“Andretti” bendrą paraišką “Formulei-1” pateikė kartu su “Cadillac”

“Andretti” bendrą paraišką “Formulei-1” pateikė kartu su “Cadillac”
logo 2023 Sausio 06 d. 14:57, Genaral Motors

Praėjus tik dviem dienoms po to, kai FIA prezidentas Mohammedas ben Sulayemas paskelbė apie planus pradėti naujų komandų atranką į “Formulę-1”, jau atsirado pirmasis norintis dalyvauti tokiame konkurse. Mažai kas nustebo, kad juo tapo Michaelas Andretti. Tačiau jo plano detalės dabar yra visiškai kitokios.

2021 metų rudenį, kai nutrūko M. Andretti planas nupirkti “Sauber” komandą, amerikiečių verslininkas pranešė, kad nesiruošia atsisakyti plano dalyvauti “Formulės-1” lenktynėse, o praėjusią žiemą paskelbė, kad nesiruošia su niekuo vienyti savo pastangų ir padarys viską pats vienas. Beveik visus 2022 metus Andretti įtikinėjo aukščiausius automobilių sporto vadovus ir esamus F-1 pasaulio čempionato dalyvius, kad iš 11-tos čempionato komandos visi turės naudos.

Tačiau oficialiame pareiškime, padarytame vakar, “Andretti” ir “General Motors” koncernas pranešė apie planus sukurti bendrą “grynai amerikietišką komandą”, kuri naudos jėgos agregatus su “Cadillac” prekiniu ženklu. Oficialiu paraiškos devizu yra minimas šūkis: “Dvi legendos. Vienas tikslas”.

“Mes tęsiame mūsų projekto “Andretti Global” plėtrą ir plečiame mūsų lenktynių komandų šeimą, - amerikietį cituoja sporto bendrovės spaudos tarnuba. - Mūsų žvilgsnis visuomet būna nukreiptas į naujus projektus.

Jaučiu, kad mes labai tinkame būti nauja “Formulės-1” komanda ir mes būsime papildoma vertybe šiai automobilių sporto serijai ir visiems mūsų partneriams, o taip pat trasose nudžiuginsime sirgalius.

Džiaugiuosi, kad tokio pačio tikslo kartu su mumis siekia GM koncernas ir “Cadillac” kompanija. GM ir “Andretti” puoselėja tas pačias vertybes, paremtas meile lenktynėms. Ir dabar mes turime galimybes suvienyti pastangas ir aistrą, nukreiptą į inovacijas, kad “Formulėje-1” atsirastų labai rimtas “amerikietiškas produktas”.

Kartu M. Andretti neatskleidė, kada konkrečiai naujas projektas galėtų pradėti dalyvavimą pasaulio čempionate – anksčiau jis kalbėjo apie 2024 metus.

“Mes išvažiuosime į trasą tuo momentu, kai tam bus prasmė”, - paaiškino verslininkas.

Įdomiausia naujame “Andretti”/”Cadillac” projekte yra tai, kad pradžioje jie žada pasinaudoti galimybe bendradarbiauti su kitais jėgos agregatų gamintojais.

Pastaruoju metu “Cadillac” prekės ženklas aktyviai plečia dalyvavimą tarptaautinėse automobilių lenktynių serijose. Pavyzdžiui, jau 2023 m. jie turės savo ekipą WEC maratono čempionate. Nauja komanda bazuosis naujoje “Andretti” bazėje netoli nuo Indianapolio, kuri turėtų pradėti veiklą 2025 metais. Lygiagrečiai Europoje veiks filialas, kuris padės supaprastinti daugelį logistinių procesų.

Norint iškovoti teisę startuoti F-1, “Andretti” kolektyvui reikės laimėti konkursą, o taip pat gauti visų dabartinių komandų sutikimą. Kol kas savo pritarimą amerikiečių projektui išreiškė tik “McLaren” ir “Alpine”.

Labai svarbus bus ir finansinis klausimas – bet kuris naujas čempionato dalyvis privalo į specialų fondą įnešti 200 mln. JAV dolerių sumą, iš kurios būtų kompensuojamas prizinių pinigų sumažėjimas senoms komandoms. “Andretti” jau patvirtino, jog jie sumokės šią sumą.

Paraiškoje nieko nekalbama apie tai, kas galėtų tapti naujosios komandos lenktynininkais, bet anksčiau Michaelas yra sakęs, kad prie vairo būtinai sėdės koks nors sportininkas iš JAV.

“Mes tikrai planuojame, kad pas mus bus pilotas amerikietis, - aiškino M. Andretti. - Manau, kad jūs puikiai suprantate, kas šiuo metu yra pagrindinis favoritas.

“IndyCar” už mus lenktyniauja Coltonas Herta. Mums svarbu, kad amerikietiškame projekte būtų pilotas iš Amerikos”.

2023 metais F-1 peletone pirmą kartą po dešimties metų vėl atsiras lenktynininkas iš JAV - “Williams” garbę gins Loganas Sargeantas.



Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

F-1.lt pulsas

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. f1a 816
2. Giriby 812
3. mantioras 805
4. Gudas 796
5. Kęstutis Šimkus 794