„Bell“ papasakojo, kaip šalmas išgelbėjo R. Grosjeanui gyvybę (26)

„Bell“ papasakojo, kaip šalmas išgelbėjo R. Grosjeanui gyvybę
logo 2020 Gruodžio 03 d. 14:12, F1 TV

Romainui Grosjeanui prireikė 28 sek. išlipti iš degančio automobilio per avariją Bahreino GP. Turint galvoje įvykio aplinkybes, lenktynininko traumos buvo gana lengvos ir Romainas jau vakar išrašytas iš ligoninės.

Išvengti kur kas rimtesnių traumų „Haas“ pilotui padėjo naujos kartos ugniai atsparus kombinezonas ir „Bell“ gamybos šalmas, kurio paskirtis ne tik saugoti sportininką nuo smūgių, bet ir nuo ugnies poveikio.

„Lenktyninis šalmas suveikė būtent taip, kaip ir tikėtasi panašiomis sąlygoms, „Racefans“ cituoja „Bell“ kompanijos vadovą Stephane‘ą Coheną. – Atsparumo ugniai prasme viskas suveikė normaliai, vizorius taip pat išlaikė. Viena, kas išsilydė – tai nuimama plėvelė ant vizoriaus.  Ji prilipo prieš išorinės jo pusės, todėl jis atrodė neskaidrus. Mes galime konstatuoti, kad „Bell“ produkcija ne tik atitinka standartus, bet ir lenkia juos.

Į šalmą praktiškai nepatenka oras. Avarijos metu Romainas daugiau kaip 25 sek. buvo ugnyje ir jei šalmas būtų praleidęs orą, tai ugnies dūmai sugadintų jam plaučius, bet to neįvyko. Šalmo viduje nebuvo jokių gaisro požymių, todėl mes esame patenkinti tuo, kaip šalmas atlaikė prie netikėtų aplinkybių.

Nežiūrint į staigią minusinę perkrovą smūgio metu, Romainui šalmas padėjo išvengti sąmonės netekimo ir dėl to jis sugebėjo išlipti iš bolido. Įsivaizduokite, kas būtų, jei jis prarastų sąmonę. Avarijos pasekmės būtų visai kitokios“.


Komentarai (26)
F1 Fanas
IP: a62fab3 | 12/04 14:16 Atsakyti
Graži reklama,.. kaip maximos...dabar visi bėgam šalmus jų pirkt :D ... Bet dėja jei ne Halo ir Hans sistemos, tai vienodai tas šalmas...
Rokas1 logo rėmėjas
IP: ee040a3 | 12/04 11:47 Atsakyti
ddt
12/04 07:26

Bijau kad tas atitvaras padarė viską, ką galėjo taip, kaip buvo skaičiuota. Jei iš jo buvo prašoma daugiau nei jis buvo apskaičiuotas (o taip ir atsitiko), rezultatas dėsningas. FIA pati turi suprasti, kad yra skirtumas pasekmių prasme, jei ausies valymui vietoje ausų krapštuko (apskaičiuota ir pritaikyta) naudosi vinį :)

Tai aš atitvaro ir niekuo nekaltinu. Abejoju, kad jis kažkuo brokuotas buvo, tiesiog toj vietoj nieks nesitikėjo tokios avarijos, ir dėl to nesitikėjimo FIA ir darys išvadas
Kodis
IP: 3d86e05 | 12/04 10:20 Atsakyti
Redagioras
12/03 19:35

Aš tik nesuprantu kuom jis kvėpavo... Juk ugnyje nėra deguonies, spėju įkvėpti jau nebuvo ko... O neįkvepiant panika gali greitai apimti

Skaiciau kad jie turi deguoni kuris paduodamas i salma, tuom ir kvepavo
CBRV
IP: e3b3085 | 12/04 09:13 Atsakyti
maxpower
12/03 22:39

Kazin ar siuo atveju atitvaras turejo prasiskyrt ir beveik mirtinai prispaust vairuotoja

maziau biblija skaityk ten parasyta kaip prasiskyyyyyyre ir vienus praleido, o kitu ne......
SliMMaz logo rėmėjas
IP: 5202f81 | 12/04 09:09 Atsakyti
aha
12/04 08:09

dar reikėtų ištirti, kodėl kliedesinė HALO nepadarė iš prancūzo smegenų košės galvoj ir organų nesumaišė smūgio metu, kaip vietiniai eGZpertai prognozavo. Kaip ten buvo, ddt?

Iki siol pasitaiko kliedesiu, kad halo butu isgelbejus Bianchi, tas nekliuna? :)
aha
IP: c40a86f | 12/04 08:09 Atsakyti
ddt
12/04 07:26

Bijau kad tas atitvaras padarė viską, ką galėjo taip, kaip buvo skaičiuota. Jei iš jo buvo prašoma daugiau nei jis buvo apskaičiuotas (o taip ir atsitiko), rezultatas dėsningas. FIA pati turi suprasti, kad yra skirtumas pasekmių prasme, jei ausies valymui vietoje ausų krapštuko (apskaičiuota ir pritaikyta) naudosi vinį :)

dar reikėtų ištirti, kodėl kliedesinė HALO nepadarė iš prancūzo smegenų košės galvoj ir organų nesumaišė smūgio metu, kaip vietiniai eGZpertai prognozavo. Kaip ten buvo, ddt?
ddt
IP: 21ec4ad | 12/04 07:26 Atsakyti
Rokas1 logo rėmėjas
12/04 00:13

Teisingai - atitvaro funkcija yra deformuotis ir taip sumažint kinetinę energiją avarijos metu. Bet jo funkcija tikrai nėra suirti, praleisti kiaurai automobilį ir dalį jo įstrigdinti savyje, kaip tai nutiko šįkart.
FIA jau kalba apie tai, kad toks dalykas negali pasikartot ir bus imtasi kažkokių veiksmų pabaigus avarijos analizes.

Bijau kad tas atitvaras padarė viską, ką galėjo taip, kaip buvo skaičiuota. Jei iš jo buvo prašoma daugiau nei jis buvo apskaičiuotas (o taip ir atsitiko), rezultatas dėsningas. FIA pati turi suprasti, kad yra skirtumas pasekmių prasme, jei ausies valymui vietoje ausų krapštuko (apskaičiuota ir pritaikyta) naudosi vinį :)
Giedrius Kadiša
IP: aa7f730 | 12/04 00:58 Atsakyti
Bjauru skaityti tokio žemo lygio straipsnį su tokiais “vertimais”. Kažkada rašiau šio saito atstovams ir siūliausi nemokamai paredaguoti verčiamus į lietuvių kalbą straipsnius, bet panašu, kad jiems vis dar nusišikt ant taisyklingos kalbos (kaip ir buvo tada).
Rokas1 logo rėmėjas
IP: ee040a3 | 12/04 00:13 Atsakyti
CBRV
12/03 22:21

atitavro ir yra funkcija deformuojantis sumazinti kinetine energija, jis neturi neluzti, o atvirksciai... tai yra pasyvi apsauga, nuo smugio, tokiu principu jau senai konstruojami apsvietimo zibintu stulpai ir t.t., jie turi luzti butent ten kur norima, sugeriant kuom daugiau enerijos ir ja issklaidant.

Teisingai - atitvaro funkcija yra deformuotis ir taip sumažint kinetinę energiją avarijos metu. Bet jo funkcija tikrai nėra suirti, praleisti kiaurai automobilį ir dalį jo įstrigdinti savyje, kaip tai nutiko šįkart.
FIA jau kalba apie tai, kad toks dalykas negali pasikartot ir bus imtasi kažkokių veiksmų pabaigus avarijos analizes.
Tech
IP: c4754c7 | 12/03 23:07 Atsakyti
Norge logo rėmėjas
12/03 18:47

apie lipuchkes. kaip tik pries pat bahreino lenktynes rode kaip verstapenas ne lipuchkes segasi, o pasirodo raistelius risosi :) dar pagalvojau - kokia nesamone. juk tikimybe, kad atsiris, uzsisuks aplink pedala ar dar kas yra kokia gal 1000 kart didesne nei lipuchkes...ir dar toki ilgi pasirode, kad vos jis ten juos uzsiriso :)

Dauguma auto sporto batu buna su raisteliais :)
×

TOP naujienos

F-1.lt pulsas