„Aeroscreen“ sistema geresnė, negu „Halo“? (13)

„Aeroscreen“ sistema geresnė, negu „Halo“?
logo Kovo 23 d. 10:11, AP

Amerikiečių „IndyCar“ lenktynių serija tapo pirmoji lenktynių kategorija, kurioje nuo šių metų prasidės „Aeroscreen“ saugos sistemos naudojimas, kurią sukūrė „Red Bull Advanced Technologies“. Prieš mėnesį buvo skelbta, kad apsauginiai ekranai, kurie atlieka tą pačią funkciją kaip ir „Halo“ „Formulėje-1“, sėkmingai atliko visus patikrinimus per oficialius bandymus Teksaso Ostino autodrome.

Pratęsti šį darbą, tačiau jau realių lenktynių sąlygomis, kol kas nepavyksta, kadangi „IndyCar“ mažiausiai iki gegužės veikia visų varžybų draudimas ir tai susiję su COVID-19 viruso pandemija pasaulyje.

„Aeroscreen“ sveria 12,8 kg ir yra pagaminta iš titano rėmo, suvirinto iš penkių elementų ir skaidraus polikarbonatinio ekrano, kurio storis – 9,6 mm. Tokios įrangos gamybą jau suderino austrų kompanija „PanklRacingSystem“, kuri gamina įvairiausius mazgus bei atsargines detales lenktynių industrijai.

„Aeroscreen“ ne tik saugo lenktynininko galvą, bet ir leidžia 10 proc. padidinti bolido važiuoklės tvirtumą. Ji paskaičiuota, kad gali išlaikyti iki 17 tonų apkrovas (tuo tarpu kai „Halo“ – tik 12 tonų) ir nesulūš, jei į ją, važiuojant 350 km/h greičiu, atsitrenks koks nors pašalinis 1 kg daiktas.

Tam, kad būtų sumažinti ekrano skleidžiami šviestos atšvaistai, iš vidinės pusės „Aeroscreen“ klijuojama speciali plėvelė, o ekrano rasojimo pavyksta išvengti montuojant šildymo sistemą. Kai lenktynės vyksta karštomis oro sąlygomis, ventiliaciją užtikrina nedideli kanalai, padaromi apatinėje ekrano dalyje.

Kad nenukentėtų matomumas, išorinėje ekrano dalyje dedamos 8 nuplėšiamos plėvelės, kurias plėšia mechanikai sustojimų metu.

Kad ir kaip būtų keista, tokia sistema beveik visiškai neatsiliepia bolido aerodinamikai.

„Žvelgiant iš šono, daugeliui gali atrodyti, kad „Aeroscreen“ turėtų daryti didelę įtaką oro srautui, bet iš tikrųjų jis yra minimalus“, - patvirtino „IndyCar“ serijos vyriausiasis aerodinamikos specialistas Tino Belli.

Tai paaiškinama tuo, jog šios serijos mašinos prispaudžiamąją jėgą generuoja daugiausiai dugno pagalba, o ne sparnų.

Jei specialistai ir lenktynininkai jau spėjo įvertinti „Aeroscreen“ sistemos pranašumą, tai žiūrovų reakcija kol kas labiau pesimistinė. Suprantama, jog prie šios sistemos, kaip ir prie bet kokių naujovių, sirgaliams pirmiausiai reikia priprasti, o tam reikia kažkiek laiko.


Komentarai (13)
Senas_Kareivis
| 03/23 11:32 Atsakyti
Indy nelabai vyksta per lietų
Naivus Kvailys
| 03/23 11:12 Atsakyti
Marun
03/23 10:56

O jeigu lietus?

maxpower
| 03/23 15:37 Atsakyti
Modula Oblongata
03/23 15:14

O šiukšlės, padangų likučiai ir pan. nuvalyti tai negalėsi

Ant isorines dalies klijuos plevele visai kaip dabar ant salmo
Marun
| 03/23 10:56 Atsakyti
O jeigu lietus?
pergalingas
| 03/23 11:54 Atsakyti
Atrodo tragiskai ... halo bent jau man tai tikrai daug paprastesnis ir kazkiek isipaiso i bolido isvazda ...
nervuotas
| 03/23 12:01 Atsakyti
Nevyksta per lietų, kai ovale lenktynės. O jei kitokioj trąsoj? Ar jau ten neliko kitokių trasų?
Naivus Kvailys
| 03/23 12:20 Atsakyti
pergalingas
03/23 11:54

Atrodo tragiskai ... halo bent jau man tai tikrai daug paprastesnis ir kazkiek isipaiso i bolido isvazda ...

Kai buvo uzdetas ant F-1 bolido, nemazai vertino geriau uz Halo. Tai gal problema bolido isvaizdoje, o ne pacioje sistemoje?
https://www.f-1.lt/red-bull-pristate-aerodinamini-skyda-n31419
Naivus Kvailys
| 03/23 12:21 Atsakyti
Senas_Kareivis
03/23 11:32

Indy nelabai vyksta per lietų

Ovaluose, kuriu mazuma.
tribeca
| 03/23 13:56 Atsakyti
Prie ko cia lietus, taigi salmo stikliukas is tos pacios medziagos, kaip nuteka nuo salmo taip nutekes ir nuo priekinio stiklo. Go Speed Racer go.
Modula Oblongata
| 03/23 15:14 Atsakyti
O šiukšlės, padangų likučiai ir pan. nuvalyti tai negalėsi
×

TOP naujienos

F-1.lt pulsas