Dakaras. Organizatoriai pristatė 2021-ųjų maršrutą ir laukiančias naujienas

Dakaras. Organizatoriai pristatė 2021-ųjų maršrutą ir laukiančias naujienas
logo 2020 Lapkričio 25 d. 17:44, Stop kadras

Dakaro ralio organizatoriai A.S.O. (Amaury Sport Organisation) vykusios virtualios konferencijos metu pristatė daugiau naujienų apie sparčiai artėjantį dalyvių iššūkį Saudo Arabijos dykumų maratone ir paruoštą maršrutą antrą kartą šioje pasaulio vietoje rengiamame sporto renginyje. Kitų metų sausio 3 dieną Dakaro dalyviai startuos iš Džedos miesto, o sausio 15 dieną ten pat ir finišuos, įgyvendinami savo svajonę įveikti šį sunkiausiu pasaulyje laikomą sportinį išbandymą. 

Šių metų maratoną sudaro 10 kilometrų prologas, leisiantis išsigaudyti lėtesnius už save ir pasigerinti starto poziciją 1-ajame etape, 12 etapų, kurių metu bus įveikti 7646 kilometrai, iš kurių 4767 kilometrai - greičio ruožų. Be abejo - kaip ir kasmet, dalyvių lauks maratoninis ruožas, kuriame dalyviai turės savo transporto priemones tvarkytis patys - jokia serviso pagalba nebus leidžiama. Pasiekus Hailo miestą, numatyta ir viena poilsio diena sausio 9-ąją.

Žadama daug akmeningų ruožų, kanjonų, smėlio, nedidelių kopų ir didelių lūžtančių kopų masyvų. Dalyviai turės būti pasiruošę ir greičio ruožuose laukiančioms labai greitoms atkarpoms. Dakaras bus techniškai sudėtingas ir reikalaus didelio susitelkimo ne tik iš vairuotojų, bet ir iš jų šturmanų. Anot Dakaro ralio direktorius Davido Casteros, Saudo Arabijos teritorija keturis kartus didesnė nei Prancūzijos (Dakaro ralio gimtinės), todėl galimybės išdėlioti trasas – beribės. Dėl šios priežasties kartosis tik 50-80 km trasos, su kuria lenktynininkai susidūrė pernai. Du greičio ruožai bus kilpiniai (t.y. prasidės ir baigsis tame pačiame mieste).

Pakeista kelio knygų išdavimo tvarka ir popierių keičianti elektronika

Lenktynininkų jėgas nuspręsta sulyginti pakeitus kelio knygų išdavimo tvarką. Anksčiau jos buvo išduodamos vakare, prieš kitos dienos startą. 2020 - ųjų Dakare keliuose ruožuose buvo išbandyta naujovė, kai kelio knygos dalyviams buvo duodamos tik atvykus į greičio ruožo starto vietą, tai lenktynėms suteikė daugiau netikėtumo ir suvienodino patyrusių, jau daugelį metų Dakare dalyvaujančių gamyklinių komandų, ir naujokų bei mėgėjų, važiuojančių pirmuosius kartus, jėgas. Visuose 12-oje 2021-ųjų Dakaro etapų jos bus išduodamos prieš pat startą. 

Dar viena Dakaro naujovė - elektroninės kelio knygos, „įsitaisiusios“ planšetėse. Jomis naudosis tik „Priority list“ (liet. elitiniame sąraše) esantys visų kategorijų, išskyrus motociklų klasę, sportininkai, tačiau jau 2022-ųjų Dakare visų kategorijų visų lenktynininkų popierines kelio knygas pakeis elektronika. 

Siekiant užtikrinti lenktynininkų saugumą - įdiegta dar viena naujovė. Elektroninės kelio knygos perspės ekipažus signalu prieš pavojingas kelio atkarpas (prieš tai kelio knygose šios vietos buvo pažymėtos 2 ar 3 įspėjamaisiais šauktukais). Taip siekiama sumažinti nelaimingų atvejų skaičių lenktynėse, kurių kiekvienais metais netrūksta. 

Naujos pažangios technologijos: saulės energija ir vandenilis:

Dakaro ralio direktorius Davidas Castera pabrėžė, kad Dakaras bus siejamas su pažangiomis technologijomis. Vienas to įrodymų - Neomo mieste įsikursiantis bivuakas, kuris bus apšviečiamas naudojant tik saulės panelių sugeneruotą elektros energiją. Kita svarbi naujiena – nuo 2027 m. iki 2030 m. Dakaro ralyje bus pereinama prie vandenilio technologijų automobilių ir sunkvežimių jėgainėse.

Visas pristatymo video oficialioje Dakaro ralio „Facebook“ paskyroje:



Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. f1a 1005
2. mantioras 1001
3. Tadux15 1000
4. Kęstutis Šimkus 991
5. Giriby 983