu, kad dar daug kam pilotų tarpe yra ko pasimokyti iš suomio. Jis gali būti labai stiprus, kai yra motyvuotas. Bet išlikti toje būsenoje sekasi vis trumpiau.

-Ar V. Bottas sugebės dar metams pasilikti „Mercedes“?

Atrodo, kad V. Botto likimas komandoje ne jo paties rankose. Kol „Mercedes“ turi L. Hamiltoną, greičiau Botto ateitis priklauso nuo to, kaip formuosis E. Ocono arba G. Russello sugebėjimai.

-Kas pirmiau  - Verstappenas ar Leclercas taps pasaulio čempionu?

Abu labai įdomūs pilotai su milžinišku potencialu, net didesniu už kelis kartus pasaulio čempioną, kurį tik ką minėjome. Neturiu kristalo rutulio, kuris žinotų, kada „Mercedes“ pajėgumas sudrebės tiek, kad Hamiltonas taptų įveikiamas.

-Ką manai apie laisvamanišką L. Hamiltono gyvenimo stilių – ar jis turi bent kruopelę panašumo į Michaelį Schumacherį?

Nesu tikras, kad Hamiltono gyvenimo stilius laisvamaniškas, bet sunku komentuoti dalykus, apie kuriuos labai mažai išmanau, cha-cha.

-Koks šių metų prognozuojamas prizininkų trejetukas? Ar kas nors keisis?

Gana lengva spėti, kad L. Hamiltonas bus sunkiai įveikiamas. Verstappenas ir Leclercu su potencialiais bolidais dėl to su manimi pasiginčytų.

Kas užims ketvirtą vietą?

Bottas, Vettelis, Sainzas, Riccardo, Albonas, Norrisas, Oconas– ne vieninteliai kandidatai.

-Kas iš pilotų išsaugos geriausią formą prieš prasidedant čempionatui?

Visi stengiasi, jaunimas smaginasi virtualiose lenktynėse internete. Visos priemonės geros formai palaikyti. Pirmos lenktynės bus sunkus išbandymas sprando raumenims. 2020-ieji galėtų tapti Leclerco metais, bet labai abejoju, ar „Ferrari“ turės pakankamai gerą bolidą šiam scenarijui.

-Kaip vertini naujų taisyklių pakeitimų perkėlimą iki 2022 metų?

Kito sprendimo šiuo klausimu neįsivaizduoju.



Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. Tadux15 565
2. ramasgo 556
3. Dainius Bendikas 556
4. mantioras 554
5. Kęstutis Šimkus 553