D. Wilson atsakas H. Marko: moterys yra stipresnės psichologiškai (17)

D. Wilson atsakas H. Marko: moterys yra stipresnės psichologiškai
logo 2019 Gegužės 07 d. 00:31, W Series

Desire Wilson, viena iš kelių moterų, praeityje dalyvavusių F-1 etape, nesutinka su nuomone, kad moterys yra fiziškai nepajėgios varžytis „Formulėje-1“. Anot afrikietės, moterys psichologiškai yra stipresnės už vyrus.

Ne taip seniai „Red Bull“ patarėjas sporto klausimais Helmutas Marko pareiškė, kad dalyvavimas F-1 moterims būtų per daug sudėtingas. Austras suabejojo moterų galimybės varžytis lenktynių trasoje esant dideliems greičiams.

Nors D. Wilson komentarai nebuvo skirti konkrečiai H. Marko, buvusi lenktynininkė iš Pietų Afrikos mano, kad moterys gali varžytis F-1.

„Ilgų distancijų ištvermės lenktynėse praleisdavau po tris valandas už itin galingo „Porsche 956“ bolido vairo ir man tai nesukėlė jokių problemų. Mano nuomonė tokia, jog moterys yra psichologiškai stipresnės už vyrus“, - naujienų agentūrai „Reuters“ sakė D. Wilson.

„Viskas priklauso nuo žmogaus, iš kokio molio jis yra nudrėbtas, ko siekia gyvenime, kaip stipriai kovoja dėl savo tikslų ir kaip stipriai yra susitelkęs ties tuo, ką daro.“

1980 metais D. Wilson dalyvavo Didžiosios Britanijos etape Brands Hatcho trasoje, tačiau pilotuodama privačios komandos „Williams FW07“ bolidą neįveikė kvalifikacinio barjero. Sportininkė puikiai prisimena tuomet išsakytus F-1 piloto Jacqueso Laffite‘o komentarus.

„Tuomet jis pareiškė: „Jokia ***** moteris neturėtų dalyvauti „Grand Prix“ lenktynėse“. Šovinizmas ir seksizmas tuo laikotarpiu nieko nestebino. Į mus, moteris, tuomet buvo žiūrima kaip į kažką visiškai naujo. Kas kelis metus viena ar kita moteris bent gaudavo galimybę sudalyvauti F-1 etape ir galbūt startuoti lenktynėse. Tuomet reikdavo gauti super licenciją ir įveikti kvalifikacinį etapą.“

„Turėjau kelis rėmėjus, kurie ne kartą man pareiškė: „Sėdi mano bolide, nes noriu, kad trasoje įveiktum tuos vyrus“. Tuomet daug vyrų jautė spaudimą iš savo draugių, žmonų. Nei viena iš jų nenorėjo, kad vyrai būtų aplenkti moters.“

„Kol būdavai nekonkurencinga, visi buvo tavo draugai. Bet kai tik pradėdavai rodyti geresnius rezultatus, tos draugų gretos labai greitai sumažėdavo. Jie greitai pradingdavo.“

D. Wilson teigiamai įvertino tik moterims skirto W Serijos čempionato idėją.

„Manau, kad tai puiki idėja, nes moterims suteikiama galimybė lenktyniauti. Jei ne tas čempionatas, daugelis tų merginų greičiausiai visai nelenktyniautų.“

„Kai kurie vyrai klausia: „Kam reikalingas tik moterims skirtas čempionatas?“. Jiems kyla tokių klausimų, nes jie nežino kokius iššūkius turi įveikti moterys, kad pasiektų tą patį tašką karjeroje kaip ir vyrai. Todėl jiems sunku suprasti.“

„Tas čempionatas padės moterims atsiskleisti ir galbūt susirasti rėmėjų. Norėčiau po kelerių metų bent vieną iš jų pamatyti F-1 čempionate.“


Komentarai (17)
Valdis
| 05/07 09:03 Atsakyti
Sutinku su tuo, kad moterys yra už vyrus stipresnės psichologiškai (kas turi žmoną ar merginą - tai puikiai supras). Nes tik moteris iš vyro (jei nori) gali padaryti didvyri arba visišką kotletą. Bet lenktynės tai visiškai ne moters sritis. Čia vyrauja konkurencija, kova dėl pirmos vietos. Konkurencija yra vyrų natūroje. Taip mus Dievulis sutvėrė. Moteris nėra sukurta konkurencijai. Moteris sukurta iš meilės ir ji pagal natūrą jaučiasi kaip žuvis vandenyje kai yra jos aplinka harmoninga, kai yra sanktykiai su kažkuo palaikomi ir panašiai. Taip yra moterų, kurios nori konkurencijos, bet tai daugiau marginalės (išimtys) nei mainstreem'as ir tos kelios moterys negali rėkti už visas, kad čia mus diskriminuoja lenktynių srityje. Automobilių sportui jau daugiau nei 100 metų ir per tą laiką moters pasaulio čempionės vis dar nėra.
ddt
| 05/07 20:58 Atsakyti
Aš pacituosiu žmogaus, išgyvenusio lėktuvo Superjet avariją Maskvoje prieš kelias dienas: "lėktuve painiavos ir grūsties nebuvo. Tik moterų spiegimas. Jų ultragarsas ir metalo žviegimas į asfaltą buvo du viską užgožę garsai". Ką aš girdėjau filmuotoje medžiagoje buvo lygiai tas pats - vyrų raginimai nusiraminti ir - ultragarsas. Čia vat tas psichologinis tvirtumas. Bet esmė iš tiesų yra kad mes kalbam apie skirtingas dimensijas, tad abu, tiek Wilson, tiek Marko, galėjo tiesiog mandagiai patylėti. Visi mes žmonės, visi mes kartais lūžtam, lygiai kaip vieni geresni vienoje srityje, kiti - kitoje. Kada atsiras moteris, galinti mesti iššūkį F1 - ji būtinai atsiras, tam liežuviu malti nereikia, o diskriminacija kažką kaltinti - tuo labiau. Jei kažko nėra kažkur - vadinasi tiesiog nebuvo ar nėra reikiamų gebėjimų. Galų gale, kalbant apie prieštaravimus logikai - jei jos jaučia spaudimą lenktyniaudamos tarp vyrų - tai kaip pasireiškia tas psichologinis stiprumas, jei jos išnyksta iš radarų?
Valdis
| 05/07 17:32 Atsakyti
Naivus Kvailys
05/07 15:43

Molly Taylor, Ana Carrasco, Jutta Kleinschmidt, Jamie Chadwick...

Taip. Juta laimėjo dakara 2001-aisiais. Pasidomėk kaip ji tai padarė. Pasakysiu tik tiek, kad panašiu būdu kaip Panis laimėjo 1996 m. Monake. Tais metais ji tikrai nedominavo ir nenušlavė vyrų nuo starto ir laimėjo tik laimės dėka. Viskas tvarkoje, pergalė yra pergalė, nieko prieš moterį laimint Dakare neturiu. Reikia būti ir toje trečioje vietoje, kur du peštukai iškrenta prieš tave besipešdami prieš pat finišą. Paminėsiu ir Michele Mouton, Superinė moteris, įdomiai valdė savo Audi quattro ir buvo vicečempionė 1982 m. WRC sezone. Bet kaip ir sakau čia daugiau retenybė, kaip ir vyrų pasaulyje. Taigi būna tokių moteriškų vyrų, kleckiukų tokių, kurie nepaslankūs, bijo daug ko, pritingi, nenori dirbti, žmonos jiems darbus turi surasti ir pan. Bet tokių nėra didžioji dalis. Tai vat per 100 metų dvi moterys kurios jau turi kažką tokio savo lenktynių biografijoje. 1982 ir 2001 metai. Kas 20 metų kažkuri iššauna. Kaip ir koks vienetinis vyras dirbantis vaikų darželyje auklėtoju ar slaugytoju ligoninėse. Tokių yra, bet jų mažuma. Darželio direktorius vis tiek teiks prioritetą moteriai, kaip ir komandos vadovas teiks prioritetą vyrui, kuris gins jo komandos garbę lenktynėse. Pabaigai aš noriu pasakyti, kad nei vyrai nei moterys nėra geresni vieni už kitus. Tiesiog mes tam tikrose srityse esame geresni nei priešinga lytis, tuos darbus dirbame ir ten jaučiamės geriausiai. Taip dar ir papildome vienas kitą (jei kalba eina apie santykius tarp V ir M).
Larensas
| 05/07 10:31 Atsakyti
Kleinschmidt dakarą laimėjo
vaidas0023
| 05/07 11:28 Atsakyti
Tai neduotu jokio grozio autosportui! Moterys nedera siam sportui! Jos dera tik starto ir finiso metu! Nekenciu moteru su pautais, labai jau ne moteriska!!!
Go-Kimi-Go
| 05/07 13:23 Atsakyti
Naivus Kvailys
05/07 10:37

Dievulis moteris sutvere tam, kad is tokiu kaip tu darytu kotletus. Nors ir ne pasaulio, bet moterys auto ir moto sporte tapo vicecempionemis, cempionemis, o tu cia kliedi, kad jos nera sukurtos konkurencijai.

100% pateisinai savo nick'ą :) Vietoj to,kad argumentuotai atsakyt,su pavyzdžiais ir t.t,pradėjai įžeidinėt žmogų už teisingai (mano nuomone) išsakytą nuomonę.
Larensas
| 05/07 15:17 Atsakyti
sako "Šovinizmas ir seksizmas tuo laikotarpiu nieko nestebino." tai gerai, o dabar? dabar feminacės įsisiautėjusios kiekviena proga loja, kaip joms negerai. nežinojau, kad autosporte moterims draudžiama lenktyniaut su vyrais. gal pas arabus. jei jau gali gerai važiuot ir tau įdomu, tai bandyk, neuždrausta. vyrams irgi ne visiems tėvelis komandą nuperka. ale prisiminė boba sunkią jaunystę, gavo progą pasiskųst. o psichologinis stiprumas nieko nereiškia. fetelius už bet kurią dešimtmetę mergaitę psichologiškai silpnesnis ir ką? atsirado ne toj vietoj ne tuo laiku. o galbūt galėjo nebloga manikiūrininke tapt.
Naivus Kvailys
| 05/07 10:37 Atsakyti
Valdis
05/07 09:03

Sutinku su tuo, kad moterys yra už vyrus stipresnės psichologiškai (kas turi žmoną ar merginą - tai puikiai supras). Nes tik moteris iš vyro (jei nori) gali padaryti didvyri arba visišką kotletą. Bet lenktynės tai visiškai ne moters sritis. Čia vyrauja konkurencija, kova dėl pirmos vietos. Konkurencija yra vyrų natūroje. Taip mus Dievulis sutvėrė. Moteris nėra sukurta konkurencijai. Moteris sukurta iš meilės ir ji pagal natūrą jaučiasi kaip žuvis vandenyje kai yra jos aplinka harmoninga, kai yra sanktykiai su kažkuo palaikomi ir panašiai. Taip yra moterų, kurios nori konkurencijos, bet tai daugiau marginalės (išimtys) nei mainstreem'as ir tos kelios moterys negali rėkti už visas, kad čia mus diskriminuoja lenktynių srityje. Automobilių sportui jau daugiau nei 100 metų ir per tą laiką moters pasaulio čempionės vis dar nėra.

Dievulis moteris sutvere tam, kad is tokiu kaip tu darytu kotletus. Nors ir ne pasaulio, bet moterys auto ir moto sporte tapo vicecempionemis, cempionemis, o tu cia kliedi, kad jos nera sukurtos konkurencijai.
Lexxus
| 05/07 13:32 Atsakyti
Šiaip aš už, ir netgi būtų įdomu, jei būtų piločių, bet apie tą psichologinį stiprumą - taip ir įsivaizduoju kaip labai rizikingo lenkimo manevre paleidžia vairą ir užsidengia veidą rankom... :)
Black_Death
| 05/07 14:03 Atsakyti
Naivus Kvailys
05/07 10:37

Dievulis moteris sutvere tam, kad is tokiu kaip tu darytu kotletus. Nors ir ne pasaulio, bet moterys auto ir moto sporte tapo vicecempionemis, cempionemis, o tu cia kliedi, kad jos nera sukurtos konkurencijai.

Kurioj lenktyniu serijoje moterims draudziama dalyvauti? Nedalyvauja, kad rezultatas, kaip ir straipsnyje, nepraeina normatyvu.
P.S. is zinutes kalbesenos supratau, kad lieji pykti kad neturesi pasirinkimo prezidento rinkimuose :)))
×

TOP naujienos

F-1.lt pulsas