Automatinės pavarų dėžės

2004 Vasario 02 d. 19:55

Apklausoj sakoma, kad bus uzdraustos automatines pavaru dezes. As, kiek zinau, tai visur budavo pusiau automatines (pilotas paspaudzia mygtuka, kada ja perjungt). Negi buvo komandu, kurios naudodavo visiskai automatines?? Kiek zinau ju atsisake visos komandos, nes kartais taip gaudavosi, kad begi perjungdavo darant posuki, o taip prarandama daug laiko.
Taigi, ar cia noreta pasakyt, kad bus uzdraustos pusiau automatines (ko as nelabai isivaizduoju - bolidas su sankaba), ar kad automatines (kuriu nieks nenaudoja)???

2004 Vasario 02 d. 19:57

uzdraustos AUTOMATINES, kuriose pavaras perjungia be piloto isikisimo. Pusiau automatinese pavara persijungia tik su piloto isikisimu

2004 Vasario 02 d. 20:02

O tai ar buvo komandu, kurios naudodavo automatines pavaras???

2004 Vasario 02 d. 20:03

bande visos, bet ar naudojo, duomenu neturetu buti : visgi paslaptis...

2004 Vasario 02 d. 20:09

vot man taspats klausimas kaip ir djmen kilo del tu automatiniu ir pusiau automatiniu deziu nes as irgi masciau negi jie sankaba jungines kas nelabai tiketina.

Beje ta automatine tai elektrohidrauline pavaru deze tai gal cia suprast ta mechanine kaip su pavaru perjungimo traukemis valdoma? :)

2004 Vasario 05 d. 19:43

Tai kaip cia iseina... Negi niekas nezinot, kokias pavaru dezes cia zada uzdraust???
Adminai>> Taigi patys raset... Ka turejot omenyje?

2004 Vasario 05 d. 20:51

djmen> Uždraustos automatinės, nesvarbu, ar kas nors jas naudojo, ar ne. Matyt kad nekiltų net mintis naudoti.

2004 Vasario 05 d. 20:51

djmen -> supranti cia visiems aiskus dalykas, kurio taip paprastai ir neiseina paaiskint :)

2004 Vasario 05 d. 22:39

zodis 'automatines' apklausoje reiskia tos, kur nereikalauja rankinio valdymo... o simet bus galima naudoti tik 'rankines' dezes

2004 Vasario 05 d. 23:48

Nu ka dabar dar belieka uzdraust vairo stiprintuvus ir viskas bus ciki, tik man idomu kaip reiketu vaira sukineti su viena ranka jei netgi dabar budavo kad su dviem vos suvaldo tackes, tai IMHO padauges visokiu "idomiu" manevru starto ir ne tik starto metu...

2004 Vasario 06 d. 00:06

shumas2003> kokiu dar stiprintuvu?:)

Taip, kai kurios komandos naudojo pilnai automatines dezes (pvz Williams), kurios veikdavo begius jungiant tik aukshtyn o begius zemyn (priesh posuki) junge pilotai.Dabar gi pilotai tures jungti ir aukshtyn ir zemyn patys (svirteles uz vairo).

Pilnai rankiniu (su sankaba) greiciu deziu nenaudojo ir nenaudos niekas.

2004 Vasario 06 d. 09:32

Nifiga jus nesuprantat. F1 boliduose naudojamos automatines sekvencines dezes. Dabar placiai nekomentuosiu,tuoj nueisiu prie savo Mako, tas geriau jiesko ir paskaitysiu tiksliai.
Kiek prisimenu kol kas, buvo sukurtos dezes,kurios matuoja variklio sukimasi ir ratu sukimasi ir davus pilotui komanda apie begio keitima pvz posukyje kaldavo begy pagal tinkamus parametrus. Dabar to nera. begiai junginejami elektronikos pagalba, bet tik sekvenciskai. Taigi, jei vaziuoji 3 begiu, o apsilimo rata veda Sumis, tada baisi problema. Tu vaziuoji, o SUmis pradeda psichuot, t.y. kala ant stapdziu. Kad pradeti vaziuoti kaip zmogui, tau reikia kalti 1 begy ir vaziuoti toliau,kol Sumis vel supsichuos. Bet tu to daryti negali, tau reikia pirmiausiakalt 2 begy tad 1, tada vel 2, tada 3. Va taip. Ainu prie mako ir parasysiu daugiau.

2004 Vasario 06 d. 09:35

1_p> tai cia ir yra pusiau automatine;)

2004 Vasario 06 d. 10:56

vexe > snekam apie automatine :)
Automatine deze formuleje yra visiskai nesulyginama su paprastu masinu deze. Paprastu masinu dezes turi automatine sankaba, kur, priklausomai nuo sukimosi greicio tepalas isstumia krumplius susikabinimui su kitais krumpliaraciais. F1 boliduose automatines dezes begius junginedavo del elektronikos ir hidraulikos pagalba. Procesas buvo kontroliuojamas nuspaudus LC (launch kontrol). Procesas kontroliuojamas nuo starto ir visu gonkiu metu. Kadangi nuo 2004 draudziama starto kontrole, yvedami pakeitimai ir LC. Tada nelieka tikslo automatinei dezei, nes, vistiek taisykles reikalauja, kad begiai butu perjungiami tik piloto iniciatyva. Va cia ir yra tie didiejo pakeitimai. Begius jungines elektronika ir hidraulika, bet nebus LC ir kontroles spaudziant gaza, kad neprasisuktu ratai.
O tokiu deziu, kai p paprastose masinose, taj formuleje sunku dabar ysivaizduoti, nes butu problematiska derinti pagal apsisukimus. Paprastu masinu dezes geriausiai veikia prie mazu apsisukimu, o F1? Todel amerikonai su automatais ir vazineja, kad pas juos varikliu sukiai, kaip pas mus dyzeliu.

2004 Vasario 06 d. 11:39

1_Protingas>> Prirašei daug, ale nesupratau nieko.

Jeigu realiai, tai visos F1 komandos naudojo automatines dėžes pavarų jungimui aukštyn- tarkime tiesiojoje artėjant RPM prie raudonos linijos automatiškai persijungdavo pavara į aukštesne, 2-->3-->4-->5...

Stabdymo zonoje, pilotai pavaras jungdavo žemyn rankiniu būdu, svirtele už vairo savo nuožiūra tinkamiausiu laiku 7-->6-->5-->4 Tai daroma tam, kad automatas nesuklystu, ir neperjungtu bėgio žemyn jau posūkyje, dėl ko bolidą sumėtytų ir būtų prarandamas greitis.

Pilnai pavaras patys jungė tik Minardi pilotai, dėl skurdo softui pinigų neužteko. Softas kontroliuoja pavarų jungimasi į aukštesne. Istorija tokia, kad prieš praeitą sezoną žadėjo uždrausti TC ir automatus, tai jie ka pasidarė, su tuo ir važiavo, nes money nėra.

Kuo skirsis šių metų pavarų dėžės softas ? Pas jį nebebus funkcijos automatiškai perjungti pavara į aukštesne, RPM pasiekus optimalią ribą. Reiškia, pilotas pavėlavęs perjungti pavarą, gali pasiekti redline. Redline, tai apsukos, kurias viršijęs variklis genda. Todėl variklio apsukos yra ribojamos elektroniškai, ir pilotui pasiekus redline ir neperjungus pavaros, RPM daugiau nedidės ir bolidas liks važiuoti vienodu greičiu. Po tokios klaidos, iš paskos važiuojamnčiam pilotui atsiranda proga lenkimui.

Šiaip kas dėl starto, tai jo metu pilotai naudos sankabą. Tai yra todėl, kad uždrausta starto kontrolė. Tačiau ir starto metu Traction control veiks, todėl kiek man suvokiama, ratai neturėtu prasisukti dėl pilotų pergazavimo.

2004 Vasario 06 d. 20:50

Dabar jau viskas aisku. Dekui visiems, tikiuosi ne as vienas buvau cia toks neapsisvietes :D Bet tam ir skirti forumai...

2004 Vasario 06 d. 22:11

1_protingas> tu esi VISISHKAI isitikines, kad f1 naudoja NEsekvencines greiciu dezes? gal gali duot koki linka paskaityt? labai jau man cia itartinai atrodo...

2004 Vasario 06 d. 22:40

1_protingas> kad nesakytum jog nesiremiu faktais: http://www.f1technical.net/article66.html

cituoju: They (gearboxes) are sequential which means they operate much like a motorcycle gearbox, with the gears being changed by a rotating barrel with selector forks around it.

TOP naujienos

F-1.lt pulsas