C. Horneris: 2021 metų mašinų koncepcija gera, tačiau nebrandi

C. Horneris: 2021 metų mašinų koncepcija gera, tačiau nebrandi
logo 2019 Lapkričio 02 d. 15:09, Pexels

Red Bull“ komandos vadovas Christianas Horneris papasakojo apie treniruotes Ostino trasoje, ypač pagyręs Alexą Alboną, o taip pat pasidalino kai kuriomis mintimis apie naują 2021 metų reglamentą.

  • Ką jūs manote apie nelygumus amerikiečių trasoje? Kiek rimtų problemų jie ten sukelia?
  • Susidaro įspūdis, kad trasos paviršius čia per daug susidėvėjo. Kiek aš girdėjau, viršutinė kalniuko dalis 1 posūkyje dabar yra puse metro žemiau nei anksčiau. Čia tikrai daug nelygumų ir lenktynininkams tai nepatinka, ypač Maxui Verstappenui. Pavyzdžiui, išvažiuojant iš boksų, yra labai nemalonus kauburėlis. Bet visi yra vienodoje padėtyje, todėl jie turi surasti būdus kaip tai įveikti ir surasti optimaliausius mašinų nustatymus. Apskritai pilotui tokie nelygumai sukelia skausmingus pojūčius, kadangi sėdėjimo taškas yra vos keli milimetrai nuo mašinos dugno ir jis iš karto viską jaučia.
  • Maxas buvo pats greičiausias pirmoje treniruotėje – ko laukiate iš šio savaitgalio?
  • Supranta, kad rezultatas Meksikoje mus nuvylė, kadangi ten turėjome tikrai konkurencingą bolidą. Tikiuosi, kad mums pavyks pakartoti tokią pat gerą formą ir čia. Pirmoji sesija buvo pozityvi ir Alexui Albonui, kuris pirmą kartą susipažįsta su šia trasa. Jis lenktyniauja vis geriau ir geriau. Ostino trasa – gana sudėtinga, ypač pirmasis jos sektorius, be aš mačiau, kaip Alexas čia atakuoja, kaip jis greitai pasiekė reikiamą rezultatų lygį. Toks įspūdis, kad jis labai greitai mokosi – taip buvo ir Suzukoje, ir Meksikoje, o dabar mes tai matome ir čia.
  • Ar jūs paliksite jį komandoje ir kitiems metams?
  • Jis neblogai susitvarko su savo darbu, todėl viskas yra jo rankose. Mes dar turime laiko iki metų pabaigos, visi pilotai turi kontraktus 2020 metams, todėl nėra kur skubėti. Bet kol kas jo darbas palieka gerus įspūdžius.
  • Ką jūs manote apie 2021 metų Techninį reglamentą, kuris ką tik buvo patvirtintas? Kažkodėl negirdėti didelių nusiskundimų dėl to – ar visi dar tik „virškina“ gautą informaciją?
  • Žinoma, komandoms tai netapo siurprizu. Iš išorės naujoji mašina atrodys kur kas paprasčiau ir jei tikrai pavyks pasiekti, jog sujaukto oro srautas eis virš bolido, kuris važiuoja iš paskos, tai leis kur kas artimiau kovoti ir tai bus šaunu. Bet kol kas naujosios mašinos koncepcija yra labai nebrandi. Manau, kad per artimiausius 12 mėnesių mes gausime labai daug išaiškinimų techniniais klausimais. Ir dabar inžinieriai jau turi ką veikti. Neabejoju, jog komandos išskirstys savo pajėgas: viena dalis personalo užsiims pasiruošimu 2020 metams, kai mašinos bus šių metų modernizuotomis versijomis, kita – kurs visiškai naujas 2021 metų mašinas.
  • Kelia nuostabą, jog spaudos konferencijoje, kurioje buvo pristatytas naujas reglamentas, visiškai nebuvo komandų atstovų. Ar jūs pilnai palaikote būsimas reformas?
  • Suprantate, naujų taisyklių kūrėjai pristatė reglamentą, kurio atskiros dalys, kaip man atrodo, neleis išspręsti visų problemų, į kurias jos yra nukreiptos. Bet pati koncepcija yra nebloga, nors ir kažkiek dar „žalia“. Be to, nuo 2021 metų įvedami ekipų biudžetų ribojimai, nors aš pageidaučiau, kad visa tai būtų perkelta į 2022 metus, tuomet visi turėtų daugiau laiko šiai koncepcijai „privesti iki proto“. Ir tai leistų išvengti smarkaus biudžetų didėjimo kitais metais, kai jokių ribojimų dar nebus. Taigi, kiti metai mums visiems turėtų labai brangiai kainuoti.
  • Kas jums patinka naujose taisyklėse, o kas – ne?
  • Pati koncepcija yra gera. Bandymai pasiekti, jog pilotai trasoje galėtų kur kas artimiau kovoti su varžovu – tai pat gerai, bet tai, kad mašinos taps sunkesnės – tai blogai, svorį reikia sumažinti. Bet iš principo, viskas daroma teisingai. Svarbu, kad mes pasistengsime suvienyti pastangas ir kartu užsiimsime tomis sritimis, kurias reikia tobulinti. Toks komandų bendradarbiavimas bus naudingas mūsų sportui.
  • Didžiąja dalimi tai, kad didės mašinų svoris, yra susiję su perėjimu prie 18 colių padangų. Ar tai yra teisinga „Formulėje-1“?
  • Iš išorės mašinos atrodys visai kitaip, nors visa tai ir nepatinka inžinieriams. Suprantama, dėl ko taip daroma, visa tai turi savų komercinių sumetimų. Svarbiausia, kad kova trasoje būtų kur kas aštresnė ir įdomesnė, tačiau pasikartosiu – visi mes turime vienodas startines sąlygas. Kartais pakeitimai gali ir išgąsdinti, bet mums teks juos priimti. Mes turime daug gerų techninių specialistų, kurie dės visas pastangas, norėdami pasiekti maksimaliai gerų rezultatų.


Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

F-1.lt pulsas

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. Tadux15 565
2. ramasgo 556
3. Dainius Bendikas 556
4. mantioras 554
5. Kęstutis Šimkus 553