B. Ecclestone: darau tai, ką laikau teisingu... (2)

B. Ecclestone: darau tai, ką laikau teisingu...
logo Gegužės 03 d. 17:32, Getty Images

Interviu su Bernie Ecclestone visuomet kelia susidomėjimą, kad ir ką jis bekalbėtų. Juo labiau, kad jis kalba gana svarbiomis temomis, nors dažniausiai ir nedaugžodžiauja...

  • Kaip jÅ«sų reikalai? Senokai jÅ«sų nebuvo matyti?
  • Aš niekur nedingau. Jei tikėsime spauda, tai dauguma iš mÅ«sų turėjo iškeliauti į aną pasaulį dėl koronaviruso, bet atrodo, kad aš dar esu normoje.
  • Ar mintys apie mirtį jÅ«sų nejaudina?
  • Ne, manęs apskritai niekas nejaudina.
  • Vadinasi, su amžiumi jÅ«s vis daugiau svarstote apie gyvenimą?
  • Pasikliauti vien svarstymais? Ne..
  • Ir jÅ«s niekada nesusimąstote apie praeitį?
  • Ne.
  • Kodėl?
  • Todėl, kad vakarykštės dienos nesusigrąžinsite.
  • Net ir bÅ«damas 89 metų jÅ«s žiÅ«rite tik į priekį?
  • Visuomet ieškau kokių nors galimybių. Todėl, kai jos tik atsiranda, man bÅ«na įdomu patikrinti, ar verta jomis užsiimti ar ne. Jei kas nors mano, jog aš kuriu kažkokius grandiozinius planus, tai visa tai nesąmonė. Aš niekada nieko neplanuodavau.
  • Niekada gyvenime nesilaikėte jokio plano?
  • Jei atsirasdavo galimybės, aš į jas įsižiÅ«rėdavau. Jei aš tęsdavau darbus, tai galimybės galėdavo atsirasti. Ir taip bÅ«davo visada.
  • Kaip jums pavykdavo sulaukti tų galimybių kur kas dažniau nei kitiems žmonėms?
  • Aš labai greitai priimu sprendimus. Ir jei aš priiminėdavau sprendimus, kurie, kaip man atrodė, bÅ«davo nesėkmingi, aš nedelsiant taisydavau situaciją.
  • Kokį kada nors priimtą sprendimą jÅ«s laikote teisingiausiu?
  • Tikiuosi, kad gerų sprendimų bÅ«davo kur kas daugiau nei blogų. Jei mane priremsite prie sienos ir pareikalausite atsakymo, tai pasakysiu, kad geriausiu sprendimu buvo nutarimas nustatyti F-1 lenktynių startą vienu ir tuo pačiu metu sekmadieniais, kad televizijos kompanijoms bÅ«tų lengviau kurti savo transliacijų tinklelius. Tai buvo ryžtingas sprendimas, kuris iššaukė gana kategoriškų pasipriešinimų. Bet mes jį priėmėme ir tai leido pakeisti „Formulę-1“.
  • Ar jus visada pirmiausiai domindavo pinigai?
  • Vienareikšmiška, kad ne.
  • Tai kas jus tada skatino?
  • Noras gerai atlikti savo darbą. Ir viskas. Pinigai niekada nebuvo svarbiausiu faktoriumi.
  • Jei jÅ«s esate nusitaikęs į sėkmę, ar vadinasi, kad bijote fiasko?
  • Aš niekada negalvojau apie nesėkmes.
  • Bet galbÅ«t nesėkmės faktorių buvo?
  • Ne, aš niekada neturėjau tokių baimių.
  • Bet jei viskas klostytųsi ne taip?
  • Aš darau tik tai, ką laikau teisingu. Aš visada taip elgiausi. Ir tai aš darydavau ne vien sau, bet ir kitiems žmonėms, su kuriais turėjau reikalų. Aš mėgstu sudarinėti sandorius. Negaliu įsivaizduoti, kad kada nors nustosiu ieškoti tokių galimybių.
  • Ar jÅ«s niekada neturėjote konfliktų dėl savo sandorių?
  • Neatsimenu tokių momentų.
  • Ar kada nors nesilaikėte žodžio, kurį davėte?
  • Nieko panašaus neatsimenu. Gal tik tai bÅ«davo smulkmenos. Nieko esminio.
  • Esate gana tiesmukiškas žmogus, bet „Formulėje-1“ yra masė žmonių, kurie elgiasi gana iššaukiančiai. Matyt, su jais dirbti nebuvo lengva. Ką pasakysite apie „Ferrari“, kurie kartas nuo karto grasina išeiti iš pasaulio čempionato?
  • Aš niekada nekreipdavau į tai dėmesio. Esu toks žmogus, kuris kreipia dėmesį tik į tai, ko jis nori. Jei „Ferrari“ tikrai norėtų išeiti iš F-1, tai jie tai seniai bÅ«tų padarę. Bet jie niekada to nenorėjo, man liko tik patys maloniausi prisiminimai apie Enzo Ferrari. Jis visuomet man kalbėdavo tik tiesą, net jei kitiems jis pasakodavo gana priešingus dalykus.
  • Kas yra svarbiau – „Ferrari“ ar „Formulė-1“?
  • Aš manau, kad „Formulė-1“ be „Ferrari“ mažai ką reikštų ir nebÅ«tų tokia brangi. „Ferrari“ prekinis ženklas yra gana galingas, net jei jie išeitų iš F-1, jo reikšmė mažai sumažėtų.
  • Ar ilgitės darbo F-1?
  • Ne, bet aš toliau bendrauju su tais pačiais žmonėmis. Jie ateina pas mane ir klausia mano nuomonės.
  • Sakote, jog žiÅ«rite kiekvienas lenktynes. Ar „Formulė-1“ pasilieka tokia pačia įdomia kaip ir anksčiau?
  • Dabar visi yra susirÅ«pinę, kad padaugėtų lenkimų, bet pačios lenktynės nedaug kuo skiriasi nuo tų, kokios jos bÅ«davo visą laiką. Tačiau reikia, jog tai bÅ«tų tikromis varžybomis. Jei dominuoja kokia nors viena komanda, tai nuvilia.
  • Gal reikia ką nors pakeisti? Jei lenktynės bÅ«tų trumpesnės, tai galbÅ«t labiau atitiktų publikos interesus?
  • Nemanau, kad tai bÅ«tų teisingiausias kelias. „Formulė-1“ formavosi per pastaruosius 50 metų, tai kam reikėtų ką nors keisti? Noriu pasakyti, kad pasaulis keičiasi taip greitai, kad yra sudėtinga suprasti, ko žiÅ«rovai iš tiesų nori, kokios pramogos juos tenkintų. Aš iš tiesų žiÅ«riu kiekvienas lenktynes. Jei atvirai, tai aš kritikuoju dabartinę „Formulę-1“. Bet tai daugiau komandų ir pilotų kritika, o ne pačių varžybų. Mane labai nervina tai, kai matau, kai serviso zona eina pilotas, o šalia jo vaikšto jaunas viešÅ³jų ryšių specialistas iš komandos, laikantis rankose mikrofoną ir seka viską, ką lenktynininkas kalba. Jei žmogus nori taip išreikšti savo emocijas ir išsilieti, tai leiskime jam tai padaryti ne viešai.
  • Vadinasi, viskas tampa vis labiau „politkorektiška“?
  • Per daug sterilu. Be to, yra prigalvota įvairiausių taisyklių: niekada negalima užvažiuoti ant baltos linijos. Negalima rizikuoti, žinoma, bet taip galima nepasiekti finišo ir tada komanda neuždirbs taškų. Anksčiau bÅ«davo, kai kiekvienose lenktynėse pasitraukdavo po šešis lenktynininkus – arba dėl gedimų, ar dėl to, kad pilotai per smarkiai rizikavo. Dabar gi pergalė priklauso nuo to, kas greičiau atliks sustojimą boksuose...
  • Kokia galėtų bÅ«ti išeitis?
  • Kažkas turėtų suplėšyti visą dabartinių taisyklių sąsiuvinį ir parašyti naują. Reikia išsaugoti pagrindinius „Formulės-1“ principus, bet reikia atsisakyti visų itin sudėtingų supertechnologijų. Dar reikia nustoti aiškinti lenktynininkams, ką jie turi daryti. Aš noriu matyti sportininkus, kurie gyvena ir lenktyniauja ant ribos. Nereikia viso to privesti iki avarijų, bet jie turi bÅ«ti tikri lenktynininkai, kovojantys su varžovais „ratas į ratą“. Ką daryti, jei viskas klostosi ne taip? Turime matyti žmogiškojo charakterio apraiškas.
  • Kas yra geriausias šiuolaikinės „Formulės-1“ pilotas?
  • JÅ«s automatiškai pasakysite, kad tai yra Lewisas Hamiltonas. Bet, galbÅ«t yra ir kitų vaikinų, kurie galėtų tvarkytis trasose taip pat gerai, o gal net ir geriau, jei jie važiuotų už „Mercedes“ komandą. Pavyzdžiui, Maxas Verstappenas, aš esu tuo įsitikinęs, Suprantama, dar Sebastianas Vettelis, nors dabar jis kažkiek nusileidžia. Visi lenktynininkai yra geri tiek, kiek jie yra palaikomi iš šalies ir iš komandų pusės. Lewisas gauna maksimalią paramą iš visų pusių.
  • Kas vyksta su S. Vetteliu?
  • Tai bÅ«davo ir anksčiau: tarsi iš niekur atsiranda jaunas pilotas, apie kurį anksčiau net niekas negirdėjo ir pradeda rodyti labai aukštus rezultatus. „Ferrari“ visi įsimylėjo jaunąjį Charlesą Leclercą. Mano santykiai su Sebastianu yra labai geri, tačiau apie tokius dalykus mes nešnekame. Nors įtariu, kad jam yra nemalonu, jog jį nustÅ«mė į antrą planą.
  • Jei bÅ«tumėt jo vadybininkas, ką jam patartumėt?
  • Jis atsidÅ«rė sunkioje padėtyje. Metų pabaigoje jo kontraktas su „Ferrari“ baigiasi. Jei Sebastianas šiais metais sugebės parodyti viską, ką gali, tai jis turėtų išlikti „Ferrari“. Jei ne, tai jis kažkada buvo viskuo patenkintas bÅ«damas „Red Bull“ komandoje, todėl, kad ta komanda jį labai mylėjo.
  • Ar apskritai jam vertėjo išeiti iš „Red Bull“?
  • Jei gerai pagalvoti, tai nereikėjo. Bet manau, jog dauguma lenktynininkų nori lenktyniauti „Ferrari“. Mano nuomone, kad jo perėjimas į italų komandą yra geras iš finansinio požiÅ«rio.
  • Kaip apibÅ«dinsite pats save?
  • Norėtųsi manyti, kad dauguma mane laiko teisingu žmogumi.
  • Net artimiausi jÅ«sų draugai kalba kad esate nelabai malonus žmogus ir labai žiaurus...
  • Ne, bet... Aš neseniai apie tai galvojau. Kiekvienas mano sudarytas sandoris, pradedant prekyba pyragėliais mokykloje karo metu ir viskas, kas buvo vėliau, priveda prie to, kad tu arba perki, arba parduodi. O tai reiškia, kad turi reikalų su kitu žmogumi, kuris džiaugiasi arba pirkdamas, arba parduodamas. Ar už tai gali bÅ«ti kas nors teisingiau?
  • Ar dėl ko nors gailitės?
  • Taip, yra vienas momentas.
  • Koks?
  • Aš gailiuosi, kad 2008 m. nepalaikiau Maxą Mosley, kai jam reikėjo paramos istorijoje su „News of the Word“ laikrašÄiu. Per daug žmonių tada kalbėjo, kad jis neturi teisės pasilikti toliau vadovauti FIA federacijai. Ir aš nesuteikiau jam pakankamos paramos. Aš jo atsiprašiau, bet mÅ«sų santykiai kuriam laikui sugedo.
  • Jis jums atleido?
  • Manau, kad Maxas suprato, kad aš neturėjau kitos išeities. Bet ta istorija buvo susijusi su privačiu jo gyvenimu ir neturėjo bÅ«ti viešai skelbiama.
  • Ar yra šansų, kad kada nors dar sugrįšite į „Formulę-1“?
  • Tam nėra jokių priežasčių. Mane atleido, na, ir gerai, todėl nėra kur sugrįžti.

Komentarai (2)
tuberkolioze
| 05/04 08:42 Atsakyti
Įdomus interviu, dar įdomesnės žymos su kuriomis autorius jau berods atvirai trolina komentatorius.

Nors visai gali būti, kad ne trolina, o tiesiog tingi stengtis. Nes patingėjo ir išvertė tik dalį interviu ir todėl pokalbis atrodo toks padrikas.

Kam įdomu pilnas interviu: https://www.autocar.co.uk/car-news/motorsport/bernie-ecclestone-future-f1-dictators-and-elon-musk
Dominyka Vinickaite
| 05/04 09:27 Atsakyti
Gal nepatingejo, gal darys 2 straipsnius is vieno :).
×

TOP naujienos

F-1.lt pulsas