Atėjimas į „Formulę-1“ naujai komandai kainuotų 200 mln. dolerių (4)

Atėjimas į „Formulę-1“ naujai komandai kainuotų 200 mln. dolerių
logo Rugsėjo 14 d. 13:19, FIA

Bet kuriai naujai komandai, panorusiai dalyvauti „Formulės-1“ pasaulio čempionate, tektų sumokėti po 200 mln. JAV dolerių atėjimo mokestį, kuris vėliau būtų paskirstytas tarp 10-ties dabar čempionate dalyvaujančių ekipų - tokios nuostatos yra įrašytos naujoje Konkordo sutartyje.

Rugpjūtį debatai dėl naujos Konkordo sutarties buvo baigti ir visos komandos ją pasirašė, prisiimdamos įsipareigojimą dalyvauti F-1 lenktynėse pastaruosius penkerius metus iki 2025 metų pabaigos. Naujajame dokumente taip pat išdėstytos kitokios prizinių pinigų paskirstymo sąlygos, pavyzdžiui, sumažintos ypatingos išmokos kai kurioms komandoms už istorinius jų pasiekimus.

Šios priemonės, o taip pat perėjimas prie apribotų ekipų biudžetų, kuris prasidės nuo kitų metų, turėtų padėti „Formulės-1“ ekonomiką padaryti kur kas stabilesne. Viena iš tokių priemonių taip pat bus finansinės sąlygos, kurias teks įvykdyti kiekviena nauja į pasaulio čempionatą norinti ateiti komanda.

Anksčiau veikė kitoks metodas: naujos komandos sumokėdavo tam tikrą depozitą, kurį vėliau jos palaipsniui atgaudavo. Naujosios taisyklės prasmė yra ta, kad ji didina tokio aktyvo vertę, jei bet kurios dabar veikiančios komandos savininkai sumanytų ją parduoti. Taip pat yra sunkinamos sąlygos tiems, kas stengsis patekti į F-1 su nauja komanda.

200 mln. dolerių - įspūdinga suma, bet to, naujos komandos savininkams tektų į savo projektą dar investuoti labai didelius pinigus. Iš esmės, daugumai sporto entuziastų tai būtų neįgyvendinama sąlyga.

Tačiau vykdomasis „McLaren“ direktorius Zakas Brownas taip nemano: jo nuomone, naujas metodas - ne barjeras, kurį įveikti galėtų ne kiekvienas, o priemonė, kuri didina frančizės vertę dalyvauti „Formulės-1“ čempionate naujajame sporto vystymosi etape, kuri, laikui bėgant, dar labiau didės.

„Perspektyvoje jūs tuos 200 mln. kada nors atgausite, - mano Z. Brownas. - Mūsų industrijoje ateityje mes tik norime sustabdyti tokią praktiką, kai, tarkime, komanda USF1 paskelbs, jog nori lenktyniauti „Formulėje-1“, tačiau tik nemokomai pasireklamuoja ir reikalas iki to neprieina.

Tokios didelės įmokos prasmė yra ta, kad tai taptų garantija: jei kas nors norės ateiti į čempionatą, jis turės turėti atitinkamų lėšų ir nebus kaip anksčiau - kas nors pareikšdavo neapgalvotus norus dalyvauti mūsų sporte, tačiau jie taip ir nebūdavo realizuoti. Kitose populiariose sporto rūšyse to anksčiau niekada nebūdavo. Bent aš taip manau“.

Dabartinės komandos kiekvienais metais taip pat privalo mokėti nemažą startinį mokestį. Pavyzdžiui, šiame sezone „Mercedes“ turėjo įmokėti 556 509 dolerius šio mokesčio, o taip pat po 6771 dolerį už kiekvieną 2019 metais uždirbtą tašką. Iš viso pasaulio čempionų komanda turėjo sumokėti apie 5,4 mln. dolerių - tai rekordinė suma per visą F-1 istoriją.

Likusios komandos sumokėjo bazinius 556 509 dolerius ir po 5563 dolerius už  kiekvieną tašką.


Komentarai (4)
A85 logo rėmėjas
IP: dfde2d8 | 09/14 15:20 Atsakyti
Norge logo rėmėjas
09/14 14:32

tai ar bus apokalipse ar nebus vis delto? :))) kai liks tik 6 komandos :)))

Na, Liberty supjaustė taip pyragą, kad tiems, kurie sugebėjo išgyventi, panašu, kad pasiseks gyventi ir toliau, o kam nepavyko, tą nupirko. Nebūtų išlaidų lubų ir naujo Konkordo - nesu tikras, ar visos 10 būtų likę. Bet dabar liko, tai huray!
Norge logo rėmėjas
IP: fbc5b04 | 09/14 14:32 Atsakyti
A85 logo rėmėjas
09/14 14:28

Pirma, tai šita schema finansine prasme mažai skiriasi nuo dabar galiojančios. Rašiau forume, kad nauja komanda turi apie 100M užstatą įnešt, tai pasirodo, kad turi įnešti 200M ir pirmus du metus negauna FOM išmokų, o po dviejų metų užstatas gražinamas. Pagal naują schemą – įneši 200M, išdalina komandoms ir jau už pirmą sezoną gauni išmokas kaip lygiavertis dalyvis. Turint omeny, kad pasikeitė ir išmokų mokėjimo tvarka, kai dabar komandos gaus daugiau, o dalyvavimas pinga, tai visai nėra čia taip jau baisu, kaip gali pasirodyti.

Kitas dalykas, kad Liberty sakė, kad jų svarbiausias tikslas išlaikyti esamas 10 komandų ir, kad čempionatas su tiek komandų yra visai geras dalykas. Bet jei kas norės ateiti – sąlygos tokios. Plius, į F1 komandas priima FIA, ne Liberty. Šiaip niekas prašalaičių nenori, kaip a la Stefan GP :) Bet jei užsimanytų koks autogamintojas ar šiaip rimtas investuotojas, tai konkursas būtų suorganizuotas greit, arba visai be konkurso, kaip Racing Point atveju.

tai ar bus apokalipse ar nebus vis delto? :))) kai liks tik 6 komandos :)))
A85 logo rėmėjas
IP: dfde2d8 | 09/14 14:28 Atsakyti
Horn
09/14 14:16

Žodžiu naujų komandų artimiausius 5 metus neturėsime. Nežinau ar gerai.

Pirma, tai šita schema finansine prasme mažai skiriasi nuo dabar galiojančios. Rašiau forume, kad nauja komanda turi apie 100M užstatą įnešt, tai pasirodo, kad turi įnešti 200M ir pirmus du metus negauna FOM išmokų, o po dviejų metų užstatas gražinamas. Pagal naują schemą – įneši 200M, išdalina komandoms ir jau už pirmą sezoną gauni išmokas kaip lygiavertis dalyvis. Turint omeny, kad pasikeitė ir išmokų mokėjimo tvarka, kai dabar komandos gaus daugiau, o dalyvavimas pinga, tai visai nėra čia taip jau baisu, kaip gali pasirodyti.

Kitas dalykas, kad Liberty sakė, kad jų svarbiausias tikslas išlaikyti esamas 10 komandų ir, kad čempionatas su tiek komandų yra visai geras dalykas. Bet jei kas norės ateiti – sąlygos tokios. Plius, į F1 komandas priima FIA, ne Liberty. Šiaip niekas prašalaičių nenori, kaip a la Stefan GP :) Bet jei užsimanytų koks autogamintojas ar šiaip rimtas investuotojas, tai konkursas būtų suorganizuotas greit, arba visai be konkurso, kaip Racing Point atveju.
Horn
IP: 5fd665d | 09/14 14:16 Atsakyti
Žodžiu naujų komandų artimiausius 5 metus neturėsime. Nežinau ar gerai.
×

TOP naujienos

F-1.lt pulsas