„ChampCar“ ir IRL nusprendė susijungti

„ChampCar“ ir IRL nusprendė susijungti
logo 2008 Vasario 20 d. 06:21, FIRESTONE
Pasak „Speed TV“ televizijos pranešimų, amerikietiškos „Champ Car“ ir „Indy Racing League“ lenktynių serijos nusprendė susijungti. Oficialaus pranešimo tikimasi rytoj.
Teigiama, kad dvi savaites trukusios derybos buvo sėkmingos. „Champ Car“ komandoms buvo pranešta nutraukti naujojo bolido kūrimo darbus ir laukti naujos IRL technikos pristatymo dar šią savaitę. Bent penkios „Champ Car“ komandos priėmė IRL vadovo Tony George‘o pasiūlymą tiekti nemokamus bolidus, variklius ir vienkartinę 1,2 milijonų JAV dolerių išmoką (apie 2,8 milijonai litų).
Nors nei vienos komandos vadovai oficialiai nepatvirtino gandų, bet „Conquest Racing“ vadovas Ericas Bachelartas paklaustas, kur jo komandą išvysime šį sezoną teigė, kad jį pamatysime suvienytos lygos lenktynėse. Tą patį sakė ir kiti komandų vadovai: Gerry‘is Forsythe‘as, Mike‘as Laniganas ir Derrickas Walkeris.
„Champ Car“ veteranas Paulas Tracy‘is šią savaitę vyks į Indianapolį, kur jam bus priderintas bolido krėslas ir viskas paruošta bandymams Homesteado trasoje vasario 27-28 dienomis.
Populiariausios „Champ Car“ lenktynės Edmontone, Kanadoje bus įtrauktos į IRL tvarkaraštį, kartu su neįskaitinėmis lenktynėmis Surfer's Paradise, Australijoje. Sekančiais metais tikimasi įtraukti daugiau lenktynių gatvėmis ir kitose ne ovalo trasose.
IRL buvo įkurta 1994 metais atsiskyrus nuo „Championship Auto Racing Teams“ organizuotų „CART“ lenktynių. Atsiskyrimo priežastimis įvardinti nepatenkinti variklių gamintojai, rėmėjai ir išaugusios dalyvavimo čempionate išlaidos. Tuo metu IRL įkūrėjas Tony George‘as buvo nepatenkintas, kad „CART“ lenktynėse dominavo keletas labai turtingų komandų, tačiau šiuo metu nepaisant IRL taupymo politikos ir joje dominuoja turtingosios „Chip Ganassi Racing“ ir „Team Penske“ ekipos.
Dėl tarpusavio nesutarimų gerbėjai gana greitai paliko abejų lenktynių serijų žiūrovų gretas, tačiau paprastesnę ir pigesnę techniką naudojusi IRL nesunkiai išgyveno. Pagrindine nesutarimų priežastimi buvo „Indianapolio 500“ lenktynių organizavimas. Tony George‘as užsitikrino išskirtines lenktynių organizavimo sąlygas ir į svarbiausiomis JAV lenktynėmis laikomą renginį įsileido tik 8 ne IRL priklausiančius bolidus, visas kitas 25 vietas rezervuodamas savo serijos lenktynininkams.
Netekę daugumos rėmėjų ir galimybės dalyvauti prestižinėse Indianapolio lenktynėse „CART“ dar bandė tą pačią dieną kiekvienais metais rengti lenktynes Mičigane, bet 2002 metais pasitraukė pagrindinis varžybų rėmėjas „FedEx“. Tais pačiais metais „Honda“ ir „Toyota“ variklių tiekėjai perėjo į IRL. 2003 metais „CART“ startavo nauju vardu „Champ Car World Series“, bet dėl finansinių sunkumų 2003 metais organizacija bankrutavo.
Sekančiais metais „Champ Car“ lenktynės sugrįžo, jų teises nusipirkus komandų savininkams Geraldui Forsythe’ui, Paului Gentilozziui, Kevinui Kalkhovenui ir Danui Pettitui, tačiau abejų lenktynių populiarumas ir toliau mažėjo ir net į Indianapolio lenktynes susirinkdavo mažai žiūrovų, o prestižiškiausiomis JAV lenktynėmis tapo NASCAR „Daytonos 500“ etapas. IRL atsigavo 2005 metais į seriją atėjus lenktynininkei Danicai Patrick, tačiau beveik 50% išaugusios žiūrovų gretos tik paryškino pradinį nuosmukį.
Tikimasi, kad „Champ Car“ prisijungus prie IRL sugrįš ir žiūrovai, rėmėjai bei pakils varžybų lygis. Nors šiemet „Champ Car“ turėjo apsilankyti Europoje, bet po susijungimo lenktynės Jereze, Ispanijoje, greičiausiai neįvyks.
„CART“ bei „Champ Car“ čempionais yra tapę „Formulės-1“ pilotai Nigelas Mansellas (1993 m.), Jacques’as Villeneuve’as (1995 m.), Juanas Pablo Montoya (1999 m.), Alexas Zanardi (1997 ir 1998 m.) ir šiemet „F-1“ „Toro Rosso“ ekipoje debiutuosiantis Sébastienas Bourdais, kuris čempionu tapo paskutinius keturis metus.


Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. f1a 1005
2. mantioras 1001
3. Tadux15 1000
4. Kęstutis Šimkus 991
5. Giriby 983