Ar šiame sezone dar galime tikėtis intrigos?

Ar šiame sezone dar galime tikėtis intrigos?
logo 2020 Spalio 21 d. 12:50, Daimler AG

Lewisas Hamiltonas jau yra prie slenksčio durų, kurias pravėrus jį sutiks septintojo pasaulio čempiono titulo liaupsės, bet ką jis turėtų padaryti, kad galiausiai būtų karūnuotas čempionu? Ir ar Valtteri Bottas gali perimti iniciatyvą į savo rankas?

Iki 2020 metų „Formulės-1“ sezono pabaigos likus vos 6 lenktynėms ir L. Hamiltonui Niurburgringo trasoje iškovota 91-ąja karjeros pergalės dėka pakartojus iki tol atrodo neįveikiamą Michaelio Schumacherio rekordą, septintasis pasaulio čempiono titulas atrodo ne tik, kad ranka pasiekiamas, bet praktiškai ir neišvengiamas netolimos ateities įvykis.

Nustūmus į tamsų kampą emocijas ir skaičiuojant šaltai matematiškai galime pasakyti, kad viskas baigta bus tada ir tik tada, kai bus baigta. Ankstyvu pasitraukimu pasibaigusios V. Botto Eifelio GP lenktynės galėjo tapti pirmuoju žingsniu siekiant perimti iniciatyvą ir pabandyti įsikabinti į nuvažiuojantį kovos dėl pasaulio čempiono titulo traukinį, tačiau suomis nėra pasiruošęs trauktis.

Bolido patikimumas ir stabilumas buvo įrodytas per visus 11 etapų, todėl galime sakyti, kad pralaimėjimo priežastimi galėtų tapti tik Hamiltono žmogiškoji klaida.

Nepaisant vis tobulėjančios „Red Bull“ komandos, o to įrodymu tapo ir daugkartinio čempiono prisipažinimas po lenktynių įvykusios konferencijos metu apie tai, kad Maxo artėjimas paskutiniuosiuose Eifelio lenktynių ratuose, jį privertė nemenkai sunerimti, mes turime atmesti net ir menkiausią galimybę, kad Maxui pavyks panaikinti tą 83 taškų deficitą, nes šis straipsnis skirtas analizei, ar V. Bottas sugebės mesti iššūkį savo komandos draugui.

Šiuo metu 69-iais taškais nuo Hamiltono atsiliekančiam Bottui reikės kur kas daugiau nei kelių fortūnos šypsnių tam, kad taptų 2020 metų F-1 čempionu, tačiau tenka pripažinti, kad šių metų skambiai absurdišku (angl. „silly“) vadinamas sezonas ne kartą mums įrodė, kad antrasis „Mercedes“ pilotas turi ne tik tinkamą bolidą, bet ir demonstruoja greičio potencialą.

Ir vis dėlto, tam, kad sukliudytų garsiajam britui karūnuotis čempionu septintąjį kartą karjeroje, Bottui prireiks gerokai daugiau nei tik finišuoti aukštesnėse pozicijose už savo komandos draugą. Teoriškai Hamiltonas galėtų nusileisti suomiui ir finišuoti antroje vietoje kiekvienose iš likusių 6 lenktynių, tačiau net ir finišavus vietoje, už kurią taškai nebūtų skiriami - jis vis tiek galėtų iškovoti titulą. Jeigu dėl COVID-19 pandemijos plitimo įvestų apribojimų tektų sutrumpinti sezoną - tuomet Hamiltono šansai dar labiau padidėja.

Netikėtai suprastėjęs bolido patikimumas, atsiradę techniniai iššūkiai ar kontaktas su kitu bolidu kelia didžiausią grėsmę Hamiltono, kaip septyniskart pasaulio čempiono, perspektyvoms. Ir tokių incidentų galimybės nereikėtų atmesti. Prisimenate 2016-uosius?

Kada Hamiltonas gali būti tituluotas 2020 metų F-1 čempionu?

Neseniai išplėšęs 91-ąją savo karjeros pergalę ir tokioje statistikoje susilyginęs su legenda laikomu M. Schumacheriu, 1-asis „Mercedes“ lenktyninkas yra puikiame kelyje ir užtikrintai žengia savo septintojo čempiono titulo link, kad ir šioje grafoje pasiektų tai, ką iki tol yra pasiekęs tik vienas žmogus 70 metų skaičiuojančioje F1 istorijoje.

Net jeigu ir Valtteri pavyks užlipti ant aukščiausios nugalėtojų pakylos laiptelio visose likusiose 6 sezono lenktynėse, norinčiam užsitikrinti pergalę čempionate Hamiltonui prireiks į savo dabartinį taškų kraitį pridėti viso labo 88 taškus. Tai jis gali padaryti likusiose lenktynėse iškovodamas kelias antrąsias ir trečiąsias vietas. Nedaugelis išdrįstų lažintis dėl to, kad šiais metais Hamiltonas nebeiškovos pirmosios vietos nei vienose lenktynėse, o tai tikrai nužudytų visas likusias Botto viltis.

13-asis etapas, lenktynių trasa Imoloje, lapkričio 1-oji

Etapas Imoloje žymi datą, kurios metu Hamiltonas galėtų užsitikrinti 2020 metų F-1 čempiono titulą anksčiausiai, sėkmingai sukritus visoms kortoms nuo šio momento iki lapkričio 1-osios. Tiesa, reikėtų ir to, kad nuo Botto dviejose artimiausiuose etapuose Portugalijos ir Italijos trasose nusisukus sėkmei pasirodymus lydėtų užimtos vietos, už kurias į Valtteri sąskaitą taškai nebūtų skiriami, o šešiskart F-1 pasaulio čempionas savo pasirodymų dėka per dvi lenktynes sugebėtų įsirašyti į sąskaitą 36 taškus. Tai leistų britui tapti nepavejamu likus vos keturioms lenktynėms, kurių metų galimas surinkti maksimalus taškų skaičius būtų 104.

14-asis etapas, lenktynių trasa Stambule, lapkričio 15-oji

Tam, kad titulo klausimas būtų uždarytas dar Turkijos trasoje, Hamiltonas turėtų surinkti 10-čia taškų daugiau už Bottą per artėjančias trejas lenktynes Portugalijoje, Italijoje ir Turkijoje. Jeigu suomis nesugebėtų išlaikyti mažesnsio nei 79-ių taškų skirtumo paliekant Stambulo trasą Turkijoje, šių metų kova dėl titulo būtų baigta.

Tenka pažymėti ir tai, kas jau juodu ant balto atsispindi šių metų statistikoje - Hamiltonas sugebėjo finišuoti aukščiau už Bottą 8-iose iš 11-kos šio sezono lenktynių. Jeigu tokia tendencija tęsis - vienu geriausių visų laikų F-1 lenktyninku laikomas Hamiltonas septintą kartą bus tituluojamas čempionu dar lapkričio viduryje.

15-asis etapas, lenktynių trasa Bahreine, lapkričio 29-oji

Sulaukę pirmųjų šių metų dvigubų lenktynių naktinėje Bahreino trasoje, turėtume tikėtis, kad titulo klausimas būtų išspręstas dar iki joms prasidedant. Jeigu per artimiausias mūsų laukiančias ketverias lenktynes abiems „Mercedes“ pilotams įskaitytume po dvi pergales ir pridėtume po papildomą tašką už greičiausią ratą lenktynėse, Hamiltono 318-kos taškų kraičio pakaktų norint laimėti čempionatą.

Net ir Botto naudai pakrypusios svarstyklės nepadėtų išvengti jam nepalankios čempionato baigties. 3 pergalės prieš 1 Hamiltono sąskaitoje, ir papildomos kelios antros ir trečios vietos dabartinio bendrosios įskaitos lyderio kišenėje būtų pakankamas rezultatas daugkartiniam čempionui, siekiančiam nugalėti 2020-ųjų sezone dar pirmosiose iš dviejų Bahreino lenktynių.

Ar gali Valtteri Bottas laimėti 2020-ųjų F-1 čempionatą?

Situacija darosi panaši į tą, kuri priverstų mus konstatuoti: „Tai - misija neįmanoma“, bet Valtteri techniškai vis dar turi šansų nugalėti 2020-ųjų metų F1 čempionate, tačiau tam jam reikia sugriebti fortūną už parankės ir jos nepaleisti. Jis jau prisipažino, kad nežada nuleisti rankų ir pasiduoti, bet tenka pripažinti, kad laikas - jau ne jo sąjungininkas ir gali būti šiek tiek per vėlu, kai iki sezono finišo likusios vos tik 6 lenktynės ir 69 taškų deficitas skandina jo viltis.

Ar tai, kad yra laikomas autsaideriu kovoje dėl čempiono titulo, gali sukurti Valtteri pranašumą? Suomiui prireiks velniškų pastangų, geru žiupsniu sėkmės pažymėtų nuostabių rezultatų tam, kad jis sugebėtų susigrąžinti iniciatyvą ir pabandyti nugvelbti 2020-ųjų metų  F-1 čempiono karūną tiesiai Hamiltonui iš panosės.

Bottas galėtų pasiekti geriausią savo sportinę formą ir dėl to laimėti visas likusias lenktynes, bet to vis tiek nepakaktų, jeigu Hamiltonas kiekvienose iš tų lenktynių stovėtų ant žemesnio nugalėtojų pakylos laiptelio. Iš tiesų situacija yra tokia, kad 2-ajam „Mercedes“ lenktyninkui sumažinti atsilikimą kaip įmanoma greičiau galėtų padėti tik tai, jeigu komandos draugas susidurtų su techninėmis kliūtimis, su kurioms kovoti garbė teko ir pačiam suomiui Niurburgringe. Tokiu atveju likęs 69 taškų deficitas būtų įveikiamas per likusias lenktynes.

Net ir laimėjęs visas likusias lenktynes, Bottas turėtų susirinkti ir taškus, kurie skiriami už greičiausiąjį lenktynių ratą, ir tikėtis, kad kiekvienose iš jų Hamiltonas finišuos 4-oje ar žemesnėje pozicijose. Kovos dėl nugalėtojo vardo bendrojoje įskaitoje galimybę rodytų tik tai, jeigu dėl Botto pergalių likusiuose etapuose dabartinė „Mercedes“ pilotų pergalių proporcija atrodytų taip: 8 Hamiltono pergalės prieš Botto 7.

Nors Bottui tenka nelengva užduotis - nugalėti visuose likusiuose etapuose - šiuo atveju jis neturi ko prarasti, tad, ar galime slapčia tikėtis dar agresyvesnio vairuotojo, kokį stebėti galėjome pirmajame Niurburgringo lenktynių rate? Jo pastangos spaudžiant savo komandos draugą ir stengiantis jį užklupti nepasiruošus perša mums mintį, kad galime tikėtis aršios kovos.

Priversti Hamiltoną žaisti tą tikimybių žaidimą gali būti geriausia Botto taktika, su sąlyga, kad jis pats per likusias lenktynes finišuos, nes kitu atveju jo kova su komandos draugu netektų prasmės.

Straipsnis publikuotas https://www.patreon.com/f1lietuva



Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

F-1.lt pulsas

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. Kęstutis Šimkus 450
2. Giriby 441
3. mantioras 440
4. Gudas 435
5. f1a 433