Balsavimas dėl motorų „įšaldymo“ įvyks vasario 11 d.

Balsavimas dėl motorų „įšaldymo“ įvyks vasario 11 d.
logo 2021 Vasario 05 d. 13:38, Pexels

Kitą savaitę, vasario 11 d. įvyks „Formulės-1“ komisijos posėdis, kuriame turėtų būti priimti esminiai sprendimai, liečiantys F-1 lenktynių pasaulio čempionato ateitį. Kaip skelbia „Auto Motor und Sport“, turėtų būti įvestas moratoriumas jėgos agregatų modernizacijai nuo 2022 metų ir paskelbta, kad prie naujos kartos jėgainių bus pereinama nuo 2025 metų.

Dėl moratoriumo „Red Bull“ galės realizuoti savo planus ir savarankiškai eksploatuoti „Honda“ jėgaines japonų koncernui pasitraukus iš „Formulės-1“. Tačiau paaiškėjo, kad derybos dėl intelektinės nuosavybės perdavimo iš motoristų vyksta ne taip sklandžiai kaip turėtų būti. Neva „Honda“ kompaniją pasiekė gandai, kad „Audi“ kompanija norėtų tapti variklių tiekėju nuo 2025 metų, o japonų koncerno vadovybė norėtų gauti garantiją, kad jei „Red Bull“ imtųsi bendradarbiauti su Vokietijos gamintoju, pastaroji negautų jokios informacijos ir techninės dokumentacijos apie „Honda“ jėgainių konstrukciją.

Po to, kai F-1 Komisija „įšaldys“ jėgainių modernizaciją pradedant 2022 m., visi jėgos agregatų gamintojai turės naudoti 2021 m. pavyzdžio jėgaines, pritaikytas naudoti E10 standarto degalus.

Kartu lieka neišspręstas klausimas, kaip išlyginti skirtingų gamintojų variklių galią. Yra laukiama, kad taisyklėse bus punktas, kuriame bus skelbiama, kad skirtingų gamintojų variklių galingumas gali skirtis ne daugiau kaip 2 proc., t.y. ne daugiau nei 20 AG. Jei skirtumas bus didesnis, bus siūlomi du variantai, iš kurių kiekvieną dar reikės aptarti atskirai.

Pagal pirmąjį variantą, atsiliekantys motoristai turėtų teisę tobulinti jėgaines iki bendro lygio, bet jei „Honda“ jėgainė pagal tai nusileis varžovams, tai netenkins „Red Bull“ koncerno komandų, nes jie neturės specialistų galiai padidinti. Antras variantas kur kas paprastesnis: leisti atsiliekantiems naudoti daugiau degalų, bet tai prieštarautų bendrai „Formulės-1“ koncepcijai, nukreiptai rūpinimusi ekologiniais klausimais.

Kad ir koks variantas būtų priimtas, „Formulės-1“ vykdomasis direktorius Stefano Domenicali palaiko variklių modernizacijos „įšaldymą“: „Tikiuosi, kad visi supranta, jog tai būtų teigiamas žingsnis net tik „Red Bull“, bet ir visai „Formulei-1“.



Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

F-1.lt pulsas

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. f1a 816
2. Giriby 812
3. mantioras 805
4. Gudas 796
5. Kęstutis Šimkus 794