Kinetinės energijos regeneracijos sistemą (KERS) šią savaitę bandymuose Jereze, Ispanijoje, išmėginęs „
Honda“ ekipos pilotas Alexanderis Wurzas patikino, jog ši „Formulės-1“ naujovė yra saugi.
„Prieš tai apsilankiau pas kirpėją tam, kad neužsidegtų mano plaukai!“, - šmaikštavo austras, žurnalistų paklaustas apie minėtos technologijos keliamus pavojus.
„Na, o kalbant rimtai, tai gana saugu. „Honda“ turi milžinišką patirtį baterijų srityje ir mes visada laikomės saugos reikalavimų, todėl esame tikrai užtikrinti, jog nebūsime nutrenkti elektros“, - pažymėjo jis.
A. Wurzas atskleidė, jog KERS poveikis vairuojant tikrai jaučiamas ir tai turi įtakos „Formulės-1“ bolido elgesiui trasoje.
„Taip. Ačiū Dievui, aš tai jaučiu! Jei nepajusčiau 60 kilovatų, negalėčiau dirbti bandytoju“, - ir vėl humoro jausmo nepamiršo austras.
„Jau teko tai išmėginti trumpų bandymų metu, patį pirmąjį kartą, kai KERS buvo įdiegta bolide, Santa Pode, o dabar labai įdomu važiuoti trasoje. Tai turi įtakos bolidui, įdomus galios perdavimas. Viskas gerai“, - pasakojo bandytojas.
„Nieko ypatingo, tačiau gali tai pajusti, ir tai gana malonu. Tai veikia ir, galų gale, tai juk ne raketų mokslas. Automobilių gamintojai jau naudoja KERS įprastuose automobiliuose, tačiau „Formulėje-1“ keblu tai sutalpinti“, - teigė jis.
Paprašytas įvertinti „Formulės-1“ komandų pažangą kuriant KERS, A. Wurzas atsisakė komentuoti konkurentų pajėgumą.
„Neįmanoma atsakyti į šį klausimą, nes nežinome, kokią galią pasiekia kitos komandos, kaip jie saugo energiją, todėl nieko negaliu pasakyti. Tikiuosi, jog esame priekyje, tačiau dėl to nėra jokių garantijų“, - pridūrė jis.
Priminsime, jog nuo 2009 m. sezono „Formulėje-1“ planuojama leisti naudoti 60 kW (82 AJ) galios KERS sistemas. Stabdymo metu išsiskirianti energija bus išsaugojama, o lenktynininkai ja galės pasinaudoti paspaudę specialų mygtuką.
Manoma, kad sukauptos energijos pakaks kiek ilgesniam nei 6 sekundžių trukmės spurtui. Tikimasi, jog tai padidins lenkimų skaičių varžybose.
KERS sistemą trasoje dar vasarą išbandė „Honda“ ir „BMW
Sauber“ komandos. Šią savaitę naujovę bandymuose ėmė testuoti ir „Williams“ bei „McLaren“ ekipos.
Svarbiausių naujienų prenumerata įtraukta. Patvirtinkite prenumeratą paspausdę nuorodą el. pašte (pasitikrinkite šlamšto dėžutę).