„Aeroscreen“ sistema geresnė, negu „Halo“?

„Aeroscreen“ sistema geresnė, negu „Halo“?
logo 2020 Kovo 23 d. 10:11, AP

Amerikiečių „IndyCar“ lenktynių serija tapo pirmoji lenktynių kategorija, kurioje nuo šių metų prasidės „Aeroscreen“ saugos sistemos naudojimas, kurią sukūrė „Red Bull Advanced Technologies“. Prieš mėnesį buvo skelbta, kad apsauginiai ekranai, kurie atlieka tą pačią funkciją kaip ir „Halo“ „Formulėje-1“, sėkmingai atliko visus patikrinimus per oficialius bandymus Teksaso Ostino autodrome.

Pratęsti šį darbą, tačiau jau realių lenktynių sąlygomis, kol kas nepavyksta, kadangi „IndyCar“ mažiausiai iki gegužės veikia visų varžybų draudimas ir tai susiję su COVID-19 viruso pandemija pasaulyje.

„Aeroscreen“ sveria 12,8 kg ir yra pagaminta iš titano rėmo, suvirinto iš penkių elementų ir skaidraus polikarbonatinio ekrano, kurio storis – 9,6 mm. Tokios įrangos gamybą jau suderino austrų kompanija „PanklRacingSystem“, kuri gamina įvairiausius mazgus bei atsargines detales lenktynių industrijai.

„Aeroscreen“ ne tik saugo lenktynininko galvą, bet ir leidžia 10 proc. padidinti bolido važiuoklės tvirtumą. Ji paskaičiuota, kad gali išlaikyti iki 17 tonų apkrovas (tuo tarpu kai „Halo“ – tik 12 tonų) ir nesulūš, jei į ją, važiuojant 350 km/h greičiu, atsitrenks koks nors pašalinis 1 kg daiktas.

Tam, kad būtų sumažinti ekrano skleidžiami šviestos atšvaistai, iš vidinės pusės „Aeroscreen“ klijuojama speciali plėvelė, o ekrano rasojimo pavyksta išvengti montuojant šildymo sistemą. Kai lenktynės vyksta karštomis oro sąlygomis, ventiliaciją užtikrina nedideli kanalai, padaromi apatinėje ekrano dalyje.

Kad nenukentėtų matomumas, išorinėje ekrano dalyje dedamos 8 nuplėšiamos plėvelės, kurias plėšia mechanikai sustojimų metu.

Kad ir kaip būtų keista, tokia sistema beveik visiškai neatsiliepia bolido aerodinamikai.

„Žvelgiant iš šono, daugeliui gali atrodyti, kad „Aeroscreen“ turėtų daryti didelę įtaką oro srautui, bet iš tikrųjų jis yra minimalus“, - patvirtino „IndyCar“ serijos vyriausiasis aerodinamikos specialistas Tino Belli.

Tai paaiškinama tuo, jog šios serijos mašinos prispaudžiamąją jėgą generuoja daugiausiai dugno pagalba, o ne sparnų.

Jei specialistai ir lenktynininkai jau spėjo įvertinti „Aeroscreen“ sistemos pranašumą, tai žiūrovų reakcija kol kas labiau pesimistinė. Suprantama, jog prie šios sistemos, kaip ir prie bet kokių naujovių, sirgaliams pirmiausiai reikia priprasti, o tam reikia kažkiek laiko.



Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

F-1.lt pulsas

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. f1a 1005
2. mantioras 1001
3. Tadux15 1000
4. Kęstutis Šimkus 991
5. Giriby 983