C. Whitingas: sprendimas dėl saugos automobilio buvo teisingas

C. Whitingas: sprendimas dėl saugos automobilio buvo teisingas
logo 2018 Balandžio 30 d. 13:56, Sauber

Po Azerbaidžano GP etapo finišo FIA lenktynių direktorius Charlie Whitingas pasidalino su spauda mintimis dėl esminių čempionato etapo epizodų.

-          Ką jūs galite pasakyti dėl incidento tarp Danielio Ricciardo ir Maxo Verstappeno?

-          Suprantama, labai gaila, kad taip išėjo. Bet, manau, visi su manimi sutiks, kad abu pilotai šioje situacijoje galėjo elgtis kur kas santūriau. Kol kas aš susilaikau nuo tolimesnių komentarų.

-          Lenktynių eigoje buvo problemų su DRS sistemos darbu ir lenktynininkų paprašė jas įjunginėti savarankiškai – ar jums jau žinoma, kas atsitiko?

-          Tai ne pati labiausiai išplitusi problema, bet vis dėl to pasitaiko, kad automatiniai jutikliai nesuveikia intervalo matavimo taške. Sportinio reglamento 22 straipsnio 5 punkte yra aiškiai parašyta kaip reikia veikti panašiais atvejais. Dažniausiai tai įvyksta dėl gedimų, susijusių su mašina, tada komanda skambina mums ir praneša: „Atrodo, pas mus neveikia DRS, ar galime mes ją įjungti rankiniu režimu?“ Šįkart gedimas buvo bendro pobūdžio, DRS nustojo įsijunginėti visose mašinose, todėl mes ekrane parodėme pranešimą, kad komandos sistemą gali naudoti rankiniu režimu. Komandos turi priėjimą prie chronometražo sistemos, jie gauna visą informaciją apie intervalus tarp mašinų matavimo taškuose ir per radiją pilotams turi pranešti, kokiu momentu jie negali įjungti DRS. Bendrais bruožais, viskas vyksta būtent taip. Suprantama, kai iškyla gedimas vienoje iš mašinos sistemų, bet tai jau kur kas sudėtingesnis atvejis. Aš neturiu pilnos informacijos dėl automatikos darbo problemų, bet esmė tame, kad intervalai tar mašinų buvo matuojami nekorektiškai. Teisėjai su tuo aiškinosi.

-          Gali būti, kad saugos automobilis trasoje buvo per daug ratų, maršalams reikėjo labai daug laiko, kad nuo trasos būtų pašalintos nuolaužos – ar yra galimybė kaip nors pagreitinti šį procesą?

-          Nemanau, kad saugos automobilis pasiliko trasoje per ilgai. Jis sugrįžo į techninio aptarnavimo juostą, kai tik tam atsirado galimybė. Mes vykdėme reglamento reikalavimus, leidžiančiai mašinoms sugrįžti į vieną ratą su lyderiais. Tuo momentu įvyko Romaino Grosjeano avarija, todėl saugos automobilį teko palikti ilgesniam laikui. Reikėjo kažkiek laiko, kol jo mašina buvo pašalinta, jis buvo toje vietoje, kurioje buvo apsunkinta evakuacija. Manau, kad tai jūs supratote. Vargu ar esant panašioms aplinkybėms šį periodą buvo galima sutrumpinti. Restarto momentui mes buvome pilnai įsitikinę, kad trasa yra normalios būklės ir mūsų sprendimai dėl saugos automobilio buvo teisingi.

-          Valtteri Botto „Mercedes“ mašinos padanga buvo pažeista dėl kažkokios nuolaužos, kuri gulėjo ant trasos. Suprantama, kad staro-finišo tiesioji yra labai ilga, o vaido kameros, per kurias jų stebite įvykius, neduoda labai aukštos raiškos. Ar buvo įmanoma to išvengti?

-          Ne, mes negavome jokių signalų, kad ant trasos yra nuolaužų. Per visas lenktynes maršalai dirbo gerai ir labai greitai pranešdavo, jei ant asfalto atsirasdavo nuolaužų. Bet kol kas mes tiksliai nežinome, kodėl sprogo Valtteri padanga. Aš neturiu  oficialaus patvirtinimo, bet priežastis, matyt, yra būtent ta. Gali būti, kad tai yra susiję su incidentu tarp Gasly ir Magnussenu, kuris įvyko priešpaskutiniame rate. Bet pasikartosiu, jokių pranešimų apie nuolaužas toje trasos dalyje mes negavome.

-          Prieš pirmąjį restartą Sebastianas Vettelis labai ilgai šildė padangas, kartu trukdydamas kitiems pilotams, važiavusiems paskui jį. Ne visai aišku, iki kokio momento jis tai galėjo daryti? Ar manote, kad jis elgėsi teisingai?

-          Mano nuomone, jis tiksliai kontroliavo savo veiksmus, o momentą, kada laikas pradėti įsibėgėjimą, apsprendžia pirmaujantis lenktynininkas Kai kuriose kitose serijose yra vadinamoji 300-400 metrų ilgio „įsibėgėjimo zona“ – iki tos zonos negalima įsibėgėti. Tik lyderis nusprendžia, kada pradėti įsibėgėjimą. Trasa Baku labai gudri, bet yra rizika, kad peletonas pavys saugos automobilį labai greitai. Mano galva, Sebastianas veikė labai tiksliai, nors Lewisas ir skundėsi, kad Vettelis greitį laikė labai nestabiliai, bet tokioje trasoje vargu ar tai įmanoma. Jei piloto veiksmuose nėra matomos rizikos, tai mes priekaištų neturime.



Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

F-1.lt pulsas

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. Tadux15 565
2. ramasgo 556
3. Dainius Bendikas 556
4. mantioras 554
5. Kęstutis Šimkus 553