C. Whitingas: mes neturime laiko aiškintis, ar kas nors gaus naudą

C. Whitingas: mes neturime laiko aiškintis, ar kas nors gaus naudą
logo 2018 Balandžio 16 d. 06:00, Sauber

FIA lenktynių direktorius Charlie Whitingas pakomentavo teisėjų sprendimus, kurie buvo priimti Kinijoje.

-          Pakalbėkime pirmiausiai apie saugos automobilį: Sebastiano Vettelio nuomone, sprendimas išleisti saugos automobilį į trasą buvo pagrįstas, bet kam reikėjo laukti du ratus. Ir kodėl jūs sprendimą priėmėte jau po to, kai lyderiai prašoko įvažiavimą į techninio aptarnavimo juostą?

-          Iš pradžių atsakysiu į antrą klausimą. Aš niekada nežiūriu, kaip tai gali ką nors paveikti. Jei mes priimame sprendimą išleisti saugos automobilį, tai darome lenktynių saugumo sumetimais. Manęs nedomina, ar gaus kas nors dėl to pranašumą, ar ne, ar kam nors tai sutrukdys. Aš atsimenu, kaip prieš keletą metų Vengrijoje Nico Rosbergas pirmavo, ir pirmos keturios mašinos kaip tik pravažiavo įvažiavimą į techninio aptarnavimo juostą ir atsidūrė nepalankioje padėtyje. Taigi, todėl čia viskas aišku.

O priežastis, kodėl mes laukėme, paprasta: nuolaužos buvo išbarstytos didelėje trasos teritorijoje ir aš norėjau palaukti, kol saugos automobilis paskui save surinks visas mašinas – tik po to galėjau išsiųsti maršalus dirbti į trasą. Net turint galvoje santykinai mažą saugos automobilio greitį, aš nemanau, kad maršalai galėjo saugiai dirbti trasoje ir reikėjo garantuoti, kad intervalas yra pakankamai didelis, kad jie galėtų imtis darbo – išeiti į trasą ir sušluoti nuolaužas.

Bet iš pradžių reikėjo įsitikinti, ar apskritai saugos automobilį reikia išleisti. Man nesinorėjo to daryti vien todėl, kad trys ar keturios komandos kreipėsi į mus, teigdami, kad reikia saugos automobilio. Tai vyksta beveik kiekvieną kartą. Todėl aš paklausiau maršalų, ar jie sugebės tai padaryti, išnaudodami tik laisvos trasos intervalą ir gavau neigiamą atsakymą. Bet aš norėjau įsitikinti, kad saugos automobilis yra pateisinamas.

-          Kodėl jūs nepanaudojote virtualaus saugos automobilio (VSC) ?

-          Todėl, kad taip mašinos niekada nesusirinks kartu į vieną vietą. Jei paskelbtas VSC režimas, o maršalams reikia įveikti gana ilgą kelią norint atsidurti reikiamoje trasos vietoje, tai jie nebus saugioje situacijoje. Nors rato įveikimo rezultatai sumažėja 30 proc., greitis vis tiek lieka didelis. Aš nesu įsitikinęs, kad tokioje situacijoje mes galime pasikliauti vien lenktynininkais.

-          Tikriausiai pirmiausiai buvo paskelbti VSC režimą, kad būtų neutralizuotos lenktynės, o tik po to išleisti saugos automobilį.

-          Mes galėjome taip pasielgti, bet tame nebuvo jokios prasmės. Jei jūs suprantate, kad reikia išleisti saugos automobilį, tai reikia ir daryti.

-          Bet taip būtų buvę galima pasielgti teisingumo prasme.

-          Kodėl taip būtų buvę teisingiau?

-          Tuomet visi turėtų galimybę pasukti į boksus...

-          Pasikartosiu: mes nežiūrime, kas atsidurs palankioje padėtyje, o kas – ne. Man ne visiškai aišku, kodėl ši tema dabar kelia tiek diskusijų, juk VSC režimas yra naudojamas nuo 2015 metų, o realus saugos automobilis – jau bene 20 metų. Ir mes žinome, kad kam nors pasiseks, o kai kas turės nuostolių. Mes paprasčiausiai neturime laiko skaičiuoti, kas gaus naudą, o kas ne – į mūsų užduotį tai neįeina.

-          Ar žadate pasikviesti pokalbio poną Verstappeną?

-          Manau, kad šią misiją jau atliko teisėjai, tame jau nėra jokios prasmės. Aš galvoju, kad jis padarė klaidą ir už tai jau buvo nubaustas.

-          Bet Pierre Gasly gavo analogišką baudą. Ar normalu, kad Maxą nubaudė lygiai taip pat?

-          Būtent tam ir egzistuoja baudos balai. Maxas jau turi 5 baudos balus, ir ateityje jis turės elgtis atsargiau.

-          Ar jūs svarstėte incidentą, kuriame dalyvavo Fernando Alonso ir Sebastianas Vettelis?

-          Mes nagrinėjome ir teisėjai nustatė, kad ten nėra ko tirti.

-          Ar jums neatrodo, kad visos kalbos apie sustojimus boksuose, tai ne kas kita kaip tik triukšmas dėl nieko?

-          Manau, kad mes galime vis tiek kažką padaryti, kad sumažėtų klaidų sustojimų metu tikimybė. Tikiuosi, kad mes padarėme teisingas išvadas.

-          Galbūt sprendimu galėtų būti sugrįžimas prie padėties, kai signalą žaliai šviesai duoda patys darbuotojai?

-          Mes neturime nė vieno argumento šiai idėjai paremti.

-          Jūs esate patenkintas dabartiniu sustojimų automatizavimu?

-          Manau, kalba turi būti apie automatikos darbo derinimą su dalinu žmogaus dalyvavimu. Bet svarbu suprasti, kokius procesus reikia automatizuoti, o kuriuose būtinas žmogaus dalyvavimas. Dabar mes tai jau gerai suprantame.

-          Kokius pakeitimus jūs norite matyti sustojimuose?

-          Kai kurios komandos naudoja sukimo momento jutiklį, įmontuotą į ratų raktą. Jei jūs naudojate tik tokius jutiklius, varžtas gali „nueiti“ ne pagal sriegį, o elektronika parodys, kad viskas normalu. Bet tai bus klaida. Kai kurios komandos numatė ir šią problemą ir ten, net jei varžtas prisuktas su reikiama jėga, bet neužėmė savo vietos, kitas jutiklis apie tai praneš. Tokiu būdu yra naudojami du jutikliai, kurie informuoja operatorių apie darbo su ratu pabaigą.

-          Gal galite tokias sistemas padaryti standartinėmis?

-          Tame nėra jokio reikalo. Bet reikia garantuoti, kad operatorius negalėtų nuspausti mygtuko, kol mechanikai neužbaigs savo darbo.



Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

F-1.lt pulsas

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. f1a 1005
2. mantioras 1001
3. Tadux15 1000
4. Kęstutis Šimkus 991
5. Giriby 983